Longboarding bokkers hier?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mila87

Longboarding bokkers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 13:50

Voor de mensen die zich er helemaal niets bij voor kunnen stellen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Longboard_skaten
(weet niet of de link nu werkt)

Zijn er ook bokkers die dol zijn op longboarding/skateboarding?

Ik ben zelf bijna de gelukkige eigenaar van de Original Torpedo 40. Ik kan niet wachten op de zomer, lekkere temperaturen in de avond/nacht en maar lekker cruisen met mijn longboard over de grote wegen. Het liefst ga ik naar de belgische ardennen is iets in de richting met een mooi heuvelachtig/bergachtig landschap maar hier over de wegen is in eerste instantie ook helemaal geweldig.

The Original Torpedo 40:
http://www.pitsurfshop.com/store/images/torpedo.jpg

Verder skateboard ik ook natuurlijk maar longboarden is wel echt de oliebol. 8-)

bollebeer

Re: Longboarding bokkers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:51

Ik doe het zelf niet maar ken wel mensen die het doen en ik vind het er eigenlijk veel leuker uitzien dan gewoon skateboarden. Zou het zelf ook wel willen kunnen maar ik ben als de dood voor die rijdende wieltjes onder me...

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:56

Ik doe het zelf niet, maar mensen uit mn atelier/klas wel. Ze maken ze ook zelf, en dan gaan ze de hele stad door.
Op hun Facebook stond een te gek filmpje waar ze 's nachts de hele stad door longboarden. Nicee!

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:50

Nog nooit van gehoord! Maar het ziet er wel gaaf uit!
Als je van een helling afgaat, gaat dat dan niet heel erg snel?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:54

Gaaf ding, maar hoe rem je als je van een helling afgaat :wow:

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:38

niet :')

ik heb een windskate, is dat is wel iets anders natuurlijk. Maar kan ook erg hard gaan (met de wind mee dan :') )

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:50

Wauw, dat ziet er wel super gaaf uit. :D

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 22:39

Gaaf he :D

Echt ontzettend vet! Er zijn op youtube hele gave filmpjes te zien. Heb er nog steeds geen een aangeschaft maar het is ook niet makkelijk te krijgen in NL. Op naar Den Haag :D

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:18

ff een topic omhoog trappen :D

ik ben nu op zoek naar een longboard om op te oefenen in de hoop dat het me ligt :D

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 23:06

Waarom vindt je longboarden precies leuker dan skateboarden? :D En is het een beetje vergelijkbaar met surfen...? Zie dat het afgeleid is van het surfen namelijk, en vraag me af of de overeenkomsten daarin verder gaan dan alleen de vorm/lengte van het board. Ik heb vandaag weer voor het eerst laaaange tijd mijn skateboard voor de dag gehaald, vond het direct weer helemaal leuk <3 Helaas ben ik niet echt een held op dat ding, maar vind het altijd wel gruwelijk mooi om te zien!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 12:16

ik heb op een skateboard en longboard gestaan, en het laatste vond ik een stuk stabieler :') ook als er goede trucks onder zitter, en lagers, dan is een longboard zo veel 'soepeler' dan een skateboard dat je veel meer kan uitrollen.
En ik ben gewoon een langeafstandsmensch :+ skateboard zou niks voor mij zijn...

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:24

Ik heb een skateboard, maar ik vind het veel fijner om lekker lange stukken te gaan touren dan de truckjesshit. En daarvoor lijkt een longboard mij veel beter geschikt. Helaas momenteel geen geld om er 1 aan te schaffen, maar ik wil het wel echt graag. :)

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:08

Ah, hier in Madrid zie je het zo veel. Niemand fiets hier, maar de mensen die toch nog een beetje vooruit willen komen staan op een longboard. Super gaaf, en het gaat hard!

Ik wil het echt heel graag leren, maar ik durf niet. Ik ken niemand die het mij wil leren, en ik heb twee linker voeten. Ik visualiseer nu al de gaten in mijn knieën en tanden uit mijn mond...

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:17

Hmm lijkt ook wel een beetje op snowboarden maar dan zonder sneeuw of niet? Misschien een mooie oplossing :D Beetje jammer dat we alleen geen heuvels hebben hier. Ziet er wel vet uit!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:52

Waar hebben de longboardende bokkers hun longboards eigenlijk vandaan? :)

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:48

O dat lijkt me echt heel leuk om te doen! Maar dat dacht ik ook van skiën, skateboarden en wave boarden... ;( Skiën werd een heerlijk-slapen-op-de-skipiste vakantie, skateboarden ging al helemaal niet goed en over wave boarden nog maar te zwijgen.

Nu ik er bij nadenk heb ik ook al eens op een longboard gestaan, zonder enig benul hoe zo'n ding werkt qua sturen en remmen. Resultaat; vooruit geduwd worden door je vriendin, die je ondertussen ineens loslaat waardoor je tegen de muur op knalt.

Zijn er ergens spoedcursussen te krijgen? :+

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:50

Ik wil al suuuperlang een longboard! Een aantal keer gedaan en het is zo relaxed! Maar ik vind zo'n plank te duur :P Ben bang dat ik er straks niks meer mee doe..

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:48

Ik vind ze ook vrij duur, daarom ben ik ook erg benieuwd waar de longboarders hier hun board vandaan hebben en stiekem ook wat zij daarvoor betaald hebben. :+ Ik zie op internet prijzen vanaf 70 euro, en dat vind ik prima te doen. Maar het loopt flink op en ik heb geen idee welke boards dan 'beter' zouden zijn, en of het een miskoop zou zijn om een cheaper board van 60/70 euro te halen..

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:42

schijnen bij sickboards 'opstartertjes' te zijn voor 130 euro wat dan de beste (kwalitatief gezien) prijs is voor een beginnersboard. Mij is verteld niet voor die van 70 euro te gaan, dat die bagger zijn :) (heb het aan ervaren longboarders gevraagd, niet om iemand een rib uit het lijf te trekken) :D

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:08

Dankjewel! Ik hecht vrij veel waarde aan de mening van ervaren longboarders, dus ik heb maar besloten niet voor die van 70 euro te gaan en iets meer te besteden aan een gewoon goed board. :)

Nu nog even sparen. :))

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:01

Ik heb de awesome longboard van een vriendin mogen lenen voor een weekje, ben net terug van 'oefenen'... Maar ik kan er al op staan, zelfs al afzetten, en het is. zo. leuk! :D
Had echt dikke lol, zeker over asfalt, wat is dat een heerlijk ding :')

Heb nu wel een giga blaar onder de voet die afzet, oeps... tis te warm voor allstars...

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:49

Zijn er nog een beetje bokkers actief met longboarden? :) Ik heb inmiddels een eigen boardje, en cruise lekker rond. Ben ik nou de enige op bokt die deze maffe hobby heeft?

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 10:02

Ik ben nog steeds aan het sparen. :')

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 16:40

Voor mij zit het er ook nog ff niet in :')

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:31

D'oh :') naja, het was ook geen goedkope aanschaf indd... maar ik heb een dure smaak.

Kennen jullie sickboards in scheveningen inmiddels? Gave winkel met veel mooi spul :)