Het besparingstopic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bramasole

Het besparingstopic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 13:28

Ik wil graag dit topic starten om elkaar adviezen te geven over hoe je nou beter kunt besparen. Dit kan voor jezelf en je gezin zijn maar ook voor je huisdier. Van goede aanbiedingen tot het beter budgetteren en het bespreken van het simpelweg niet rond kunnen komen, kunnen we allemaal spuien...

Ik was laatst bij de Spar, wat hebben ze daar leuke kleding voor een lage prijs. Veel kleren worden toch al gauw besmeurd met kwijl, kots, poep en pies (huisdieren he...) dat ik meestal maar in een eenvoudige, makkelijk te wassen outfit rondloopt. Daar is het dus prima winkelen. Hoe de kwaliteit is, moet ik even afwachten...

Ik zou wel eens graag een goedkopere versie van Frontline willen vinden. Laatst bij de Kruidvat wel 1 gezien maar is dat ook goed, wie heeft er ervaringen mee?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:31

Nee kruidvat heeft vlooienspul met citroen en daar gaat geen vlo van dood, alleen de leverancier wordt er beter van.Frontline werkt bij ons al lang niet meer,dus heb ik advantage.

RoodZonnetje

Re: Het besparingstopic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:35

Grootverpakkingen voer kopen. Het gaat toch wel op en scheelt soms toch €5/€10 per zak :)

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:35

Over het vlooienmiddel voor katten: van de kruidvat gaat inderdaad geen vlo dood, Frontline worden ze snel ressistent voor dus ik gebruik nu ook al een jaar Advantage. Helaas wel aan de dure kant maar hij werkt wel! :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:42

Bij vlooienspul is goedkoop toch vaak duurkoop want je koopt al snel weer nieuwe.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:43

Ik zit te denken aan een kleding ruil,dus dat je kleding kan ruilen.Ik zorg dan dat de groep steeds groter wordt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:51

[MW] >> [LZP]

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:56

voor vlooien heb ik goede ervaringen met tea tree druppels in de nek. maar mijn kat vindt dat zo verschrikkelijk dat ik dat maar niet meer doe.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:56

marleen_usar schreef:
Ik zit te denken aan een kleding ruil,dus dat je kleding kan ruilen.Ik zorg dan dat de groep steeds groter wordt.

Daar hoor je inderdaad steeds meer over ;)
Uhm waar ik nu mee begonnen ben is een overzicht te maken van mijn uitgaves, zo kun je een beter beeld schetsen waar het precies bij misgaat (boodschappen, huisdieren, verzekeringen etc.)

Verzekeringen zijn belangrijk, maar kun je vaak ook op bezuinigen, bekijk welke zorgverzekering jou trekt, maar ook financieel gunstig is. Zo betaald bv een vriend van mij 120 euro in de maand (basis+ tandarts) terwijl ik maar 93 euro betaal (basis + tandarts).
Ook als je bv een nieuwe laptop, tv oid aanschaft, bedenk dan goed of je deze wil verzekeren, en ga daarna pas opzoek naar een verzekering (zo heb ik nu voor 12 euro in de maand een laptopverzekering, terwijl het ergens anders goedkoper te krijgen is).

voor bezuinigen met boodschappen vooral naar de goedkopere supermarkten gaan, vaak zelfde kwaliteit, stuk goedkoper :) en natuurlijk opletten op aanbiedingen ;)

En zo zijn er natuurlijk nog veel meer tips :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:57

ladyjoy schreef:
Over het vlooienmiddel voor katten: van de kruidvat gaat inderdaad geen vlo dood, Frontline worden ze snel ressistent voor dus ik gebruik nu ook al een jaar Advantage. Helaas wel aan de dure kant maar hij werkt wel! :)

Off-Topic maar werkt dat ook tegen teken?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 14:01

rakni schreef:
voor vlooien heb ik goede ervaringen met tea tree druppels in de nek. maar mijn kat vindt dat zo verschrikkelijk dat ik dat maar niet meer doe.

Had nog nooit gehoord dat het tegen vlooien werkt. Ik ga maar gewoon aan de Advantage. Als ik inderdaad snel nieuwe moet kopen, ben je nog duur uit.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 14:02

Wil je besparen...ga je juist meer uitgeven :D

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 14:32

Tea trea, knoflook en citroen is allemaal afwerend, geen vlo gaat er van dood dus als je alleen dat gebruikt werkt het niet, ik geef knoflook en daarbij dan frontline, voordeel is dat ik de maximale hoeveelheid tijd kan aanhouden op die manier, op de meeste verpakkingen staat 4 tot 6 weken of 2 tot 3 maanden, als ik het ondersteun met knoflook hoef ik dus maar 1 keer in de 6 weken of 1 keer in de 3 maaden pipetjes in de nek te gooien.

Als je vlooien hebt moet je meestal ook je huis ontvlooien, de meeste mensen vergeten dit of doen het met de franse slag, waardoor je dus bij een vlooienexplosie opeens twee producten moet gebruiken (knock down voor de NU vlooien omdat je gek wordt en vlooienspray voor de eitjes en larven)
Losse stukken tapijt en zeil worden vaak eitjes gelegt door de vlooien dus til dit altijd op en spray er ook onder.

De middelen kosten allemaal geld en zijn dus niet besparend, maar als je je huis drie keer hebt gedaan en er dan achter komt dat er een los stukje zeil in de keuken ligt is het toch wel besparend als je dat gelijk de eerste keer al mee genomen hebt.

Stofzuigen voor het sprayen en dan 2 dagen niet stofzuigen, anders zuig je alles weer op, en je honden en katten twee dagen voor en twee dagen na het pipetteren niet wassen of laten zwemmen.
De meeste middelen zeggen 1 dag, maar als het dan nog net niet goed gepakt hebt zit je met de problemen en dat is zonde van je geld.

Dit soort dingen schelen heel vaak dubbelop kopen, en is dus (buiten dat de producten duur zijn) wel allemaal besparend.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 15:08

het goedkoopste vlooienmiddel is gewoon geen vlooienmiddel gebruiken ;) Zolang ze geen vlooien hebben is het echt onzin en ook nog eens duur om vlooienmiddelen te gebruiken. daarnaast is het ook niet bepaald lekker spul. zeker frontline niet. wij hebben al zeker 17 jaar honden en nu ook een paar katten en we hebben ooit 1x vlooien gehad. uitgeroeid (met tea tree olie) en daarna nooit geen last gehad. tea tree olie werkt hier gewoon super voor. vlooien vinden tea tree olie verschrikkelijk dus die komen echt niet meer in de buurt van je hond. dus die hebben niets om in te bijten en sterven uit. daarnaast goed stofzuigen en evt. 2x per jaar een spuitbus door de kamer heen en het is klaar. evt. kan je voor een paar maanden wat agressievere middelen gebruiken maar daarna is dat echt niet meer nodig. zolang je er maar voor zorgt dat je ook goed ontwormd.

ik koop ook altijd grootverpakkingen voer en dergelijke. bijv. konijnenvoer is hier 5 euro voor 5 kg. een zak van 25 is 12 euro.

de tea tree olie is trouwens ook heel goed om wondjes te ontsmetten en gebruik ik ook als anti vliegenmiddel bij de paarden. paar druppels oplossen in een beetje water en dan met een spons over je paard.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 15:27

Ik haal bij de kruidvat huismerk shampoo en zeep. Scheelt op boodschappen van a merken met een totaaal van 35 euro maar liefst 20 euro!

Voor de kat koop ik 5 kilo zak voer en probeer kattenbakspul in aanbieding te kopen. Geen goedkoop spul. Bio cats is imo het beste en zuinigste spul ivm goede klontering.

Broeken koop ik bij vogele, miss etam of bristol. Goedkoop maar goed. Kosten tussen de 20 en 35 euro per broek. Bovenkleding heb ik wel vaak merken. Is toch meer kwaliteit. Maar bijv in uitverkoop. Esprit bijv.
Verder huismerken of aanbiedingen. Bij de plus vond ik de hollandse weken fijn. Grootverpakking vlees ah. Huismerk frisdrank vd plus scheelt iets meer dan de helft van coca cola en fanta. Wel minder lekker maar eetbaar.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 15:32

Ik heb die vlooiendruppels altijd voor mijn honden, en hoef het maar hooguit 1x in het half jaar te gebruiken. werkt bij mij dus heel goed.

Mijn vriend krijgt grote zakken hondenvoer gratis i.v.m dat hij werkt in een dierenvoeding etc. magazijn dat levert door heel nederland.

Verder let ik altijd op mijn centen met boodschappen doen, maar ik ga niet in slechte kwaliteit kleren lopen etc. om goedkoper uit te zijn dan kan je beter naar een kringloop dan ben je goedkoop uit maar heb je betere kwaliteit dan lidl,aldi etc..

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 15:38

Over die kledingruil. Ik had pas met vijf vriendinnen afgesproken. We hadden allemaal onze kast leeggeruimd dus alles eruit gehaald wat we niet meer paste, weg wilden gooien of gewoon op waren uitgekeken. Dit was echt ideaal. Iedereen had zijn kast weer is netjes opgeruimd en kwam met een aantal 'nieuwe' kleren thuis. Je hebt ook nog eens een super gezellige avond. Ik zie het alleen niet echt als ruilen. Maar meer als weggeven aan elkaar.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 15:52

Pfff hier 1 straat verder zit een Plus supermarkt waar ik altijd boodschappen deed. Toen hier een jaar geleden een Lidl 2 straten verder kwam was ik al super blij omdat daar toch een hoop een stuk goedkoper is(2 liter cola voor 38 cent bijvoorbeeld). Maar sommige dingen bij de Lidl vind ik dan niet lekker dus ging toch iedere keer weer naar de Plus om de rest te halen.

Nou heb ik mijn paard verhuisd en kom nu 2 keer langs een Hoogvliet, ben er nou een paar keer wat gaan halen maar echt wat scheelt dat zeg! Precies dezelfde producten, alleen aan ander etiket en 10/20/30 soms meer cent minder.

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 15:56

1x in de maand naar de aldi voor groot in koop(rond de 100euro), 20kg zak voer voor 2 boxers, ontwormings tabletjes beaphar blauwe doosje. allebeii 1pil en ze zijn klaar. kwa kleding, miss etam, hema.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:48

Voor bezuinigingen zou ik echt uit spar wegblijven, ik vind het namelijk een enorm dure winkel.
(misschien wel alleen voor kleren o.i.d)

En voor kleding scoren goed opletten op sale. Vind zo heel vaak leuke tshirtjes van 2 tot 5 euro.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:53

Voor in de kattenbak: Classy Cat. Dat is echt ideaal!!
Het spul zelf is niet direct goedkoop, maar omdat je alleen maar hoeft bij te vullen en nooit de hele bak hoeft leeg te gooien is het erg economisch in gebruik.

Als de kat plast wordt het spul hard (vergelijkbaar met cement) en kan je dus ook de plas er zo uitscheppen. Alleen het schone blijft achter. 1X In de week wat bijvullen en klaar.

Doordat er babypoeder in verwerkt is ruikt het ook nog eens heerlijk.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 17:06

Ik bedoel ook Ter Stal en niet de Spar :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 17:54

Die houtkorreltjes voor de kattenbak vind ik idaal, is heel zuinig in gebruik.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 18:47

ik vind het bezuiniging om mijn kat gewoon in mijn tuin te laten kakken!

tea tree op je paard, dat heb ik nog nooit gedaan. Ga ik proberen.
Ik probeer te besparen door niet naar de winkels te gaan... de internetwinkels zijn niet goed voor mij...

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 18:57

Mijn katten mogen niet naar buiten. Moeten het wel op de bak doen ;-)