Man valt zijn vrouw aan met hakbijl

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Elise

Man valt zijn vrouw aan met hakbijl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 21:11

http://www.omroepbrabant.nl/?news/13643 ... ijden.aspx
Ik ben zo geschrokken, vandaag ging ik om 6uur terug met de bus uit Breda naar Klundert waarbij ik door Terheijden kom.
In Terheijden liep de bus vast. Overal politie, een ambulance en van een vriend hoorde ik dat er een trauma helicopter 'in zijn achtertuin stond'.
Gelijk een vriendin gesmst wat er aan de hand was. Die vertelde dit (zij woont er praktisch naast).
Daar zit je dan.. Ook al heb ik er niks mee te maken, het grijpt je toch...

De man is zoek en de vrouw overleden als het nieuws dat ik hoor goed door is gekomen

moniiquee

Re: Man valt zijn vrouw aan met hakbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:16

Jeetje...

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:22

Wow :oo heftig ! Wat een gekke mensen heb je toch... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:26

Even een correctie, ja?

De politie vermoedt dat de man de dader is, dat is dus niet zeker. Je titel klopt dus niet. Verander hem in "Vrouw aangevallen met bijl".
De reden dat de politie vermoedt dat de man de dader is, is omdat het paar relatieproblemen had. Dit was bekend.
Verder is de vrouw in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht, of zij overleden is, is dus speculatie van jou.

Wees volgende keer als je een bericht plaatst nauwkeuriger, wil je? Berichtgeving van het nieau Telegraaf/SBS 6 heb ik weinig behoefte aan.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 21:37

Ik verander het niet ;)
Ze is overleden. Vrienden van mij hebben het gehoord via de sms van hun zoon.
Overigens heb ik een lichaam met een doek eroverheen de ambulance in zien gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:44

Dat toont niet aan dat de man het gedaan heeft, toch?

Een sms wordt overigens ook niet gezien als een erg betrouwbare bron.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 21:45

Ik wil hier alleen mijn verhaal kwijt, mag dat tegenwoordig ook al niet meer.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:45

Jeempie heftig hoor.

Yachma jouw toon zou best wel wat vriendelijker kunnen :)

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:46

Natuurlijk mag jij je verhaal kwijt! Maar dan wel graag zonder daarin iemand misschien onterecht te beschuldigen en graag zonder alleen maar sensatie!

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 21:47

Ik beschrijf geen sensatie, ik schrijf wat ik van mijn vrienden hoor en wat ik zelf heb gezien.
Maar laat maar. Op bokt mag schijnbaar niks meer.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 00:17

[NM] > [LZP]

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 00:19

x_Elise schreef:
Ik verander het niet ;)
Ze is overleden. Vrienden van mij hebben het gehoord via de sms van hun zoon.
Overigens heb ik een lichaam met een doek eroverheen de ambulance in zien gaan.

Dan was ze op dat moment nog niet overleden.
Iemand die gestorven is mag niet afgevoerd worden in een ambulance, dan moet er gewacht worden op een lijkwagen.

edit:
ik lees nu ook dat ze later in het ziekenhuis is overleden

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 00:26

Hm..toen ik de titel las moest ik stiekem even grinniken, alleen jammer dat het dan gelijk weer zo ernstig is zeg....relatie problemen ok...dan ga je uit elkaar, je maakt elkaar niet af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 07:24

x_Elise schreef:
Ik beschrijf geen sensatie, ik schrijf wat ik van mijn vrienden hoor en wat ik zelf heb gezien.
Maar laat maar. Op bokt mag schijnbaar niks meer.

Het staat nu op LZP, op NM moet je nieuwsberichten plaatsen, zoals ze er staan, met bron, en je mag ze niet veranderen zo het jou uitkomt.
Nijn schreef:
Jeempie heftig hoor.

Yamcha jouw toon zou best wel wat vriendelijker kunnen :)

Was niet onvriendelijk, geloof ik hoor. Als iets corrigeren al als onvriendelijk wordt gezien ;)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 07:29

Yamcha schreef:
Wees volgende keer als je een bericht plaatst nauwkeuriger, wil je? Berichtgeving van het nieau Telegraaf/SBS 6 heb ik weinig behoefte aan.

Die zin komt best wel, ja 'streng' over. Kon best wat vriendelijker, TS is duidelijk best van slag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 07:36

Ik kan me voorstellen dat dat streng overkomt idd, strenger dan ik bedoelde, hoor. :)

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 00:35

Hij is dood gevonden. Bij mijn vader achterin de wijk in het bos.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 00:37

Zo?
Hoe dan?
Heeft die zijn vrouw vermoord en toen zelfmoord gepleegd of was er meer aan de hand?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 07:05

Mag een stoffelijk overschot vervoerd worden met ambulance?
Net gelezen, zoals gedacht niet toegestaan.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 07:16

vaak wordt een stoffelijk overschot wel vervoerd per ambulance en wordt de melding: "onderweg naar het ziekenhuis overleden".

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 09:24

In het krantenartikel van woensdag stond dat die vrouw hem had verlaten en kwam even om wat spullen op te halen, en toen kwam haar man net thuis. Dus misschien een woede aanval dat hij er daarna spijt van kreeg en zichzelf van het leven beroofde oid...
Ze hebben twee kinderen van rond mijn leeftijd overigens..

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:09

Heftig hoor! Je vraagt je dan toch af hoe zoiets zo ongelooflijk mis kan gaan...

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:50

Hier is te lezen dat het nu nog wel volgens de wet is toegestaan, maar in 2011 niet meer.

Na overlijden zal het stoffelijk overschot op enig moment verplaatst dienen te worden van de plaats van overlijden naar de plaats van opbaring. Men noemt het voorbereidende proces van het opbaren ook wel het 'afleggen' van de overledene. Soms willen ook nabestaanden deel uitmaken van dit proces dat als een laatste 'verzorging' wordt gezien. Over het algemeen zal hiervoor een uitvaartondernemer worden ingeschakeld die dit proces begeleidt. In de praktijk blijken vragen te bestaan over wat eerst dient te gebeuren na overlijden voordat de opbaring kan beginnen, waarvoor meestal overbrenging van het stoffelijk overschot naar een mortuarium noodzakelijk is. Bij overlijden in de (semi)openbare ruimte (op straat, winkelcentra, bedrijf, kerk, sportveld, schouwburg, etc, etc.) bestaat soms onduidelijkheid over de wijze waarop dit vervoer dient plaats te vinden.

Na het vaststellen van de dood door een ambulancezorgverlener, die hiertoe volledig bevoegd en bekwaam moeten worden geacht, is vervolgens een arts noodzakelijk die middels het uitvoeren van een lijkschouw moet vaststellen of er al dan niet sprake is van een natuurlijke dood; hiertoe is de ambulancezorgverlener niet bevoegd.

Deze wetgeving maakte geen onderscheid tussen nog levende personen en reeds overledenen. Daarmee bestond de legitimatie om ook stoffelijke overschotten van de Plaats Ongeval te vervoeren naar een ziekenhuis.

De nieuwe Wet ambulancezorg (WAZ) is intussen op 19 februari 2009 in de Staatscourant verschenen en wordt naar verwachting in 2011 van kracht. Deze wet vervangt de oude Wet ambulancevervoer (WAV) uit 1971.
Met de invoering van de nieuwe wet vervalt daarmee de 'legitimatie' om overledenen per ambulance te vervoeren.

De (regio)politie is zelf verantwoordelijk voor de concrete invulling van de werkafspraken met de rouwvervoerder(s) en mortuariumbeheerder(s). De door de politie afgesloten overeenkomsten met regionale uitvaartondernemers over het (gecertificeerd) vervoer van stoffelijke overschotten is een direct uitvloeisel van de invoering van deze FT-norm.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:54

Yamcha schreef:
Even een correctie, ja?

De politie vermoedt dat de man de dader is, dat is dus niet zeker. Je titel klopt dus niet. Verander hem in "Vrouw aangevallen met bijl".
De reden dat de politie vermoedt dat de man de dader is, is omdat het paar relatieproblemen had. Dit was bekend.
Verder is de vrouw in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht, of zij overleden is, is dus speculatie van jou.

Wat ben jij lekker uit de hoogte zeg :7

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 16:08

Jemig Yamcha dat kan ook wel wat minder hoor. TS is duidelijk een beetje van slag van wat ze gezien en gehoord heeft ne geef haar geen ongelijk.

Poeh vraag me toch altijd af wat mensen bezielt om zoiets te doen...