Zoals te titel al luid wie heeft er ook al last van. Als we savonds niet alle vuile vaat is de vaatwasser zetten en of papiertjes van ijsjes weggooien zit heel de aanrecht vol wat natuurlijk te smerig voor woorden is. Dus proberen we dan ook altyd alles netjes op te ruimen maar dan nog zitten er af en toe mieren op het aanrecht. Straks eerst maar eens mierenlokdoosjes halen.
Hier ook last van mieren, ze huppelen over de vensterbankbank heen en god weet waar nog meer. Hier ook aan de lokdozen, kokendwater enz.
Succes
Bramasole
Geplaatst: 27-04-10 08:23
Ik was gister bij iemand die had ook mieren lopen op het aanrecht. Ik zou inderdaad even een paar doosjes halen, ben je er zo vanaf!
Oscar
Forumcoördinator
Geplaatst: 27-04-10 08:24
Wij hebben er gelukkig alleen buiten last van. 'k Heb wel het idee dat het er dit jaar heel veel zijn. In de tuin en op de oprit hebben we sierbestrating en je ziet overal van die hoopjes zand verschijnen. De ellendelingen graven dan het zand onder de stenen vandaan waardoor alles begint te verzakken.
hmm ik heb ze ook lopen in huis. Waar kan je van die lokdoosjes kopen dan??
Bramasole
Geplaatst: 27-04-10 08:41
Zelfs bij de Kruidvat kun je ze kopen, lekker goedkoop.
daffodil
Geplaatst: 27-04-10 08:48
Waar niet, de supermarkt, kruidvat, doe het zelf zaken, echt overal dus!
Ook wij hebben er last van en die krengen komen dus niet via het keukenraam maar ergens achter een keukenkastje vandaan. Mijn man wordt panisch ervan, krijgt nog net geen toeval (en ik de slappe lach....) als ie ook maar dénkt een mier te zien!
Ik heb twee doosjes neergezet en m laten beloven dat ie niet zou spuiten ivm katten en honden in huis. Heeft die zak dat gisteren toch gedaan en hij dacht dat ik er niet achter zou komen maar ik zag én de strepen langs het kastje (net schoongemaakt dus het viel op) én ik rook het!!!!
Oscar
Forumcoördinator
Geplaatst: 27-04-10 08:53
Oh ja, misschien nog een handige tip voor Bokkers die ook mieren in de tuin (of onder hun bestrating) hebben en er graag vanaf willen: vorig jaar heb ik ze verdreven met schoonmaakazijn. Mierenpoeder strooien doe ik liever niet omdat ik bang ben dat de katten er doorheen gaan lopen, maar als je een flinke scheut schoonmaakazijn in hun nest giet dan is het zo klaar met de pret. Voordeel is dat de azijn meteen wegloopt, en mocht er een dier doorheen lopen dan is er eigenlijk nog niets aan de hand.
itsmi
Geplaatst: 27-04-10 08:53
Ooooh! Handig! Ga ik ook kopen vanmiddag. Ik ben die krengen goed zat! Schoenzool zit vol met mierenlijkjes..
Zesiram
Geplaatst: 27-04-10 08:54
Die lokdoosjes lokken de mieren, daarmee kan je ze wel naar buiten lokken, uit je huis, maar ik vind het zelf niet erg werken om ze echt kwijt te raken.
Dan werkt alleen mierenpoeder in de mierenhoop strooien ( schoonmaakazijn kan idd ook!), dan roei je ze meteen bij de bron uit Daarna nog wat doosjes op plekken waar ze veel komen voor de overlevenden, en dan ben je er echt van af.
Ik word er gek van btw, vorige week zaten ze echt overal, in mijn vaat, op de salontafel, brrr. We hebben de hoop gelukkig ontdekt, dus nu zijn we er hopelijk snel vanaf.
Wij hadden ze dit jaar ook al heel vroeg in huis (begin maart al). Hier kwamen ze onder de drempel van de badkamer vandaan, het krioelde echt, bah. De lokdoosjes liepen ze lachend omheen. Wij hebben ze uitgeroeid met een schuimend goedje tegen lopende insecten. Er was nog nergens mierenpoeder te krijgen in de winkels, dus dan maar wat sterker spul.
Oscar hoe gebruik je de schoonmaakazijn dan? Giet je dan gewoon in de voegjes tussen de tegels ofzo? Of schrob je je tegels met water en schoonmaakazijn? Of moeten alle tegels opgetilt?
Ojajoh
Geplaatst: 27-04-10 09:14
heb je nog een handje vol oude stuivers? leg die langs de randen van je aanrecht rondom en dan blijven ze weg........ maar iets moet ze aantrekken en ergens moet een nest zitten......ik zou ze maar even volgen...
Holly, ik kijk altijd eerst waar de gaatjes tussen de stenen zitten (meestal ook te herkennen aan een bergje zand dat op de stenen ligt). Dan ga ik gieten met onverdunde schoonmaakazijn, die loopt dan het gangenstelsel in. Tegels schrobben met water en schoonmaakazijn werkt niet, dan is de azijn teveel verdund. Ik probeer wel alles gelijktijdig te doen, dus niet vandaag op 1 plek en dan morgen op een andere plek, want dan kunnen ze ontsnappen via hun gangenstelsel. Als je gaat gieten dan merk je al vrij snel of alles volgelopen is. Als de azijn niet meer wegloopt of tussen de tegels door omhoog komt dan ga ik er vanuit dat alles vol zit. Vorig jaar was het zo erg dat ik op 1 dag wel 3 flessen gebruikt heb. Toen waren we er wel een aantal maanden vanaf
Wow wat een reacties nadat ik even niet heb gekeken. Maar wij zijn dus niet de enige die er last van hebben.
SaskiaB
Geplaatst: 27-04-10 12:05
3 weken terug kwamen ze via de voordeur mijn keuken binnengewandeld. Ik heb een rij stuivers neergelegd (ze schijnen niet over koper te gaan) en een lokdoos. Buiten nog wat poeder gestrooid, het zijn er minder geworden. Al zie ik soms nog een verdwaalde mier lopen
:)Ikkuh:)
Geplaatst: 27-04-10 12:25
Ik had ze vorig jaar in mn oude huisje zitten.. Echt vies als je dan wakker word en er allemaal mieren naast je bed lopen omdat ze daar blijkbaar hun nestje gemaakt hebben De kat kan gelukkig niet in de slaapkamer komen dus heb wel spul gespoten en na een tijdje de ramen goed open gezet, zodat alle mieren iig dood waren (waren ook nog van die vliegende mieren) en we 's avonds wel gewoon weer de slaapkamer in konden.. Ben daarna maar gelijk van die doosjes gaan halen, want de familie was ook al begonnen om door mn woonkamer heen te gaan lopen
Azijn werkt super! Je kunt schoonmaakazijn gebruiken of natuurazijn in combinatie met kokend water over de ingangen van de nesten gieten. Straks is het ook weer de tijd voor vliegende exemplaren!
Doosjes helpen ook fijn, dat is wat makkelijker in huis te gebruiken en het voordeel (ten opzichte van poeder) is dat als je huisdieren hebt je daar niet voor hoeft op te passen.
Hier al zeker een maand lang last van mieren op het aanrecht.. De ene dag erger als de andere, wij hebben gewoon z'n mierenlokdoosje staan.
Zonnetje81
Geplaatst: 27-04-10 13:01
Ik heb vorig jaar zomaar ineens last van mieren gehad. Bah en ik weet nog niet waar ze vandaan kwamen! Ik heb lokdoosjes op de aanrecht gezet maar goed dat hielp niet super goed. Ik heb alles gewoon heel goed schoongehouden en niks zoets laten liggen. Ik deed dat al niet maar misschien dat er toch wat canderel op de aanrecht heeft gelegen? Want ik laat verder nooit spullen (open) erop liggen en ruim netjes mijn afwas op etc etc.
Dit heb ik volgehouden en na een paar weken waren ze weg.