Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. 
Urielle schreef:Dit is vast een erg brutale vraag, maar hoe doe je dit finacieel dan? 5 paarden, 2 volwassen en 1 kind, en 1 persoon die werkt? Met het loon van mijn vriend zouden wij dit echt nooit kunnen.Ik vond het best moeilijk (4 daagse werkweek, 5 paarden, man, kind van drie), er was voor mijn gevoel altijd wel iemand die te klagen had. Daarom ben ik nu gestopt met werken.
Majo schreef:Telt een vriend (man), hond, paard en baan ook? In deze context is 'kind' even vervangen door 'hond', sorry als ik mensen hiermee tegen hun schenen trap, maar het gaat even om de tijdsverdeling
Ben je gek.
Natuurlijk kunnen huisdieren en met namen honden handenbinders zijn. Maar ik heb ook altijd honden gehad en die vragen nog niet een fractie van de tijd die kinderen met zich meebrengen.
) Met 2 kinderen boodschappen doen duurt minstens een half uurlanger (een half uur minder voor je paard dus)
Al moet ik zeggen dat echt poetsen dus stoffen, zuigen, dweilen enz nog maar 2-3 keer per week gebeurd
Ben een poetsmiep maar red het gewoonweg niet en dat is soms frustrerend maja. 

)
Pinda_Dipje schreef:Ik wacht totdat de kleine slaapt (meestal rond half 8) ruim dan in een uur tijd mijn huis op, strijk de was er doorheen, ruim de keuken af enzovoorts, zet een nieuwe was aan. Vriendlief/oma past op de kleine gup, en ik ga naar mijn paard rond 9 uur. 11 uur/half 12 thuis, honden uitlaten, douchen, en mijn bed in... Vanaf volgende week mag ik weer aan de bak
Sjimmy schreef:Urielle schreef:Ik vond het best moeilijk (4 daagse werkweek, 5 paarden, man, kind van drie), er was voor mijn gevoel altijd wel iemand die te klagen had. Daarom ben ik nu gestopt met werken.
Ik vond het ook niet te doen, paard verkocht....
Sjimmy schreef:Urielle schreef:Ik vond het best moeilijk (4 daagse werkweek, 5 paarden, man, kind van drie), er was voor mijn gevoel altijd wel iemand die te klagen had. Daarom ben ik nu gestopt met werken.
Ik vond het ook niet te doen, paard verkocht....
Samm schreef:Phfhf ik ben ook sinds een half jaar mama, werk nog niet ivm bekkeninstabiliteit maar zal over een paar maanden ook wel weer aan de slag moeten en dan wil ik 28 uur gaan werken. Hoe dit over de week verdeeld is dan weet ik niet omdat ik een nieuwe baan moet zoeken. Had eerst 2 paarden waarvan ik er 1 tijdens de zwangerschap heb verkocht omdat ik toen al wel wist dat 2 paarden in combinatie met kind,man,huis, en werk gewoon niet haalbaar is. Maar soms vraag ik me nu wel eens af hoe ik het straks ook weer moet doen als ik werk. Ben wel de keuze gemaakt dat de dagen die ik werk het paard helemaal verzorgt word en ik er niet perse heen moet, paard staat hier kleine 7 min vandaan. Ga dus ook minder rijden dan voorheen maar wil verder geen bijrijdster.
De tijd is iets wat natuurlijk een rol speelt maar ik vraag me ook wel eens af waar ik al die energie straks vandaan moet halen, het is een hele opgave allemaal. Maarja het zal vast wel goed komen.
)NatasjavE schreef:En of ik ervaring heb. Ik werk 4 dagen per week als accountmanager, ik heb 2 kinderen, een man, 2 katten, een fijn huis en nog een bestuursfunctie bij een verreniging.... Manlief heeft een eigen bedrijf.
Hoe ik dat doe?...Alle zeilen bijzetten!![]()
De eerste en belangrijkste regel is trek niet alles naar je toe. ookal verdient je man meer geld...jouw baan en hobby's zijn net zou belangrijk als de zijne.
Een tweede regel is dat niet alles perfect moet en kan. Veel moeders hebben de neiging om alles perfect te willen doen. Een ander mag tenslotte er geen last van hebben dat jij moeder bent geworden... Dat is natuurlijk wel zo...maar voor die tijd hoefde ook niet alles perfect te zijn...nu dus ook niet.
Als je het je kan veroorloven...neem een schoonmaakster voor het huishouden.
Verder hebben wij een plan bord en heb ik een bijrijder. Zorg voor een goede bijrijder doie flexibel kan. Ik heb een super bijrijder.
Op het planbord staan alle afspraken en activiteiten voor die week. we hebben ook een familie agenda. Daar staan activiteiten en afspraken op de lange termijn.
Verder...ja ik ga iedere avond na de kinderspits naar mijn paard. Dat vergt wat dicipline maar ik ben het niet anders gewent. 2 avonden in de week gaat mijn bijrijder...dan kan ik bankhangen.
Maar het sleutelwoord is dus...niet alle zorgtaken(inclussief het huishouden) naar je toe trekken en heel goed plannen.
Als je meer wil weten...let me know!
NatasjavE schreef:Pinda_Dipje schreef:Ik wacht totdat de kleine slaapt (meestal rond half 8) ruim dan in een uur tijd mijn huis op, strijk de was er doorheen, ruim de keuken af enzovoorts, zet een nieuwe was aan. Vriendlief/oma past op de kleine gup, en ik ga naar mijn paard rond 9 uur. 11 uur/half 12 thuis, honden uitlaten, douchen, en mijn bed in... Vanaf volgende week mag ik weer aan de bak
Dat doe jij in een uur tijd? Wow.
Respect.
Ik ga meestal rond 8 uur naar mijn paard.