Hulp gevraagd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nobody_

Hulp gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 16:57

Lieve Bokkers,

Ik zit in een hele moeilijke situatie, moet het echt even van me afschrijven. Weet niet wat ik ermee moet.

Ik heb sinds ’n klein tijdje een vriendinnetje, ken haar al een poosje en het was meteen raak eigenlijk.
Voor de duidelijkheid, we zijn 2 meisjes. Ik ben al langer uit de kast als lesbisch, zij is biseksueel.

We werden verliefd, gaven er aan toe en dachten iets moois op te gaan bouwen met z’n tweetjes.
Op een begeven moment kwamen we op het gesprek qua sekspartners en ze besloot even snel voor de zekerheid
een test te doen aangezien zij dus ook met jongens seksueel contact heeft gehad.
Gewoon voor de zekerheid, er was geen aanleiding voor eigenlijk.
Het was flink schrikken toen het uit de test bleek, dat mijn vriendinnetje wel degelijk zwanger was.
Paniek natuurlijk, maar ze was er meteen zeker van dat ze het wilde laten weghalen.
‘Een meisje van 18 heeft geen toekomst met een baby’ was haar mening en zo is de mijne ook. Moeilijk, maar daar kwamen we wel doorheen.

Gisterochtend naar de doktor geweest met z’n tweeen. En wat blijkt, mijn vriendinnetje is al 6 maanden zwanger. :oo
Behoorlijk grote schok, kan het nog amper beseffen.

Iedereen weet dat je het niet meer weg kan laten halen, als het al 6 maanden is. Het kan niet anders, en er is besloten het kindje te houden.
We hebben natuurlijk meteen de ouders ingelicht en die waren in shock. Logisch.

Maar nu is het probleem, onze relatie. Kunnen we hiermee doorgaan, als zij een kindje gaat krijgen? Wat ik bedoel is, we zijn allebei 18.
Zij gaat terug bij haar ouders wonen, ik blijf op mezelf wonen want ik heb hier m’n opleiding. En dat ligt toch zeker ruim een uur uit elkaar.

Ik ben tot over m’n oren verliefd, wilde het rustig aan doen een tijdje, maar het gebeurde gewoon.
Ik wil voor haar gaan. Haar verlaten nu is geen optie. Ik geef veel om haar en kan haar niet laten zitten met een kindje en verdwijnen.
Ook al heb ik er genetisch niks mee te maken en nemen haar ouders een groot deel van de zorg op zich.

Ik vind het zo moeilijk. Er zijn veel twijfels. Gaat het wel werken zo?
Opgeven is geen optie voor mij. Want ik ben echt gek op haar.
Maar het word wel heel erg moeilijk op deze manier.

Ze begint het nu wel redelijk te accepteren. We hebben straks een afspraak voor de echo.
Aangezien we nu al kunnen wat het is.

Ik hoop op wat steun en misschien wat tips van jonge mamma’s die ongewenst zwanger zijn geworden.
Hoe zijn jullie daarmee omgegaan en wat kan ik voor haar doen?

Er wordt gebruik gemaakt van een schaduwaccount, wat goedgekeurd is de Mods.

Bedankt alvast! :)

lucifertje

Re: Hulp gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:03

Goeiendag wat een verhaal!
Ik heb zelf geen ervaring met dit soort situaties.
Het is heel lastig dat jullie 1 uur van elkaar vandaan wonen. Kunnen jullie geen afspraken maken dat je in het weekend naar haar gaat. Ik zou ook met je vriendinnetje bespreken wat zei nou precies wilt. Of ze verder wilt met de vader (Die kan je helaas niet uit het verhaal weghalen) of dat ze verder gaat met jou. Ik denk dat dat het belangrijkste is om te weten.
Ik denk dat als jullie allebei hetzelfde willen, namelijk voor het kindje zorgen met de papa erbij (ik bedoel niet in relatie vorm), dat jij mss wat water bij de wijn moet doen, en met je vriendin mee moet verhuizen. Een uur reizen voor je studie vind ik nog wel mee vallen. Maar ik kan daar verder niet over oordelen.

Veel sterkte hiermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:04

In eerste instantie dacht ik dat het hier ging om een soa test... later bleek het dus om een zwangerschaps test te doen.. waarom voor de zekerheid? ik snap het niet zo goed?? of was die test dus omdat ze al zolang overtijd was?
Hoe zit het met de vader van dit ongeboren babytje? weet die het al?

Jullie zijn allebei nog wel heel erg jong. toch denk ik dat als de liefde van beidde kanten goed zit je er met elkaar best voor kan gaan... het zal bloed zweet en tranen zijn en soms waarschijnlijk ook enige verwarring.. maar echte liefde kent geen grenzen dus ook niet als er ineens een babytje op je pad komt..

Nobody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 17:08

Ik ben vergeten te zeggen, dat er geen vader in het spel is.
Ze weet niet wie de vader is. Daar ben ik wel van geschrokken maar het is niet anders.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:10

Jeetje meid, wat een verhaal!

Maar jij klinkt heel zeker van je zaak, dus waarom zou dit je relatie moeten kosten? Ervoor gaan!

Ik denk dat het voor je vriendin juist heel fijn is dat jij er voor haar bent en haar kunt helpen.

PriDepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:10

Als je echt gek op elkaar bent zou ik er voor gaan. Ze meot er natuurlijk wel zo wederzijds over denken als dat jij dat doet. Als ik je zo hoor ben je echt gek op haar.
Ik heb zelf hier geen ervaring mee. Vakantie mensen die ik toendertijd heb leren kennen, hadden wel het zelfde probleem. Vader wilde niets van het kindje weten. Dus ze zijn samen het ouderschap aangegaan.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:11

ochjeetje.. maar er zullen toch wel mannen zijn... die gaan nadenken van ''hey.. in die periode hebben wij sex gehad en zou wel eens mogelijk de vader kunnen zijn?''

Wel moet ik zeggen dat mijn mening hier een klein beetje door verandert.. Ik hoop voor jou dat ze dan ook echt voor jou wilt gaan (aangezien ze in het verleden dus nogal 'makkelijk?' van partner wisselde, als ik dat zo mag zien, benoemen en begrijpen uit bovenstaand bericht) Dat je dalijk niet tegen een enorme teleurstelling aanloop na alle steun en liefde die je haar zult geven, in deze moeilijke en verwarrende tijd... jij klinkt heel zeker van je zaak en ik denk dat je vriendin trots mag zijn..dat je haar niet zomaar in de steek laat... en ik hoop dat jouw vertrouwen niet geschaad wordt.. als jullie er allebei echt voor willen gaan vinden jullie die weg naar rome wel.. al woon je een uur bij haar vandaan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-01-10 17:19, in het totaal 3 keer bewerkt

PriDepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:11

Ik kom even terug op mijn woorden.

Ik las jeberichtje pas toen ik het heb gepost. Maar ik vind het wel echt schandalig dat ze neit weet wie de vader is. Het laat in mijn ogen, heel goed zien hoe iemand in elkaar steekt.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:13

Oei, wat een dilemma...
Als je echt voor haar gaat, zul je alles heel goed met haar en haar familie en eventueel ook met jouw familie moeten bespreken, jezelf in moeten lezen... Dit gaat zeker niet makkelijk worden, maar er is vast wel een manier om eruit te komen.

Succes ermee, ik hoop dat alles goed komt!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:15

PriDepo schreef:

Ik las jeberichtje pas toen ik het heb gepost. Maar ik vind het wel echt schandalig dat ze neit weet wie de vader is. Het laat in mijn ogen, heel goed zien hoe iemand in elkaar steekt.

Wat kunnen mensen makkelijk andere mensen veroordelen zeg.
Er zijn zoveel situaties waardoor het zou kunnen dat ze het niet weet. En zelfs al was ze misschien een half jaar terug een losbol, misschien is ze nu wel veranderd.
Ik praat het niet goed, maar iedereen is jong geweest en iedereen maakt fouten.

PriDepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:18

Dat is waar. Maar geef alleen een mening aan in mijn ogen. Natuurlijk zijn er 100 wegen die er voor kunnen zorgen dat dit goed gaat. Ik zou er zelf niet mee kunnen leven als ik niet weet wie de vader van mn kind is. Kind gaat er op ten duur naar vragen.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:21

Dat ben ik helemaal met je eens. Is misschien even pijnlijk voor de vriendin van TS, maar uiteindelijk denk ik wel beter voor het kind.

Nobody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 17:26

Babel schreef:
PriDepo schreef:

Wat kunnen mensen makkelijk andere mensen veroordelen zeg.
Er zijn zoveel situaties waardoor het zou kunnen dat ze het niet weet. En zelfs al was ze misschien een half jaar terug een losbol, misschien is ze nu wel veranderd.
Ik praat het niet goed, maar iedereen is jong geweest en iedereen maakt fouten.

Zoals je zegt. Iedereen maakt fouten. Er is verschil tussen relaties en alleen seks. Ze is inderdaad een redelijk losbol geweest toen ik d'r leerde kennen.
Ze heeft wel veel voor mij opgegeven, waardoor ik zo zeker van m'n zaak ben. Ze kreeg altijd aandacht van de jongens, van de meisjes trouwens ook.
Ze heeft nu alles laten zitten omdat ze met mij verder wilde.

PriDepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:27

Dat vind ik ten eerste heel knap van haar. Maar hoop wel dat ze zichzelf ook realiseert, dat een kind opeens vragen gaat stellen. Zeker als het een leeftijd heeft, dat vrouwen samen geen kind kunnen krijgen.

Nobody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 17:28

Ik moet nu weg, er wordt een echo gemaakt zodat we kunnen zien dat alles goed is.
Ik mag d'r bij zijn :)

Ik ben benieuwd naar de reacties straks als ik terugkom!

Alvast bedankt voor de lieve woorden, het doet me goed.

PriDepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:29

Heel veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:30

succes!!!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:35

Sorry, maar je merkt het toch als je al 6 maanden niet ongesteld bent geweest? := Is zij dan zo naief geweest om 1. onbeschermde seks te hebben en 2. pas na 6 maanden! een zwangerschaptest te doen? Misschien dat ik er te streng over denk, maar heb pas seks als je weet wat de consequenties kunnen zijn. Wie weet heeft ze nu ook wel een soa? Dat zou ik dan ook maar even laten testen he.

Ga ook maar vast nadenken over wat er moet gebeuren na de bevalling. Houdt ze het kind? Ga dan maar vast sparen, want een kind is peperduur. Kleertjes, luiers, eten, bedje, ga zo maar door. Om maar niet te spreken over de vele slapeloze nachten die je gaat krijgen.

En zoals anderen al zeiden: ze gaat maar beter heel hard nadenken wie de vader kan zijn. Hij behoort dit te weten gewoon.

Hoop dat dit een hele wijze (harde) les voor haar is. Want om eerlijk te zijn, ik vind haar erg dom overkomen zo (ken haar natuurlijk niet, maar van wat jij vertelt). Succes met de relatie, want het zal geheid lastig worden.

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:40

Rebel_Jits schreef:
Sorry, maar je merkt het toch als je al 6 maanden niet ongesteld bent geweest? := Is zij dan zo naief geweest om 1. onbeschermde seks te hebben en 2. pas na 6 maanden! een zwangerschaptest te doen? Misschien dat ik er te streng over denk, maar heb pas seks als je weet wat de consequenties kunnen zijn. Wie weet heeft ze nu ook wel een soa? Dat zou ik dan ook maar even laten testen he.

Ga ook maar vast nadenken over wat er moet gebeuren na de bevalling. Houdt ze het kind? Ga dan maar vast sparen, want een kind is peperduur. Kleertjes, luiers, eten, bedje, ga zo maar door. Om maar niet te spreken over de vele slapeloze nachten die je gaat krijgen.

En zoals anderen al zeiden: ze gaat maar beter heel hard nadenken wie de vader kan zijn. Hij behoort dit te weten gewoon.

Hoop dat dit een hele wijze (harde) les voor haar is. Want om eerlijk te zijn, ik vind haar erg dom overkomen zo (ken haar natuurlijk niet, maar van wat jij vertelt). Succes met de relatie, want het zal geheid lastig worden.

Ik ga hier volledig in mee. Ik vind het schaamtelijk, als iemand niet weet wie de vader is. Ik vind dat dat hoe dan ook, veel over een persoon laat zien. Ongeacht het verleden tijd is of niet.

Nobody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 17:41

Ik merk dat ik veel dingen vergeten ben te zeggen.
Ze werd gewoon ongesteld tussendoor, wel minder,
achteraf gezegd had ze wel wat kunnen merken. Maar dat is achteraf gepraat.
Ze is ook totaal niet dik, het is een heel slank meisje.

Het is zeker een harde les en ik besef ook dat heel haar leven veranderd nu.
Ze was altijd een partyanimal, alles wat 18-jarige meisjes doen. Dat zal nu over zijn, moeilijke gedachte.

Ze gaat terug naar haar ouders. Die nemen een deel van de financien en zorg op zich.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:50

Sommige meiden/vrouwen menstrueren gewoon door :) En sommigen zijn naar binnen dragend, dus zie je het ook nauwelijks/niet aan de buitenkant. En ik kan me voorstellen dat je een paar kilootjes extra niet zo raar vind na de decembermaand :D

Naïef of niet, domme fout of niet, raar of niet, het kindje komt er gewoon, en het is nu zaak om er het beste van te maken lijkt me :) Met het meisje dom te noemen schiet je niet zoveel op.

Ik denk niet dat je haar gelijk hoeft te verlaten TS. Steun haar in deze periode, en als jullie echt voor elkaar gemaakt zijn komen jullie er samen wel door. :j Heel veel succes. En zodra je de echo ziet, ben je vast ook helemaal verliefd op het kleine mensje in de buik van je vriendin. ;)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:51

TS, ik begrijp het heel goed ik ken namelijk iemand die totaal helemaal nooit heeft geweten dat ze zwanger was...Ze kwam er pas achter toen ze op een nacht ineens wakker werd en der bed was zeiknat (bleken de vliezen te zijn gebroken), nou lekker dan daar zit je dan ze had geen vk of gyn dus moest de HA het maar doen...En zij menstrueerde ook gewoon elke maand netjes door en was ook niet veel dikker geworden maar gewoon haar figuur.

Zo zie je maar dat je wel zwanger bent zonder het door te hebben...

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:52

Mensen, is het nu echt zo belangrijk waarom ze pas na 6 maanden een test doet, en of ze nu wel of niet een losbol was, etc. >;) (soa-test lijkt me overigens ook niet overbodig. :o )

Feit is dat ze zwanger is, feit is dat het te laat is voor abortus, feit is dat deze twee meiden een relatie hebben. Hoe de toekomst eruit ziet, nog niet duidelijk is.

Ik vind het dapper en volwassen van TS dat ze er heel serieus mee bezig is. Ik kan je verzekeren dat je leven verandert met zo'n kleintje erbij. Je vriendin zal ook veranderen. Moederschap verandert een mens nu eenmaal. Als ik heel eerlijk ben, vrees ik dat het moeilijk zal worden jullie relatie in stand te laten houden. Jullie zijn allebei 18, wonen straks een uur uit elkaar, zij is zwanger en krijgt dus een baby. Nu ben je nog hevig verliefd, maar wat als de ergste verliefdheid wegebt? Dat gebeurt sowieso (in iedere relatie). Dan komen de problemen en irritaties. Ik wil je niet bang maken, maar voorbereiden. Niet dat je dan nu al de handdoek in de ring moet gooien. Ik zeg wel: ga ervoor en doe wat je hart je ingeeft. Maar er zijn wel een aantal beren op de weg. En niemand kan voorspellen hoe dit verder gaat lopen tussen jullie.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:54

XFiemoX schreef:
TS, ik begrijp het heel goed ik ken namelijk iemand die totaal helemaal nooit heeft geweten dat ze zwanger was...Ze kwam er pas achter toen ze op een nacht ineens wakker werd en der bed was zeiknat (bleken de vliezen te zijn gebroken), nou lekker dan daar zit je dan ze had geen vk of gyn dus moest de HA het maar doen...En zij menstrueerde ook gewoon elke maand netjes door en was ook niet veel dikker geworden maar gewoon haar figuur.

Zo zie je maar dat je wel zwanger bent zonder het door te hebben...

Inderdaad. Zie dat recente topic over die springruiter... Via de dubbelsprong naar de verloskamer, het zal je maar overkomen. Na 6 maanden is altijd nog beter dan op het moment dat je gaat bevallen.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:55

Idd TS der vriendin kan zich nu nog lekker richten op het baby-shoppen en het ook natuurlijk goed laten te bezinken...Maar er zijn dus mensen die dus helemaal niks klaar hadden staan voor de baby maar zelfs dus wakker worden in een zeiknat bed en beviel van een kind...