Ik zit in een hele moeilijke situatie, moet het echt even van me afschrijven. Weet niet wat ik ermee moet.
Ik heb sinds ’n klein tijdje een vriendinnetje, ken haar al een poosje en het was meteen raak eigenlijk.
Voor de duidelijkheid, we zijn 2 meisjes. Ik ben al langer uit de kast als lesbisch, zij is biseksueel.
We werden verliefd, gaven er aan toe en dachten iets moois op te gaan bouwen met z’n tweetjes.
Op een begeven moment kwamen we op het gesprek qua sekspartners en ze besloot even snel voor de zekerheid
een test te doen aangezien zij dus ook met jongens seksueel contact heeft gehad.
Gewoon voor de zekerheid, er was geen aanleiding voor eigenlijk.
Het was flink schrikken toen het uit de test bleek, dat mijn vriendinnetje wel degelijk zwanger was.
Paniek natuurlijk, maar ze was er meteen zeker van dat ze het wilde laten weghalen.
‘Een meisje van 18 heeft geen toekomst met een baby’ was haar mening en zo is de mijne ook. Moeilijk, maar daar kwamen we wel doorheen.
Gisterochtend naar de doktor geweest met z’n tweeen. En wat blijkt, mijn vriendinnetje is al 6 maanden zwanger.

Behoorlijk grote schok, kan het nog amper beseffen.
Iedereen weet dat je het niet meer weg kan laten halen, als het al 6 maanden is. Het kan niet anders, en er is besloten het kindje te houden.
We hebben natuurlijk meteen de ouders ingelicht en die waren in shock. Logisch.
Maar nu is het probleem, onze relatie. Kunnen we hiermee doorgaan, als zij een kindje gaat krijgen? Wat ik bedoel is, we zijn allebei 18.
Zij gaat terug bij haar ouders wonen, ik blijf op mezelf wonen want ik heb hier m’n opleiding. En dat ligt toch zeker ruim een uur uit elkaar.
Ik ben tot over m’n oren verliefd, wilde het rustig aan doen een tijdje, maar het gebeurde gewoon.
Ik wil voor haar gaan. Haar verlaten nu is geen optie. Ik geef veel om haar en kan haar niet laten zitten met een kindje en verdwijnen.
Ook al heb ik er genetisch niks mee te maken en nemen haar ouders een groot deel van de zorg op zich.
Ik vind het zo moeilijk. Er zijn veel twijfels. Gaat het wel werken zo?
Opgeven is geen optie voor mij. Want ik ben echt gek op haar.
Maar het word wel heel erg moeilijk op deze manier.
Ze begint het nu wel redelijk te accepteren. We hebben straks een afspraak voor de echo.
Aangezien we nu al kunnen wat het is.
Ik hoop op wat steun en misschien wat tips van jonge mamma’s die ongewenst zwanger zijn geworden.
Hoe zijn jullie daarmee omgegaan en wat kan ik voor haar doen?
Er wordt gebruik gemaakt van een schaduwaccount, wat goedgekeurd is de Mods.
Bedankt alvast!