Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Mowoah schreef:Ik denk niet dat iemand nu nog durft te vertellen dat hij of zij echt bont draagt.![]()
Ik overigens niet, ik vind bont sowieso niet mooi.
bokt2010 schreef:Mowoah schreef:Ik denk niet dat iemand nu nog durft te vertellen dat hij of zij echt bont draagt.![]()
Ik overigens niet, ik vind bont sowieso niet mooi.
Ik val niemand aan, ik ken genoeg mensen die het dragen. Vaak zijn het de onwetende mensen helaas..
Die wil ik alleen maar wakker schudden. Mensen vinden het mooi en kopen het. De achtergrond weten ze niet, of willen ze soms zelfs niet weten. Het is mooi en een modeproduct.
Maar het moet blijven waar het hoort vind ik.
Alleen dat je mening zo overduidelijk is dat ik denk dat niet veel mensen nu nog zullen zeggen dat ze bont dragen.. En met je mening geven is helemaal niks mis, vind het juist goed dat je zo sterk tegen bont bent!!
Maar dat is gelukkig nep! Ronne schreef:jij valt niemand aan...???![]()
ikzelf heb volgens mij geen bont (ook geen nep), maar heb wel twee schapenvachten liggen, mag dat dan ook niet van je? En leren laarzen?
Mowoah schreef:Ik zeg ook niet dat je iemand aanvalt hoor.Alleen dat je mening zo overduidelijk is dat ik denk dat niet veel mensen nu nog zullen zeggen dat ze bont dragen.. En met je mening geven is helemaal niks mis, vind het juist goed dat je zo sterk tegen bont bent!!
Nu ik net overigens nadacht, heb ik wel 1 kledingstuk met bont. Op mijn paardrijjas.Maar dat is gelukkig nep!
Ronne schreef:Vlees heb je ook niet nodig en de gemiddelde koe (ook de bio koe) heeft niet zo'n top leventje gehad.
Maar ik draag verder geen bont nee. Alleen als je van mensen wil weten of ze bont dragen, zul je je openingspost aan moeten passen. Anders moet je je bedoeling aanpassen naar het vinden van medestanders
Al is het 1 keer per week.

bokt2010 schreef:Sabinee__ schreef:Ja hoor ik draag bont.
En waarom?
En ben je er anders door gaan denken na dit topic?
Sabinee__ schreef:Omdat het toevallig om mijn 2 jassen zit, en het toevallig een sjaal was die ik leuk vond.
En nee, ik ben door dit topic niet anders gaan denken, omdat het volgens mij geen vos of nerts is.
bokt2010 schreef:Sabinee__ schreef:Omdat het toevallig om mijn 2 jassen zit, en het toevallig een sjaal was die ik leuk vond.
En nee, ik ben door dit topic niet anders gaan denken, omdat het volgens mij geen vos of nerts is.
Dus als het van een ander diertje is die hetzelfde heeft meegemaakt, dan maakt het je niet zo veel uit?
Ronne schreef:Nou, mijn opa jaagde altijd (toen ie nog leefde) en schoot met flinke regelmaat konijntjes. Dat moet af en toe, omdat er anders te veel konijntjes komen.
Die beestjes smaakten altijd uitstekend en ik vind dat er met die velletjes ook gerust iets mag gebeuren...
Natuurlijk is het slecht dat beestjes het slecht hebben voor ons eigen plezier, maar ik vind het altijd zo raar dat er over bont zo hysterisch wordt gedaan, terwijl de gemiddelde biefstuk het echt niet veel beter had.
Sabinee__ schreef:Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat nav jouw openingspost het voor mij niet veranderd is, omdat het geen vos of nerts is.
Ik weet haast zeker dat het konijn is of illegaal geimporteerde kat.
Ja, tuurlijk is het erg. Maar zo zit de wereld in elkaar. Als ik het niet koop dan een ander wel. Als mijn stad het niet koopt, dan een andere stad wel.
Als mijn land het niet koopt, dan een ander land wel. Er is altijd wel vraag naar, omdat het al sinds de oertijd is.
Ja het is vreselijk, en dan ben ik misschien harteloos dat ik het koop en er indirect aan mee werk wel. Maar als ik die sjaal niet had gekocht, had een ander dat wel gedaan. Diertje krijgt er niets mee terug.
En zo zijn er nog wel meer dingen. Vind het onzin dat je geen bont koopt/draagt maar wel leren laarzen of een zadel hebt en op zijn tijd lekker een hamburger haalt bij de Mac, of 's avonds geniet van je biefstuk. Die dieren zijn ook niet doodgeknuffeld.
bokt2010 schreef:Ronne schreef:Nou, mijn opa jaagde altijd (toen ie nog leefde) en schoot met flinke regelmaat konijntjes. Dat moet af en toe, omdat er anders te veel konijntjes komen.
Die beestjes smaakten altijd uitstekend en ik vind dat er met die velletjes ook gerust iets mag gebeuren...
Natuurlijk is het slecht dat beestjes het slecht hebben voor ons eigen plezier, maar ik vind het altijd zo raar dat er over bont zo hysterisch wordt gedaan, terwijl de gemiddelde biefstuk het echt niet veel beter had.
Je hebt ook biologische en vrije uitloop vleesdieren hé..
En bont heb je gewoon ABSOLUUT niet nodig.
Respect dat je opa het zelf deed, dat zie ik liever dan de massavleesproductie.
Beestjes leven in het wild, in 1 keer dood en alles word gebruikt. Het vachtje dán ook..
MAAR een bontfokkerij is heel wat anders dan en bont is geen restproduct..
.