Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 14:32

Naja vandaag is er een knoop van een best lang durige relatie doorgehakt.

Al een lange tijd hadden we al een continue discussie van waarom ik telkens niks met mijn eige kind deed (baby is nog maar 3 maanden oud)

Wanneer ik er ben en een hoop vraagt van moet ik je helpen met dit en dat is de antwoord vrijwel altijd nee gebleken maar werd wel verwacht ik in 1 keer alles met hem kon doen wanneer ik hem in mijn handen had.
Op gegeven moment stopte ik het ook maar ermee te vragen.
De laatse week heb ik hem niet eens in mijn hand gekregen het lijk wel ik er om moet smeken hem te kunen krijgen. Maja als ik dat zou doen wordt het blijkbaar in 1 keer naar mij gegeven van zoek het maar uit.(ook al eerder gebeurd)

Ook was ze er niet echt mee eens van dat ik naar mijn paard mocht(zo kwam het bij mij over)
En dan vindt zij het gek ik meer van mijn paard dan mijn eige kind houd.
Zelf werd er in het begin gezegt om puur mijn paard te verkopen.......... om dan meer bij het kind te zijn.

Voor vandaag is de knoop er doorheen gehakt en zij krijgt van mij geen cent meer om voor het kind te zorgen(hij staat ook nog niet onder mijn naam als vader)
Met name ze mij ook nu mee loop te dreigen ik (MOET) betalen.
De reden ook knoop werd doorgehakt is omdat er net wordt gezegt ik geen gevoelens heb en ik het makkelijk vindt ik mijn kind daar met haar laat zitten.

Eregistern ben ik al door de discussie bijna ingeklapt en vandaag voel het weer hetzelfde.
Daarnaast al last van mijn maag sinds gisternochtend na het wakker worden.

Voor nu is het beste zo, ik heb gelukkig mijn paard nog waar ik naartoe gaat anders had ik niks meer over.

Hoop morgenavond bak goed is om alles te kunnnen verwerken tijdens het rijden.

Dit moest ik uit mijn hart typen en ik zal natuurlijk mijn kind missen maar ik heb ook nog een eige leven om te mogen genieten en niet aan een touw worden vastgehouden.

Dan maar weer terug naar het solitair leven wat ik alhad.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:38

... Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik heb een beetje gemengde gevoelens bij het feit dat je niet voor je kind wilt betalen

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:38

Het verhaal leest wat moeilijk. Maar ik begrijp dat je bij je vriendin en je kind weggaat omdat jullie constant discussie hebben over de rolverdeling.

Zulke dingen zijn altijd lastig. Maar besef dat jullie samen een kind hebben en daar ook samen verantwoordelijk voor zijn. Ik begrijp ook dat je je paard meer vindt als je kind... zulke uitspraken kunnen moeders idd tegen het zere been schoppen. Ik vind dus ook dat, als je de keus maakt om te vertrekken, de consequenties moet nemen en ervoor te zorgen.

Barbabientje

Re: Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:40

ben met caesar eens dat het wat lastig leest, want aan de andere kind lees ik ook dat het niet van jou is? of jij alleen niet als vader vermeld staat?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:42

Jammer dat je niet de tijd kreeg om aan je kind te wennen en er mee te leren omgaan. Het gaat niet vanzelf.

Zo'n eerste periode is niet makkelijk met een baby, ook niet voor de moeder. Jammer dat ze je je paard en dus hobby niet gunde.
(ik weet natuurlijk niet of je heel vaak van huis was door je paard)

Ze kan wel een vaderschapstest afdwingen zodat je alsnog moet betalen.

Sterkte!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:42

Hij heeft het kind nog niet erkent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:44

Ik snap d'r geen reet van eerlijk gezegd. Maar het komt op mij over alsof je enorm in de slachtoffer rol kruipt en zelf geen verantwoordelijkheid neemt voor wat er is fout gegaan.
Ik vind het ronduit belachelijk dat je weigert te betalen voor je bloedeigen kind vanwege persoonlijke problemen met de moeder.

Bij voorbaat mijn excuses als ik je verhaal verkeerd begrijp.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 14:44

Veerle90 schreef:
ben met caesar eens dat het wat lastig leest, want aan de andere kind lees ik ook dat het niet van jou is? of jij alleen niet als vader vermeld staat?

Hij is van mij maar ze wilde al niet onder mijn laten geschreven staan.

Daarnaast hebben wij al meer voudig over gesproken maar toch in de ouwe gewoontes terug gekomen. Mijn kind is daar met der familie.

Het was laatste tijd ook meer van langskomen en niks mogen doen met mijn eigen kind. Daarnaast heb ik nog es met haar familie te maken want elke slecht ding ik over iets zegt wordt 10voudig door hele gezin tegen mij terugekeergt.

Het leek alsof mijn eige kind al vanaf het begin van mij werd afstoten. Ik wilde het voorzetten maar er staat een punt in het leven dat ik dan ook veder moet.

Edit; het was niet geplant een kind
Laatst bijgewerkt door kensha op 17-12-09 14:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:45

JaneJansen schreef:
Jammer dat je niet de tijd kreeg om aan je kind te wennen en er mee te leren omgaan. Het gaat niet vanzelf.

Zo'n eerste periode is niet makkelijk met een baby, ook niet voor de moeder. Jammer dat ze je je paard en dus hobby niet gunde.
(ik weet natuurlijk niet of je heel vaak van huis was door je paard)

Ze kan wel een vaderschapstest afdwingen zodat je alsnog moet betalen.

Sterkte!

Ik snap je wel, maar met zo'n titel ga je er niet vanuit dat de aanwezigheid van het kind een probleem was...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:45

Het leest zeker wat lastig... en natuurlijk hoef je je paard niet op te geven voor een kind. Maar zo jong baby'tje daar mogen jullie samen best wel wat meer meedoen. Niet iedereen is in één keer de perfecte ouder, dat moet groeien. Jammer dat je het nu al opgeeft... kunnen jullie er niet met hulp uitkomen?
Daarnaast... sorry... je bent groot genoeg om een kindje te maken dan hoor je er ook voor te betalen... en hoezo niet op jou naam... is het niet de taak van papa om kindje bij burgelijke stand aan te geven?

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:46

nou ja hij is pas 21 en wie weet was het kind niet echt gepland?
natuurlijk moet hij wel gewoon zijn verantwoordelijkheid dragen maar verhaal heeft natuurlijk ook 2 kanten

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:47

Wazig verhaal, het leest erg moeilijk dus ben halverwege gestopt...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:47

Ok, ik moet zeggen dat ik niet weet wat er precies gaande is maar toch kan ik NIET begrijpen dat je niet voor je eigen kind wilt zorgen of in ieder geval een financiele bijdrage wilt leveren. Dat je door omstandigheden bij je vriendin weg wilt, ok moet jij weten. En zeggen dat je liever je eigen paard hebt dan je kind... Dat gaat me te ver.

Succes.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:48

:=

Ik ben ook maar gestopt, maar ik vind het vreemd dat je niet voor je kind wil betalen en waarom jullie niet eerst hulp gaan zoeken in plaats van op te breken, dit is al helemaal niet in het belang van je kind.
En je topictitel vind ik uitermate kwetsend als je zegt dat je paard er gelukkig nog is, terwijl je niet wil betalen voor je kind.
Laatst bijgewerkt door upendo op 17-12-09 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:49

Jij bent de vader van het kind, maar je loopt weg voor elke vorm van verantwoordelijkheid over het kind?

In plaats daarvan kies je voor je paard.

Jij hebt samen met haar een kind op de wereld gezet, daar hadden jullie ook eerder over na kunnen denken of je je paard daarvoor opzij wilde zetten.

Als ik het even heel cru mag zeggen: Je hebt echt geen ruggegraat als je de moeder en je bloedeigen kind nu aan hun lot overlaat en doorgaat met je leven alsof ze er nooit geweest zijn. Bah.. :r

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 14:49

Morgen praat ik wel op de stal erover sorry het is wat wazig verhaal en zie al mensen verkeerd lezen. Laat deze topic maar tijdelijk sluitten.
Open ik wle 1 met beter overzicht van het verhaal.

Tallie1979

Re: Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:51

Nou ja, wat lezen wij verkeerd dan? Jij trekt je handen van ze af en laat haar aan haar lot over samen met jouw kind.

Stop dat ding er dan niet in en maak geen kind als je de verantwoording zo makkelijk afschuift. :+

lesilla

Jeetje, ik schrik wel van dat een volwassen persoon zo kan denken.
Wat geef je jou kind later mee?

Equidea

Heb je wel eens echt alleen tijd doorgebracht met je kind? Is de tijd je gegunt geweest om een band op te bouwen?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:52

En dan ook in ABN alstjeblieft en met een betere opbouw, pakkende tekst met veel duidelijkheid. Nu leest iedereen het warrig, staat niet mooi en zit vol met typfouten wat ook niet prettig leest. Als 21 jarige boekhouder moet dat toch wel lukken lijkt me.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:52

Ik ben het volledig eens met Tallie1979

Wanneer je ervoor kiest om seks te hebben, moet je ook opdraaien voor de gevolgen, hoe oud je ook bent.

Dit is gewoon weglopen voor je eigen verantwoordelijkheid.

Misschien nog cru-er om te zeggen, maar misschien is je vriendin en je kind nog wel beter af zonder jou.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:53

moeilijk vehaal inderdaad maar zoals ik het lees en begrijp vind ik het jouw houding echt belachelijk.

Je vriendin is niet de enige die een kind heeft gekregen maar ook JIJ hebt een kind gekregen. Je hebt daar verantwoording over en ook financieel moet je je kind onderhouden. Er gaat hier een kind de dupe worden van jouw ontverantwoordelijk gedrag. Ik geef je vriendin groot gelijk dat zij zo handeld als je je paard voor je kind laat gaan. dat is wat ik uit het verhaal opmaak. Als je het niet kan betalen zal je paard toch moeten wijken voor je kind. En je zegt: Anders heb ik niemand meer...NEE JE HEBT EEN KIND!
Laatst bijgewerkt door Salsa op 17-12-09 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:53

Oke ik snap het nu...
Maar zoals ik het met de meerder heid van de mense neens ben, je kunt niet onder de verantwoordelijkheid uit.. ookal wordt het je heel moeilijk gemaakt door de familie van je ex...

Als ik jou was zou ik gewoon samen met haar (zonder kind & familie erbij) een gesprek aangaan en zeggen dat je het een maandje wil proberen om een nnormale omgangsregeling met haar en het kind te treffen.. Wil het dan nog niet lukken dan ga ik helemaal met erin mee dat je er niet voor wil betalen..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:54

Ja laat dit topic maar sluiten als het niet zo gaat als je gepland had....

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:54

Je komt op mij over als iemand zonder sterk karakter. Als het JOU kind is en jij houdt ervan, dan kan je natuurlijk wel voor dat kind zorgen. Als je tenminste zou willen. Geef je zo snel op, en vecht je er ook niet voor, dan zou ik als moeder ook denken, wat moet ik hiermee.

Ik snap niet echt wat jou gevoelens zijn naar haar en jullie baby? Misschien moet je eens een goed gesprek houden?