Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolliegirl schreef:als je het in grote kranten wilt, is het dokken.
kleine persberichten kan je gewoon via de publieke krant doen.
krant midden drenthe kan ik je evt wel bij helpen
weet niet in welke regio's je dit wilt vermelden.
Citaat:Oplichting in de thuiszorg………. Door het zorgkantoor!!!
Ik ben een niet AWBZ erkende instelling, om mijn cliënten met een ZIN indicatie toch van zorg te voorzien ben in onderaannemer geworden van een wel AWBZ erkende instelling (dit is in zorgland heel normaal, de AWBZ erkenning is een wassen neus)
Nou heeft mijn hoofdaannemer bij een materiele controle (Stichting Thuiszorg Nederland, die van de 3,5 miljoen) besloten onderaannemers extra te controleren. Uiteraard is dit helemaal prima en zijn wij zoals altijd een open boek. Kom gerust kijken bij mij in de keuken, geen probleem.
Mijn facturen richting Stichting Thuiszorg Nederland moesten extra onderbouwd worden met de door de client getekende urenbriefjes, geen probleem alleen ging de porto omhoog naar 3 euro 75 ipv de normale 85 ct. Dik pak papier en veel extra werk voor ons. Maargoed dat is niet erg.
Nou doet het zich voor dat Stichting Thuiszorg Nederland vanaf periode 7 (15 juni) niet meer betaald hebben omdat ze de urenstaten niet konden verwerken tot een voor hun leesbaar geheel. Ik factureer gemiddeld 25.000 euro per 4 weken. Tel maar uit, en u kunt zich voorstellen dat ik als kleine ondernemer deze financiele last niet kan dragen, waardoor ik oa behoorlijk achterloop bij de belastingdienst. Ik heb mijn zorgverleensters nog wel kunnen betalen.
Nu had ik een andere hoofdaannemer gevonden, deze kreeg toestemming om met terugwerkende kracht vanaf periode 7 onze cliënten over te nemen……….. Gered denk je dan, toch? Komt het allemaal goed, ik krijg mijn geld ook als STN om valt vanwege de claim die er ligt.
Dus wij druk in de weer om alle cliënten over te zetten van STN naar H+B Thuiszorg zodat we konden gaan boeken en zo eindelijk dat geld binnen te krijgen en ik mijn achterstanden in kan lopen.
Alleen heeft het zorgkantoor vandaag besloten dat dit toch maar niet met terugwerkende kracht, en dat kan natuurlijk niet. Het zorgkantoor heeft besloten dat H+B Thuiszorg pas per 1 januari 2010 met ons mag werken. Reden hiervoor is dat ik een belastingschuld heb…… ja duh!!!
Dus wat is nu het geval, het geval is dat van al mijn cliënten, waar ik al een half jaar onbetaald zorg aan lever, het geld waarvan dit betaald moet worden bij het zorgkantoor blijft. Ik heb geen contract meer met STN (want het zorgkantoor was akkoord met een omzetting naar H + B per 15 juni) Dus contract opgezegd en creditnota’s verstuurd en H+B thuiszorg kan mij niet uitbetalen omdat ik pas op contract kan leveren per 1-1-2010 vind het zorgkantoor vandaag plots. ……… Oja, en ik heb een zorgplicht. Dus ik ben verplicht de zorg te leveren (natuurlijk doe je dat, want mijn cliënten zijn belangrijk voor mij en die zal ik nooit zonder zorg laten zitten) Maar ik krijg het niet betaald vanuit de AWBZ terwijl de client een geldige indicatie heeft, van mij zorg ontvangen.
Waar gaat dat geld heen van de afgelopen 6 periodes? Wie steekt het in de zak? Feit is dat mijn cliënten recht hebben op hun AWBZ zorg, deze willen ze graag van ons ontvangen omdat ik kwalitatief goed personeel heb, en zorg op maat lever met de wensen van de client als uitgangspunt.