Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ayo schreef:Denk je werkelijk dat je in deze tijden extra geld gaat krijgen voor kinderbijslag?
Als je geen geld hebt voor kinderen, begin er dan gewoon niet aan.
Albert schreef:Ik ben juist voor afschaffing van de kinderbijslag.
Als je kinderen wil moet je daar gewoon zelf voor opdraaien, waarom zou de maatschappij daar voor op moten draaien???
In "ruil" daarvoor vind ik dat het onderwijs gewoon helemaal gratis moet zijn zodat ieder kind kans heeft op de opleiding die het wil volgen zonder tegen financiële problemen op te lopen.
manutjuh schreef:Ik vind het ook een beetje raar. Een beetje ondankbaar ook, je krijgt tenminste iets, en dan nog is het niet genoeg ?
En mensen die bewust kinderloos zijn ? Krijgen die ook een speciale subsidie ? Nee hoor, niks, terwijl ook kinderloze mensen belasting betalen.
En wat er eerder gezecht word, je neemt zelf kinderen, laat een ander dan niet voor die kinderen betalen. Dus eerder nog, afschaffen die toeslag, en dat geld gebruiken voor andere zaken, zoals gezondheidszorg want die hebben dat geld een stuk harder nodig.
Misser schreef:Dat geld kan beter in andere zaken gestopt worden, zoals de gezondheidszorg of het onderwijs. Daarin is namelijjk duidelijk een tekort.
Sowieso vind ik kinderbijslag achterhaald, je kiest toch zelf voor een kind? Wees blij dat je überhaupt wat krijgt.
CM_ schreef:Misschien omdat ik totaal geen kinderwens heb, maar ook ik ben het hiermee eens!
Je kiest zelf voor kinderen, en daarvoor zul je dingen moeten laten , en moeten zorgen voor een goede financiele situatie.
Als je dat niet kunt, kun je er beter niet aan beginnen.
Zo vind ik ook dat ons belastinggeld niet hoeft te gaan naar werklozen die al te lang werkloos zijn en het vertikken om een baan "onder hun stand" aan te nemen..
Er is een geld tekort, als iedereen hieraan mee zou werken dit te verbeteren....
Blue_Eyes schreef:De verhoging zou ingaan in 2013, volgens de site, ik heb hem gister al zitten bekijken. Dan is de crisis hopelijk wel voorbij
odetteke schreef:Als je zo gaat beredeneren kan iedereen die geen 2x modaal verdient geen kinderen "nemen"![]()
De meeste mensen met kinderen zouden het niet redden zonder hypotheekrenteaftrek, kindertoeslag, combinatiekorting, zorgtoeslag, bijdrage in de kinderopvang etc. etc. Is ook niet erg, de kinderen van nu zullen als ze zelf volwassen zijn weer genoeg belasting betalen, ze zullen ons en onze ouders verzorgen in een verzorgingstehuis, ze zullen het brood maken dan wij dan eten, ze zullen de straten maken waar we dan op rijden, ze zullen onze haren watergolven en ze zullen ons begraven...... kortom, kinderen zijn enorm waardevol voor de samenleving en daar mag best in geinvesteerd worden!! Volgens mij was er een plaats in zeeland waar de gemeente nog een extra bedrag kado gaf aan mensen die een kind kregen, om de vergrijzing tegen te gaan.
Sok schreef:[***] schreef:Als je zo gaat beredeneren kan iedereen die geen 2x modaal verdient geen kinderen "nemen"![]()
De meeste mensen met kinderen zouden het niet redden zonder hypotheekrenteaftrek, kindertoeslag, combinatiekorting, zorgtoeslag, bijdrage in de kinderopvang etc. etc. Is ook niet erg, de kinderen van nu zullen als ze zelf volwassen zijn weer genoeg belasting betalen, ze zullen ons en onze ouders verzorgen in een verzorgingstehuis, ze zullen het brood maken dan wij dan eten, ze zullen de straten maken waar we dan op rijden, ze zullen onze haren watergolven en ze zullen ons begraven...... kortom, kinderen zijn enorm waardevol voor de samenleving en daar mag best in geinvesteerd worden!! Volgens mij was er een plaats in zeeland waar de gemeente nog een extra bedrag kado gaf aan mensen die een kind kregen, om de vergrijzing tegen te gaan.
Je vergeet dat lang niet iedereen het geld goed besteed...
Dat is de narigheid met zulke ondersteuning door de overheid.
Net als dat er zoveel misbruik word gemaakt van andere uitkeringen.
Mariska_28 schreef:Ik vind het ook een beetje van der zotte dat als je kinderen krijgt, je daarvoor betaald wordt?! En tegenwoordig krijgt oma dan ook nog geld als ze op ze past (terwijl dit toch vanzelfsprekend hoort te zien).. Ik heb geen kinderen, wil ze ook niet, maar betaal wel voor de kinderen van een ander.. Betalen die dan mee aan mijn paarden, want die kosten me mistends zoveel als een kind volgens mij, en voor mij zijn zij 'mijn kinderen'.
Net als met paarden.. Als je er geen geld voor hebt, gewoon niet aan beginnen.. En al helemaal niet aan nr 2, 3 etc etc..