Wie is voor verhoging van kinderbijslag teken petitie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vivana

Wie is voor verhoging van kinderbijslag teken petitie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 15:12

Hier de het verhaal en de link naar verhoging van kinderbijslag voor diegene die het er natuurlijk ook mee eens zijn!

Belangrijk bericht voor iedereen met kinderen

Kinderbijslag

Wij,
Het gezin is de hoeksteen van de samenleving.

Dit wordt steeds meer een uitdrukking, maar de politici handelen daar niet naar.

constateren
In onze omliggende landen, België, Duitsland, Luxemburg en nog veel meer Europese landen is de kinderbijslag 3x hoger dan hier in Nederland. Ook wordt daar de kinderbijslag maandelijks uitbetaald. Met andere woorden, wat wij hier per kwartaal krijgen uitbetaald, wordt daar maandelijks uitbetaald.

en verzoeken
Dat de kinderbijslag in Nederland, gelijk wordt getrokken met die in oa. België, Duitsland en Luxemburg.

Onderteken deze petitie
Na het verzenden van het formulier ontvangt u op het opgegeven e-mailadres een bericht ter bevestiging. Om de petitie te kunnen ondertekenen moet u op de link klikken die we u in deze bevestiging toesturen.

http://www.petities.nl/petitie/kinderbijslag/

ayo

Re: Wie is voor verhoging van kinderbijslag teken petitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:14

Denk je werkelijk dat je in deze tijden extra geld gaat krijgen voor kinderbijslag?
Als je geen geld hebt voor kinderen, begin er dan gewoon niet aan.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 15:18

ayo schreef:
Denk je werkelijk dat je in deze tijden extra geld gaat krijgen voor kinderbijslag?

:? :? wordt hierom gevraagt??? Gaat om heel nederland.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:21

De verhoging zou ingaan in 2013, volgens de site, ik heb hem gister al zitten bekijken. Dan is de crisis hopelijk wel voorbij ;)

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:23

ayo schreef:

lekker kort door de bocht weer :n
De discussie gaat er niet om of je wel of geen kinderen kunt betalen en als je afhankelijk moet zijn van dat ieniemini bedrag wat je per kwartaal krijgt, tja dan heb je je kind weinig te bieden inderdaad...een paar schoenen en een jas en op is het...

Het gaat er om dat Nederland in vergelijking met andere landen in de benelux een stuk minder krijgt aan kinderbijslag en dat je op deze manier kunt aantonen dat je het daar niet mee eens bent. We betalen immers zat aan belastingen..

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:23

Strak plan en heb al getekend!!!
Mèèr geld van de staat is nooit weg. :P
Betaal ook genoeg!!!! }:0

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 15:27

En zo is het!

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:28

ayo schreef:

Ben ik helemaal mee eens.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:30

Dat geld kan beter in andere zaken gestopt worden, zoals de gezondheidszorg of het onderwijs. Daarin is namelijjk duidelijk een tekort.

Sowieso vind ik kinderbijslag achterhaald, je kiest toch zelf voor een kind? Wees blij dat je überhaupt wat krijgt.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:35

Ik ben juist voor afschaffing van de kinderbijslag.
Als je kinderen wil moet je daar gewoon zelf voor opdraaien, waarom zou de maatschappij daar voor op moten draaien???
In "ruil" daarvoor vind ik dat het onderwijs gewoon helemaal gratis moet zijn zodat ieder kind kans heeft op de opleiding die het wil volgen zonder tegen financiële problemen op te lopen.

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:37

Ik vind het ook een beetje raar. Een beetje ondankbaar ook, je krijgt tenminste iets, en dan nog is het niet genoeg ?

En mensen die bewust kinderloos zijn ? Krijgen die ook een speciale subsidie ? Nee hoor, niks, terwijl ook kinderloze mensen belasting betalen.

En wat er eerder gezecht word, je neemt zelf kinderen, laat een ander dan niet voor die kinderen betalen. Dus eerder nog, afschaffen die toeslag, en dat geld gebruiken voor andere zaken, zoals gezondheidszorg want die hebben dat geld een stuk harder nodig.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:42

Albert schreef:
Ik ben juist voor afschaffing van de kinderbijslag.
Als je kinderen wil moet je daar gewoon zelf voor opdraaien, waarom zou de maatschappij daar voor op moten draaien???
In "ruil" daarvoor vind ik dat het onderwijs gewoon helemaal gratis moet zijn zodat ieder kind kans heeft op de opleiding die het wil volgen zonder tegen financiële problemen op te lopen.

ben ik het wel mee eens...ik krijg toch ook geen hondenbijslag voor mijn zes honden?
Daar heb ik toch zelf voor gekozen?(het is wel de tweedehands ellende van een ander ,maar dit terzijde...)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:06

manutjuh schreef:
Ik vind het ook een beetje raar. Een beetje ondankbaar ook, je krijgt tenminste iets, en dan nog is het niet genoeg ?

En mensen die bewust kinderloos zijn ? Krijgen die ook een speciale subsidie ? Nee hoor, niks, terwijl ook kinderloze mensen belasting betalen.

En wat er eerder gezecht word, je neemt zelf kinderen, laat een ander dan niet voor die kinderen betalen. Dus eerder nog, afschaffen die toeslag, en dat geld gebruiken voor andere zaken, zoals gezondheidszorg want die hebben dat geld een stuk harder nodig.

Ben ik het helemaal mee eens. Nederlanders zijn maar verwend over het algemeen..
Gratis (of in ieder geval goedkoper) onderwijs zou ik een betere zaak vinden om geld in te steken in plaats van nog meer kinderbijslag.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:09

Misser schreef:
Dat geld kan beter in andere zaken gestopt worden, zoals de gezondheidszorg of het onderwijs. Daarin is namelijjk duidelijk een tekort.

Sowieso vind ik kinderbijslag achterhaald, je kiest toch zelf voor een kind? Wees blij dat je überhaupt wat krijgt.

Misschien omdat ik totaal geen kinderwens heb, maar ook ik ben het hiermee eens!

Je kiest zelf voor kinderen, en daarvoor zul je dingen moeten laten , en moeten zorgen voor een goede financiele situatie.
Als je dat niet kunt, kun je er beter niet aan beginnen.

Zo vind ik ook dat ons belastinggeld niet hoeft te gaan naar werklozen die al te lang werkloos zijn en het vertikken om een baan "onder hun stand" aan te nemen..

Er is een geld tekort, als iedereen hieraan mee zou werken dit te verbeteren....

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:18

Ik vind het altijd erg leuk, de kinderbijslag, wordt altijd goed besteed. Maar eigenlijk is het van de zotte dat we hem krijgen en dat iedereen evenveel krijgt. Persoonlijk zou ik dit liever naar inkomen verdeeld zien worden. En inderdaad, meestal kies je zelf voor kinderen, dan moet je ook zelf voor de kosten opdraaien.
Ik denk ook niet dat er in de Tweede Kamer en regering veel animo voor dit idee zal zijn. Er zijn betere projecten waar evt. geld aan besteed kan worden.
Dus nee, ik ga niet tekenen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:20

Punt is dat je alles wel goed geregeld kunt hebben, maar dat situaties veranderen. Als bv. mijn man nu werkloos zou raken, zouden we die kinderbijslag ook meer dan hard nodig hebben, zelfs al zou hij WW krijgen.
Ook is het zo dat kinderen niet altijd op het moment komen dat jij dat gepland had. Voorbehoedsmiddelen werken nou eenmaal niet altijd. En over abortus lopen op Bokt op moment al discussies zat ;)

Zeker voor die mensen in situaties als hierboven genoemd, moet wat mij betreft de kinderbijslag blijven. Voor de rest wordt bij de meeste mensen de kinderbijslag volgens mij vrij goed besteed: winter- en zomerschoenen, nieuwe winterjas, een paar kledingstukken (kinderen groeien nou eenmaal hard). Sommige mensen zetten het op de spaarrekening voor laten van hun kind. Ook een wijs besluit, denk ik.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:21

Het is bij ons geen vetpot maar we kunnen wel goed ronkomen.
En de kinderbijslag is dan toch mooi meegenemen.
Heb 2 kinderen, en de kinderbijslag wordt nuttig besteed.Ik heb de petitie wel getekend.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:21

NM -> LN

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:29

CM_ schreef:
Misschien omdat ik totaal geen kinderwens heb, maar ook ik ben het hiermee eens!

Je kiest zelf voor kinderen, en daarvoor zul je dingen moeten laten , en moeten zorgen voor een goede financiele situatie.
Als je dat niet kunt, kun je er beter niet aan beginnen.

Zo vind ik ook dat ons belastinggeld niet hoeft te gaan naar werklozen die al te lang werkloos zijn en het vertikken om een baan "onder hun stand" aan te nemen..

Er is een geld tekort, als iedereen hieraan mee zou werken dit te verbeteren....

Als je zo gaat beredeneren kan iedereen die geen 2x modaal verdient geen kinderen "nemen" :+
De meeste mensen met kinderen zouden het niet redden zonder hypotheekrenteaftrek, kindertoeslag, combinatiekorting, zorgtoeslag, bijdrage in de kinderopvang etc. etc. Is ook niet erg, de kinderen van nu zullen als ze zelf volwassen zijn weer genoeg belasting betalen, ze zullen ons en onze ouders verzorgen in een verzorgingstehuis, ze zullen het brood maken dan wij dan eten, ze zullen de straten maken waar we dan op rijden, ze zullen onze haren watergolven en ze zullen ons begraven...... kortom, kinderen zijn enorm waardevol voor de samenleving en daar mag best in geinvesteerd worden!! Volgens mij was er een plaats in zeeland waar de gemeente nog een extra bedrag kado gaf aan mensen die een kind kregen, om de vergrijzing tegen te gaan.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:30

Blue_Eyes schreef:
De verhoging zou ingaan in 2013, volgens de site, ik heb hem gister al zitten bekijken. Dan is de crisis hopelijk wel voorbij ;)

Dan vissen wij weer achter het net. In geboortejaar 1995 is de dubbele toeslag voor het 1e kind afgeschaft. In 2013 wordt m'n kind 18 en dan houdt de kinderbijslag op... fijn. Toch maar wel getekend.
Frankrijk wordt in het verhaal niet genoemd, maar daar krijg je al kinderbijslag als je zwanger bent!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:32

odetteke schreef:
Als je zo gaat beredeneren kan iedereen die geen 2x modaal verdient geen kinderen "nemen" :+
De meeste mensen met kinderen zouden het niet redden zonder hypotheekrenteaftrek, kindertoeslag, combinatiekorting, zorgtoeslag, bijdrage in de kinderopvang etc. etc. Is ook niet erg, de kinderen van nu zullen als ze zelf volwassen zijn weer genoeg belasting betalen, ze zullen ons en onze ouders verzorgen in een verzorgingstehuis, ze zullen het brood maken dan wij dan eten, ze zullen de straten maken waar we dan op rijden, ze zullen onze haren watergolven en ze zullen ons begraven...... kortom, kinderen zijn enorm waardevol voor de samenleving en daar mag best in geinvesteerd worden!! Volgens mij was er een plaats in zeeland waar de gemeente nog een extra bedrag kado gaf aan mensen die een kind kregen, om de vergrijzing tegen te gaan.

Je vergeet dat lang niet iedereen het geld goed besteed...
Dat is de narigheid met zulke ondersteuning door de overheid.
Net als dat er zoveel misbruik word gemaakt van andere uitkeringen. :\

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:36

Ik vind het ook een beetje van der zotte dat als je kinderen krijgt, je daarvoor betaald wordt?! En tegenwoordig krijgt oma dan ook nog geld als ze op ze past (terwijl dit toch vanzelfsprekend hoort te zien).. Ik heb geen kinderen, wil ze ook niet, maar betaal wel voor de kinderen van een ander.. Betalen die dan mee aan mijn paarden, want die kosten me mistends zoveel als een kind volgens mij, en voor mij zijn zij 'mijn kinderen'.

Net als met paarden.. Als je er geen geld voor hebt, gewoon niet aan beginnen.. En al helemaal niet aan nr 2, 3 etc etc..

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:45

Die zelfde kinderen heb jij later weer baat bij.........

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:47

Sok schreef:
[***] schreef:

Je vergeet dat lang niet iedereen het geld goed besteed...
Dat is de narigheid met zulke ondersteuning door de overheid.
Net als dat er zoveel misbruik word gemaakt van andere uitkeringen. :\

Maar..... het wordt wel besteed! In tijden van crisis kan je volgens mij beter geld aan mensen met kinderen geven dan aan banken :+ Ik hoor toch echt heel veel moeders die op het moment dat de kinderbijlag binnenkomt nieuwe kleren voor de kids gaan kopen, of het opzij zetten voor de studie.

Mariska_28 schreef:
Ik vind het ook een beetje van der zotte dat als je kinderen krijgt, je daarvoor betaald wordt?! En tegenwoordig krijgt oma dan ook nog geld als ze op ze past (terwijl dit toch vanzelfsprekend hoort te zien).. Ik heb geen kinderen, wil ze ook niet, maar betaal wel voor de kinderen van een ander.. Betalen die dan mee aan mijn paarden, want die kosten me mistends zoveel als een kind volgens mij, en voor mij zijn zij 'mijn kinderen'.

Net als met paarden.. Als je er geen geld voor hebt, gewoon niet aan beginnen.. En al helemaal niet aan nr 2, 3 etc etc..

Het verschil is dat jou paarden alleen voor jou enorm waardevol zijn, ze zullen nooit enig maatschappelijk nut hebben, ze zullen het geld dat ze nu kosten nooit terugverdienen (en mocht je je paarden met zoveel winst verkopen dat je er alsnog wat aan overhoudt, dan zal de staat hier niet/nauwelijks van profiteren), ze zullen geen medicijn tegen kanker ontwikkelen of de vuilnis ophalen..... kortom, de samenleving heeft niets aan jouw paarden en daarom is het niet nuttig om hier in te investeren.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:48

Laten we het daar maar niet over hebben... De wereld is vol zat, meer dan teveel mensen.

Nu nog kinderen doe je voor jezelf, niet voor het kind dat in een wereld komt waar een boel ellende aan zit te komen.. En daar ga ik niet aan meebetalen als het aan mij ligt.