goede winkels voor grote mensen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smillie_

goede winkels voor grote mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 19:08

hej,

Ik ben zelf 1.84 lang en heb toch wel maatje L.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een leren vest maar de meeste vesten hebben mouwen tot aan mijn ellebogen.
Met broeken hetzelfde verhaal, bijna elke broek zorgt voor water in de kelder zoals ze dat hier zeggen.

Nu raadden verschillende mensen mij aan eens naar Nederland te gaan, omdat daar winkels zouden zijn met grotere/langere maten.
(schijnt wonen er in nederland meer grote mensen? ;) )

Heeft er iemand tips waar ik best kan gaan? Welke stad of winkels er aan te raden zijn?
K zou er graag een shopnamiddagje van maken, dus ergens waar wat winkels samen zijn liefst.
Winkels zoals H&M heb ik niks aan, want die zijn er in Belgie ook natuurlijk ;)

danielle1981

Re: goede winkels voor grote mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 19:11

Hai, ik ben zelf ook 1.84 m lang en heb dus aardig wat ervaring met op lengte kopen om het zo maar te zeggen. haha.
Esprit heeft verschillende lengtematen van broeken, net als S Oliver te koop bij o.a. V&D.
Miss Etam heeft een speciale collectie voor lengtematen, van zowel boven- als onderkleding.
Ook de WE, zit in de meeste grotere steden, heeft ook lange maten broeken, ook de bovenkleding valt best lang.

Succes!!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 02:27

Ik ben ook 1m84, met een maatje 38, ook fijn... NOT... want broeken en mouwen worden langer naarmate de maat groter wordt....

Toppers qua broeken momenteel esprit lengtematen en Gstar. Verder heel goed zoeken gewoon, ik vind altijd wel ergens een lange broek, ik zie bij een eerste blik al of ze lange broeken hebben haha :D

Mouwtjes bij jassen is echter een drama....

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:11

Ik ben 1.83 met maatje S en heb heel lang hetzelfde probleem als poes gehad. Maar ik moet zeggen dat ik tegenwoordig weinig problemen meer heb met winkelen, het aanbod wordt steeds langer omdat Nl vrouwen steeds langer worden. Wat dat betreft is het wel de moeite waard om in Nl te winkelen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 10:43

Hier ook een lang persoon, al ben ik helaas niet zo smal dat in maatje S pas :P. M lukt meestal ook niet (wel qua breedte, maar absoluut niet qua lengte). Meestal kom ik met shirtjes enzo in L een heel eind, maar het verschilt flink per merk. Ik ben zelf nooit echt in Belgie wezen shoppen, dus weet niet hoe de maten daar zijn. Pas zelf met broeken vaak goed in die van de C en A, maar Indian Rose is ook extra lang te krijgen (alleen wel stuk duurder :P).
Moet nu weer op zoek naar een winterjas, weer een hele uitdaging!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 10:44

zoeken hier op bokt, zijn al meerdere topics over geweest :)

C&A heeft lange spijkerbroeken in allerlei maten :) Didi heeft leuke lange shirts :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:51

C&A in BE is echt hopeloos te kort, daar kom ik dus niet.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:56

Zijn Belgen echt zoveel korter dan Nederlanders (gemiddeld gesproken uiteraard)? Gewoon nieuwsgierigheid hoor.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:06

Geen idee, wij noemen Hollanders toch standaard dom, gierig en groot, zou dus best wel kunnen :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:07

poes schreef:
C&A in BE is echt hopeloos te kort, daar kom ik dus niet.

C&A hebben extra lange broeken. Ben zelf ook 1.84 oid met zeer lange benen, maar mijn C&A broeken zijn niet te kort hoor

edit: ow, lees in BE. Zou het in NL dan echt anders zijn? Spijkerbroeken kosten ook nooit meer als 40E :D en zijn nog goede kwaliteit ook :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:09

Moet toegeven dat het 1 jaar geleden is dat ik het nog getest heb, maar vroeger waren die echt veel en veel te kort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:12

Vera Moda heeft ook altijd lengtematen. Ik heb zelf maat 36/36 dus ik vind broeken shoppen echt niet leuk, maar daar slaag ik altijd wel.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:15

poes schreef:
Ik ben ook 1m84, met een maatje 38, ook fijn... NOT... want broeken en mouwen worden langer naarmate de maat groter wordt....

Dit ken ik ja...
Ik ben op zoek naar een winterjas, maar dat lijkt onmogelijk tot nu toe. De mouwen zijn zó kort dat het gewoonweg pijn doet aan mijn ellebogen (de binnekant zegmaar)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:23

Ja ik moet altijd te grote jassen kopen :( Echt sneu...

Vero Moda is idd heerlijk, heb er ook erg veel broeken van! En ook een winterjas trouwens :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:32

Ik vind de Only broeken vaak niet echt lekker zitten... Miss Etam koop ik zomerbroeken (linnen broeken en dergelijke), de spijkerbroeken vind ik niet mooi... In alternatieve kleding winkels hebben ze vaak ook lengtematen trouwens.
Ik heb nu zo'n alternatieve broek, een broek van Tommy Hilfiger en een broek van ik dacht Diesel (ik ben een ramp met die namen onthouden :P) en die zijn lang genoeg!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:54

In Leek is wel ver weg. Zit een winkel voor lange vrouwen. En miss Etam ook wel.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:45

Ik weet niet of jullie een wehkamp hebben? ( www.wehkamp.nl ) en of deze desnoods bij jou bezorgd, maar hier zijn enkele merken met lengte maten ( oa miss etam etc )

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:56

Miss Etam is helaas wel weer voor mensen met een grote maat 38 (die ik dus niet heb) waardoor veel kleding wel lang genoeg is, maar te groot..

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 16:09

Miss Etam verzuip ik ook in, bovendien is het me te ouwelijk. Ik zweer bij Vanilia en verschillende Deense merken als Inwear en Marlene Birger. Lang, slank gesneden en wat flitsender. Prijs is er helaas ook naar. French Connection is trouwens ook lang genoeg, zeker voor de jurkjesfanatici een zegen, die taille zit eindelijk op de goede hoogte.

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:21

ook een grotere maat en deze lengte is niets hoor meiden. ik ben 1.84 m lang en heb maat 44, soms 46 en ook dat is niet makkelijk om iets leuks te vinden voor mijn leeftijd, ben 28 jaar. het is gewoon hopeloos dat de mode zo langzaam maar meegaat met het feit dat iedereen langer wordt.

Zo heb ik ook schoenmaat 43, ook zoiets. Rampzalig om leuke betaalbare schoenen te kopen. Er zijn tegenwoordig wel schoenwinkels voor grote maten, maar dan ben je gemiddeld 150 euro kwijt voor een paar schoenen. Dus je moet ook nog een grootverdiener zijn!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:23

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 19:55

waauw, hier zitten al heel wat tips tussen.
De grote ketens zijn hier in Belgie ook, dat blijft hetzelfde denk ik.
Ik was dus eerder op zoek naar een soort centrum (zoals in Belgie de meir of wijnegem shopping) waar ik een gezellig middagje kan shoppen.
En waar ze dus kledij voor grote mensen verkopen.

Hoe ik het moet zien weet ik ook niet, ze zeggen gewoon dat ik voor dingen voor grote mensen naar nederland moet ;)

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:00

Ik ben 1,86 en moet meestal 32/36 hebben.
In Den helder hebben we wel een aantal winkels waar je prima lengtematen kunt krijgen maar dat is niet echt om de hoek voor je... De Black & Blue bijvoorbeeld kan ik altijd wel slagen, of Rabit Habbit op Texel in Den Burg maar dat schiet ook niet echt op voor je :(

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 00:42

Ik heb meestal dus ook een 32/36 (lengtemaat 34 is mij echt te kort helaas), sta dus altijd open voor goede tips.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 09:24

Wat ik zelf wel heel erg merk is dat ze bij winkels als C&A enz wel andere dingen hebben in nederland dan in belgie :)
Ik ben zelf ook groot, 1.84, en slaag eigenlijk altijd in nederland voor broeken en nouja eigenlijk de meeste kleding haha. Heb in Belgie nog nooit iets gevonden wat paste...
Dus ik zou zeggen, ga gewoon naar een stad, het maakt hier weinig uit welke stad je pakt denk ik :) en ga gewoon lekker shoppen.
Esprit is trouwens zéker een aanrader wat mij betreft :)