Het fileprobleem als we nou eens gewoon.......

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Het fileprobleem als we nou eens gewoon.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 10:34

....... niks er aan doen :)*. Geen nieuwe wegen erbij en geen wegen verbreden.

Want zodra er ergens meer wegen liggen en de reistijd in de spits korter wordt, gaan er weer méér mensen met de auto en staan er nóg meer auto's op de weg en heb je weer een nieuwe file.

En wegen verbreden heeft ook weinig zin denk ik, aan het eind moeten we weer met zijn allen door dezelfde trechter :?

Als we nou eens gewoon niks doen en het zo laten. Dan slibt de boel vanzelf dicht en gaan mensen en vooral de werkgevers wel andere dingen bedenken:

- thuiswerken
- flexibele werktijden
etc etc

Daar zat ik zo maar aan te denken gisteravond in de auto, toen het weer eens over 'het oplossen van de files' ging.

ArabicQueen

Re: Het fileprobleem als we nou eens gewoon.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:35

Hahah hoe verzin je het ...??!

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:36

Zou best een idee zijn ja, en laat het OV maar beter geregeld worden :) Scheelt ook al enorm :)*

denice

Re: Het fileprobleem als we nou eens gewoon.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:37

Precies, meer treinen, goedkopere OV, zou ook al schelen!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:39

En jij denkt dat ze dat allemaal nog niet bedacht hadden? _O- _O- _O- _O-

Thuiswerken is toch voor veel mensen nog niet mogelijk ivm de middelen ed. die je ervoor nodig hebt.

Als alle mensen die in de spits niets op de snelweg te zoeken hebben er nou gewoon eens wegblijven gaat het een stuk sneller. Daarnaast moeten mensen eens stoppen met het REMMEN in een tunnel als er niets aan de hand is, voet van het gas werkt ook prima!
En elkaar bij het in- en uitvoegen een beetje de ruimte geeft dan gaat het al een stuk beter.

OV goedkoper maken is ook een optie. Maar voor mij niet :n teveel overstappen voor een klein stukje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:39

OF we spreken gewoon met z'n allen af dat er 1 iemand z'n raampje opendraait en HEEEEEL HARD "1, 2 ,3, NU!" schreeuwt en dat we dan allemaal tegelijk precies evenveel gas geven. Dan is de file binnen 2 seconden opgelost...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 10:40

Evelli schreef:
Als alle mensen die in de spits niets op de snelweg te zoeken hebben er nou gewoon eens wegblijven gaat het een stuk sneller. Daarnaast moeten mensen eens stoppen met het REMMEN in een tunnel als er niets aan de hand is, voet van het gas werkt ook prima!
En elkaar bij het in- en uitvoegen een beetje de ruimte geeft dan gaat het al een stuk beter.

Ja dat valt me ook op.

Of massaal op de rem bij een flitspaal }:0

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:41

Juist... Hoe meer wegen hoe minder natuur.... Hoe meer wegen hoe meer auto's... Hoe meer wegen hoe meer files en steeds op andere plekken... Schiet dus geen fluit op...

remmende mensen is idd vreselijk... mensen die niet kunnen autorijden ook :+

Ov mag zeker goedkoper, dat maakt het veel aantrekkelijker...
Ik trein nu niet omdat het zo duur is, maar anders liet ik de auto echt staan!!

tinkert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:42

Sonja GEWELDIG :D :D :D
DE oplossing.
Het OV zou de oplossing moeten zijn maar ja, daar verdiend onze regering lang niet zo veel aan als aan al die mensen die elke dag weer bij het tankstation staan......

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:42

Ik ben helemaal voor thuiswerken :D dat doe ik al een tijdje ;) heerlijk ;)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:43

Misschien moet de politie wat minder staan te flitsen :Y)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:44

denice schreef:
Precies, meer treinen, goedkopere OV, zou ook al schelen!

Pff geen haar aan men hoofd dat ik ooit nog het OV neem. Been there done that, je bent te afhankelijk, nooit tot aan je huis.

Voor mij zou dat betekenen eerst 15minuten fietsen, naar centrum dorp voor bus, dan met bus naar station, hop aankomen in station van bestemming, dan metro naar randstad en dan bus tot ong werkplaats dus nog een eind stappen.

In theorie allemaal te doen, maar het zijn te veel schakels en te veel zaken die mislopen. Bus beetje vetraging, betekent trein gemist, etc etc. Heb het ooit enkele weken gedaan (rijbewijs kwijt) en sorry dan was ik 4uur kwijt aan reisstijd in het beste geval.
NU in het slechtse geval als ik in file sta is het ong een uur en in beste geval 40minuten.
Dus geef mij mijn vrijheid maar van mijn wagen.

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:45

Arabesk schreef:
Of massaal op de rem bij een flitspaal }:0

Was gisteren op het nieuws dat er een voorstel ligt om eindelijk wat te gaan doen aan het flitsen tijdens de spits, scheelt inderdaad een hoop gerem.
(Kunnen ze dat dan niet meteen met terugwerkende kracht afschaffen? :o ))

Keet

Heb toevallig vandaag mijn PC meegenomen naar het werk om thuiswerk-ready te maken. Werd al gevraagd op de parkeerplaats of ik niet beter een laptop kon nemen :)) Als het allemaal goed gaat werken en het internet snel genoeg is zal ik wat uurtjes thuis gaan werken, maar nooit volledig :n (tenzij ze de hilversumse glasvezelring uitbreiden naar Zaandam :+ met andere woorden, weinig kans :+ )

Sharon_Jims

Ik zie het al voor me!

Sorry ik ga thuiswerken vandaag kunnen jullie de telefoon doorschakelen naar mij? Oh en als er gasten komen zeg maar dat ik er niet ben!

Mijn leidinggevende ziet mij al aankomen...

Maar ik denk dat het al een hoop scheelt als de vrachtwagens, bussen ed gewoon op de rechterrijstrook blijven rijden. En dat we een soort Stay in your lane principe aanleren, dan ben je van dat irritante gezigzag af.

*Droomt verder over een fileloos Nederland*

bulck

Mer1980 schreef:
Ik ben helemaal voor thuiswerken :D dat doe ik al een tijdje ;) heerlijk ;)

Ik kan ook thuiswerken en idd wel leuk, maar verkies toch eerder om naar het werk te gaan (personeel in het oog houden) en gewoon sociaal contact buiten de gekende familie-vriendenkring

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:50

Ik werk 1 of 2 dagen per week thuis of in ieder geval in mijn eigen regio, dat scheelt.
Maar wat je de andere dagen aantreft op de weg is echt verschrikkelijk.

Vandaag een file zien ontstaan op een traject waar je heel ver vooruit kan kijken omdat ik omlaag rij. Invoegstrook wordt niet goed gebruikt, er komt er eentje met te weinig vaart de A1 op,erachter wordt geremd, uitwijkmanoevre naar linkerbaan, daar paniekerige rempartij, en hoppekee, erachter alles stil. En ook ECHT stilstaan he! En omdat iedereen daaruit weer heel rustig optrekt, terwijl het verkeer er achter met 120 aan komt denderen en weer vol in de remmen moet, staat er dus zó een gigantische file.
DOOR 1 SUFKUT DIE GEEN VAART MAAKT VOOR HET INVOEGEN!!!! Aaaaarrrchhhhh!!!!

Sharon_Jims, zo gaat dat bij ons inderdaad; telefoons gewoon door naar mobieltjes :j

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 10:50

Citaat:
maar verkies toch eerder om naar het werk te gaan (personeel in het oog houden) en gewoon sociaal contact buiten de gekende familie-vriendenkring

maar dat kan ook tussen 12h en 14h bijvoorbeeld. Eerst thuiswerken en dan naar kantoor. Of eerst naar kantoor en dan thuiswerken. En bijv. om 7h te mogen beginnen zodat je voor de files uitkan.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:52

Sonja schreef:
Sharon_Jims, zo gaat dat bij ons inderdaad; telefoons gewoon door naar mobieltjes :j

Ideaal! Maar ik zie mij thuis niet die 200 telefoontjes beantwoorden hoor zeker niet op mijn mobiel...
Nee dan toch maar in de file staan! :Y)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:52

Sonja schreef:
Ik werk 1 of 2 dagen per week thuis of in ieder geval in mijn eigen regio, dat scheelt.
Maar wat je de andere dagen aantreft op de weg is echt verschrikkelijk.

Vandaag een file zien ontstaan op een traject waar je heel ver vooruit kan kijken omdat ik omlaag rij. Invoegstrook wordt niet goed gebruikt, er komt er eentje met te weinig vaart de A1 op,erachter wordt geremd, uitwijkmanoevre naar linkerbaan, daar paniekerige rempartij, en hoppekee, erachter alles stil. En ook ECHT stilstaan he! En omdat iedereen daaruit weer heel rustig optrekt, terwijl het verkeer er achter met 120 aan komt denderen en weer vol in de remmen moet, staat er dus zó een gigantische file.
DOOR 1 SUFKUT DIE GEEN VAART MAAKT VOOR HET INVOEGEN!!!! Aaaaarrrchhhhh!!!!

Daarom zouden ze eigenlijk de invoegstroken het eerste stuk met roadblocks moeten versperren. Dus dat ze wel vaart moeten maken voor ze invoegen :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:53

Waarom zou thuiswerken geen alternatief zijn?

Voor de mensen die nu in de file staan: is er geen vergelijkbaar werk te vinden dichter bij huis?
Is er geen mogelijkheid om zelf te verhuizen dichterbij het werk?
Is OV echt geen alternatief?

Kun je je werktijden zo aanpassen dat je buiten de filetijden reist?

Het is toch eigenlijk belachelijk dat de ene helft van Nederland precies reist naar de plekken waar de andere helft vandaan komt om het werk uit te voeren?

Als je zelf niets wilt veranderen aan je werk, woonomgeving, manier van vervoer, werktijden, dan vind ik dat je ook niet moet zeuren dat je in de file staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:54

Arabesk schreef:
Citaat:
maar verkies toch eerder om naar het werk te gaan (personeel in het oog houden) en gewoon sociaal contact buiten de gekende familie-vriendenkring

maar dat kan ook tussen 12h en 14h bijvoorbeeld. Eerst thuiswerken en dan naar kantoor. Of eerst naar kantoor en dan thuiswerken. En bijv. om 7h te mogen beginnen zodat je voor de files uitkan.

Dat doe ik ook vaak ja, zowel 's morgens als 's middags proberen de files voor te blijven. De laatste week staan de files echter ook extra vroeg op geloof ik :D
Maandag 3 uur en 10 minuten over de 140 kilometer naar Eindhoven, vandaag 2 uur over 90 km naar Baarn...
En collega zou na de files rijden vandaag, ging om 8.30 weg, is er nog steeds niet. File had lief op hem gewacht. TE schattig... :D

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:54

Arabesk schreef:

En dan heb je weer de kans dat je het fileprobleem opschuift. Ik werk aan de A13 en zie heel vaak dat er rond de lunch al flinke files staan...

Oh en hoe doen we dat dan met de files in het weekend? }>

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:55

Carpoolen vind ik nog steeds een goed idee. Maar word bijna niet aan gedacht.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:57

ik heb de oplossing

linker pendaal indrukken pookje in de 1 drukken
rechter pedaal langzaam indrukken met tegelijk de linker op laten komen
herhaal dit proces tot je het pookje door geschakeld hebt tot de 5 of 6
nu heb je onder tussen gemerkt dat er een metertje langzaam aan oploopt die hou je ongeveer op de 120/130 en klaar file probleem opgelost

minder auto's op de weg ???
geef subsidie aan bedrijven die het thuis werken en het openbaar vervoer stimuleren
tevens zou dit ook uit draaien op het minder bouwen van kantoor bedrijven dus zou er minder natuur voor hoeven wijken
kortom minder kosten voor overheid, personeel en bedrijven (al zou de overheid wel de subsidie moetten betalen)
de subsidie zou kunnen worden gebruik voor online verbindingen naar de mensen thuis
bezoekjes ? die zouden gepland kunnen worden op bv 1 dag

al gaat dit voor veel bedrijven niet op zoals de praktijk bedrijven

tevens heb ik ook al een file zien onstaan doordat er 4 sufkutten midden op de snelweg stonden te wachten op ome agent na een lichte aanrijding !!!