Nette schoenen/laarzen met veel steun?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nette schoenen/laarzen met veel steun?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:00

Ik loop eigenlijk altijd op hele simpele goedkope merkloze schoenen die weinig steun geven aan je voeten.
De hele zomer heb ik op Birckenstocks (nep, maar wel met goed voetbed) gelopen, en toen viel me op dat ik echt veel minder moeie voeten had dan in mijn gewone schoenen. Omdat ik voor de winter toch een paar nieuwe (wat warmere) schoenen moet hebben ben ik op zoek naar schoenen (of laarzen) die veel steun bieden.

Nu roepen de meeste mensen dan gelijk dat bergschoenen oid het best zijn, en dat geloof ik best, maar ik zoek eigenlijk schoenen die ik ook aan kan naar gelegenheden waar ik netjes gekleed moet zijn. Lees: het moet wel een beetje staan onder een rok ;)
Omdat ik normaalgesproken alleen let op leuk en niet te duur weet ik niet zo goed waar ik op moet letten, en welke types/merken schoenen goed zouden passen. Ik ken eigenlijk alleen Ecco als een merk wat echt fijne/goede schoenen maakt...

Even op een rijtje, ik zoek:
-Schoenen of laarzen
-weinig of geen hak
-veel steun&comfortabel lopen
-net genoeg om onder een rok aan te kunnen, maar niet tuttig

Wie heeft er tips voor wat voor merken/types schoenen of laarzen ik het best eens kan gaan passen?

(voor wie wil weten wat ik leuk vind, bijvoorbeeld deze laarzen, simpel, stoer en toch netjes: http://www.ecco.com/nl/nl/collectie/dam ... l.do?size=
Nu draag ik eigenlijk vooral kleurige sneakers en heb ik een paar nette schoenen voor erbij)

Paardenmeis1

Re: Nette schoenen/laarzen met veel steun?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:02

Ecco is het beste, daar blijf ik bij. Ik werk staand, fulltime.. en zweeeer bij Ecco!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:05

Ecco's zijn inderdaad gaaf, al vind ik ze snel een beetje ouwig. Ik heb zelf een paar laarzen van Linea Zeta, waar ik uren op kan blijven lopen en staan en ze hebben zelfs een hak :)
Ziengs verkoopt volgens mij ook Ecco, maar daarnaast ook een hele lijst andere merken die gewoon heel goed zitten. Tis een kwestie van passen en proberen (loop meerdere rondjes door de winkel) om te zien welke je lekker zitten en welke niet, dat merk je namelijk snel genoeg. Duurdere schoenen hebben vaak sowieso al een betere pasvorm en geven meer steun omdat ze kwalitatief ook beter zijn :) Vroeger kocht ik ook vaak goedkope merkloze schoenen bij schoenenreus etc, maar nu ik wat duurdere schoenen ben gaan dragen merk ik echt heel veel verschil :)
Hot Ice, Pata Pata en SPM hebben ook fijne nette schoenen die heerlijk zitten :) (deze zijn niet bij Ziengs te krijgen overigens)
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 06-10-09 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:08

Ecco inderdaad en Gabor misschien?

Ik heb zelf steunzolen, misschien is dat ook wat voor jou? Ik weet niet wat je onder moeie voeten verstaat, maar heb je bijvoorbeeld pijn onder je voet, aan de binnenkant (in de holte zeg maar :+) als je veel hebt gelopen?
Ik heb steunzolen die dat stuk ondersteunen en dat is echt een wereld van verschil :j Ik heb nooit meer pijn als ik ze aan heb!
Je kunt altijd eens bij een podoloog langs gaan (wordt ook gedeeltelijk of volledig vergoed door de verzekering)

Het voordeel van losse zolen is, dat je bij sommige stevige schoenen de binnenzool eruit kan halen, en kunt vervangen voor je eigen zool :) Zo heb je net wat meer keuze en zitten ze altijd perfect.. Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:09

Oke, dan ga ik sowieso eens wat ecco's passen, en een keer bij Ziengs kijken :)

@Eleionomae: daarom wil ik dus ook wat meer gaan besteden en echt goede schoenen kopen :j Maar ook bij duurdere schoenen heb je vast merken die alleen duur zijn om het merk, en minder omdat ze goede schoenen maken, daarom mijn vraag :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:10

Ecco hoor ik veel over idd. Ik heb eigenlijk ook schoenen met meer steun nodig, maar ik vind ecco's niet mooi. Ikzelf loop al een paar jaar op Coq Sportif's (met steunzolen), die mij goed bevallen.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:10

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:11

Blijheid schreef:
Oke, dan ga ik sowieso eens wat ecco's passen, en een keer bij Ziengs kijken :)

@Eleionomae: daarom wil ik dus ook wat meer gaan besteden en echt goede schoenen kopen :j Maar ook bij duurdere schoenen heb je vast merken die alleen duur zijn om het merk, en minder omdat ze goede schoenen maken, daarom mijn vraag :)

Ja het is echt gewoon passen. Dure schoenen die alleen om het merk duur zijn pik je er ook heel snel tussen uit hoor. Ziengs heeft vooral heel degelijke merken, schoenen die je ook echt gewoon veel draagt :)
In Heerenveen hebben we ook de Buggly, die verkoopt o.a. Pata Pata, SPM en Hot Ice :)
Kijk anders ook eens op http://www.omoda.nl daar verkopen ze ook SPM en Hot Ice :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:12

Corelli schreef:
Ecco inderdaad en Gabor misschien?

Ik heb zelf steunzolen, misschien is dat ook wat voor jou? Ik weet niet wat je onder moeie voeten verstaat, maar heb je bijvoorbeeld pijn onder je voet, aan de binnenkant (in de holte zeg maar :+) als je veel hebt gelopen?
Ik heb steunzolen die dat stuk ondersteunen en dat is echt een wereld van verschil :j Ik heb nooit meer pijn als ik ze aan heb!
Je kunt altijd eens bij een podoloog langs gaan (wordt ook gedeeltelijk of volledig vergoed door de verzekering)

Het voordeel van losse zolen is, dat je bij sommige stevige schoenen de binnenzool eruit kan halen, en kunt vervangen voor je eigen zool :) Zo heb je net wat meer keuze en zitten ze altijd perfect.. Succes ermee!

Gabor ken ik niet, dat ga ik eens opzoeken :)
Steunzolen zou misschien ook een optie zijn, maar ik wil het eerst wel eens proberen met gewoon goede schoenen. Dat is anders waarschijnlijk toch de eerste tip van een podoloog.
Euhm moeie voeten als ik écht ver gelopen heb dan heb ik wat pijn onder de holte van mijn voet, maar meer op het stuk achter de tenen (waar je stijgbeugel zit met rijden zegmaar)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:13

Elaine schreef:
Eleionomae schreef:
Ecco's zijn inderdaad gaaf, al vind ik ze snel een beetje ouwig.

Zelf heb ik altijd pums van Ecco, zoals deze:
http://www.ecco.com/nl/nl/collectie/dam ... /detail.do

Imo juist niet ouwig?!

Ecco heeft ook wel veel ouwige modellen vind ik, maar ik keek op hun site en daar stonden ook hele leuke schoenen op vond ik :j

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:15

Elaine schreef:
Eleionomae schreef:
Ecco's zijn inderdaad gaaf, al vind ik ze snel een beetje ouwig.

Zelf heb ik altijd pums van Ecco, zoals deze:
http://www.ecco.com/nl/nl/collectie/dam ... /detail.do

Imo juist niet ouwig?!

nee dat zijn gewoon redelijk standaard klassieke pumps, niets ouwigs aan :)
Ik ben zelf van de opvallende pumps/laarzen/schoenen, vandaar dat ik vrijwel nooit zal slagen bij ecco, hoe fijn ze ook zitten :)
Was laatst nog bij de Ecco in Utrecht, maar als ik de schoenen dan weer zie is het toch echt niets voor mij en eerder wat mn moeder zou dragen :)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:16

Het zijn prachtige schoenen, maar inderdaad niet opvallend. Voor mij is dat juist perfect, maar kan me voorstellen dat je er niet van houdt.

Ecco heeft hele moderne schoenen, maar veel zwart/bruin.. waardoor het een business uitstraling krijgt.

soleillover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:17

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:18

ecco's zitten zo fijn omdat ze juist GEEN steun bieden maar erg zacht zijn....

steunzolen is zeker een optie. dan zit iedere schoen goed en stabiel.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:20

Elaine schreef:
Het zijn prachtige schoenen, maar inderdaad niet opvallend. Voor mij is dat juist perfect, maar kan me voorstellen dat je er niet van houdt.

Ecco heeft hele moderne schoenen, maar veel zwart/bruin.. waardoor het een business uitstraling krijgt.

Ja precies en als je in die sector werkzaam bent is het ook heel handig :) maar ik sta ook echt heerlijk op mijn Linea Zeta's en die vind ik qua modellen toch net wat hipper :)

Waar je vooral op moet letten als je er veel op moet staan is dat het hakje niet te dun is :) een wat bredere hak loopt al 10x beter dan een heel dun hakje omdat je gewicht er beter op verdeeld wordt en je dus steviger staat :)

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:21

ik zweer bij mijn dubarry laarzen.
die heb ik van vorige herfst tot dit voorjaar bijna continu aan gehad, en ik ben zelfs blij met het natte weer omdat ik ze dan weer aan kan :D
ze zijn niet goedkoop, maar hoewel ik er bijna in woon zien er nog nauwelijks gedragen uit.

ik heb dit modelletje:
Afbeelding

wandelschoenen vind ik niet prettig omdat die vaak heel zwaar zijn.
en dan krijg ik last van mijn knieën :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:22

Maar hoe werkt het dan precies met steunzolen? Moet je dat bij de huisarts regelen :o?
Wordt het vergoed, en wat zijn de kosten ongeveer?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:22

Ik ben helemaal fan van Gabor :)
Ik ben een ontiegelijke zeur als het om schoenen gaat en kom toch vrijwel altijd op Gabor terug, de meeste modellen geven veel steun, zijn van zeer goede kwaliteit en keuze genoeg qua modellen :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:25

Nijn schreef:
Ik ben helemaal fan van Gabor :)
Ik ben een ontiegelijke zeur als het om schoenen gaat en kom toch vrijwel altijd op Gabor terug, de meeste modellen geven veel steun, zijn van zeer goede kwaliteit en keuze genoeg qua modellen :)

Daar hoor ik ook veel goede verhalen over :) zijn ook wat klassieker van model volgens mij, en zouden dus ook prima staan onder een rok :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:26

steunzolen moet je even nakijken bij je verzekering. de hoogte van de vergoeding wil nog wel eens wisselen namelijk.
een doorverwijzing van een huisarts is tegenwoordig niet meer nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:28

benangelique schreef:
steunzolen moet je even nakijken bij je verzekering. de hoogte van de vergoeding wil nog wel eens wisselen namelijk.
een doorverwijzing van een huisarts is tegenwoordig niet meer nodig.

Maar waar moet ik dan heen, naar een podoloog :o? En waar vind ik die :o? :o

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:28

Blijheid schreef:
Maar hoe werkt het dan precies met steunzolen? Moet je dat bij de huisarts regelen :o?
Wordt het vergoed, en wat zijn de kosten ongeveer?

Ik ben zonder verwijzing van de HA direct naar de podoloog gegaan en daar heb ik een hoop gezeur mee gehad, omdat je voor de verzekering wel een verwijsbrief van de HA nodig hebt :Z Het handigst is om dus eerst naar je HA te gaan, die zal dat twee tellen kijken en je doorsturen naar een podoloog..
Ik kreeg bij IZZ geloof ik 75% vergoed, maar dat zal per verzekering verschillen..Kijk anders even in je polis :) Mijn ervaring is wel dat je erg lang met steunzolen kunt doen :j Ik ga elk half jaar of soms jaar op controle en tot nu toe heb ik het steeds met kleine aanpassinkjes weer kunnen redden..

Rl_PrincEsSJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:29

Geox, er zijn hippe modellen die erg comfortabel voor je voeten zijn.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:37

geox, de schoen die ademt als je hem uithebt :+

sowieso is het verstandig om even je verzekeraar op te bellen over de vergoedingen en eventuele noodzakelijke verwijzing.
ik had geen verwijzing nodig en kreeg 100% vergoed.
een podoloog kan je vinden in de gouden gids...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:39

Ik ga de polis er eens even bij pakken :)