Met hoofdletters!
Ik was van plan om in de herfstvakantie er eens lekker tussenuit te gaan met een vriendin van me.
We zouden naar Stockholm gaan vliegen met Ryanair, lekker goedkoop en maar 2 uurtjes vliegen.
Heerlijk! We hadden er allebei zin in!
Nu heb je om te boeken bij Ryanair een creditcard nodig, geen probleem, dat moet wel te regelen zijn.
Niet dus.

Ik vanmiddag heel dapper naar de Rabobank (daar heb ik mijn rekeningen) en aangegeven dat ik een creditcard wil. Geen probleem, heel hartelijk ontvangen en begonnen met gegevens invullen.
Vraagt de beste man: Wat is je collegekaartnummer? Euhhhh ik heb geen collegekaart, ik volg een MBO opleiding.
Oh.. Da's een probleem. Wij mogen MBO studenten geen creditcard uitgeven.
WAT?!
Waarom niet? Dat zijn nou een keer de regels van de Rabobank, als je HBO had gedaan was het geen probleem geweest...Belachelijk vind ik het. Wat een onrecht!
Ik heb een vast baantje, ik krijg genoeg geld binnen. Het enige wat ik nodig heb is een creditcard zodat ik m'n vlucht kan boeken, verder zal ik het ding nooit gebruiken.
Ik ben echt woest! Als MBO'er word je al benadeeld in vanalles en nu dit ook nog! Ik krijg minder studiefinanciering dan een HBO'er (alsof mijn opleiding geen klauwen vol geld kost), ik mag niet lid worden van de grote studentenverenigingen (alsof het zoveel verschil maakt qua intellect of leeftijd), toen ik financieel in de put zat en snel geld moest hebben kon ik geen geld lenen bij de bank (tja, daar moet je HBO voor doen) en nu mag ik ook al geen creditcard! Ik ben het zo ZAT om benadeeld te worden alleen maar om het feit dat ik op de middelbare te lui was om m'n vwo af te maken! Schijt overheid en banken..
Zijn er meer mensen die tegen dit probleem oplopen of het herkennen?Zo, even m'n gal spuwen lucht op!

Bedankt voor het lezen!

wat een service van de rabobank, terwijl ze er juist om bekend staan dat ze een bank voor iedereen zijn.
Ik zou er zowiezo flink bezwaar tegen maken, brief richting hoofdkantoor doen. Je bent 21, hebt een goed inkomen, weet hoe je ermee om moet gaan, dan zou een creditcard toch prima kunnen? Opleiding moet daar toch geen drol voor uitmaken.. als je 21 bent geen opleiding hebt maar wel een fulltime baan kan het wel. (En ik ben notabene net overgestapt naar de rabobank, omdat ik de andere banken zat was, maar volgens mij doen ze bij andere banken niet zo heel moeilijk daarover. Mits je ouder bent dan 18 of 21 geloof ik.)
MBO, HBO of universiteit..