Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bramasole

Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 17:27

Wij moeten prima rond kunnen komen. Het lijstje met inkomsten en uitgaven werkt aan het begin van de maand goed. De rekeningen kunnen worden betaald en houden genoeg over om normaal van te leven. Maar de ervaring leert en de voornemens komen weer op tafel :))

Hoe gaat dat spreekwoord ook alweer? De eerste week leef je als een keizer, tweede als een koning, derde als een prins en de laatste week van de maand als een bedelaar...

Wat maken jullie per week, of per maand nou op aan boodschappen? Wij zijn met z'n twee (en even los van de dieren) rekenen we altijd 70,- per week. Maar dit is altijd tussen de tweede en derde week al op. Hoe doen jullie dat?

zij

Re: Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 17:29

ik reken op 35 euro per week voor mij alleen. 50 of 60 voor 2 personen...

dijkzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 17:32

wij zijn ook met zijn 2 en en ik reken maximaal 45 euro per week.
Ik zorg ervoor dat ik goede boodschap lijstjes maak en niks overbodig meeneem, mijn boodschappen haal ik bij de AH en let erg op aanbiedingen.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 17:32

Wij hebben € 240.00 per maand voor de boodschappen, dus ongeveer € 60.00 p.p. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik onregelmatig werk en soms een paar dagen niet thuis eet.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 17:33

wij met 2 personen zo'n 80 euro per week. (maar daar zit wel t kattevoer bij en lunchen op werk)

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 17:34

wij met 2 volwassenen, 2 honden zijn ong 60 euro per week kwijt aan boodschappen. Maar het verschilt eigenlijk wel per week. Ligt ook aan ons werk (onregelmatig) in ieder geval tussen de 50 en 60 euro incl shag.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 17:39

Meestal zitten wij in de maand zo rond de 200 euro.
Met uitschieters hoor, dan heb je weer kattenvoer nodig, hondenvoer.. andere kleine dingetjes.. chocolade :+

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 17:40

Wij zijn met 2 personen ong 50 euro in de week kwijt aan boodschappen.
Voor de hond & de kat halen wij 1x in de 2 maanden grote zakken voer van 25 kg.

De ene week is het meer dan de andere vanwege het werk van mijn vriend.
Maar met shag & sigaretten zijn we toch wel meer kwijt dan 50 euro denk eerder ong 70 euro.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 17:42

Wij zijn met z'n 4 (waarvan 2 kinderen), 1 kat, 1 hond, 2 duiven en moeten het per week doen met 50 a 60 euro, liever minder.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 17:46

Jeetje...

Wij zijn toch wel rond de 100 per week kwijt voor met zijn 2.
En de katten voor zo'n 40 per week.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 17:50

Wij zijn ook met zn 2en. (en een hamster) En ik kan makkelijk boodschappen doen van 40 tot 50 euro per week. Ik ga ook maar 1 keer in de week naar de supermarkt en haal alles in 1 keer op. Ik denk dat als je elke dag heen gaat je onbewust veel meer kwijt bent.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 17:52

Ik denk dat wij zo rond de 80á100 euro per week aanhouden. Soms is het wat meer soms wat minder.
Het kan ook wel minder maar het hoeft niet dus meestal kopen we alles wat we nodig zijn en de rest :+
Meestal doen we 1x per week goed boodschappen, soms komt daar nog wat bij door de weeks.
We zijn met zijn tweetjes, katten niet meegerekend.

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 17:59

Wij zijn met zn 2e (en 2 katten, maar logeerkatten dus dat wordt vergoed) en wij geven gemiddeld zo'n 60 euro per week uit, met uitschieters, maar sommige weken ook minder. Ben van de appie overgestapt op de Jumbo en dit scheelt heel veel !

Wij hebben (nog) geen auto en doen dus boodschappen met de tram. Hierdoor moeten we dus meerdere keren per week naar de winkel (2 tot 3 keer) en dan neem je inderdaad iedere keer dingen mee die eigenlijk niet nodig, maar wel heel erg lekker zijn.

Overigens weiger ik te bezuinigen op lekker eten. Lekker eten is voor mij echt genieten, en ik haal liever voor 20 euro meer boodschappen dan dat ik t bijvoorbeeld op mn spaarrekening zet. Tja, dan maar een avondje minder naar de kroeg oid.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 18:08

Zilvermoon schreef:
Ik ga ook maar 1 keer in de week naar de supermarkt en haal alles in 1 keer op. Ik denk dat als je elke dag heen gaat je onbewust veel meer kwijt bent.

Ja, dat denk ik ook. Daarnaast ben ik sinds vorige week begonnen met en kasboekje. Zo hoop ik veel meer zicht te krijgen.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:15

Een kasboekje is een goed idee. :) Ik ben daar weleens van geschrokken.

Wij (vriend en ik) geven gemiddeld 50 per week uit aan eten. Soms houd ik zelfs over.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:19

Wij rekenen in huis (studentenhuis) vijf euro per persoon per dag. Dus voor al het eten en drinken. De ervaring leert dat dit vrij ruim is. Omgerekend zou dit dus ongeveer 150 euro per maand zijn. :)

Edit: hoe we dit redden? A) wij drinken hier in huis alleen thee, aanmaaklimonade en melk (bier wordt van een andere rekening betaald en niet door mij :P) en B) maken wij hier in principe alle maaltijden zelf = vers en goedkoop en er hoeft echt niet altijd vlees bij te zitten. Als er dan wel vlees bij zit dan is dit kipfilet of gehakt.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:24

Voor 2 volwassenen, 2 katten, een hond, 2 paarden, een hamster en een reptiel :D heb ik per week 60 tot 70 euro te besteden.
Het ligt aan de week of dit lukt ja of nee. Als ik dure dingen nodig heb (Wasmiddel, shampoo, zeep) dan lukt het me niet om daar aan te komen. Andere weken gaat het wel.

Ik bekijk ieder aanbiedingskrantje en koop alleen maar B-merken en groenten van het seizoen en van de B-supermarkt. Ook maak ik nog veel zelf. Ongebreideld shoppen is er niet bij voor dat budget,maar het is met wat passen en meten best te doen.

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:31

Wij zijn voor twee personen meestal rond de 70/ 80 euro kwijt, en dan haal ik 1x per week de boodschappen in huis.
Ik let overigens niet op aanbiedingen en shop bij AH of de Plusmarkt omdat er bij de andere supers hier in de buurt niet fatsoenlijk valt te parkeren en het daar vaak een chronische chaos is tussen de schappen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:38

ik zat altijd rond de 60/70 euro per week voor 2 personen, soms wat minder en soms wat meer ivm wasmiddel e.d.

ik haalde ook 1x per week boodschappen, maakte ook altijd lijstjes. dan neem je ook minder makkelijk te veel mee

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:42

Ik ben alleen (heb wel vaak mensen die komen eten) en geef echt belachelijk veel geld aan eten uit. Als iemand komt eten geef ik rustig 30eurie uit op aan een avond. Voor mij geldt dus ook dat ik de eerste week eet als een keizer, de tweede week als een koning, de derde week als een prinses en de vierde week als een (hele arme) bedelaar...

Ik heb er zelf wel ongeveer een beeld van waar het fout gaat, zo doe ik (eigenlijk) iedere dag boodschappen, zonder eerst in me ijskast te kijken en ben ik gewoon lui dus eet ik vaak kant en klaar dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:03

Wij zijn hier in huis per week, voor 5 personen (4 volwassenen, 1 puber), 60 euro kwijt.

Brood krijg ik mee van het werk, (werk in een super), dus dat hoeven we bijna niet te kopen. Alleen voor mij, want ik ben een hele erge meut met brood := frisdranken etc halen we altijd in 1 keer een voorraad als er aanbiedingen zijn. Of in duitsland. WCpapier etc, van EuroShopper, (ik ben van mening dat het rotpapier is, en het komt er zodra ik op mezelf zit ook niet in), maar mijn zusje en vader zijn echt grootverbruikers, vandaar goedkoop.

En inderdaad gewoon op de kleintjes letten. Omdat we eigenlijk alleen op zondag gezamenlijk ontbijten en lunchen, hebben we alleen die dag vleeswaren. Verder eten we eigenlijk altijd hagelslag oid.

Melk ook, goedkoopste merk bij de AH, in twee liter kannen. Heerlijke melk :j

Denk dat het gewoon een kwestie van goed kijken is. :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:14

Ook wij zijn met z'n 2-en. Ik ben zo'n €55,- tot €65,- per week kwijt aan boodschappen.
M'n vriend werkt thuis en we hebben regelmatig mee-eters.
Ik moet zeggen dat de boodschappen het laatste jaar bij de Aldi verschrikkelijk in prijs omhoog zijn gegaan. Het verschil tussen de Aldi en de AH is nu nog nihil.

M'n vriend eet 1 kg kaas per week en 6 plakken ham per dag.
Dus reken maar uit wat dat al wel niet kost.............

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:16

Jeetje wat veel... dierenvoer is duur oke maar zonder dat...
Ik woon nu net op mezelf en ben de eerste maand onder de 70 gebleven en wil nog wat minderen tot 50-60 per maand!.. ja per maand ja :Y) ...
En ja.. ik eet elke dag ;) *D ( ben in me eentje)

edit: eet geen vlees.. misschien scheelt dat iets maar vegaspul is ook achterlijk duur dus k weet niet hoe ik aan zo'n bedrag kom... vond dit al veel :+
Laatst bijgewerkt door rooz_89 op 27-09-09 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:17

Wij met zijn 2e zijn tussen de 100 en 150 per week kwijt...en soms nog wel meer.....exclusief dieren....
Ik ga elke dag even uit mijn werk en bezuinig niet op boodschappen (helaas ;) ). Vind het ontspannend om even boodschappen te halen en koken. En er eten vaak vrienden mee.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:17

rooz_89 schreef:
Jeetje wat veel... dierenvoer is duur oke maar zonder dat...
Ik woon nu net op mezelf en ben de eerste maand onder de 70 gebleven en wil nog wat minderen tot 50-60 per maand!.. ja per maand ja :Y) ...
En ja.. ik eet elke dag ;) *D ( ben in me eentje)

En je eet iedere dag bij pa en moe? :Y)