Leven op een grote voet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lena01

Leven op een grote voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 12:18

Ja, en waar kopen jullie nou echt leuke schoenen? Je hebt speciale winkels voor de grote voet, maar die hebben altijd zo'n aparte, vreemde mode.
Kan hier nooit slagen.

Van Haren heeft tegenwoordig ook grotere voetmaten, maar deze zijn bijna altijd uitverkocht!

Waar vind je nu een leuke betaalbare schoen?

Ik ben zelf helemaal verzot op cowboylaarzen. Al een tijdje uit, maar onwijs verzot op. Deze laarzen zijn op geen mogelijkheid te vinden, of je betaald ruim 500 euro. Ik heb wel een paar staan, maar daar kan ik toch niet op lopen, ivm te klein zitten.

Ik leef overigens op maat 43 ;).

Wie deelt dit leed :P?

Anoniem

Re: Leven op een grote voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:19

Ik zou niet weten waarom cowboylaarzen zo duur moeten zijn. Gewoon uit de States laten komen, bijvoorbeeld via Rods.com

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:20

ik leef ik op maat 42/43 ben er blij mee kan zat schoenen vinden :) bij van haren hier en ook bij zalm schoenen dus heb nergens last mee alleen met rijlaarzen enz..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:20

Ik kan het even voor je navragen bij mijn schoonzus, waar zij de schoenen haalt. Mijn nichtjes hebben maat 44 en 45.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:22

Een vriend van mij heeft maat 48 :o

Hij koopt zijn schoenen altijd bij Van Bommel.
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 18-09-09 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:22

In Kootwijkerbroek zit een schoenenzaak Westeneng en die hebben damesschoenen tot maat 45.
Zelf heb ik 41 en kan daar altijd erg goed slagen. Mijn moeder kan daar ook goed slagen met 44/45.

ps hebben ook laarzen voor de bredere kuitmaat

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:27

Ik heb zelf maat 42, erg veel problemen met leuke schoenen te vinden, vooral open zomerschoentjes zijn verschrikkelijk om te vinden. Enkele winkels in België hebben wel eengrotere maat, maar dan moet je al veel geluk hebben dat deze niet uitverkocht zijn. Ik rij zelf western en heb dus verschillende cowboysboots, maar deze zijn toch erg simpel te vinde in maten tot 45 of misschien wel meer, en ook helemaal niet zo erg duur.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:28

Ik leef op maar 41 :) Merk dat het de laatste jaren steeds makkelijker is om aan goede schoenen te komen met grote voeten :) Heb niet zo veel problemen met het vinden van leuke schoenen maar ben blij dat mijn voeten niet nog groter zijn. Vaak is maat 41/42 wel het grootste wat ze hebben, of de grotere moeten toevallig al uitverkocht zijn...

Mijn paardrijlaarzen heb ik in maat 43 moeten kopen, die zitten heerlijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:35

Ik heb maat 42.5... Het irriteert me mateloos dat ik alleen maar dúre schoenen kan kopen. Ik heb nu eenmaal niet zoveel geld te besteden, maar bij de gewone schoenenwinkels gaat alles tot maat 41 (of een kleine 42) behalve de meest lompe dingen die er zijn. :roll:

Ooit stapte ik een Dolcis binnen en vond daar de perfecte schoen. Ik vroeg of ze die nog hadden in 42 en kreeg als reactie een lachende verkoper; "Mevrouw, als u zulke grote voeten hebt moet u er niet vanuit gaan dat u zomaar schoenen kan meenemen hoor. Die moeten we bestellen want van de hele kleine en hele grote maten hebben we niks op voorraad!" #)

Héle grote maten??

Ik heb meneer dus even haarfijn verteld dat hij z'n service in z'n &%#@ kon steken en dat ik wel naar Cinderella zou gaan in Amsterdam omdat ze daar gewoon wél die maat zonder problemen hebben.

Maar eigenlijk koop ik bijna nooit schoenen, m'n moeder doneert ze altijd op zeer 'subtiele' wijze; "Ik had deze voor mezelf gekocht (zij heeft maat 43) maar ze zijn me net te klein, wil jij ze niet hebben?" O:)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:46

Meld me :=
Heb maat 42/43 en ook dramatisch met schoenen kopen, jarenlang alleen op sportschoenen/skateschoenen gelopen :7 Maar moet zeggen dat de laatste tijd steeds meer in maat 42 en soms zelfs 43 te koop is :j Moet natuurlijk net je smaak zijn, maar regelmatig even kijken in de schoenenwinkels dan kom je af en toe wel wat leuks tegen :j Ik ben wel zo dat ook al heb ik nog geen nieuwe schoenen nodig en ik kom wat tegen wat past en wat ik leuk vind dat ik het dan ook wel meestal meteen koop :j Want kan zomaar weer eens een lange periode zijn dat ik niks leuks in mijn maat tegenkom en dan heb ik nog wat staan :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:12

Ik heb een 42 en het is echt verschrikkelijk moeilijk om hier schoenen te vinden. Heb nu net wel erg veel geluk gehad en een paar prachtige winterlaarsjes gevonden, maar voor zomerschoenen is het meestal een drama. Nergens te vinden, en àls er al schoenen in maat 42 zijn, zijn het van die hele lompe, zware dingen :\
Dé tip is gewoon om op tijd te beginnen zoeken naar schoenen. Ik heb de eerste week van september al de hele stad afgelopen op zoek naar winterschoenen, maar zelfs dan al waren de schoenen in maat 42 er voor een groot deel al uit. De mensen die zo'n maat hebben weten natuurlijk ook allemaal wel dat ze vroeg moeten op zoek gaan...

Kirr__ schreef:
Ik heb zelf maat 42, erg veel problemen met leuke schoenen te vinden, vooral open zomerschoentjes zijn verschrikkelijk om te vinden. Enkele winkels in België hebben wel eengrotere maat, maar dan moet je al veel geluk hebben dat deze niet uitverkocht zijn. Ik rij zelf western en heb dus verschillende cowboysboots, maar deze zijn toch erg simpel te vinde in maten tot 45 of misschien wel meer, en ook helemaal niet zo erg duur.

Ben je ooit al bij Van Loock in Zandhoven geweest? Daar hebben ze zat mooie zomerschoentjes in grote maten. Ik heb er vorig jaar ook een paar mooie zomerschoenen met een hak gevonden :)

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:21

Allstars schijnen ook grotere maten te hebben? Je moet er wel van houden natuurlijk. :j Maar goed, is dat niet met alles? :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:23

Ik loop ook al jaren op All Stars en heb eveneens een paar Nikes, maar ik heb toch ook altijd graag een paar iets vrouwelijkere schoenen :)

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:51

Ik loop al een paar jaar rond op maat 46.. Draag voornamelijk Vans, Dr. Martens, en sinds kort wurm ik me in de maat 44 van van Haaren als ik ergens nette schoenen naar aan moet :)

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:08

Mijn zus heeft ook wel een redelijk grote maat! Ik weet niet precies welke maar ze heeft altijd wel moeite met schoenen vinden. Manfield gaat zij ook weleens heen, misschien is dat een idee? Ik zal het nog weleens aan haar vragen.

En op deze site staan ook wel schoenen die in deze maten verkrijgbaar zijn:

http://www.omoda.nl/

susje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:18

Hier ook iemand met maat 46 :)

Ik kan prima slagen bij Stravers in Amsterdam
www.stravers-shoes.com

voordeel is ook dat je langs de winkel kan én online kan bestellen :j

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:22

Ik heb maat 45 en kan geregeld bij Schuurman slagen,
ook heb ik een paar cowboylaarzen gewoon van de scapino
(bij de heren)
de laatsten die ik kocht komen van Caland uit amsterdam,
via internet gekocht, zitten super en de levering was snel en netjes.

Grtjsss

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:26

Ik heb maat 42, op zich nog te doen, maar daarnaast ben ik 1.85 en vind ik het een verschrikking om dan nog hakken te dragen. Gevolg: ik ben echt select! Al heb ik wel leuke sites en tips voorbij zien komen.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:27

meggiemeg schreef:
In Kootwijkerbroek zit een schoenenzaak Westeneng en die hebben damesschoenen tot maat 45.
Zelf heb ik 41 en kan daar altijd erg goed slagen. Mijn moeder kan daar ook goed slagen met 44/45.

ps hebben ook laarzen voor de bredere kuitmaat

westeneng is echt alleen nette christelijke schoenen en erg duur helaas

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:29

Mijn moeder heeft maat 42, en ze heeft een winkel in Alkmaar gevonden waar ze modieuze laarzen/sneekers/sandalen hebben in grote maten! Het is in de binnestad van Alkmaar. Als ik me moeder spreek, zal ik eens vragen wat de naam van die winkel is.
Misschien Google? .

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:37

Ik heb zelf ook maat 42/43 maar pas gelukkig soms ook in maat 41. Dat scheelt enorm, want die hebben ze soms wel liggen! Het is inderdaad vaak lastig om (vooral LEUKE) schoenen te vinden. Ik heb een jaar of 4 geleden een paar hele mooie laarzen gekocht. Ze waren € 200,- maar ik heb ze nog steeds!

Verder kan ik zo af en toe wel bij Van Haren slagen, maar dan koop ik ook gelijk 3 paar schoenen van rond de € 15,- per stuk. Daar doe je dan wel niet zo lang mee, maar dan kan ik een beetje afwisselen.

In Hilversum zit ook een schoenenzaak die grote maten verkoopt. Het heet Van Wonderen. Zie Van Wonderen

Volgens mij verkopen ze bij Cinderealla ook grote maten. Die is alleen wel vrij prijzig. :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:40

cowboylaarzen koop ik in Amerika (Rods of Sheplers). Op de overtoom in Amsterdam kun je inderdaad ook leuke grote maten kopen.
Het klinkt een beetje raar, :o maar in Amsterdam op de oudezijds voorburgwal zit een winkel waar ze kleding en schoenen verkopen voor travestieten. Als ik een keer echt feestelijke "over the top" hakken wil hebben ga ik daar heen :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:11

Caesar schreef:
Ik heb maat 42, op zich nog te doen, maar daarnaast ben ik 1.85 en vind ik het een verschrikking om dan nog hakken te dragen. Gevolg: ik ben echt select! Al heb ik wel leuke sites en tips voorbij zien komen.

Bij mij is het net omgekeerd: ik wil graag hakken (geen 10cm hakken want ik ben zelf 1.76, maar toch een leuk hakje van 5cm) maar al die maat 42 schoenen zijn voor 80% lompe schoenen zonder hak :=

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:18

Ik meld me!

Wat een gedoe is het elke keer, schoenen kopen...
Ik heb op z'n grootst maatje 42,5 en op zijn kleinst 39,
dat levert sowieso altijd al vreemd kijkende verkopers op... :+
Daarbij komt dat ik hele brede voeten heb, en ook nog eens platvoeten en errug zwakke enkels heb,
nog allerlei dingen om rekening mee te houden.. :))
Ik ga als ik goeie schoenen nodig heb naar Arnhem,
hier in Nijmegen slaag ik simpelweg niet :n

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:34

Ik heb schoenmaat 42 en loop veel op sneakers. die lopen meestal tot maat 42.
Allstars is idd een optie voor nog groter.
En bij de invito hebben ze ook nog wel schoenen t/m maat 42 maar je moet dan wel even checken of ze op voorraad zijn, en het zijn wel duurdere schoenen.