Fijn hoor voorrang krijgen van auto's.........

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liins

Fijn hoor voorrang krijgen van auto's.........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 09:39

Afbeelding

Best leuk dat je voorrang hebt op de rotonde met de scooter, dat een vrouw gewoon super hard doorjaagt en je van de sokken afrijd :\

Daar gingen ik en de scooter, scooter compleet over me been heen, knie niet meer kunnen bewegen, ambulance gebelt. shock. en toen werd ook nog me superbeeldige regenpak kapot geknipt... :') en daarna me nieuwe rijbroek :\ weg 60,- :\

Nou moet ik eerlijk zeggen, vrouw had me 'echt niet gezien' zat in haar 'dodehoek' oke, kan kan...
Afijn, Met de ambulance naar het ziekenhuis _O- Terwijl het alleen me knie was, maar omdat er knieproblemen in de familie zijn wouden ze het zo doen.. Nouja prima.

Foto's konden er niet gemaakt worden, knie was te dik.. Ook wel te zien op de foto's..

Maar het meest, het meest baal ik nog wel van me rijbroek en de scoot.
Ik had me knipperlicht uit (werd later bevestigd door getuigen en toen de scooter door de politie naar huis werd gebracht en ze hem aan wouden zetten stond die nog gewoon uit naar links :)) !)
Ik krijg gelukkig alles vergoed zelfs me regenpak van 2,- :)) Dus binnenkort kijken voor een nieuwe rijbroek, en ben de scooter een paar dagen kwijt... niet dat ik nu veel kan.... Maargoed.....

Moest het even van me afschrijven. :\

Britt

Re: Fijn hoor voorrang krijgen van auto's.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:40

He gets, beterschap!
Gelukkig krijg je alles vergoed, dat is alweer iets.
Wat nu met je knie? Als ie geslonken is alsnog foto's maken?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:41

Beterschap.

Liezel1

Het komt héééé'l vaak voor dat je een scooter slecht/niet ziet vanuit een auto, en al helemaal op de rotonde. Die dingen zitten zomaar achter de A stijl en draaien mee, je ziet ze pas als ze recht vóór je zitten....

Sterkte!

Somebitch

Heel erg vervelend.. Beterschap :(:)

owens-mama

Sterkte, ik hoop dat het met je knie meevalt!! :(:)

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:42

naar als zoiets gebeurt. die dode hoeken zijn ook echt killing!
ik rijd met een vervangende auto van de garage (2x zo groot als mn eigen) en ik zat gister nog bijna in de zijkant van een andere auto, ter grote van een landrover ongeveer :+ had hem dus echt neit gezien...

maar heel veel beterschap!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:42

Dat was vast schrikken! Gelukkig is het 'maar' je knie, je hoort zo vaak van die enge verhalen.
Al blijft het natuurlijk allemaal balen, dit wou je ook niet.
In ieder geval heel veel sterkte :(:)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:43

Het is gelukkig nog redelijk goed afgelopen.
Veel beterschap!

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:44

beterschap!

al vind ik dode hoek een slecht excuus. mij is geleerd dat je vooruit moet kijken, en dan zie je dat er een scooter in de buurt rijdt toch? :S

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:48

Beterschap :(:)

Ik vindt die rotondes waar fietsers etc voorrang hebben echt ondingen :o
Hier gaan de fietsers etc er al van uit dat ze keihard over kunnen scheuren. Maar zo'n fiets zie je echt snel over het hoofd hoor in de bocht. Dus die dode hoek vindt ik geen slecht excuus.
Al had ze natuurlijk een stuk langzamer moeten rijden als ik het verhaal van de TS lees. :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:50

Liezel1 schreef:
Het komt héééé'l vaak voor dat je een scooter slecht/niet ziet vanuit een auto, en al helemaal op de rotonde. Die dingen zitten zomaar achter de A stijl en draaien mee, je ziet ze pas als ze recht vóór je zitten....

Sterkte!

En het komt nog vaker voor dat automobilisten maar half opletten!! Hoe vaak er op mij al getoeterd is ( op de fiets)terwijl ik netjes mijn hand uitstak.... :Z Mensen letten echt vaak niet op!
Sterkte TS, gelukkig krijg je alles vergoed!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 09:51

Bedankt allemaal!

Brittkitt: Als die over 3/4dagen goed geslonken is, en kan er nog steeds niets mee, dan moet ik direct komen voor foto's van me miniscus enz enz :+ Vanwege die knieproblemen in de familie....
Hopen dat ik morgen weer een beetje kan lopen, heel me lichaam doet zeer, voel me net een 70-jarig oud vrouwtje......... :+

Mirjamalvaro: Nou die vrouw reed loei en loei hard. Ze heeft waarschijnlijk gewoon niet gereden, het was spekglad gisteren van de regen dus maargoed dat ik er niet onder lag, want de scooter lag voor een gedeelte half onder de auto, en boven op mij been.....

Ook nog even een pluim voor de politie, toen we terug kwamen uit het ziekenhuis belde een politieagent mij op om te vragen hoe het in het ziekenhuis ging! puur intresse hoe en wat! super!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:54

Dat is zeker goed van die agent :)
Ah ja spierpijn is het ergste he :(:)

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:49

Liins schreef:
Bedankt allemaal!

Brittkitt: Als die over 3/4dagen goed geslonken is, en kan er nog steeds niets mee, dan moet ik direct komen voor foto's van me miniscus enz enz :+ Vanwege die knieproblemen in de familie....
Hopen dat ik morgen weer een beetje kan lopen, heel me lichaam doet zeer, voel me net een 70-jarig oud vrouwtje......... :+

Mirjamalvaro: Nou die vrouw reed loei en loei hard. Ze heeft waarschijnlijk gewoon niet gereden, het was spekglad gisteren van de regen dus maargoed dat ik er niet onder lag, want de scooter lag voor een gedeelte half onder de auto, en boven op mij been.....

Ook nog even een pluim voor de politie, toen we terug kwamen uit het ziekenhuis belde een politieagent mij op om te vragen hoe het in het ziekenhuis ging! puur intresse hoe en wat! super!

Reed ze zo hard over de rotonde?? Of naderde ze een rotonde? Sowieso vind ik het niet kunnen om EN te hard te rijden EN om stront in je ogen te hebben.
Ik zelf heb nog nooit een ongeluk gehad wat mijn fout was, of bijna ongeluk.
Wel 2x een ongeluk wat de schuld was van de andere bestuurder. Ze hadden stront in hun ogen. Ik zat namelijk met mijn auto niet eens in een dode hoek en in beide gevallen kon ik niet harder dan 30 rijden :)

Maar TS sterkte met je knie, hoop voor je dat het snel over is :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:55

Het lijkt wel of het in de lucht hangt. Ik ben gisteren onderweg naar huis van mijn werk van mijn fiets afgereden. Ook niet gezien en waarschijnlijk ook te hard gereden (ik hoorde hem wel, maar normaal als ik daar auto's hoor en niet zie dan is er nog genoeg tijd om te anticiperen).
Gelukkig alleen wat builen en stijve spieren. Fiets is wel total loss (frame helemaal getordeert) en mijn bril heeft het ook niet overleefd. Ik merk wel dat ik een klap tegen mijn hoofd heb gehad, ik heb net iets meer last van spraakgeblekjes dan normaal en ook de net mistypen komen iets vaker voor.

Beterschap iig, ik hoop dat de schade voor jou ook meevalt.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:58

Jeetje, sterkte ermee, TS!

Wat vreselijk van die vrouw om dan ook nog eens te verkondigen dat je in haar dode hoek zat. Bij vrachtwagenchauffeurs is dat een probleem, als zij over d'r schouder keek, had ze je gezien.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:05

Ik heb een tijdje geleden een bijna-aanrijding gehad op een rotonde toen de automobilist met vrij hoge snelheid op de rotonde aan kwam rijden en mij door de laaghangende zon niet zag fietsen. Om diezelfde reden heb ik jaren geleden een kleine aanrijding gehad op mijn fiets waar ik gelukkig niks aan heb overgehouden. Ik begrijp nog niet hoe het zo ver kan komen: met laaghangende zon rij je toch rustiger op een kruising/rotonde aan juist omdát je niet veel ziet?

Maargoed, TS: veel beterschap, hoop dat het met je knie niks ernstigs is! En hoop ook dat mevrouw in de auto hiervan heeft leren kijken...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:14

Beterschap, TS, ik ben een mede-scooteraar en leef met je mee. :(:)

Ik hoop ook dat die mevrouw beter heeft leren uitkijken hiervan...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:35

Toch wel grappig dat er meteen maar gezegd word (o.a. door iemand die volgens haar profiel 17 is, volgens mij heb je dan nog niet zoveel rijervaring :o ) dat als je over je schouder kijkt dat je dan alles ziet. Ik ben instructeur en ondanks het kijken naast je kan je wel degelijk wat missen! Als scooterrijder (fietser, brommer, snorfietser) altijd kijken of je gezien bent en geen voorrang 'nemen'.

Misschien is het in deze situatie niet van toepassing, daar kan ik niet over oordelen maar de gemiddelde scooterrijder rijdt ook als een gek en vergeten voor het gemak even hoe kwetsbaar ze zijn. Nogmaals misschien is het in deze situatie de scooterrijder niet fout maar hoe vaak ik al niet scooters achter me heb gehad die op 3 cm van mijn bumper achter me hangen en als je dan op de rem gaat omdat er een voetganger bij een zebra staat, of om voorrang te verlenen staan ze te schreeuwen en te schelden dat je niet zomaar moet remmen want nu hebben ze schade...

TS heel veel beterschap, ik hoop dat het snel weer beter gaat.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:44

Beterschap, en ja het is helaas écht zo dat je als scooterrijder snel over het hoofd wordt gezien.

ik ben 3x aangereden met mn scooter, waarvan 1x de auto mij idd niet goed had kunnen zien de andere 2 keren had de automobilst niet goed gekeken.

2x was in amper 6 weken tijd, dus ik had in 6 weken tijd 2x een splinternieuwe scooter, en ik was er zooooo klaar mee!
Wilde niet eens meer rijden :n Had whiplash en ontzettend veel schaafwonden(zomer, dus naja meters doorschuiven op t asfalt met blote armen/handen en shirtje ging omhoog dus ook heel mn onderrug lag open is níet fijn!)

heb wel alle keren een mooi bedrag aan smartegeld gekregen, en idd alles vergoed maar nee wat een ellende was dat!!

Maar heb nu zelf al jaren mn rijbewijs en soms duiken scooters écht op onmogelijke momenten op, ene moment kijk je en er is niemand, volgende moment steken ze voor je neus over...
Of rechts inhalen, tussen je auto en de stoeprand in, echt serieus sommige jongeren met scooters zijn écht onmogelijk!

Maar helaas zijn er ook veel niet of slecht kijkende automobilsten, en dat heb jij nu dus ook gemerkt. Erg vervelend!
Beterschap!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:46

Nooit voorrang némen, wel verlenen. Voorkomt dit soort ongelukken dus niet als een blinde de weg opduiken als je dr van overtuigd bent dat je voorrang heb, hoop dat je er geen blijvende problemen aan overhoud.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:47

Wat balen allemaal zeg! Veel beterschap!!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 11:57

Polly:

Nou weet je wat het is, ik heb vorig jaar een eenzijdig ongeluk gehad. Ik ben toen gevonden op de weg bewusteloos enz enz enz. Daardoor ben ik wel uit gaan kijken, die vrouw had mij makkelijk kunnen zien, want we kwamen allebei van dezelfde weg af, en ik reed op het fietspad (snorscooter) en ikmoest de volgende zij de eerste, ze wist dat ik eraan kwam. Dus dit is geen kwestie van 'niet zoveel rijervaring hebben' Ik hád voorrang, vrouw had mij al gezien voordat ze de rotonde op ging.....

Bedankt allemaal!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:11

had ze je gezien of had ze je kúnnen zien??

Ik veroordeel niemand hier, wat ik schrijf is wat ik dagelijks zie op de weg. Tuurlijk zijn er mensen die een fietser/scooter hadden kunnen zien, maar dan moeten ze wel kijken! Als iemand niet kijkt ziet ie het ook niet.
Daarom hamer ik er altijd op dat je als scooter (of motor) rijder zeker weet dat je gezien bent, nooit voorrang nemen want misschien ben je wel niet gezien!

Dat over de rijervaring was niet naar jou maar op een reactie ergens hierboven van iemand die zei dat je alleen in een vrachtwagen een dode hoek hebt en in een auto niet omdat je alles ziet als je over je schouder kijkt. Die iemand heeft in haar profiel staan dat ze 17 is en volgens mij rij je dan niet zo erg in een auto. Sloeg dus niet op jou, sorry als dat zo overkwam.