Even nog over het gedoe van de week op plaatsjes. Het ging te ver dat weet ik en dat weten we allemaal
. Ik geef ook eerlijk toe dat ik ook fout ben geweest en wil dat nu ook niet ontkennen. We hebben daar mensen gekwetst wat eigenlijk iets (te veel) ver ging . Het begon een beetje als een geintje en liep verschrikkelijk uit de hand. Maar daar wil ik het verder niet meer over hebben maar even wat algemeens waarom ik eigenlijk meedeed aan dit geintje..
Ik ga hier ook verder geen discussie over opzetten maar wil dit gewoon even kwijt.
Ik ben dagelijks heel hard met mijn paard bezig omdat ik ook nog op de grote stalling sta maak ik ook een hoop dingen mee
. Zie dus ook onnodige paardenleed enz. niet leuk allemaal
. Vooral omdat er in deze periode een hoopverwaarloosde paarden en pony binnenkomen die de mensen opeens zat zijn dus van te voren niet goed hebben nagedacht
. Of resultaten van ondeskundig fokken.Omdat ik dit dagelijks meemaak heb ik ook moeite als mensen zo makkelijk praten over het fokken van een veulen en de gevolgen daarvan
. Vooral als je jong bent is het zo leuk om een veulen te fokken maar denk aan de gevolgen. Er moet iemand zijn die de komende 20 jaar voor zo´n beest zorgt. Het zou zo sneu zijn als je hobby matig een veulen fokt en het belandt na 2 jaar bij de slacht. Sorry maar ik kan dat niet verwerken
. Als ik het geld en de ruimte had zou ik er wat aan doen maar helaas moet al heel hard werken om een paard te kunnen betalen
. Dit betreft niet de mensen die selecteren op afstammeling en deskundig een hengst uitzoeken en deze voor de sport fokken
. Hoe sneu ik het ook vindt voor dat veulen met die cronische storing maar ik denk persoonlijk zelf dat een spuitje beter is. En steek dan de tijd en energie in een beestje wat helemaal gezond is en onnodige naar de slacht moet. Misschien komt het wel nog goed met dit paardje ?? Maar misschien ook niet en al die tijd heeft hij toch veel aandacht en geld nodig.
Ik heb afgelopen weekend weer een geval gezien zoals Lucky en ik kon wel janken
. Die mensen hebben haar meegenomen uit een weiland met allemaal hengsten. Ze lag dus van achteren helemaal op en stonk en was heel erg ontstoken (ook haar benen lagen open
). Andere mensen hadden dus een veulen gefokt en hadden later toch geen plek meer en een boer verder op wilde haar wel hebben hij had wel plek
. En ja hoor ze werd in de hengstenweide gezet
?? Dus daarom dit bericht BEDENK WAAR JE AAN BEGINT
. Een veulen fokken kost tijd en heel veel geld en leeft misschien 20 jaar lang. Je weet van tevoren vaak niet wat er in je prive leven gebeurt. Dit geldt natuurlijk niet alleen voor paarden maar voor alle dieren die onnodige particulier gefokt worden en die geen thuis krijgen. Dit was merendeel de reden waarop het verhaal van de week begon en eigenlijk ook fout ging
\ . Dit is mijn mening en ik ga hier ook verder niet mee in discussie desnoods komt hier gelijk een slotje op maar ik wilde dit even kwijt
. Soory voor degene die ik tref maar helaas
\ .Ik hou heel veel van dieren en ik vind dat ieder dier een kans verdient tot een bepaalde hoogt en bij de ene is die hoger dan bij de ander
.Pris
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Prisca op 2001-07-12 10:35 ]</font>
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Prisca op 2001-07-13 16:27 ]</font>

s.. GRRRR..
. 

.