hoe tegen me ouders zeggen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

hoe tegen me ouders zeggen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 19:35

met de kerstvakantie gaan me ouders en ik en broer + zn vriendin op skivakantie

maar ik heb eigelijk helemaal geeen zin. Omdat ik skieen niet meer leuk vind, en ook omdat me broer dan met zn vriendin is. Zn vriendin is een super aardige meid.

Maarja het is kerst dus dan krijg je zo familie sfeer en hun zijn behoorlijk verliefd. Me pa en ma die zijn ook wat knusser samen. En ik, ik zit er maar tussen. Heb zelf geen vriend, dus voel me wat alleen. Dus ik zit er erg tegen op.

Waarschijnlijk krijgen hun ook een eigen kamer, en ik mag dan bij me ouders waarschijnlijk, of krijg miss wel een kamer appart, ik weet niet hoe we dat gaan doen.

Eigelijk heb ik het wel elk jaar met kerst een oud en nieuw, dat ik me alleen voel omdat ik single ben (ben 21, tegen die tijd 22 en heb nog nooit een vriend of relatie gehad)

Ook val ik op mannen die gewoon niet te krijgen zijn, of ze zijn ouder dan mij (een jaar of 9/10 ouder) of ze zijn bezet of ze moeten me niet. Ik weet niet wat ik verkeerd doe of wat dan ook. Maar ze beandwoorden me signalen niet) ook ga ik weinig uit enz. Dus als ik iemand leuk vind, tja dan is het van je je bent leuk meer niet bla bla.+

en als iemand een keer intresse in me heb, dan stoot ik ze af. Ik voel me meer veilig als ik de touwtjes in handen neemt om zo maar te zeggen. Maar dan krijg ik ook niet wat ik wil.

kortom ik heb totaal geen zin. Maar hoe vertel ik het tegen me ouders?
Ik wil ze niet kwetsen. Vooral me moeder ziet de skivakantie als een famillie vakantie.

ik wil totaal niet verwend overkomen. Maar voel me zo alleen, Ik zit dit ook met tranen te typen.

Paan

Re: hoe tegen me ouders zeggen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:37

Toch een gesprek aan gaan waarin je aangeeft dat je het niet zo ziet zitten om het 5e wiel aan de wagen te zijn. Misschien kun je wel een vriendin mee nemen.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:38

Ik kan me helemaal je situatie indenken, maar waarom vraag je je ouders niet of je een vriendin mee mag nemen?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:39

Ik herken je gevoel maar al te goed. Ik heb dit ook een hele tijd gehad. Mijn broer en zus hadden allebei een relatie en met kerst en oud en nieuw zijn inderdaad dan momenten waarop je je extra alleen voelt.

Misschien toch proberen het bespreekbaar te maken dat je er tegen op ziet. Hopelijk hebben ze er begrip voor. Sterkte in ieder geval. Ik vind je niet verwend over komen, herken je gevoel maar al te goed. Nu ik zelf een relatie heb vind ik de feestdagen opeens weer een stuk leuker.

Vind de optie van Kimberley84 wel een goede. Vragen of je een vriendin mee mag nemen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:40

Lastig.. ik heb ook in zo'n situatie gezeten en ben toen wél mee geweest omdat ik het niet durfde te zeggen en na 3 dagen had ik hele erge ruzie..

Het beste is om het toch te zeggen en gewoon probeert uitteleggen.. Wat je ook kan doen is een goede vriendin mee nemen? Je broer mag zijn vriendin meenemen dus misschien jij ook wel een goede vriendin? Dan ben je toch niet "alleen" zeg maar :0

Anoeska

Ik kan me je situatie heel goed voorstellen. Maar voel je je straks niet nog eenzamer als jij in NL zit en de hele familie lekker aan het skien is en 's avonds lekker gezellig bij elkaar in een leuke blokhut zit?

Nessah

Haha Kimberley84 was me voor.. :D

Datjaa

Jah, zat ik idd ook net aan te denken: Kan je niet een vriendin meenemen?

Ho, heeft iedereen nu ook al gezegd :+
Laatst bijgewerkt door Datjaa op 10-08-09 19:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:41

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt..

Ik ben 21 en mijn broertje is 19. Hij heeft al vijf jaar een vaste relatie en ik ben ook altijd het vijfde wiel aan de wagen..

Ik zou idd gewoon zeggen dat je je daar niet prettig bij voelt en dan vragen of je evt. een vriendin mee mag nemen ofzo.

Vakanties, Valentijndag, Kerst en dat soort feestdagen sla ik het liefst over.. :')

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:42

Ja, mag er niet iemand mee?!

Artemide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:42

Ik heb de indruk dat jij er echt wel nood aan had om je hart eens te luchten! :)
Is het een optie om misschien een goede vriendin mee te nemen en ginds met haar op te trekken?

Ga gewoon een gesprek aan met je ouders, als je hen voor je alleen hebt en iedereen tijd heeft. Leg hen gewoon rustig uit dat je het vervelend vindt om er zo wat 'tussenuit te vallen' op skivakantie, praat over je gevoelens! Probeer het op een kalme, rustige manier te vertellen, zonder er meteen een drama van te maken. Als je moeder een familievakantie belangrijk vindt, maar jij het gevoel hebt dat het eerder een vakantie voor/met twee koppels is (dat maak ik toch op uit je post), vertel je haar dat beter. Als je dan toch mee zou moeten, kan ze er rekening meehouden.

Maar, je bent 21, dan zou je toch zelf moeten kunnen/mogen beslissen of je meegaat met hen op vakantie of niet?

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:44

Misschien een vriendin mee?

Anoniem

Ik herken je gevoel ook heel erg hoor en das niet leuk nee :n
Maar als je het rustig vertelt zoals je nu doet, lijkt me wel dat ze het zouden begrijpen.. en al begrijpen ze het niet.. het is jouw leven ;) Kan je niet een kerst organiseren met andere single vriendinnetjes? In ons HTG topic hebben we dat in het begin ook gedaan, lekker met de meiden wat leuks doen ipv tussen de stelletjes :+

Destino

Is het geen optie op een vriendin mee te nemen op vakantie? Dan heb jij niet het gevoel dat je alleen zit.

En als dat niet kan, dan is het misschien een optie om toch te gaan praten en niet mee te gaan. Maar dan heb je weer het feit dat je dan alleen thuis bent, terwijl je naaste familie op vakantie is.
Ik weet niet of je dat wilt?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 19:56

als ik nu tegen me ouders ga zeggen, barst ik in janken uit!!

voel me echt zo alleeen. (behalve als ik bij me hafje me maatje bent,oei dit klinkt wel erg penny)

tja ik weet gewoon als ik niet mee ga dat ik dan me ouders gewoon erg kwets Dat wil ik gewoon niet, dat is het niet waard, Maar voel me verdomd alleen, er is dan nou niemand die mij voor mij wilt gaan.

me beste vriendin kan ook niet mee, aangezien zei ook een vriend heeft (haar eerst vriendje en ze is 20) dus dat is vriend voor of na. zei was ook heel onzeker, geloofde ook nooit dat ze een vriendje zou krijgen. En nu heeft zei wel iemand gevonden die achter haar aan liep en vol bleef houden.

Bij mij rennen ze gelijk weg!, proberen ze het niet eens. Ik kan gewoon nieti k moet eerst iemand goed vertrouwen voordat ik iets wil.

Verder heb ik niet echt vriendinnen in de buurt.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:33

Je kan het ook ook op een andere manier brengen, ga op reis helemaal alleen, dan leer je makkelijk mensen kennen. Ga naar een warm land, dat is altijd fijn in de winter, ik kan me niet voorstellen dat je je dan nog alleen gaat voelen!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:36

Wat maakt het uit dat je in janke uitbarst als je het je ouders verteld? Dan zien ze meteen hoe jij er mee zit. Hoe moeilijk ook, ik denk dat het goed is om aan te geven waar je mee zit. Misschien kunnen ze er dan op vakantie een beetje rekening mee houden.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:36

Ik denk dat je het gewoon recht op de man af moet zeggen. Ik ben zelf moeder en zou het heel fijn vinden als mijn dochter altijd eerlijk tegen me is, ook al vind ik het niet leuk. Zeg gewoon dat je het skiën niet leuk meer vindt en dat je je er niet fijn bij voelt omdat je in je uppie mee gaat, maar dat je het wel fijn voor hun vindt, dus dat ze zeker moeten gaan.

Succes meis, maar echt eerlijkheid duurt het langst.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:38

En nog even over de liefde, die kun je niet dwingen. Er komt een dag en dan kom je opeens de ware tegen en die is dan ook verliefd op jou. Die dag kan morgen zijn of over vijf jaar, ga er niet op wachten geniet van het leven en dan zul je zien dat alles vanzelf goedkomt.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:43

Moeilijk, en ik begrijp je gevoel heel goed..

Ik zou op een juist moment (!) toch een goed gesprek aangaan met je moeder.
Leg je gevoelens op tafel, en zeg wat je denkt en hoe je je voelt.
Alleen zo kan er eventueel een oplossing worden gezocht.

En mag je geen vriendin meenemen?

En nog even wat betreft de liefde; vaak geldt de regel dat je aantrekt wat je zelf uitstraalt.
Het klinkt misschien bizar, maar vaak gaat dat zinnetje wel op.

Blijf lekker jezelf, geniet van je leven, laat zien dat je niet afhankelijk bent van een vent, dat jíj voor je éigen geluk zorgt.
En dan komt die lieve vent vanzelf in je leven, echt waar. :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:55

Volgens mij spelen er twee dingen door elkaar. Aan de ene kant je eigen frustratie over het niet hebben van een relatie, en aan de andere kant je angst over de vakantie.
Over het eerste: het kost tijd, en het enige wat je volgens mij kunt doen is zorgen dat je zelf gewoon een fijn en compleet persoon bent. Leuke dingen doen waar je trots op bent, zonder dat allemaal te richten op een relatie, dat scheelt al heel veel.

Wat betreft de vakantie: zou je het leuker vinden om hier te blijven? Als dat het geval is, en je maakt er hier echt een leuke tijd van, dan zou ik dat zeker doen. Misschien heb je aanbiedingen van vrienden of wil je iets speciaals doen :j
Maar als het alleen maar frustratie is om niet mee te gaan, dan is het misschien slimmer om wel mee te gaan, want alleen thuis is wel heel erg alleen. Bespreek het ook maar eens met je ouders. Wie weet steunen ze je heel erg. Wie weet hebben ze een goede oplossing.
Vind je het skien op zich leuk? Of misschien eens snowboarden of langlaufen of sneeuwwandelen of weet ik veel wat, in de sauna zitten? Dan zou ik ervoor gaan en me van harte voornemen om er een hele leuke vakantie van te maken. Spelletjes mee, boek of film mee, goede humeur mee, genieten van de schitterende bergen en er het beste van maken. Dat werkt echt, je voelt je daar zelf vaak veel trotser door.

(En ik heb zoiets zojuist nog meegemaakt. Niet helemaal hetzelfde maar ik was ziek op vakantie en daardoor viel ik buiten de activiteiten en ook -was mijn vrees- buiten de groep. Maar dan moet je kiezen: je voelt je rot of je gaat ondanks je rotgevoel toch je best doen om er iets bijzonders van te maken. En ik ben dus mijn boekje niet in bed, maar boven op de berg gaan lezen :D Natuurlijk is dat maar 5e keuze, ik vond het onwijs balen. Maar het is wel beter dan helemaal niks! En ik voel me daarna dan toch wel trots dat ik er wel iets van gemaakt heb. En dat geeft me vervolgens ook weer vertrouwen: om nieuwe dingen te ondernemen, mensen tegemoet te treden, het fijn te hebben met mezelf.)

Zet 'm op :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:59

Als je jezelf toch prettig voelt om thuis te blijven, zou ik het zeker aankaarten :j Het 5e wiel aan de wagen zijn is een rot gevoel. Maar aan de andere kant, als jullie lekker actief bezig zijn met z'n allen in de sneeuw zal het kleffe gedoe ook wel meevallen :)
En anders kun je ook vaak even alleen op pad :) Even alleen wandelen is ook best fijn! Leuk is anders, maar je komt vast wel iemand tegen om even gezellig mee te babbelen.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 08:00

Volgens mij had je zoiets al een keer verteld toen jullie met de boot weg zouden gaan?
Dat je dat ook niet echt zou zien zitten...
En nu dan weer de kerstvakantie, pff. Zijn zeecht zo close dat je niet eens iets met Det (daar op wintersport) af kan spreken? Aangezien ik weet dat jullie met zijn 3tjes (Det, je moeder en jij) al gezellig zijn wezen winkelen :)..

En anders een optie om thuis te blijven, dat je anders in de winter een weekje weg gaat met Stan? Ik zou wel een gesprek aan gaan, desnoods zorg je dat er iemand bij is (ik weet niet hoe goed je met Det bent?)...

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 08:52

Ze is een gezellige meid hoor. Zei valt opzich wel mee met dat klef. Maar me broer :P

ook is het zo als we gaan skieen zullen hun wel samen gaan want detje kan niet zo goed skieen, dus moet ik achter me ouders aan en die skieen echt zo sloom hahah. In me 1tje gaan skieen is geen optie aangezien ik snel verdwaald raakt

tja met stan op vakantie, ja kan ook. Alleen is me paard niet makkelijk in zijn eentje (wel goede oefening :P )

ik kijk het nog even aan.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 08:56

Probeer het eerst eens bij een van je ouders bespreekbaar te maken.. ik vind het best begrijpelijk dat je hier geen zin in hebt. Misschien heeft je familie dit eigenlijk helemaal niet door.

Denk dat erover praten de enige manier is om er verandering in te brengen.

Is het anders geen optie een vriendin mee te nemen?