Gratis parkeren omgeving R'dam?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Gratis parkeren omgeving R'dam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 11:51

Donderdag ga ik naar Rotterdam (Pearl Jam in Ahoy *\o/* ). Mijn auto daar de hele dag in een parkeergarage zetten is natuurlijk een duur grapje, dus ik ben op zoek naar een gratis plekje, maar ben totaal niet bekend in die omgeving. In een voorstad of buitenwijk parkeren en dan het laatste stuk met de trein/tram is prima. Ik kom vanuit de richting van Amsterdam. Waar kan ik dan het beste naartoe?

Suuzert

Re: Gratis parkeren omgeving R'dam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:54

Hmmz Ahoy heeft nog wel een hoop straten en huizen staan waar je gratis kan parkeren. Zou gewoon de buurt daar inrijden en opzoek naar een plekje in een van die straten. Moet je wel weer terug lopen, maar zo doen wij het ook altijd. En anders de parkeergarage van zuidplein? Is denk ik wel wat goedkoper dan op Ahoy. Weet ik echter niet zeker.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:00

Pearl Jam, te gek, ben ik vorig jaar in Gelredome geweest. Nieuwe single is ook goed! =:)
Als je op tijd gaat kun je nog wel in de straten er omheen parkeren, viel volgens mij wel mee ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:01

pfoei.
ik heb een tijdje een vriendje gehad die vlakbij het marconiplein woonde.
en hoe gek ook,daar vlakbij is een wijkje waar je gratis kunt parkeren(deed ik ook).
aan de achterkant van de trambaan.
géén idee hoe de wijk heet alleen...en hoe ver het van ahoy is.

het is in elk geval in de wijk spangen,maar die wijk is natuurlijk vrij groot.

misschien weten rotterdammers hier het wel..

anders misschien in Capelle?dat ligt vrijwel vast aan rotterdam..

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:05

Imre schreef:
Donderdag ga ik naar Rotterdam (Pearl Jam in Ahoy *\o/* ). Mijn auto daar de hele dag in een parkeergarage zetten is natuurlijk een duur grapje, dus ik ben op zoek naar een gratis plekje, maar ben totaal niet bekend in die omgeving. In een voorstad of buitenwijk parkeren en dan het laatste stuk met de trein/tram is prima. Ik kom vanuit de richting van Amsterdam. Waar kan ik dan het beste naartoe?

Tegenover Ahoy achter de Shell, als je richting Ikazia ziekenhuis rijdt (gewoon de borden volgen) kom je in een kantorenwijkje, daar is gratis parkeren, en je bent aan het eind nog sneller weg ook, want je hoeft niet met die stroom mee ;) ;)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 12:07

sambagirl schreef:
Tegenover Ahoy achter de Shell, als je richting Ikazia ziekenhuis rijdt (gewoon de borden volgen) kom je in een kantorenwijkje, daar is gratis parkeren, en je bent aan het eind nog sneller weg ook, want je hoeft niet met die stroom mee ;) ;)

Klinkt goed! Die ga ik alvast noteren. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:07

Imre, als je gratis wilt parkeren moet je bij metro station Kralingse Zoom of Capelse Brug parkeren, moet je op de A16 afrit Capelle aan den IJssel nemen, als je dan richting Capelle rijdt kom je langs capelse brug, ga je de andere kant op staat Kralingse Zoom aangegeven, bij Kralingse Zoom gaan er ook bussen naar Zuid / Ahoy :j

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:09

Wat Sambagirl zegt is een goede.
Ik woon bijna om de hoek bin Ahoy en zal nog even nadenken voor een plekje.....ben zelf al vroeg de deur uit, anders had ik nog wel een oplossing....
Ik denk mee ;)

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:10

Slinge toch ook? Metrostation? Niet echt heel erg gezellig daar in de avond trouwens :+

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:12

Imre schreef:
sambagirl schreef:

Klinkt goed! Die ga ik alvast noteren. :)

De Shell is nu een Argos geworden :)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:29

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:30

Laatst bijgewerkt door DaanCats op 10-08-09 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:31

Misschien naar P+R rijden?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 18:50

Margreet schreef:
Imre schreef:
Mijn auto daar de hele dag in een parkeergarage zetten is natuurlijk een duur grapje

Een tientje duur?

http://www.ahoy.nl/ahoy.cfm?action=show ... group_id=2

Nee, tientje is niet te duur. Ik had intussen zelf ook al gezien dat het niet zoveel kost. :D Wat ik wel een groot voordeel vind van ergens anders parkeren is dat je niet tegelijk met alle anderen van het zelfde terrein af probeert te komen.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:10

Parkeerterrein van Ahoy is redelijk snel af te komen vaak, ben er al vaak geweest en meestal hoef je niet meer dan 10 min te wachten (in totaal dus he totdat je van t terrein af bent). En voordeel van daar parkeren vind k altijd wel dat je niet meer zo ver hoeft te lopen :) Mocht je dus toch daar parkeren, wel al bij aankomst een uitrijkaartje halen dat scheelt op de terugweg weer in de rij staan ;)

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:03

Bij metrostation Slinge kun je gratis parkeren en hoef je nog maar 1 halte naar Ahoy, dan stap je bij Zuidplein uit en is het de weg oversteken en ben je er :j

Nadeel is wel dat je voor dat kleine stukje met de metro wel een OV-chipkaart met tegoed erop moet hebben, of een eenmalige OV-kaart moeten halen. Dan is het uiteindelijk misschien toch handiger om voor die €10,- bij Ahoy te parkeren, zeker omdat je vrij snel weg bent bij Ahoy en de auto dan in ieder geval in de buurt staat. Station Slinge is inderdaad geen station waar je 's avonds alleen wilt lopen :=

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:19

En even nadenken tot hoe laat je t uit denkt te houden want zelfs de metro's stoppen op een gegeven moment met rijden. www.ret.nl voor al je vragen ;)

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:27

Heel makkelijk om gratis te parkeren!! Zeker in de buurt van AhoY!!!

Heb je een tomtom oid?
optie 1. parkeren aan de Pleinweg, daar is het gratis parkeren. De Pleinweg ligt op ongeveer 10 minuten lopen vanaf AhoY.

optie 2. parkeren bij metrostation Slinge.. Naast het metrostation, zijn verschillende straten, en die zijn ook allemaal gratis. Tom Tom instellen op bijvoorbeeld de Stellendamstraat, dan kom je goed uit. Je hoeft dan maar 1 halte met de metro om bij AhoY uit te komen!! Dat zijn de beste opties! Mochten de plekjes op beide plekken vergeven zijn, wat mij onwaarschijnlijk lijkt, kun je je auto nog in Rhoon zetten, een 'dorpje' net buiten Rotterdam, en dat is slechts 2 haltes met de metro!!

Succes ;) .

Roxanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:23

Ghani, pleinweg is niet meer gratis toch?

Veel mensen parkeren ook op de Oldegaarde, daar zitten ook veel voetbalvelden enz. En dan lopen ze via het zuiderpark naar Ahoy, is maar een klein stukje lopen!

En anders bij metrostation Slinge, daar kun je 24 uur lang gratis parkeren in de garage. Je moet dan alleen nog 1 halte met de metro naar halte zuidplein. Weet alleen niet of je een OV-chipkaart hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:23

Pleinweg is naar wat ik mij herinner ook niet gratis nee..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:29

Anoniem schreef:
pfoei.
ik heb een tijdje een vriendje gehad die vlakbij het marconiplein woonde.
en hoe gek ook,daar vlakbij is een wijkje waar je gratis kunt parkeren(deed ik ook).
aan de achterkant van de trambaan.
géén idee hoe de wijk heet alleen...en hoe ver het van ahoy is.

het is in elk geval in de wijk spangen,maar die wijk is natuurlijk vrij groot.

misschien weten rotterdammers hier het wel..

anders misschien in Capelle?dat ligt vrijwel vast aan rotterdam..

Dat is het Witte Dorp, maar dat is wel vrij ver van Ahoy af hoor, dan moet je vanaf het Marconiplein met de metro naar Zuidplein. Het is wel te doen opzich... Een half uur met de metro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:29

Denk dat je net zo lang onderweg bent als wanneer je je auto bij Capelse Brug of Kralingse Zoom neerzet..

Wat je ook kunt doen is je auto bijvoorbeeld bij Nieuwerkerk ad IJssel neerzetten, of bij Capelle Schollevaar, dan heb je ongeveer 10 minuutjes trein en 10 minuutjes metro :) En parkeren is daar gratis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:35

Ja capelle zou ik ook dan aanraden,aangezien mijn andere tip dus vrij ver weg is(en ik die wijk 's avonds in mn upje ook niet ideaal vond..).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:36

Laatste trein naar Capelle en Nieuwerkerk gaat om 0:50 van spoor 12 op Rotterdam CS, mocht je voor capelle of nieuwerkerk kiezen, dan is het misschien handig om te weten :)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:13

Ik ben nog niet zo lang geleden op sollicitatiegesprek geweest op de pleinweg, maar dat was gewoon betaald parkeren (en ik heb geen chip dus een groot probleem in Rdam met parkeren).