latnahc2 schreef:ja ik heb het ook eens geprobeert om mezelf te leren maar ik kan geen noten lezen dus ik kwam niet al te ver:)
ik wou graag weten of het moeilijk was want het is toch wel een redelijk bedrag nog wat je kwijt bent.
zonde als de gitaar dan in de kast staat.
Als je een goed boek hebt, leer je dat snel genoeg. En bij dat boek waar ik het over hebt, staat de tablatuur er ook bij en dat is toch wel zo makkelijk.
Die cursus waarover ik het had op internet is maar iets van €37, dus dat valt ook wel mee.
@Chantal, dat is een kwestie van doorzettingsvermogen. Als je het echt wilt, heb je de tijd er wel voor over. Dus dat is gewoon een excuus
. Het is inderdaad ook niet makkelijk om te leren. Maar paardrijden is ook niet makkelijk en als je dat echt wilt, kan je dat ook leren. Daar moet je alleen ook tijd instoppen. En het langzaam vorderen, vind ik ook wel meevallen. Ik probeer nu 3x per dag 10 minuten te oefenen en kan nu al redelijk de akkoorden overpakken, kan al een stok noten lezen en ook spelen en kan zelfs al een klein liedje. Je moet ook niet binnen een week iets moeilijks willen spelen. Ook met paardrijden kan je niet ineens binnen een week een appuyement rijden.
Ik zie het maar zo: als je iets echt graag wilt, kun je het leren.