Hoe kijken jullie terug op het afgelopen schooljaar ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

esther_sonja

Hoe kijken jullie terug op het afgelopen schooljaar ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 12:32

Ik vroeg me af..
Hoe kijken jullie terug op het afgelopen school jaar?
was het zwaar? is het je gelukt?
ben je over? of moet je een jaartje over doen?
Begin je met iets nieuws?
zijn er nog bijzondere dingen gebeurd dit jaar?

bij mij:
Havo 3, voor mij een heel moeilijk jaar geweest,
Op het randje van blijven zitten, even leek het zo dat ik moest blijven zitten,
maar ik heb me er toch doorheen geknokt..
Met als gevolg dat ik straks mag beginnen aan Havo 4..
Dit met een profiel wat me ligt, en de vakken die ik krijg kan ik wel prima..
Hopelijk gaat dit jaar wat minder rot..
( is een meisje die zm heeft gepleegd, )
maar de themas en excursies waren wel erg leuk..

zo, ben benieuwd, wat zijn jullie terugblikken?

iefke

Re: Hoe kijken jullie terug op het afgelopen schooljaar ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:33

LZP -> STW

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:35

Ook havo3, blijven zitten. Moeilijk jaar geweest. Vond de stof niet al te moeilijk, maar ik deed er gewoon niet veel aan. Ik wou het wel maar ik deed het niet. Heb daarom ook wel redelijk met mezelf in de knoop gezeten sommige momenten. Vind wel dat het misschien maar beter is dat ik ben blijven zitten, ging vorig jaar ook op het randje over...

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:35

Ik vind dat ik het dit jaar heel goed heb gedaan op school. :)
Heb Havo 4 gedaan en is een heel verschil met Havo 3. Maar eigenlijk vond ik dit makkelijker.
Heb ook op mijn eindlijst geen onvoldoendes en dat heb ik nooit eerder gehad. Ik heb best veel aan mijn school gedaan en dat is ook te merken aan mijn cijfers.

Ja, voor mij was het een goed jaar. :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:38

Het afgelopen schooljaar heeft mij veel gebracht.
Ik heb in het tweede jaar SPW gezeten afgelopen jaar en heb een heel jaar stage gelopen.
Ik ben begonnen met een half jaar op een kinderdagverblijf omdat ik ervan overtuigd was dat dat het was.

Toen ik het tweede jaar naar een basisschool moest zag ik er dan ook erg tegenop.
Tot ik les mocht gaan geven aan de klas, groep 4.
Dat vond ik zo ontzettend leuk en heb zoveel kansen en mogelijkheden gehad op die stage dat ik de overstap heb gemaakt naar het onderwijs.

Komend jaar ga ik weer stagelopen op diezelfde school, groep 1-2, en kijk er nu al super naar uit.
Die stage heeft mijn hele toekomst veranderd.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:39

Stef_Winston schreef:
Ook havo3, blijven zitten. Moeilijk jaar geweest. Vond de stof niet al te moeilijk, maar ik deed er gewoon niet veel aan. Ik wou het wel maar ik deed het niet. Heb daarom ook wel redelijk met mezelf in de knoop gezeten sommige momenten. Vind wel dat het misschien maar beter is dat ik ben blijven zitten, ging vorig jaar ook op het randje over...

Dan is het inderdaad misschien maar beter. Ik ben ook blijven zitten in Havo 3. Maar daarna is het veel makkelijker voor je. Dat zal je waarschijnlijk wel in de 4e merken. Ik ben er achteraf alleen maar blij mee. :j

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:47

4/5 havo in 1 jaar gedaan, na 7 jaar gymnasium te hebben gedaan. EINDELIJK :D mn diploma gehaald met dikke cijfers zonder er erg veel voor te hebben gedaan.
Ondanks de rest wat er om heen gebeurde (vriendin overleden door autoongeluk, maand later oma overleden aan kanker) kan ik dus toch best trots op mezelf zijn.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:49

Hmm.. ik kan niet echt zeggen dat ik het heel goed heb gedaan..

Begin vwo5:
- Feesten
- Nieuwe vrienden maken
- Lol hebben
- Die klotedingetjes in het leven opzij zetten
- School? Ach, dat komt wel, ik kom er heus wel doorheen, is me altijd gelukt, waarom ook niet nu?!
Vervolgens:
- Oeps, 5 onvoldoendes
- Ach, dat komt vanzelf wel goed!
- Wel iets meer inzet
- Wel veel ziek, gemiddeld per 2 maanden 1 week ziek ivm terugkerende keelontstekingen > dit jaar ook nog operatie > keelamandelen verwijderd > weer twee weken eruit gelegen.
Laatste toetsweek:
- 1 onvoldoende, maar zoals ik ervoor sta, het kunnen er heel makkelijk 1 worden
- Goed geleerd, maar niet goed genoeg naar mijn idee
- Gevoel de hele toetsweek slecht te hebben gedaan
Eind:
- Ik ben over!
- Vwo6!
- En maar 1 onvoldoende
- Hoe kreeg ik het voor elkaar? Geen idee.
- Ouders: blij dat ik over ben, maar hadden het liever anders gezien.

Ik het opzich geen spijt van mijn gedrag dit jaar, ik had wel beter mijn best moeten doen, maar ik heb veel geleerd.
Ook veel nieuwe mensen leren kennen.
Het is een goed jaar geweest voor mij, ik zat beter in mijn vel, dat was de eerste 4 jaar van het middelbaar wel anders.

Dus vwo 6 kom maar op (al schijt ik um nu al voor die examens :\ )

Edit: sorry voor het lange verhaal, heb het echt zo kort mogelijk gehouden, maar er is veel gebeurd O:)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:52

Ik ga nu naar atheneum 4, maar ben maar net overgegaan. Eigenlijk baal ik er wel van, heb er gewoon in het begin van het jaar niet genoeg aan gedaan, vooral niet genoeg aan de vakken die ik moeilijk vind.
Maar volgend jaar kan ik dus vakken gaan doen die ik leuk vind en dus ook minder moeilijk vind.. Dus ik hoop dat ik er nu wel eerder wat aan ga doen, hoef je juist aan het eind minder hard te knokken :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:57

Ik heb 26 augustus nog een finale herkansing die bepaald of ik mijn opleiding mag blijven doen of dat ik er mee moet stoppen :\
Had in het eerste jaar een vak niet gehaald, door 1 toets, dat vak heb ik dus dit 2e jaar overgedaan, die toets gehaald die ik vorig jaar had gehaald, maar een andere toets niet waar ik nu dus die finale herkansing van heb(praktijktoets overigens wat beoordeeld wordt door 1 leerkracht.. ).

Heb in het begin van het jaar iets te lui gedaan maar niet heel veel onvoldoende's gehaald ofzo, heb aan het eind wel mn best gedaan.. en dan nu dit.
Baal natuurlijk ontzettend en hoop dat ik hem deze keer wel haal, als ik er alleen al aan denk ben ik poepienerveus := Is ook niet wat je kan leren, heb wel het beoordelingsformulier gekregen maarja..

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:05

Hoe kijken jullie terug op het afgelopen school jaar?
In het begin weinig mn best gedaan en zat te veel bij de paarden en thuis soms problemen gehad
was het zwaar? is het je gelukt?
het is me op het randje gelukt
ben je over? of moet je een jaartje over doen?
ben over naar 5 havo, dus examenjaar! wel heel spannend
Begin je met iets nieuws?
-
zijn er nog bijzondere dingen gebeurd dit jaar?
Jaa mijn Opa is gister overleden dus hoop dat ik desondanks een goede start kan gaan maken

Snowrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:06

Mijn jaar ging best goed :D
De moeder van één van mijn beste vriendinnen kreeg borstkanker, dat was natuurlijk heel erg schrikken. Verder was er wat gedoe met mijn gescheiden ouders. Mijn vader heeft een vriendin waar soms (hele heftige) ruzies zijn. Mijn moeder heeft een nieuwe vriend gevonden, dat is ook heel erg wennen.
Maar niet zulke erge dingen als hierboven (zelfmoord, auto-ongelukken).. Sterkte voor die mensen! :(:)
En mijn cijfers? Tja, ik leer makkelijk maar doe er ook mijn best voor... Op mijn eindrapport had ik een 7, de rest 8-en en 9-ens. Ik denk dat ik volgend jaar maar wat minder m'n best ga doen. :P

xxkristy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:07

havo 3, in het begin van het jaar er nog best wel wat voor gedaan, niet heel veel, maar wel genoeg.
in de winter had ik helemaal niks geen zin meer in school, maar nog wel steeds voldoendes gehaalt.
Op het einde van het jaar er echt niks meer voor gedaan, wat voor cijfers ik ook haalde, ik ging toch wel over...
op het raport stond ik geen een onvoldoende, maar de cijfers hadden een stuk hoger gekunt.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:09

_Lisanne schreef:
Stef_Winston schreef:

Dan is het inderdaad misschien maar beter. Ik ben ook blijven zitten in Havo 3. Maar daarna is het veel makkelijker voor je. Dat zal je waarschijnlijk wel in de 4e merken. Ik ben er achteraf alleen maar blij mee. :j

Ik hoop het maar :) Laatste 1,5-2 maanden van het schooljaar overleed ook m'n oma.. Dus dat werkte ook niet helemaal mee allemaal..

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 14:02

Tsja.. niet echt een denderend jaar.

Vwo 6, in september ziek geworden en pas in februari weer wat meer naar school. Veel teleurstellingen dat ik telkens weer niet een toets kon halen, niet genoeg had kunnen leren, etc. Genoeg mensen die dachten dat ik geen eens m'n examen ging doen.

Uiteindelijk zo hard gewerkt, alles ingehaald en toch examen in alle vakken gedaan. Helaas gezakt op 0.2 te kort, maar ook wel goed.. nu heb ik komend jaar een rustig jaar (hoef maar twee vakken te doen) en komend jaar ga ik 't wél halen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 14:04

Bah, heb in het begin van het jaar niet genoeg gedaan, met als gevolg dat ik 4 havo nog maar een keer moet over doen...
Helaas. Maar het is wel beter, als ik nu met m'n hakken over de sloot was overgegaan had het ook niet gewerkt in m'n examenjaar.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 14:12

Ik ben over naar havo 4, met 0 onvoldoendes.
Naja, een 4 voor handvaardigheid, maar dat haat ik gewoon :+
Dit jaar was niet moeilijk, onder normale omstandigheden dan. Maar die had ik niet( vader die op sterven ligt, maar toch overleeft, en kanker blijft te hebben, depressies etcetc)
Super leuke klas, goede herinneringen, leuke leraren.

En nu op naar de 4e! :)

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 14:44

Afgelopen jaar was een van de leukste jaren op de middelbare school!

Ik deed 5 havo, examenklas dus. Doordat ik in 3 vwo de keuze heb gemaakt om naar 4 havo te gaan, is havo5 voor mij goed te doen geweest. Doordat ik in 4 havo mezelf heb leren plannen, was ik dit jaar telkens op tijd klaar met mijn werkstukken en leren, waardoor er genoeg tijd over bleef voor ontspanning. Uiteindelijk ben ik geslaag met een hele mooie lijst!

Natuurlijk begin ik daarom aan iets nieuws!
Eerst zou dat het hout en meubileringscollege worden, maar omdat dat mbo is, begon ik toch te twijfelen aan die keuze. Daarom heb ik in juni nog het besluit genomen om een (totaaal) andere studie te kiezen: ruimtelijke ordening en planologie in Breda. 24 augustus begint de intro-week, waar ik nu al niet meer op kan wachten want het lijkt me echt ontzettend leuk! En daarna begint het echt werk weer :P

Echt bijzondere dingen zij er niet gebeurt geloof ik.
Qua vriendschappen is er wel veel veranderd, maar alleen maar in positieve zin. Ik heb leuke mensen leren kennen, en afstand genomen van de mensen die het niet waard waren.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:25

Ik heb een heel goed schooljaar gehad! Grote vriendengroep en altijd heel veel lol.
Natuurlijk ook problemen gehad maar meestal konden we dit gewoon uitpraten.
Ook met mijn cijfers ging het erg goed, het jaar afgesloten met een 8 gemiddeld.
En ik ben dus over naar VWO4.
Ik leer best makkelijk, maar ik heb wel altijd mijn best gedaan.
Een paar weken geleden ben ik naar Vleuten verhuisd dus ik ga naar een hele nieuwe school, ben wel benieuwd hoe dat wordt, maar ik heb er wel de vertrouwen in dat het goed komt.
Ik ga natuurlijk mijn oude vrienden heel erg missen!
Een maandje geleden is mijn zus getrouwd, mijn broer is ook uit huis dus ben als enigkind overgebleven.
Vooral het laatste half jaar was geweldig!
Heb veel nieuwe mensen leren kennen, een leuk paard gehad om te rijden.
Mijn vriend die ik altijd wel gewoon kende beter leren kennen en toen is het dus mijn vriend geworden.
Ben vaker uit geweest, vaker leuke dingen gedaan en het was allemaal hardstikke leuk!
Dus ondanks een aantal problemen heb ik een heel goed jaar gehad!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:27

gezellig en leerzaam.

Op naar het volgende jaar waarin ik voor het eerst mijn profiel heb :D Al is mij gewaarschuwd dat dit een zwaar jaar wordt. (4vwo)
Omdat je in de 4e echt gaat beginnen voor het IB. (dat is iets extra wat ik doe, de lessen in het Engels)

Nouja, laat het maar komen

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:33

Ik heb net mijn 6de jaar achter de rug (laatste !!)
en het was véél te snel om ;(

ik vond het een enorm leuk jaar en heb veel geleerd ..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:35

Ik vond het een leuk jaar :D :j Ik ben van vmbo naar havo gegaan, en havo 4 vond ik niet zo leuk, maar toen bleven alle stomme mensen zitten of ze gingen naar het mbo, en toen vond ik het echt een leuke klas! Kon heel goed met iedereen opschieten en ik vond het over het algemeen niet moeilijk, ben dus ook geslaagd met allemaal voldoendes :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:36

kort samengevat?
:r

(blijven zitten :+ )
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-08-09 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:36

Dit schooljaar was voor mij wel een apart en 'moeilijk' jaar.
Moeilijk omdat ik midden in mijn examenjaar ben verhuisd van
Almere naar Twente. In Almere had ik alles goed voor elkaar, had
goede tot hoge cijfers en toen de overstap naar Twente had
plaats gevonden werden de cijfers helaas wel iets minder.

De leerstof was toch anders dan in Almere, en in Twente stellen
ze het vak wiskunde verplicht voor iedereen. In Almere mocht je
toen je naar de 4de ging, kiezen of je voor maatschapij koos, of
voor wiskunde. Mijn keuze viel voor maatschapij omdat ik heel slecht
ben in wiskunde.

In Twente hebben we het voor elkaar gekregen dat ik geen wiskunde
hoefde te volgen (en daar dus ook geen examen in hoefde te doen.. :D)
en dat ik als mijn klas wiskunde volgde, ik aan mijn maatschapij zou
werken. Dit heb ik ook trouw gedaan, ik wou gewoon bijblijven. Ik kon
die uren in de week ook wel gaan lamballen, maar daar had ik mezelf
alleen maar mee, en ik wou hoe dan ook over!

Het is een moeilijke tijd geweest, zomaar in een nieuwe klas, allemaal
nieuwe mensen, nieuwe omgeving, andere leerstof, geen maatschapij
les meer.

Ik heb er hard voor geknokt, en tranen zijn er zeer zeker ook geweest
omdat ik het toch wel heel lastig vond de overstap van Almere naar Twente, en dat ik geen fatsoenlijk maatschapij-les kreeg, maar dankzij mijn oude school in Almere onderandere ben ik die periode door gekomen, en kan ik nu met heeel veel trots zeggen:

Ik ben geslaagd!! :D

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:42

Een bagger jaar, die ik vrolijk nog een keer mag gaan doen :\