Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
monsterina schreef:Het kan zijn dat jullie openingsvoorstel niet geaccepteerd wordt door de verkopers ja. Min of meer laat de makelaar dit weten (wel onduidelijk trouwens) dat je met een hoger openingsvoorstel moet komen. Dit kan je doen maar dan wel met een voorbehoud erbij: namelijk de bouwkeuring! indien je dus de woning koopt heb je het recht om binnen een x aantal dagen een bouwkeuring uit te laten voeren,. komen de kosten voor het vervangen van het dak e.d. boven een bepaald afgesproken bedrag uit dan kan je zonder verdere consequenties van de koop af.
Het klopt dat de kopers onderzoeksplicht hebben maar de makelaar heeft meldingsplicht. Dus makelaar mag bekende gebreken niet achter houden onder de smoes van onderzoeksplicht.
Miss handig voor jou om een aankoop makelaar in de arm te nemen? (jai k ben zelf ook makelaar maar dring het mensen niet op hoor! hihihi)

_Pien_ schreef:kan je niet achter het nummer komen van de eigenaar van het huis en het bod buiten de makelaar om doen?? Of probeer met de huidige eigenaaren in contact te komen zodat je het persoonlijk met hun kan overleggen, de prijs, dak overige vragen die je misschien nog over het huis hebt e.d.
Ik zal als ik jou was anders ook eens een aankoop makelaar vragen, en zeker een bouwkundig advies laten uitvoeren door een onafhankelijk bedrijf. (die jullie zelf hebben uitgekozen of via de aankoopmakelaar).
En als die mensen zo graag dat huis willen verkopen, nou de bouwvak duurt nog 1 week willen ze misschien nog wel even op wachten.
)
_Pien_ schreef:kan je niet achter het nummer komen van de eigenaar van het huis en het bod buiten de makelaar om doen?? Of probeer met de huidige eigenaaren in contact te komen zodat je het persoonlijk met hun kan overleggen, de prijs, dak overige vragen die je misschien nog over het huis hebt e.d.
Ik zal als ik jou was anders ook eens een aankoop makelaar vragen, en zeker een bouwkundig advies laten uitvoeren door een onafhankelijk bedrijf. (die jullie zelf hebben uitgekozen of via de aankoopmakelaar).
En als die mensen zo graag dat huis willen verkopen, nou de bouwvak duurt nog 1 week willen ze misschien nog wel even op wachten.

pmarena schreef:Ik denk eigenlijk dat alles er omheen qua regeltjes niet zo heel erg relevant is
Volgens mij is DE kwestie op dit moment :
wat is de laagste prijs waarvoor het huis weg mag (dat bedrag weet je begrijp ik ?) en heb je dat er voor over , ja of nee ?
2 ton en ja, als dak in orde was wilden wij dat betalen, maar er zit asbest in, je ziet de kucht en zit houtworm en boktor in , wat hij niet gemeld heeft
Bij ja : als je het geld er voor over hebt en je krijgt spijt als je het huis niet koopt : kopen !!
ik kan best spijt krijgen, maar ik moet het ook kunnen betalen
Bij nee : simpel toch ? Zij willen er een bepaald bedrag voor hebben en wat je ook doet : dit is het bedrag dat zij willen en anders gaat het niet weg.
hoe langer huis te koop staat, hoe meer onkosten hun er aan hebben, elke maand zullen ze toch de hypotheek moeten betalen
uiteindelijk staat al ruim 2 jaar te koop, nu na die mislukte verkoop weer 7 maanden, ervoor ook al anderhalf jaar
Als jij het er niet voor wil geven dan ben je gewoon klaar , heel simpel
Misschien is de vraagprijs al heel erg laag en is de prijs (zelfs met dat dak / boktor) voor andere geïnteresseerden geen probleem
zolang hun niet weten dat het dak zo slecht is, is het een leuke prijs, en die makelaar is niet van plan dit tegen andere kopers te melden
Het is het goed recht van de makelaar / verkopers om fijn af te wachten totdat er iemand langskomt die het er wel voor over heeft , en als dat niet gebeurt : zorg dat je je gegevens achter laat zodat ze dan eventueel later nog contact met je opnemen als de tijd rijp is dat ze wel in hun vraagprijs willen zakken