Op vakantie zonder vriend(in)...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

Op vakantie zonder vriend(in)...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 11:00

Ik ben zelf net 3 dagen terug van een heerlijke vakantie in Italië met mijn vriend en gisterochtend is onze vriendengroep (lees: de jongens ;) ) voor 12 dagen vertrokken naar Zuid-Frankrijk. Al 5 jaar lang gaan ze 's zomers met zijn allen weg, mijn vriend gaat inmiddels al 2 jaar niet meer mee en ieder jaar is de samenstelling van de groep verschillend, dan gaat de één wel mee en de ander niet.

Nu zijn het allemaal knullen van een jaar of 21, 22 en ongeveer de helft van onze vriendengroep heeft een vriendin. Een deel van die jongens gaat dus ook niet meer op vakantie met de vrienden, want die gaan samen met hun vriendin. Een ander deel van die jongens, die dus wel een vriendin hebben, gaan wel met de vriendengroep op vakantie :j In één geval heeft een vriend van ons die vakantie geboekt toen hij nog vrijgezel was, inmiddels heeft hij dus een vriendin. In de andere gevallen hadden die jongens allemaal een relatie toen ze de vakantie boekten, dus wisten ze dat dat moment ging komen dat ze hun vriendin 12 dagen niet zouden gaan zien, toch?

Toch worden daar verschrikkelijke drama's van gemaakt en zag ik afgelopen dagen, voor hun vakantie, overal blogjes op hyves verschijnen met verdrietige hartekreten, sippe songteksten en krabbels naar elkaar dat ze elkaar zo zouden gaan missen. Zowel van de jongens naar hun vriendinnen als terug, want ook de meiden kunnen er wat van hoor ;) Er worden knuffels meegegeven, voor elke dag één brief, cadeautjes...je kunt het zo gek niet opnoemen, terwijl het dus gewoon gaat om een 12daagse vakantie waar je vrijwillig naartoe gaat :Y)

Nu is het zo dat mijn vriend militair is en wij elkaar regelmatig moeten missen. Sowieso doordeweeks, hij slaapt binnen, maar ook met oefeningen die zomaar 2 tot 4 weken kunnen duren. Dat is zijn werk, dat weten we, maar een keus hebben we niet op die momenten. Als hij dan 2 weken op oefening is en je spreekt elkaar krap 1x in de week, dat vindt iedereen dat normaal en ach, dat missen zal wel meevallen, hij is toch regelmatig weg? Nu lig ik daar niet wakker van, ik ben goed in staat lekker met mn leventje verder te gaan als hij weg is en we zijn altijd weer dubbel blij als hij terug is, maar het valt wel op hoe dramatisch sommigen zijn als ze zelf een paar dagen weg zijn, geheel vrijwillig dus ;)

Mijn vriend en ik lachen erom, maar ergens vind ik het ook niet gezond in een relatie, dat je dus eigenlijk zo afhankelijk bent van elkaar en nu al roept 'een rotvakantie te krijgen' omdat je zonder je partner gaat. Ik hou vreselijk veel van mijn vriend en als hij nu 12 dagen op vakantie zou gaan, zou ik hem echt wel missen, maar ik zou toch echt niet voor iedere dag een brief schrijven en een heel pakket meesturen. Bovendien hadden die jongens en hun vriendinnen eerder na moeten denken bij het maken van die keus om los van elkaar op vakantie te gaan, als je elkaar zo vreselijk gaat missen :)

Ik ben nu wel eens benieuwd hoe jullie erover denken en hoe jullie zelf in jullie relaties staan tegenover vakanties samen en/of los van elkaar!

Talisa

Re: Op vakantie zonder vriend(in)...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:07

Sja, ik kreeg in februari wat met mijn vriendje, en toen gingen we ongeveer vakanties boeken...iets vroeg om dan al samen te boeken. Dus hij ging met zijn vrienden (wat ook gedeeltelijk al mijn vrienden waren), en ik met mijn vrienden. Heb 'm wel gemist hoor, maar dood ga je er niet aan hoor. :+

Lijkt me wel lastig dat jij je vriend geregeld een tijdje moet missen, dat vind ik wel knap!

Maar mijn vriendje en ik vinden het beide erg belangrijk dat je ook je vrienden niet verwaarloost.. dus ook regelmatig gewoon even alleen met vrienden, niet altijddd samen. Samen op vakantie is leuk natuurlijk, en als het te combineren is helemaal top natuurlijk, vrienden en vriendje mee ;)

Davinia_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:19

Mijn vriend is 2 jaar geleden met z'n vrienden op vakantie geweest, maar toen had ik hem net 3 keer gezien. Ik miste hem niet echt, maar we hadden nog niet echt iets, dus was meer bang dat hij na de vakantie niet meer wilde.
Vorig jaar is hij met vrienden naar Lloret geweest en ja, ik heb hem gemist. Maar heb lekker m'n week vol gepland met vriendinnenuitjes.
Dit jaar kon mijn vriend niet met z'n vrienden mee op vakantie wegens geldgebrek, maar is wel 2 keer naar Renesse geweest voor een paar nachtjes. Ik mis hem wel, maar vind dat dit gewoon moet kunnen en ga gewoon verder met m'n eigen dingen ipv thuis zitten huilen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:34

Mijn vriend is pas een week weggeweest met vrienden en is nou ook voor 2 weken op vakantie met een groepje vrienden/vriendinnen. Heb daar echt geen moeite mee, maar ik had er graag bij zijn geweest (maar ik kon hem pas niet toen ze boekte, we hadden nog overwogen om mij mee te slepen maar het mocht nog niet van mijn ouders.. logisch ook)..

Maar ik zou er geen moeite mee hebben als dit vaker zou gebeuren. Ik ga ook wel eens weg met een vriendin ;)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:35

Ik snap de drama's ook nooit, een relatie is extra geluk maar moet niet geluk afhankelijk zijn. Daar krijg ik altijd zo een naar gevoel van alsof je niet die 12 dagen zelf kan overleven dat vind ik persoonlijk erg :o .

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:40

Ik zit het verhaal bijna met open mond te lezen :') Kom op zeg, het zijn serieus 12 dagen :=

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:42

Mijn vriend is 1 keer zonder mij op vakantie geweest, met vrienden. We hadden toen pas 4 maanden.
Alle andere jaren zijn we samen gegaan. Gewoon omdat we dat leuker vonden.
Áls hij met vrienden op vakantie wil, dan mag dat ook gewoon van mij. Zou hem uiteraard wel missen, maar dat overleef ik wel :D

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:43

Tsja, je kunt het natuurlijk ook allemaal overdrijven!

Tuurlijk; als ik mijn vriend door de weeks niet zie mis ik hem écht wel, maar om nou zo vreselijke overdreven dingen te gaan doen. Belachelijk. :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:43

Ik ben net terug van 2 weken zonder vriend :Y) Heb elke dag welgeteld 1 smsje gehad. Soms konden er wel 2 vanaf :P We hebben 1x gebeld :D Over 3 weken gaat hij 1 week weg, ben benieuwd hoe het dan gaat. Maar wij zijn sowieso niet van dat zoetsappige. En die drama's... verschrikkelijk zeg. Ik vermaak me ook wel in mijn eentje hoor... en des te leuker is het als je elkaar weer ziet :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:45

MissAnnemijn schreef:
Ik zit het verhaal bijna met open mond te lezen :') Kom op zeg, het zijn serieus 12 dagen :=

Zijn genoeg topics op bokt waar je hetzelfde leest, onbegrijpelijk maar waar.

Missen is normaal maar er zijn grenzen natuurlijk

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:47

Toen ik nog met mijn ex was ging ik met mijn vriendin 5 weken naar Indonesie. Daar had hij echt geen inspraak in! Ik ging sowieso en hoelang dat hoorde hij wel :P
Tuurlijk ging ik hem missen, maar sms, email en msn volstond prima :D

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:51

Ik kan hier ook echt met mijn hoofd niet bij, come on: 12 dagen! :roll:

Als vriendlief een leuk reisje kan meepakken met wat vrienden (wintersport, stedentripje etc), moet hij lekker gaan! Hartstikke leuk toch :j Hij zit nu ook 9 wkn in Chili voor z'n werk, leuk is anders, maar heb in m'n eentje ook best een leuk leven hoor :P

Ben zelf net ook een maand weg geweest voor een onderzoeksreis en ga regelmatig met vriendinnen weekendjes weg, nooit commentaar op gehad :D En hij van mij andersom ook niet.

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:58

Ik ga helemaal mee met Sizzy :j
Mijn vriendje gaat ieder jaar minimaal 1x met zijn vrienden op vakantie, meestal meerdere keren per jaar. Dit is altijd zo geweest, we zijn nu bijna 5 jaar samen. In het begin had ik het er wel lastig mee, dan baalde ik dat ie weg ging. Maar je zag mijn geen brieven schrijven en knuffels mee geven hoor :)) Inmiddels ben ik ook wat ouder en vind ik het juist hartstikke leuk voor 'm dat ie er even uit kan! We hebben de afspraak 1x per dag even te smsen, dat gaat altijd prima! Vind het wel fijn om even wat van 'm te horen maar als het een dag er niet van komt dan krijgt ie heus geen commentaar. Ik ga ook zonder hem op vakantie, over twee weken ga ik een week weg met een stalgenootje en de paarden. In oktober vertrekt hij voor 3 maanden naar Indonesie. Dat is wel wat anders, ben benieuwd hoe dat gaat!

Ik vind het ronduit krankzinnig om er zo'n heisa over te maken. Een beetje zelfstandigheid en onafhankelijkheid doet je relatie goed!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:01

Ik vind dat ook heel ongezond. Maar ik lees hier op bokt heel vaak verhalen van meisjes die niet willen dat hun vriend alleen weg gaat, of die zelf niet kunnen slapen zonder dat hun vriend naast ze ligt. Het lijkt me zo onhandig als je zo'n levensinstelling hebt.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:43

Mijn vent gaat in september 6 dagen op dienstreis....... en ik vind het echt heeeeeeel erg! Ik zal er ook vast wel wat tranen om laten hoor. Ik gun het hem wel hoor, maar vind het wel pittig om er bijna een week helemaal alleen voor te staan. Als je de hele dag met de kleine samen bent geweest is het geduld soms eind van de dag een beetje op :o en is het zo heerlijk als hij dan met hem gaat donderjagen en hem in bad doet zodat ik even mijn handen vrij heb.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:48

Ik vind het vrij ongezond als je vrijwillig gaat en er dan zo'n drama van maakt :o Voor iedere dag ee brief en cadeautjes etc etc bah ik zou er niet aan moeten denken!
Zelf zie ik mijn vriend ook het liefste iedere dag, maar dat kan ook niet altijd! Alleen op vakantie is nog niet voorgekomen, maar dat zal volgend jaar wel gaan voorkomen denk ik... En ag ik ben vrij nuchter en denk als hij schik heeft dan kan ik goed loslaten! Maar dat komt ook omdat het vrijwillig is gegaan... Kijk als het bijv een militair is die eigenlijk thuis had willen blijven is het wel anders...

odetteke schreef:
Als je de hele dag met de kleine samen bent geweest is het geduld soms eind van de dag een beetje op en is het zo heerlijk als hij dan met hem gaat donderjagen en hem in bad doet zodat ik even mijn handen vrij heb.

Dat kan ik wel heel goed snappen :(:)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:49

Als ik dat soort verhalen lees ben ik altijd erg blij en dankbaar dat ik zelf niet zo in elkaar zit. Wil vriendlief met vrienden op vakantie? Prima, veel plezier, vooral doen! Vreemdgaan kan hij hier net zo goed en ik kan heus wel voor mezelf zorgen en plezier hebben zonder hem. Een vriend is nog altijd een aanvulling op mijn leven, niet het enige vereiste voor een leuk leventje :)

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:51

Hahaha ik heb echt even moeten grinniken om dit stukje! Bij mij is het net omgekeerd, na het lezen van je stukje heb ik zelfs aan mijn vriend voorgesteld om binnenkort weer eens apart weg te gaan.. gewoon, omdat het dan zo leuk is als je elkaar weer ziet! :Y)

Ik zie mijn vriend dagelijks (wonen samen) en moet zeggen dat ik het zelfs van harte stimuleer als hij een keer bij een vriend wil blijven slapen :P

Al die ophef om dat apart op vakantie gaan kan ik ook echt alleen maar om lachen! Maar dat gaat wel over! Wacht maar, als ze zoveel jaar getrouwd zijn en elkaar wel kunnen schieten, omdat ze altijd bij elkaar geweest zijn! :D

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:53

Volgens mij is het meer een vertrouwenskwestie dan dat ze elkaar echt super onwijs missen.
Denk dat al die meiden verwachten dat zoveel jongens met elkaar flink pret gaan maken en onwijs van bil gaan met de lokale sletjes.

Andersom kunnen die meiden hier ook flink hun gang gaan..

Mss hopen/denken ze door zulke zielige dingen te zeggen en kleffe knuffels en zoenen mee te geven dat ze ze nog een beetje aan zich kunnen binden.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 13:09

Ronne schreef:
Maar dat gaat wel over! Wacht maar, als ze zoveel jaar getrouwd zijn en elkaar wel kunnen schieten, omdat ze altijd bij elkaar geweest zijn!

:Y) Hahaha dat klinkt positief! Maar het is vaak wel zo...De hele kleffe stelletjes gaan wel vaak uit elkaar... Maar goed persoonlijk zou ik dat mega kleffe snel zat zijn :+

Jibbel schreef:
Volgens mij is het meer een vertrouwenskwestie dan dat ze elkaar echt super onwijs missen.

Dat denk ik ook hoor! En dan hem proberen te lijmen met brieven etc etc... Nou ik denk dat er maar weinig mannen die brieven daadwerkelijk lezen (sorry als er wel mannen zijn die dat voor hun vriendin over hebben :o)

Mijn vriend en ik vertrouwen elkaar goed en tsjah we zien elkaar graag iedere dag, maar het hoeft niet! Hij belde me net nog op of ie nog op ziekenbezoek moest komen... En wat zeg ik ja zie maar :7 Hij heeft het druk, en ik doe niet meer als op een stoel/bank hangen :+

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 13:21

Ik moet mijn vriend nu ook "missen" vind het jammer dat hij weer een week weg is, maar het is niet anders. En daarbij werkt hij ontzettend hard, en heeft het verdiend! Ik ga hem echt niet voor elke dag een brief schrijven of zo.
We hebben in die week een keer gebeld, en twee sms jes gestuurd. Hij moet ook gewoon vakantie kunnen vieren.
Als het had gekund was ik mee gegeaan, maar doordat ik net een nieuwe baan heb, heb ik nog geen recht op vakantie.

De vorige keer dat hij weg ging was de vakantie al geregeld voor wij wat kregen, maar hij heeft het vanaf het begin af aan gezegd.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 13:23

Melodramisch gezeik is het... :D

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 13:30

Ik zou het ook niet fijn vinden als mijn vriend zonder mij op vakantie zou gaan. Ik zou hem heel hard missen :j. Zonder zoveel drama evenwel.

Anderzijds, door het schooljaar heen zit ik op kamers en zien we elkaar alleen in het weekend, dus het is niet alsof we vastplakken aan elkaar. Net omdat we anders elkaar niet zoveel zien wil ik de vakanties graag bij hem zijn, denk ik ;) .

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 13:31

Mijn vriend gaat ook in september op vakantie met vrienden voor een weekendje.

Geen drama hoor, laat maar lekker gaan. Het enige probleem wat ik heb is dat ik slecht in slaap kom alleen, maar dat is mijn probleem ;) Zou wel heel sneu zijn als hij daarom niet weg zou mogen...

Zit zelf nog even te kijken of ik ook weg zal gaan, weekende met het paard weg, of het hele weekend bij Horse Event zitten. Zonder het gezeur 'ga je alweer naar de paarden' :P :D

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 13:32

Caesar schreef:
Melodramisch gezeik is het... :D

Mooie omschrijving *D