Hoe zou jij reageren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Hoe zou jij reageren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 08:43

Als je vrij zou nemen als verrassing voor je vriend (ook al had hij afgesproken met een vriend) en je vriend dan reageert en zegt dat je pecht hebt want hij heb al afgesproken?

Ben benieuwd naar jullie reactie. Voor mij zou het niet helemaal goed voelen en eigenlijk een beetje op de 2e plek gewezen zeg maar.

opisop_shop

Re: Hoe zou jij reageren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 08:46

Ehh.... als hij toch al een afspraak had dan is het toch logisch dat hij geen tijd voor je heeft?
Moet hij omdat jij zomaar vrij besluit te nemen dan maar zijn afspraken afzeggen?

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 08:46

Hoezo? Je wist toch dat hij al met iemand anders had afgesproken? Had mijn vriend bij mij ook niet hoeven doen als ik een vrije dag heb en ik heb een afspraak met een vriendin staan...lekker pech voor hem.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 08:47

Ik ga met opisop_shop mee.. Als vriendlief al een afspraak had en ik neem een dagje vrij, dan ga ik niet verwachten
dat hij alles uit handen laat vallen voor me.

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 08:47

Tja als ie al wat afgesproken had, als ik wat met een vriendin heb afgesproken en dat staat al zou ik dat ook niet afzeggen.
Omdat jij ineens vrij bent moet hij zijn afspraak afzeggen zo werkt het niet volgens mij.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 08:48

Ik ben het met bovenstaande eens. Ik zou al niet eens als verrassing vrij nemen wetende dat hij al met vrienden heeft afgesproken.

Andersom zou ik net zo reageren waarschijnlijk. Ik ben nogal van afspraak is afspraak en hecht ook heel veel waarde aan mijn vriendschappen.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 08:49

Dan heb je pech, vind ik wel een erg botte reactie, maar hoe zou jij reageren als je op een middag een afspraak had met een vriendin, en je vriend zei verassingggg! ik heb vrijgenomen vanmiddag.

Wist je van tevoren dat hij al iets had afgesproken?

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 08:52

Dat wist ze. Staat in de beginpost.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:14

^ Jullie hebben allemaal gelijk, en toch zou bijvoorbeeld mijn vader direct afzeggen en gezellig met mijn moeder de middag spenderen..

Maar ik denk niet dat je terecht boos kan zijn, al zou het wel uhhm nobel zijn als ie dat voor jou even af zegt

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:17

Ja ik zal ook niet boos worden.. Je weet toch dat hij al een afspraak heeft....

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:21

Sidera schreef:
^ Jullie hebben allemaal gelijk, en toch zou bijvoorbeeld mijn vader direct afzeggen en gezellig met mijn moeder de middag spenderen..

Maar ik denk niet dat je terecht boos kan zijn, al zou het wel uhhm nobel zijn als ie dat voor jou even af zegt

Daar ben ik het echt niet mee eens. :=
Als ik zou afspreken met een vriend en het vervolgens niet doorgaat omdat zijn/haar vriend of vriendin ineens een dag vrij heeft dan zou ik daar behoorlijk pissig om kunnen zijn hoor. := (Hele grote verrassingen daar gelaten, maar daar valt 'een dagje vrij nemen' niet onder vind ik).

Ik zou niet boos zijn op mijn vriend als hij zich aan zijn eerder gemaakte afspraak houdt in ieder geval, je wist het toch van tevoren. :=

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:23

Sidera schreef:

Ik vind het nogal vreemd om als 'verrassing' vrij te nemen, juist als hij een andere afspraak heeft. Waarom uitgerekend die dag en niet een andere dag?? Nu dwing je hem tot een vervelende keuze.

En nee, afzeggen is niet nobel, maar onbetrouwbaar jegens die vriend.
Ik heb liever een betrouwbare partner, eentje die zijn afspraken nakomt.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:28

Afspraken die mijn vriend heeft weet ik meestal wel. Zelf zijn wij beide niet voor verassingen, we weten veel liever waar we aan toe zijn.

Mocht ik het idee hebben een dan vrij te nemen voor hem, dan zou ik van te voren aangeven Lief, hou die dag even vrij van afspraken.

Ik zou niet verwachten dat hij zijn afspraken afzegt vanwege mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:29

Vrienden gaan voor vriendje-vriendinnetje, in mijn ogen.
En als je al weet dat hij had afgesproken, ja pech. Niks geen 2e plek, je moet je vrienden niet laten stikken daarvoor..

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:29

ben het eens met bovenstaande reactie's

_iza_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:33

Ik vind het zelfs oneerlijk tegenover je vriend om vrij te nemen voor hem als je weet dat hij al een andere afspraak heeft. Je zet hem voor het blok. Er zijn zoveel dagen die je vrij kunt nemen, waarom juist als je weet dat hij al een afspraak heeft.

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:35

zoiets kun je beter van tevoren afspreken denk ik. Dan kun je samen voor die dag wat gezelligs inplannen en voorkom je dat er al andere afspraken zijn gemaakt.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:38

Ik weet wel hoe ik me ansdersom zou voelen. Als mijn vriend vrij heeft gevraagd en verwacht dat ik mijn afspraak (waar hij notabene van op de hoogte was) maar afzeg ;)

Dan zou ik niet blij zijn. Dat zou niet slim van hem zijn. Hij weet toch dat ik wat anders heb afgesproken, dat iie vrij neemt om alleen thusi te zijn moet íe zelf maar weten. Maar niet verwachten dat ik alles kan laten vallen als hij impulsief wat bedenkt :)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:40

Ik verwacht wel dat hij mij zou verkiezen boven een bepaald deel van zijn vrienden, Ik ben al 8 jaar zijn vriendin, zijn meisje. En ik weet dat hij dat doet.

Hij weet daarin tegen dat ik nooit en te nimmer iets zou doen vriendschappen van hem en zijn vrienden zou dwarsbomen, hij heeft namelijk naast mij ook voor een deel zijn eigen leventje, maar dat heb ik ook naast hem.

Ik denk dat het een groot deel is van elkaar niet claimen en accepteren dat een man soms liever iets met zijn vrienden doet dan met jou, blijf trots en accepteer dat.. Dan kom je namelijk een heel eind in je relatie. (ik heb zn gevoel dat ik me hiermee een hoop reacties op de hals haal, iets wat niet de bedoeling is.)

Verassingen kunnen leuk zijn, maar geef wel van te voren aan dat er iets komt... Zo voorkom je teleurstellingen en hebben jullie samen een leuke dag!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:49

Ik kan absoluut niet tegen verrassingen, en zou dit ook niet zo op prijs stellen :o

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:55

verootjoo schreef:
Ik kan absoluut niet tegen verrassingen

Hahaha ik ken dat gevoel :+

Maar ik zou er niet zo blij mee zijn als mijn vriend (niet dat ik die heb) van mij verwacht dat ik alles laat schieten omdat hij zo nodig een dagje vrij moest nemen :')

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:57

beantsje schreef:
Sidera schreef:

Ik vind het nogal vreemd om als 'verrassing' vrij te nemen, juist als hij een andere afspraak heeft. Waarom uitgerekend die dag en niet een andere dag?? Nu dwing je hem tot een vervelende keuze.

En nee, afzeggen is niet nobel, maar onbetrouwbaar jegens die vriend.
Ik heb liever een betrouwbare partner, eentje die zijn afspraken nakomt.

Inderdaad :j

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:59

Tja, ik zou het persoonlijk niet zo enorm waarderen als mijn vriend mij gaat opeisen, terwijl hij weet dat ik al een afspraak met iemand anders heb die dag. Kom op, zeg, ik kan me voorstellen dat die vriend zoiets heeft van 'jammer voor je'. :j
Vriendschappen met anderen hoor je net zo serieus te nemen als je relatie. En ik vind dat je de vriendschappen van je vriend niet erg serieus neemt op deze manier.

Ik snap niet waarom je dan geen andere dag vrij neemt. :?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 12:02

Nou omdat mijn vriend altijd met zijn vriend wil afspreken en niet met mij, maar ik snap zijn reactie ook wel, maar ik wil ook weleens wat leuks doen met hem samen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:04

Linda, ik snap zeker dat je wat leuks met hem wilt doen, maar plan dan een moment dat jullie samen tijd hebben.
Als hij inderdaad alleen maar met die vriend afspreekt, maar nauwelijks met jou, dan zou ik op een gegeven moment zelf mijn conclusie trekken (als dat echt zo is en hij echt geen tijd met jou besteedt ;) ). Het lijkt mij dat mensen die voor elkaar kiezen, graag ook samen dingen doen, naast tijd besteden aan andere vrienden. Zo niet, waarom ben je dan bij elkaar?