Waar nieuwe mensen leren kennen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Waar nieuwe mensen leren kennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 11:01

Gisteren had ik het met mijn vriend over onze sociale kring, en ik kwam tot de conclusie dat die wel heel mager is :o Bijna non-excistent :o . Mijn vriend ken ik nu 1,5 jaar, en we hebben allebei nooit heeeeel veel vrienden gehad. Hoeft van mij ook niet, ik hecht meer waarde aan enkele goede vrienden dan aan veel kennissen. Ik heb lange tijd deel uitgemaakt van de vriendengroep van mijn ex, maar toen het uitging bleken het alleen zíjn vrienden te zijn en werd ik aan de kant geschoven. Ik hield toen 1 "goede vriendin" over, die eigenlijk niet zo'n goede vriendin bleek te zijn, en die heeft me oa uit jaloezie over mijn nieuwe relatie behoorlijk laten zakken. Nu heb ik eigenlijk alleen een paar meiden van de manege waarmee ik soms ga borrelen, en dat is ook altijd hardstikke gezellig, maar die hebben ook hun eigen leventje, en daardoor niet heel veel tijd. Verder heb ik ook niet echt hobbies waarbij ik mensen ontmoet, dus ik weet niet zo goed hoe ik nou nieuwe mensen kan ontmoeten.

Het klink allemaal een beetje sneu, daar ben ik me van bewust. Ik schaam me eigenlijk ook best voor dit topic. Maar ik word er echt een beetje wanhopig van! Wat nou als mijn relatie overgaat? Dan heb ik helemaal niemand meer!!! Dat heb ik al eens eerder meegemaakt, en wens ik nooit meer mee te maken. De vrienden/kennissen van mijn vriend (die overigens ook niet in grote getalen aanwezig zijn ;) ) vind ik aardig, maar het zijn wel zíjn vrienden.

Wie heeft ideeen over bezigheden/hobbies/wat dan ook ;) waarbij je nieuwe mensen kan leren kennen? Hoe hebben andere mensen dat gedaan. *zucht* vroeger was alles zoveel makkelijker :Z Dan vroeg je gewoon: "wil je met me spelen?"

Paardenmeis1

Re: Waar nieuwe mensen leren kennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:06

Werk? Sport? Uitgaan?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:11

Je kunt het altijd eens proberen met: 'wil je met me spelen?'. :D :D

Nee, zonder dollen. Wil je graag vrienden erbij of vind je ZELF dat je er zat hebt. Want een krampachtig vrienden gaan lopen maken omdat het moet werkt niet hoor!

Als het zelf echt wilt: ga eens op een terras zitten, sport, honden uitlaat veldje, manege, enz. Als je ergens heen gaat waar ook je eigen interesse ligt ontmoet je iig mensen met dezelfde interesse.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:12

Eerst: dit is niks om je voor te schamen hoor :n

Ik heb ook niet veel vrienden. Maar heb wel genoeg mensen om af en toe eens wat mee te ondernemen en ik heb een hele goede band met mijn moeder en mijn zus.
Ook heb ik in het verleden vaak genoeg enorm veel geinvesteerd in iemand (energie en tijd) en dan liet die persoon me later vallen als een baksteen. Ik sta dus ook niet zo open voor vriendschappen. Zo ben ik gewoon ook.

Het grappige is: hier op bokt heb ik een aantal hele leuke mensen leren kennen. Een paar daarvan zijn inmiddels ook mijn stalgenoten, dus die spreek ik regelmatig.
Verder andere stalgenoten die heel gezellig zijn, maar ook een aantal andere mensen. Het moet gewoon klikken, dat is heel belangrijk.
Maar wat ook belangrijk is: wat verwacht je van die vrienden? Wat wil je ermee?

Dezelfde interesses hebben helpt altijd trouwens...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:38

Sporten, manege zoals je aangeeft, werk/studie, op een terrasje zitten en meetings via bokt helpen ook erg.

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:01

ik heb 't zelfde (ben blij dat ik niet de enige ben :o );
ben in het verleden ook een paar keer flink gevallen als een baksteen, dus ik sta ook niet super open voor nieuwe vriendschappen. Zou best wel graag een beste vriendin willen hoor, maar zo niet; dan niet. Het is volgens mij ook sowieso wel moeilijk omdat het een nogal egoístische maatschappij is :Y)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 12:14

Ik wil graag meer vrienden, omdat ik nu buiten mijn vriend om eigenlijk vrijwel niemand heb. Voordat ik hem leerde kennen zat ik dus ook veel alleen thuis, niemand om eens iets mee te ondernemen. Maar ook niemand om mee te praten als het een keer niet zo goed met je gaat, dat soort dingen.

Ik zit regelmatig op terrasjes, maar daar leer ik geen mensen kennen... Hoe doen jullie dat dan? Naast de manege ga ik naar de sportschool, maar ook daar spreek je niet zo makkelijk iemand aan, ik tenminste niet.

Geforceerd vriendschappen opzoeken wil ik ook niet, maar ik ben wel op zoek naar ideeen en ervaringen van mensen.
Meetings met mensen van bokt lijkt me ook leuk, vooral vanwege dezelfde interesses natuurlijk, maar als ik al topics zie over meetings, is dat vaak besloten enzo...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:24

Op terrassen kom ik ook niemand tegen hoor :n
Wat ook helpt bedenk ik me ineens is vrijwilligerswerk. Behalve paarden is muziek ook erg belangrijk voor me. Ik bezoek graag festivals. Dus ik ben vrijwilliger geworden voor een festival hier in de buurt (onderschrift). Op die manier leer je ook veel mensen kennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:45

Tsja wat zijn echte vrienden? En wanneer is iemand je vriendin?

Ik zit al jaaarenlang in het sf en ken ook veel meiden persoonlijk. Half jaar geleden weer eens een meeting gedaan met iemand uit het sf die ik nog nooit in het echie had gezien. Ze ging mee stappen met mij en mijn vriend. Ben nog nooit zo bedonderd waar ik bij stond (wil je meer weten pb)

Ook door een voorval met een toenmalige beste vriendin en ex ben ik een beetje huiverig voor vriendschappen.
De andere meiden van het sf kan ik het allemaal goed mee vinden maar ik zou nooit meer zomaar even gaan meeten.. beste vriendinnen die ik ook niet meer aan..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:46

Beste vriendinnen doe ik ook niet aan :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:48

Wendy schreef:

Het klinkt heel hard maar hoe je het ook wend of keert, je wordt altijd pijn gedaan.. (althans ik iig)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:53

Ik heb ook niet veel vrienden hoor, maar het boeit me ook niet echt, veel te druk hahaha!
Heb een paar mensen om me heen waar ik goed mee kan opschieten en dingen mee doe, maar over het algemeen onderneem ik ook best veel dingen alleen.

Maar ik wil wel met je daten hoor, Haarlem en Alkmaar is niet heel ver van elkaar af :+
edit: we hebben nog dezelfde interesses en huisdieren ook ;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:57

Blingh schreef:
Wendy schreef:

Het klinkt heel hard maar hoe je het ook wend of keert, je wordt altijd pijn gedaan.. (althans ik iig)

Jep :j

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:08

Ik kom me hier ook even melden :P Ik heb ook niet echt een grote 'eigen' vriendenkring :P Mijn vriend wel.. die heeft een ontzettend gezellige vriendengroep waar ik erg goed in pas :) Ook met de vriendinnen van 2 van die jongens (de rest is single) kan ik heel goed :) Verder heb ik zelf een paar goede vriendinnen, en dat was het :P

1 vriendin ken ik via bokt :) dus dat is al een goeie ;) Maar ik ken het probleem idd.. mijn vriend en ik woonden in hetzelfde studentenhuis toen we elkaar leerden kennen, en dan zie je elkaar elke dag.. vorig jaar maart is hij begonnen met stage, en heeft zijn kamer ook opgezegt en toen was ik ineens 'alleen' ben toen een tijdje 'zielig' geweest en heb toen besloten om zelf actie te ondernemen! Door de relatie zag ik vriendinnen minder, en dat heb ik allemaal weer opgepakt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:10

Nouja ik snap niet hoe ik het zelf kan veroorzaken dat er wordt gezoend met mijn vriend?

Enniewee gaat het niet om, heb heus wel vriendinnen maar 10000000% vertrouwen? nee, helaas niet.

Reactie op wendy_paard maar haar reactie is verdwenen?

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:13

je hebt rotte appels idd maar als mensen weten dat er over je heen kan worden gelopen of dat je ``te`` lief bent maken ze daar misbruik van.
naja dit maar mijn mening..
misschien kan je ook zelf een dagje uit maken met bokt mensen dat maak je daar zlef een bladzij aan dat je bv een dagje winkelen of concour kijken of zlef met ze alle naar het bos?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:13

Pff.. dat is echt k.ut zeg!! Daar kun jij idd niet zoveel aan doen ;)

Ik doe ook niet aan beste vriendinnen.. ik heb gewoon een paar goede vriendinnen :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:14

@wendy_paard: je doet een aantal uitspraken waar ik het totaal niet mee eens ben.
Ik heb geleerd om selectief te zijn met vriendschappen, en volgens mij is daar helemaal niks mee. Dat ligt niet aan hoe ik mezelf heb neergezet of wat dan ook.
Als ik te lief zou zijn, en dat zou ik volgens jou dan niet moeten zijn? Ik ben wie ik ben, en als ik mezelf niet kan zijn bij iemand, dan betekent dat gewoon dat dat geen vriendschap is.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:16

wendy_paard schreef:
je hebt rotte appels idd maar als mensen weten dat er over je heen kan worden gelopen of dat je ``te`` lief bent maken ze daar misbruik van.
naja dit maar mijn mening..
misschien kan je ook zelf een dagje uit maken met bokt mensen dat maak je daar zlef een bladzij aan dat je bv een dagje winkelen of concour kijken of zlef met ze alle naar het bos?

Ik vind dat mensen die over je heen lopen geen vrienden genoemd mogen worden. Vrienden zijn er voor je, die steunen je, staan voor je klaar. Je kunt er mee lachen en huilen. Maar die horen niet achterbaks te zijn

Maar het zou niet eens in me opkomen om met de vriend van een vriendin van me te gaan zoenen. Echt not done vind ik dat en hoe bitcherig of lief die vriendin ook mag zijn. dat doe je toch niet?
Maar mensen zijn ook maar mensen. ik hoop iig dat ze trots en blij met zichzelf is ;)

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:20

Ik bedoelde te lief anders als ik te lief doe lopen mensen over me heen zo bedoelde ik dat.
maar denk je niet dat alles ook misschien wel met een rede gebeuren ik denk het wel en ik heb er ook wel een goede reden voor.
(pb)
en als je denkt dat je een vriendin heb en die loopt over je heen zie je gelijk dat die niet de goede vriendin is voor je ik kijk er dan zo tegenaan ipv van weer geen geluk.
als iemand niet goed is voor je kan je er beter nu agterkomen dan morgen
is mijn mening

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 13:23

Beste vriendinnen zijn in mijn ogen hetzelfde als goede vriendinnen. 100% vertrouwen... Ach, dat bekijk ik wel per persoon. Daar maak ik me ook niet zo heel druk over, maar helemaal niemand hebben is ook zo eenzaam. Nu doe ik alles samen met mn vriend, ook heel gezellig, maar bepaalde dingen zijn leuker om met anderen te doen.

Btw: meeten lijkt me heel gezellig, maar dan met een groepje. Met 1 iemand vind ik wel heel spannend ;) Net een echte date: kijken of je uberhaupt met elkaar kan praten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:24

Laura24 schreef:
Beste vriendinnen zijn in mijn ogen hetzelfde als goede vriendinnen. 100% vertrouwen... Ach, dat bekijk ik wel per persoon. Daar maak ik me ook niet zo heel druk over, maar helemaal niemand hebben is ook zo eenzaam. Nu doe ik alles samen met mn vriend, ook heel gezellig, maar bepaalde dingen zijn leuker om met anderen te doen.

Btw: meeten lijkt me heel gezellig, maar dan met een groepje. Met 1 iemand vind ik wel heel spannend ;) Net een echte date: kijken of je uberhaupt met elkaar kan praten ;)

Meeten is altijd spannend maar wel heel leuk, je weet iig dat je altijd een onderwerp hebt waarop je kunt terugvallen :D

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:26

ik vind dat je gelijk hebt met dat het leuker is soms even van je vriendje weg te zijn ik word namelijk een beetje gemeen zelfs als ik 2 weken alleen maar met hem ben dan moet ik even buiten de deur me ei kwijt en lekker kletsen met meisjes(die begrijpen je toch altijd wat beter)

zullen we een keer voor iedereen die het leuk vind een strand dag te paard doen dat we een grote vrachtwagen huren(ik kan er heeeeeel mss een lenen) en lekker rijden/kletsen/langs een pannekoeken huisje waar je je paard in een box kan zetten.
mijn vriend kan via het leger(ze werk) gratis een vrachtwagen bewijs halen misschien lijkt iemand het wat?

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:27

een "vriendin" die over je heen loopt noem ik ook geen vriendin, dat is gewoon rugstekerij imo.

ik heb het ook wel met "vrienden" gehad hoor, mijn man is zelfstandig en wij hebben het goed, we kunnen lekker leven en hoeven niet veel na te denken over geld gelukkig.
wij hebben ook al zo vaak gehoord dat wij maar iets moesten betalen, "want zij hebben toch zat geld", dat zijn dan je vrienden. dus omdat mijn vent en ik ons helemaal de blubber werken om het zo goed te hebben, moeten we die "rijkdom" maar delen??? dat zijn in mij ogen geen vrienden meer, sterker nog, dat hebben we ook gewoon afgekapt.
we zijn geen milionair hoor, integendeel, maar je merkt triest genoeg heel vaak dat geld voor hele kromme situaties tussen vrienden kan zorgen, en niet een keer, nee echt meerdere keren.

en als ik 10 aug. de loterij win dan zijn ze opeens weer mn beste vrienden :+