Je aller aller eerste herinnering?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Je aller aller eerste herinnering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 11:05

Gisteravond in bed lag ik wat na te denken, wegens de slaap niet kunnen vatten :+, aan wat nou mijn aller aller eerste herinnering ooit is. Ik was namelijk met vrienden op pad met een kleine baby, je merkt dat zo'n baby al heel veel doorheeft en al best veel duidelijk kan maken, alleen kun je je er later niets meer van herinneren. Wel jammer -O-

Mijn aller eerste herinneringen zijn

- in een kinderwagen onder een boom staan en mijn ouders wijzen op een uil, uil kijkt naar beneden met grote ogen en ik vind de ogen heeeel eng
- in mijn ledikantje staan en luier verscheurd en in stukjes gerukt en over het randje gegooid en al het beddengoed erachteraan. Ouders komen boven zien het, liggen dubbel, en pakken het fototoestel (maar mogelijk is dit een her-herinnering doordat er nog een foto van is :? )

Geen idee hoe oud ik geweest moet zijn, bij de 2e herinnering kon ik staan in elk geval dus moet ik ouder dan 1 jaar geweest zijn, maar jonger dan 3.

Wat was jóuw eerste herinnering en hoe oud was je ongeveer toen?

Siets

Re: Je aller aller eerste herinnering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:25

Ja dat is een leuke. Mijn eerste herinnering gaat terug naar de camping, de riviera camping in ik geloof Biddinghuizen. Ik was toen ongeveer 2,5 a 3 jaar, en ik deed daar altijd samen met mijn moeder de afwas. Ik had zo'n speelgoed-winkelkarretje (groen met paars, ook dat weet ik nog :D), waar alle vaatwas in ging. Ik zie mezelf daar dus nog steeds lopen over de paadjes naar het 'washuisje'. In diezelfde vakantie had ik ook een speelgoedhondje aan een touw, zo'n keffertje. Dat blafje kan ik me nog steeds herinneren, en ik weet nog dat ik daar altijd rondjes mee liep om de caravan heen. Leuk zijn dat soort dingen :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:25

Arabesk schreef:
Ik was namelijk met vrienden op pad met een kleine baby, je merkt dat zo'n baby al heel veel doorheeft en al best veel duidelijk kan maken, alleen kun je je er later niets meer van herinneren

Wat grappig, dat bedacht ik me laatst in de bus nog toen ik een kindje van zo'n anderhalf zag die vrolijk zat rond te kijken.

Mijn eerste herinnering is de zwangerschap van mijn moeder, van mijn zusjes (een tweeling). Mijn tante kwam toen vaak op mij passen en ik herinner me onze spelletjes en knutsel-middagen nog heel goed. Ik was toen iets ouder dan 2. Veel mensen zeggen dat het onmogelijk is om daar herinneringen van te hebben, maar het is toch echt zo. Het maakt ook wel indruk, tweelingzusjes krijgen en alles daar omheen. ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 11:28

Iets dat indruk maakt blijft ook eerder hangen denk ik. Een vriend van me weet ook nog dat zijn broertje geboren werd, terwijl hij zelf inderdaad tussen de 2 en 3 jaar was.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:34

Als ik foto's terug kijk kan ik mij weer een heleboel herinneren.

Ik kan het niet precies in tijd zetten als ik zo zit te denken aan vroeger, maar met foto's erbij vertel ik er zo hele verhalen bij.
Vanaf dat ik een jaar of 2/3 was herinner ik het mij.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:37

Ik denk altijd dat ik het zelf weet, maar dat komt gewoon omdat ik dat via een foto heb gezien.
Dus een echte herrinering van toen k nog heel jong was heb k niet zo 123.
Ik weet wel dat ik met me blote kont op de bank stond te dansen. Maar dat komt omdat ik dat op de foto heb gezien haha

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:37

De omgeknakte tenen van een vrouw waarvan wij een huis gekocht hebben
Dat ik van een karretje afviel naar beneden en naar het ziekenhuis moest.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:39

Ik kan me nog herrineren dat ik in de box zat terijl mijn broer en ouders aan het eten waren, ik vond dat niet leuk en moest huilen :') Ze lieten me wel gewoon zitten.
Maar mn moeder zegt dat ze zich er niks meer van kan herrineren dus heel zeker weten doe ik het niet :=

En op het strand.. heb er nu nog een trauma van :+
Liep als klein meisje met van die strandschoentjes aan over het strand, stapte ik in een kwal die dus aan mijn waterschoen bungelde.. krijsen :') en mn broer mij maar uitlachen :+

Ben nu nog als de dood voor kwallen ^)

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:39

ik denk dat mijn eerste herinnering was toen mijn zusje geboren werd.

mijn zusje was net geboren en mijn vader kwam mij ophalen om naar het ziekenhuis te gaan. Dus ik kwam daar en ik zag mijn moeder liggen, en er lag iets heel engs in haar armen en het was knalroze en het krijste en toen stak ze haar handen uit en toen greep ze mijn vinger, en ik was serieus doodsbang voor mijn zusje :+
ik was net 2 jaar oud.. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:41

Mijn eerste herrinering is dat mijn opa me (probeert) te leren koppeltjeduiken. Ik ging staan en hij gaf me een duwtje tegen m'n kont en dan rolde ik om. Opa deed het zelfs een keer voor (heel bijzonder omdat hij lichamelijk bepaald niet goed meer was)
Ik herriner me vooral nog het geluid van hoe hij lachte, omdat we zo'n lol hadden samen :j
(ik was toen 2 jaar oud)

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:43

Ik weet nog dat mijn luier schuurde bij mn middel en pijn deed,dus op de bevestigingspunten zeg maar.
Toen ik dat tegen mn moeder zei,zei ze dat ik voor mn eerste jaar al zindelijk was.
Dus nu twijfel ik er zelf aan of het wel klopt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 11:43

luf_horses schreef:
ik denk dat mijn eerste herinnering was toen mijn zusje geboren werd.

mijn zusje was net geboren en mijn vader kwam mij ophalen om naar het ziekenhuis te gaan. Dus ik kwam daar en ik zag mijn moeder liggen, en er lag iets heel engs in haar armen en het was knalroze en het krijste en toen stak ze haar handen uit en toen greep ze mijn vinger, en ik was serieus doodsbang voor mijn zusje :+
ik was net 2 jaar oud.. :P

Ben ik ff blij dat ik 7,5 jaar oud was dat mijn zusje geboren werd _O-

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:43

Dat mijn oma mij een potje olvarit gaf. Ik zat in de keuken met mijn rug naar het fornuis en spuugde steeds het potje uit. Oma constant aan het mopperen en aan het stucadoren met de lepel. Ik denk dat ik toen 1 of 1,5 jaar was. :+

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:44

Mijn eerste herrinering, euhmm.. toen ik een jaar of 3 was. In een bungalow in spanje. :) Ik weet nog heel goed dat daar een groene hangmat hong. Daar wou ik echt altijd in met m'n hondje. :D

Bloesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:45

Mijn 1e herinnering is dat ik op mijn nichtje van toen 1/2 jaar ging zitten :o
( ze kroop en ik ging toen op haar rug zitten ) Ik was toen ongeveer 3
Ik snapte toen ook niet waarom ze boos werden :o :P

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:49

mijn eerste herrinering,Toen ik een jaar of 3 was bij de oppas, dat ik daar een boterham mocht smeren met stroop er op

was toch ik ongeveer 4 was dat ik voor de eerste keer naar school toe ging. :j

Maar er zullen vast wel meer dingen zijn, maar ik kan er zo geen leeftijd aan vast plakken

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:50

Pff geen idee :+

Meestal als ik foto's zie kan ik er wel een verhaal bij kwaken maar zo...

Maar mijn eerste zijn wel:

Dat ik ergens in een pretpark in van die zwefende olifantjes zat :+

En van de dolfinarium dat mijn moeder toen een kus kreeg van ee nzeehond :D Maar dat was in benidorm.

En dat ik altijd op de rug van het paard van mijn kenissen zat :+

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:51

Bloesj schreef:
Mijn 1e herinnering is dat ik op mijn nichtje van toen 1/2 jaar ging zitten :o
( ze kroop en ik ging toen op haar rug zitten ) Ik was toen ongeveer 3
Ik snapte toen ook niet waarom ze boos werden :o :P

:oo :')

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:51

zow das erg, ik weet eigelijk helemaal niks :?
teminste, ga eens goed nadenken :D

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:06

Heel toevallig heb ik daar afgelopen weekend nog een gesprek over gehad met iemand :P
Die persoon kan zich heel veel herinneren, ik echt heel weinig.
De vroegste herinneringen die ik heb zijn die van de peuterspeelzaal (toen was ik 2, 3 of bijna 4 jaar oud).
Zoals een jongentje die altijd mijn puzzels en ander speelgoed afpakte :\

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:07

De geitenboerderij :D .

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:10

Ik was een jaar of 2 toen we met familie op het strand waren. ik was aan het klieren met de hond en struikelde over hem... van het strappie af en koppie onder in het water. Heel enge herrinering geen idee wat boven en onder was, ben eruit gehengeld door mijn nicht :D

En dat ik op de peuterspeelzaal mijn vinger tussen de deur zat en dat die er niet uit wou:P de hele deur moest uit de scharnieren :P het was zo'n klapdeur en daar mochten we niet bij :P maar jah ik moest toch even proberen

En dan hadden we er nog 1tje... ik was toen ongeveer een jaar of 3 en we hadden een badje achterthuis staan ( gewoon plastic ) en ik mocht niet op het randje zitten. En mams had me net aangekleed om naar verjaardag te gaan. Toen ik toch even op het randje ging zitten met mij blote voeten in het water. Je raadt het vast al... kieperde met badje en al achterover zeike nat en ik zat onder het badje. Mamma was nie blij met mij :D
Laatst bijgewerkt door Melvern op 05-08-09 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:13

Witte muizen kijken bij een vriendje van de kleuterschool :D . Ouders over de rooie want ik was zoek :D .

Maar herinnering is een raar ding. Ik heb namelijk al meerdere malen ervaren dat herinneringen niet altijd ook werkelijk hebben plaatsgevonden. :n

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:15

mijn eerste herrinnering is dat ik bijna in een lollie stikte, en dat ik werd aangereden door een auto ;( tja zoiets onthou je gewoon denk ik
ik was een jaar of 3 met de lollie en ik zat in groep 1 met de auto ongeluk

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:20

na wat graafwerk in mijn geheugen, kwam ik op dat ik een jaar of 4 was en van de dijk rolde dwars door de brandnetels.