Vrijdag is alles bij mij thuis weer gescaleerd,broertje die me naar de keel vloog,en moeder stond er bij en die keek er na...
en Hij greep daarna zo mn vriendin naar de keel,en weer doet mijn moeder niks.. en ze stond er notterbene naast!!
en het ging allemaal om een dom kabeltje!!
Mijn broertje woont in een zorgboederij in Grolloo
sinds 2 week nu..
Mijn moeder had hem nieuwe tv gekocht en nieuwe stereo voor daar..
hij loopt naar boven,en 5 min later gaan ik en mn vriendin er achter aan,om ons klaar te maken en te gaan douchen..
Zie ik mijn broertje druk in me kamer bezig, kabel uit me tv te trekken enz.. en die wou hij even mee nemen naar Grolloo.
Ik boos want was mijn kabel natuurlijk voor mijn tv enz..
En pakte de kabel af hij gelijk schoppen en slaan en daarna ging hij boos naar beneden,ik er achter aan..
En zei tegen me moeder die kabel is van mij,en niet van hem!!
ze zweeg,zo als altijd..
En me broertje ging zich breed maken en ging tegen me aan botsen heel dreigend..
dus ik gaf hem een duw achteruit,en ging naar boven..
Hij kwam me achter na ( mn vriendin zat op me bed)
en ik hield gauw me deur dicht, en hij tegen de deur trappen,en slaan..
en toen kwam me hond boven,en die beet me broertje ( bijt niet door tot bloedend hoor gelukkig)
maar deed hem wel zeer..
Hij nog kwaader!
naar beneden en gooit mijn hond de voordeur uit, en mijn vriendin had haar hond ook bij zich,en die gooit hij de achterdeur eruit..
Dus wij weer naar beneden gauw de honden halen,voor dat ze weglopen natuurlijk!!
en pak me hond,doe de deur dicht,en vliegt hij me in de keuken naar de keel, en sloeg me enz..
en ik kon niks terug doen, ik kon wel door de grond zakken,dat me moeder er bij stond en niks zei!!!!
Op geven moment doet mijn vriendin de deur open,en hij vliegt mn vriendin uit het niks aan!!
aan haar haren trekken,en in de maag shoppen enz.. en zij deed natuurlijk wel wat terug,wat logisch is..
Toen kwamen de honden er aan en begonnen te grommen,en te blaffen en toen liet hij haar gauw los,en liep weg.. zo konden wij onze spullen pakken en ben ik weggegaan..
Woest was ik.. dat me moeder niks zei! dat ze het toe laat..
voor de duidelijkheid,, ik ben 20,mijn vriendin 19 en mn broertje bijna 18.
Wij hebben toen een goede vriend gebeld,en die heeft ons opgehaald,want we waren natuurlijk helemaal overstuur,en heb mn kleren gepakt en ben naar mn vriendin toegegaan, daar paar nachten slapen.. die woont al op zich zelf..
Nu zijn wij maandag naar de politie gegaan,en wou mn vriendin aangifte doen tegen hem,doen en hadden we eerst het hele verhaal verteld, + msn gesprekgeschiedenis er bij waar hij dreigde haar huisje kapot te slaan enz..
En de politie man zei dat mijn broertje heel erg bekend stond bij de politie enz..
en hij wel wist hoe hij in mekaar zat..
Maar voor ze aangifte deed, het tegen me moeder moest zeggen,zo dat ze dat niet in 1 keer hoorde..
nou oke goed .. bij een melding gelaten,en heb haar die midag gemailt..
Hele nette mail,uitgelegt dat we bij politie bureau zijn gegaan,waarom,en waarom ik zo boos ben..
en uitgelegt van nou, we doen geen aangifte, maar als hij nog 1 keer aan mij of mijn vriendin zit, of iets dreigt, dan maken we van die melding wel een aangifte..
Nog geen kwartier later ging mijn telefoon, ze zei je kan aangifte doen geef je gelijk,maar doe ik aangifte voor jou.. ( zou niet weten waar zij aangifte voor zou willen doen, ik denk dan om mijn hond omdat die me broertje beet)
En ze wou me nooit meer thuis hebben of zien..
Nou zelf wil ik dat ook niet meer,want dit is al zo vaak gebeurt,het gaat van kwaad tot erger..
Dus gister zat hier goede vriend van mij die werkt bij Leffier..
en hem het hele verhaal verteld,en uitgelegt dat ik graag huisje wou voor me zelf, en nu op straat sta..
en dat ik zo snel mogelijk wat nodig heb..
Maar nu is het probleem,ik zit op school,en krijg studifinaciering gewoon thuiswoondenbeurs..
en daar kan ik natuurlijk geen huurcontract voor krijgen..
Dus moet ik geld regelen,en zei hij je moet aan een uitkering komen..
maar met een uitkering kan je geen studifinaciering hebben toch??
Welke mensen hebben dit? en hoe combineer je dit met school??
want zou toch heel zonde vinden om mijn opleiding te laten vallen
Alvast heel erg bedankt, dat je de moeite heb genomen dit te lezen!
en nog meer bedankt als je er op reageert..!!
Klinkt allemaal zo ontzettend herkenbaar, en dit soort dingen zijn niet leuk.