Wanneer pinnen/contant betalen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Wanneer pinnen/contant betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 11:57

Op mijn werk(kassa) zie ik geregeld mensen die hoge bedragen cash betalen.
Hierom vraag ik me af wat het nut ervan is, pinnen kan toch ook en is veel veiliger?

Daarom mijn vraag: wanneer betalen jullie contant en wanneer pinnen jullie?

bulck

Re: Wanneer pinnen/contant betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:58

Hangt van het soort geld af ;-) en de uitgave dus...

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:59

Ligt eraan.
Wat voor een werk doe je?

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:59

Ik pin eigenlijk altijd, tenzij ik even overzichtelijk met mijn geld om wil gaan (bijvoorbeeld in een krappe maand) neem ik een bedrag op wat ik op kan/mag maken. Maar ik vind pinnen veel handiger, mn pasje heb ik altijd bij, contant geld kun je weer kwijt raken. Had een keer bijna 300€ opgenomen voordat mijn vriend en ik op vakantie gingen, portemonnee verloren, nooit teruggevonden dan ben je ineens bijna € 300 armer, sindsdien laat ik mn geld meestal veilig op mn rekening staan.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:00

Ja dat zie ik inderdaad ook heel veel op mijn werk. Dan trekken ze hun portemonnee open en dat zie ik daar gewoon een hele stapel geld uit waarvan ik denk; :wow:. Ik betaal alleen contant bij kleine bedragen maar moet zeggen dat ik niet heel vaak contant betaal, meestal met pin. :)

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:02

Als ik met hoge bedragen contant betaal, is dat omdat ik om een of andere reden (verkoop via marktplaats oid) veel contant geld in mn portemonnee heb zitten. Geef het dan bij de eerstvolgende winkel waar ik heen ga weer uit, omdat ik het dus niet prettig vind om zo bij me te hebben, en niet altijd zin heb om naar de bank te gaan. :Y)

Maar dat is een uitzondering, verder pin ik eigenlijk altijd als het even kan. :)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:02

In winkels pin ik vrijwel nooit meer sinds je zoveel over dat skimmen hoort (ook al doen ze dat ook wel bij banken...). Ik pin meestal 1 of 2 keer in de week wat ik nodig ben (heb nooit meer dan 50 euro in mijn portemonnaie, of ik moet de weekboodschappen nog doen).

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:03

ik pin altijd, heb nooit contant geld. zal me niet weer gebeuren dat ze mijn geld eruit jatten, heb ik namelijk al gehad.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:03

tja ligt eraan,meestal heb ik gewoon contant tegenwoordig

ik heb gewoon al mijn leefgeld in de porto voor de hele maand en met een blik in de porto kan ik dus precies zien wat ik nog wel en niet kan ;)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:04

Ik probeer niet teveel cash in mijn portemonee te hebben en zo min mogelijk te betalen met pin omdat ik graag overzichtelijk hou wat ik uitgegeven heb en vanwege de angst dat mijn pasje geskimd/t (?) zal worden.

Als ik een groot bedrag ga uitgeven zou ik eerlijk gezegd ook zorgen dat ik het cash bij mij heb

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:06

Ik pin ook altijd! Veel te bang dat er een keer iets gestolen wordt en ik mijn geld kwijt ben! Het is ook veel makkelijker, geen klein geld enz.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:06

Ik pin altijd, heb vaak niet meer dan 20 euro contant op zak. Mensen die veel contant op zak hebben hebben vaak ook iets van een eigen winkel oid waar veel contant geld in omgaat. Dan zouden ze dat eerst op de bank moeten storten en vervolgens weer gaan pinnen. Mijn ouders hadden een sportkantine, mijn moeder deed vaak uit haar werk meteen even boodschappen en dan liep ze dus ook met redelijk veel contant geld op zak.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 12:08

Pasamba schreef:
Ja dat zie ik inderdaad ook heel veel op mijn werk. Dan trekken ze hun portemonnee open en dat zie ik daar gewoon een hele stapel geld uit waarvan ik denk; :wow:. Ik betaal alleen contant bij kleine bedragen maar moet zeggen dat ik niet heel vaak contant betaal, meestal met pin. :)

Idem hier, vandaar dit topic. Ben razend benieuwd naar het waarom hiervan :o
Dit gaat dan echt om honderden euros in verschillende briefjes.
Miep, waarom zou je het betalen als je kan pinnen ? Of is dat vanwege de angst dat je pasje geskimd wordt?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:08

Ik pin mijn weekgeld en daar betaal ik alles dus contant van. Dat heeft voor mij dus niets met veiligheid te maken maar het is voor mij praktischer. :) Zo weet ik dat ik alleen dat geld uit mag geven, is het op dan is het op. Ik pin elke vrijdag dus weekgeld en ik pin als ik tank....

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:13

ik pin altijd. Heb nooit meer als 5 euro contant, vind het vreselijk, het brand zo in mijn broekzak :P

charlottelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:14

skimmen is laatst bij onze buurman gebeurd, je kan het je niet voorstellen...2500euro weg. bij mij maakt dat niet zoveel uit als ze dat doen: staat nooit zoveel op m'n rekening en kan niet rood staan.

Dus ik pin lekker door!

Als ik uitga pin ik en wat daar van over blijft geef ik dan contant uit met bv. boodschappen, verder pin ik vrijwel altijd.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:15

Ik pin altijd. Heb maar zelden contant geld bij me. Vind pinnen veel makkelijker, want zo zeul ik niet met een zware portomonnee, en heb ik altijd geld bij me!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:16

Ik pin altijd alles gewoon, vind het veel handiger dan allemaal van dat geld in de portemonnee te hebben. Wat ik soms trouwens zó irritant vind; mensen die eerst even gaan pinnen voordat ze betalen aan de kassa (dus dan ben je aan t scannen en lopen ze even weg om te pinnen) en dan betalen ze dus contant en moet je allemaal wisselgeld teruggeven. Dan snap ik niet dat ze niet gewoon even bij de kassa pinnen. :+

Trouwens even voor mensen die in winkels werken, hebben jullie de laatste maanden ook ineens dat er zo weinig briefjes van 5 zijn? :?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:16

Als er geskimd is dan is dat even onprettig, maar dat geld krijg je wel terug van de bank als het echt aantoonbaar is.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:17

Ik heb meestal rond de 10 euro contact op zak. Boodschappen doe ik van mijn 'huishoudrekening' waar ik elke maand geld op stort. Ik vind pinnen bij de bank en het dan uitgeven zo omslachtig. Dan doe ik het liever meteen in de winkel.

Morgen worden er bij mij thuis boekenkasten geleverd, en zij hebben geen mobiele pin. Dan moet het wel contact!

Als ik teveel echt geld in mijn portomonnee heb, brand het in mijn zak... Dan geef ik het aan alles en nog wat uit en weet niet meer waaraan. Ik hou een kasboek bij, dus als je alles pint, is het erg handig!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:17

Ik pin vrijwel altijd. Op één of andere manier geef ik mijn geld sneller uit als ik het in contanten heb. Alleen hele kleine bedragen betaal ik contant.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:18

Ik pin altijd. zelfs kleine bedragen van minder dan een euro
maar ik heb ook bijna nooit contant geld.. :)
pinnen is makkelijker :) :) en veiliger... althans..dat was zo.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:19

ik pin nooit wat..
krijg mijn loon contant dus geef het ook contant uit :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:22

Ik betaal zo weinig mogelijk contant, maar zorg wel dat ik altijd minstens €5 cash bij me heb. Voor bv. een drankje uit de machine te halen tussen college's door, €2-muntstuk voor een winkelkarretje etc. Geld dat ik contant heb gekregen laat ik meestal gewoon op mijn rekening zetten.

Verder pin ik zowat alles, vind het ook veel makkelijker om op je rekeningafschriften te kunnen zien wat je waaraan hebt uitgegeven. Vroeger deed ik alles contant en dan kwam ik na een dagje stad thuis en vroeg ik me af waar al dat geld heen was :+

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:24

Ik heb niet vaak cash geld op zak, meestal betaal ik dus ook mijn aankopen met mijn pinpas.
Handig, en vind ik net wat veiliger.

Maar het ligt deels ook aan de uitgave zelf.
Een pakje kauwgum ga ik natuurlijk niet snel pinnen.