met je auto een andere auto raken en dan gewoon doordrukken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Noraly

met je auto een andere auto raken en dan gewoon doordrukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 14:26

Ik was net bij de AH, moest nog even portemonnee vinden en zat daarom nog in de auto. Zag een andere auto proberen uit haar parkeerplaats te komen, en vermoede al dat ze hierbij een twingo raakte. En ik keek, en ze moesten paar keer steken, en serieus ze raakte de twingo hierna nog 2 keer (omdat ze twee keer op dezelfde manier eruit probeerde te komen :+ ) Toen dacht ik dat het d'r eindelijk lukte maar nee hoor, weer er tegen aan. En tot mijn grote verbazing drukte ze zo met haar auto (met trekhaak) de twingo een halve meter naar achteren (aan de voorkant van de twingo)
Hoe kun je zo asociaal zijn? Ik zag haar eruit rijden, echt zo'n typetje met veel te grote BMW :Y) die ingebouwde voorrang heeft.
Ik heb snel haar kenteken in mijn mobiel gezet, en ben uitgestapt en naar de twingo gelopen. Gelukkig, (of misschien helaas) zat er verder geen schade aan de twingo, je kon alleen wel duidelijk zien aan de bumper dat er iets tegen aan was gereden. (Maar niet dat er schade was, gewoon een afdruk)
Anders had ik sowieso een briefje achter de ruitenwissers gedaan, of had ik even gewacht op de eigenaar van de gele twingo.

Ik snap echt niet hoe je zo asociaal kan zijn, ze moet zelfs wel hebben gezien dat ik gewoon in de auto zat (stond 2 plaatsen naast de twingo)

stiekem had ik wel gehoopt dat er schade aan de twingo zat, zulk soort mensen mogen wel op hun gedrag worden aangesproken vind ik :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:34

_Noraly schreef:
stiekem had ik wel gehoopt dat er schade aan de twingo zat, zulk soort mensen mogen wel op hun gedrag worden aangesproken vind ik :j

Waarom ben jij dan zelf niet ff uitgestapt om haar te 'waarschuwen' dat ze met haar trekhaak tegen een andere auto aan zat en schade aan het maken was? :o? Ik zou dat wel doen hoor, ben hartstikke trots op mijn autootje dus zou het fijn vinden als anderen dat ook voor mij deden.

Iris82

Re: met je auto een andere auto raken en dan gewoon doordrukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:36

Ik zou voor de zekerheid de volgende keer wel een briefje achter de ruitenwissers doen.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:40

de twingo kan zeker wel flinke schade hebben ookal zie je niets aan de buitenkant de bumper kan aan de binnenkant vanalles wegdrukken.
ik heb dit zelf ook gehad dacht geen schade te hebben maar koplamp enz waren allemaal verschoven.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:47

Ik ben nooit zo voor klikspaan boterspaan, maar in dit geval had ik graag een uitzondering gemaakt :oo Een auto kan ook schade hebben die je niet ziet.. Ik had die mevrouw met BMW aangesproken op haar rij"kunsten" en toch een briefje achter de ruitenwissers gedaan..

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 14:58

ja, eigenlijk had ik dat ook moeten doen, maar was zo verbaast dat ik bleef zitten, Stom eigenlijk!
ik had idd ook even alsnog een briefje erachter moeten doen, stom dat je daar achteraf aan denkt.
Nu kan ik zeker niets meer met het kenteken nummer he?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:00

Dat denk ik niet.. Tenzij je ook het kenteken van de twingo hebt opgeschreven. :)

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 15:03

nouja niet dus..

helaas!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:10

Jammer idd dat je verder niks met het kenteken hebt gedaan, ik zou 4 weken geleden maar wat blij zijn geweest met iemand die het kenteken had van de persoon die mijn geparkeerde auto vol heeft geraakt en daarbij mijn spiegel er af heeft gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:57

@TS: Achja, misschien als je het een volgende keer tegenkomt dat je dan wel reageert en iemand erop aanspreekt ;) Voor nu is er helaas ff niets meer aan te doen.

@wendyashley: Je zal lekker veel schade hebben gehad dan? Echt balen hoor! :n

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:10

een deuk en een afgehakte spiegel, en het enige wat ik helaas weet is dat de mevrouw in een zwarte VW golf reed.Dat heb ik dan weer te horen gekregen van een oud mannetje die op een bankje zijn krantje zat te lezen, maar ja VW genoeg en geen kenteken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:16

Jammer dat je het kenteken van de Twingo niet op heb geschreven, een schadeexpert kan namelijk wél beoordelen of er schade is, of jij moet expert zijn?
Zoals een voorganger al zegt kan de Twingo wel degelijk behoorlijk ontzet zijn dat is aan ons leek niet besteed om daarover te oordelen....

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:50

ik ben dan weer zo'n k*twijf die dus een briefje had achtergelaten met het kenteken erbij..hadz e naar de politie kunnen gaan en die hadden het dan nagetrokken :P

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:17

Wij hadden dat ook een keer in Belgie, wilde net wegrijden met de auto maar een andere auto was aan het inparkeren en knalde zo tegen die auto voor ons aan. Stapt ze uit en wilt ze naar de winkel lopen, wij zo zal maar een briefje op die auto doen anders doen wij het. Vrouwtje kwam 10 min later terug, en ja wij zaten er nog steeds en had een briefje geschreven. :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:18

Wat je kunt doen is je nu bij de politie melden.
Stel dat die Twingo schade heeft en het wil verhalen op het Waarborgfonds moeten zij zich ook bij de politie melden voor aangifte. En dan zou het toch super zijn dat jij je daar al gemeld hebt?

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:30

hoi hoi,

Ik zou het in ieder geval even melden bij de plaatselijke politie. mocht de benadeelde(die van de twingo zich daar toch nog melden met schade hebben ze in iedergeval een getuige en het kenteken van degene die het gedaan heeft. Het is tenslotte doorrijden na aanrijding.. Succes!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 19:37

oké, ik zal morgen direct even bellen!

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:38

Je kunt ook een briefje op dat soort prikbord van die winkel hangen, of op de retour automaat voor lege flessen, wie komt de gedupeerde daar vaker?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:34

Ik zou inderdaad ook gewoon even langs de politie lopen en het meedelen en het kenteken afgeven. Mocht er aangifte gedaan worden of heeft dat mens al meer schade gemaakt (dergelijke mensen maken meestal wel meer brokken) kunnen ze dat zien en er eventueel wat mee doen. Ze zullen geen aangifte opnemen maar een aantekening maken werkt ook.

Die van een briefje in de supermarkt is ook een goeie.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:52

Ja ik denk ook dat de politie bellen wel verstandig is.
Het klopt inderdaad dat aan de buitenkant soms geen schade zichtbaar is maar dat het er aan de binnen kant wel is.

Ik werk op een verzekeringsmaatschappij en had laatst een klant die was heel boos.
Hij had volgens hem alleen een spiegel eraf gereden en wij keerden na een schade expert 1500 euro uit.
Bleek toch meer schade aan de binnenkant te zitten.

Meneer kon het niet geloven!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:00

jemig wat gigantisch aso zeg!
zou idd het wel ff melden bij de politie :)

Havanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:47

iemand heeft op een parkeerplaats ook flink met een trekhaak tegen onze auto aangezeten dat er nu een gat in de bumper zit,
ondanks dat deze van kunststof is (daarom natuurlijk ook gemakkelijk gescheurd)... kost het hele geintje ons 800 euro om een nieuwe originele bumper erop te laten zetten...

en om je schade bij het Waarborgfonds te claimen, is echt heel veel gedoe

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:41

heyy wel goed van je oplettendheid! Waren er maar meer zoals jou!

Ik zou het kenteken inderdaad alsnog even door geven bij de politie!

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:48

Je kunt het ook even bij de AH melden? Veel AH's met een eigen parkeerplaats hebben camera's hangen. Misschien hebben ze het 'voorvalletje' wel geregistreerd en meldt de klant zich.

Zo kwam ik gisteren uit de AH lopen en zie ik een of andere k*t :( haar deur tegen mijn auto aan pleuren. Toen ik haar erop aansprak eerst hevig ontkennen maar uiteindelijk kon er wel een 'sorry' vanaf. Klein deukje, ik heb het erbij gelaten omdat ze sorry zei maar zoiets vind ik ook zo asociaal. Je kunt toch wel een beetje opletten?

Net als met dat uitparkeren, als een ander het bij jouw auto flikt waardeer je het ook niet (en waardeer je het ook dat een oplettende burger zo attent is het kenteken door te geven, wat al is gezegd kan er 'onderhuidse' schade zijn +:)+ ).

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 00:06

Pff hebben jullie niks beters te doen dan andere mensen in de gaten houden?
Natuurlijk is het aso maar om dan zo schijnheilig het op een briefje te schrijven... had gewoon naar dat mens toegegaan en niet zo achterbaks als dit!