Zie ik ooit mijn geld nog terug ? wat te doen ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosmoov

Zie ik ooit mijn geld nog terug ? wat te doen ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 12:54

ik heb in februari aan mn zwager 60 euro geleend met de belofte dat ik het de volgende dag gewoon terug zou krijgen .
nou dat was natuurlijk valse hoop want wacht nu in augustus :x dus nog steeds op mijn geld.
mijn vriend heeft hem er al een paar keer op aangesproken en ja ja hij geeft het terug...maar al met al wacht ik dus nog steeds.
dan denk je misschien zeur niet zo het is maar 60 euro...maarja ik heb het gewoon even hard nodig....ik had destijds een nieuwe leskaart nodig op de manege.....ik moet met de honden en mn fret naar de dierenarts voor entingen en er is een kleine op komst dus ik kan alles nu ontzettend goed gebruiken maar heb bepaalde dingen gewoon moeten laten schieten door dat geld wat ik nog terug krijg....
door tegenslagen met mn vriend zijn auto ( reparatie van 1100 euro ) had ik mn geld dus helemaal nodig voor eten ....heb dus een paar dagen brood moeten eten omdat het niet ging ...
gelukkig zijn we uit de penarie en komen we goed rond maar dan nog....het is mijn geld en ik heb er ook voor gewerkt !

kan die jongen sowieso niet echt uitstaan , hij zit al jaren thuis gebruikt constant drugs en blowt zich een slag in de rondte...elke dag gaat hij naar de spotschool ..koopt anabolen..tsja voordat heeft hij blijkbaar wel geld ...maar voor mij :\ , heeft een uitkering en een schuldsanering...en is gewoon te lam om wat te doen.
hij heeft zelfs een opleiding aangeboden gekregen die hij nu volgt met kans op een baan..maar zelfs daar heeft hij geen zin in en vind het niet leuk

gister zat hij hier dus weer......ik zeg ik ga zo slapen moet weer om 4 uur op.....ooo zegt hij...nou dat zou me er sowieso al van weerhouden weer te gaan werken ...en dan ook nog iets waar je vies van word...nee bah bah blijf lekker thuis ...nou ja zeg :=
elke dag klaagt hij dat zijn leven zo zwaar is ...bla bla bla

maar goed ....ik vind het gewoon oneerlijk dat hij iedere keer wiet koopt ...drugs...en nog meer onzin maar het verrekt mij die 60 euro te geven.....ik ben ook niet echt het type dat haar mond dan opentrekt en zegt IK WIL MN GELD of wat dan ook....mn moeder zegt dat ik dat dus wel moet doen en anders moet zeggen dat hij hier gewoon niet meer binnen komt ( aangezien hij bijna de hele dag hier zit :r ) ....op de 1 of andere manier kan ik dat dus niet....mn vriend heeft het al wel gedaan maar die jongen luistert gewoon niet ......

wat kan ik doen om mn geld terug te krijgen ....? toch er even overheen stappen en mn mond opentrekken of ja ik weet het ook niet meer dring gewoon niet door tot hem ofzo

hij leent dus bij iedereen geld en niemand ziet het terug....maar ik wil niet opgeven en het gewoon terugkrijgen

help B-) !!

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:57

gatver wat een walgelijk persoon, tjsa wat betreft het geld misschien hem eens een pak rammel geven. ben bang dat je het kwijt bent.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:58

Ik denk dat je er naar kunt fluiten.. Het enige wat je in het vervolg wel tegen hem kunt zeggen als hij weer komt bedelen om geld: "Vorige keer leende ik het je, ik moet het nog terug krijgen, betaal eerst dat maar, dan zien we wel weer verder"

Ik heb ook een neefje die net zo is als je zwager, ik wil hem niet meer in mijn huis hebben.. :)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:59

Lekkere zwager heb jij zeg!! :?

Ik ben ook bang dat je naar je geld kunt fluiten, helemaal als hij alleen maar drugs koopt. Blijft niks van over. :n

TessaVB

Re: Zie ik ooit mijn geld nog terug ? wat te doen ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:00

O lekker dan. :=
Ik ken het probleem, me vader heeft zijn broer 50.000 euro geleend, omdat zijn zaak failliet aan het gaan is. Nu zit hij in Bali op vakantie van ons geld. Hoef ik ook nooit meer te zien, dankzij hem kunnen we Valerio bijna niet meer betalen, klootzak. :n

Ik hoop dat je het terug krijgt!

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:02

Had hem het geld nooit gegeven! :n

Edit; verkeerde smile! :')

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 13:04

Nou ja als iemand zegt dat hij netjes terug betaalt ga ik daar gewoon van uit...dat het wat later is dan gepland oke.....maar een half jaar later nog niks...dat gaat nergens over

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:05

Ik zou blijven zeuren, desnoods naar zijn ouders gaan. Het is "maar" 60 Euro, maar daar kun je wel een week (of langer) van eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:05

Waarom zit hij bijna de hele dag bij jullie? Heeft hij een sleutel? Lijkt me vrij simpel, gewoon niet meer binnen laten!

Ik denk dat jij in dit geval ook wat meer op je strepen mag gaan staan en voor jezelf opkomen. Zolang jij toe blijft geven blijft hij daar misbruik van maken. Jammer van je €60,- maar ik zou dus helemaal breken met dat soort types. Voor je er erg in hebt rooft hij heel je huis leeg voor zijn 'primaire' levensbehoeftes.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:08

Inderdaad, net wat Juliette zegt. Hij moet nog altijd door de deur heen. Zou hem ook de toegang weigeren. Jammer van je 60,-. Maar gelijk weer een leer; geen geld lenen aan drugsgebruikers...

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:08

idd bij elke joint of sigaret of wat dan ook zeggen van hey as je zo doorgaat krijg ik mijn geld nooit. flink zeuren. en na het vangen van je geld breken met zo'n waardeloos hoopje mens

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 13:09

Cassidy schreef:
Ik zou blijven zeuren, desnoods naar zijn ouders gaan. Het is "maar" 60 Euro, maar daar kun je wel een week (of langer) van eten.

daar schiet ik vrij weinig mee op...zn vader ( mn schoonvader ) is nogal een raar figuur heeft eigenlijk niks op met de kids ...tis dat ze bij hem wonen maar thats it...moeders woont een stukkie verderop maar heeft weinig te zeggen tegen hem...hij luistert toch niet

hij heeft geen sleutel maar komt langs uit verveling of omdat hij wat nodig heeft...een eiwitshake of iemand die met hem wiet wil halen mn vriend is veelste aardig voor hem en accepteert het gewoon ofzo...ik heb al vaak gezegd dat ik hem niet de hele dag hier moet hebben ....maar mn vriend tsja.....ik weet niet wat het is ...hij laat hem toch steeds weer binnen ...

ik praat nu al een tijdje niet meer tegen mn zwager en negeer hem gewoon als hij wat vraagt loop ik gewoon stug door...hij roddelt achter mijn rug om toch dat ik raar ben...nou dan zal ik eens raar gaan doen ook............

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:09

Nou zou toch eens tegen meneertje zeggen dat jij eind van de week het geld wil zien en ander komt ie niet meer binnen. T is toch te gek dat ie te lui is voor werken en dat ie wel dure drugs en anabolen kan halen :+

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:10

Het zal moeilijk zijn misschien wel maar ik vrees ervoor.

Nooit aan zo een mensen geld lenen is echt een harde les

En wiet gaan halen voor hem zou ik ook mee stoppen :)
Laatst bijgewerkt door lesilla op 03-08-09 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:11

Da's geen fijn persoon om in je familie te hebben :n

Eerlijk gezegd had ik in de eerste plaats dat geld nooit uitgeleend,
maar goed, daar heb je nu niets meer aan.
Zoals ze hierboven al zeggen: flink zeuren.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:12

Je bepaalt toch zelf wie er wel of niet in jouw huis rondhangt? Hij vindt het natuurlijk allang best, beetje in jouw huis zitten, jouw geld lenen. Kom voor jezelf op hoor, anders gaat het van kwaad tot erger!

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:19

Wij hebben ook zoiets mee gemaakt, alleen ging het om meer geld en uiteindelijk na 3 jaar hebben we een deel van het geld terug gekregen. ( ga niet het hele verhaal op bokt vertellen, wil het wel per pb vertellen).
Uiteindelijk heb ik tegen mijn lief gezegd dat zijn broer niet meer welkom bij ons thuis was nog niet eens zozeer om het geld maar wel wegens zijn drugs gebruik/stelen en omdat ik toen een kleine had rondlopen ( later 2kids).
Ik had als ik jou was allang mijn mond opengetrokken.
Ik begrijp ook uit je verhaal dat er een kleine op komst is bij jullie, wil jij straks zo iemand bij jullie in huis hebben terwijl je een kindje hebt?

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:21

Lekker zo'n zwager... ben je klaar mee. Wist je van tevoren niet dat hij het toch niet terug zou betalen?

Maar ook: lekker zo'n vriend / broer die achter jou staat! :( Dat hij bereidt is om droog brood te eten voor zijn broer betekent neit dat jij dat ook moet doen!

Ik zou hem toch duidelijk vragen wanneer hij denkt dat geld terug te kunnen betalen. Blijven zeuren bij zowel je zwager als je broer tot ze van ellende betalen. En hem niet het huis inlaten als je broer er niet is... Als jij je mond niet open trekt dan zul je dat geld nooit zien!

Vreemd overigens dat hij kan blowen en spuiten als hij in de schuldsanering zit??? Een abonnement bij de sportschool is dan al niet te betalen!

Geld lenen aan familie blijft lastig. Wij hebben ook een familielid die we toch steeds weer wat lenen ook al komt het moeilijk of heel laat (of niet?) terug. En dan is het heel moeilijk om bij een uitgave waarvan jij denkt 'moet dat nou?' niet steeds te denken 'ze hadden me ook gewoon eerst terug kunnen betalen'. Zelf zou ik op droog brood gaan leven tot ik het geleende geld terug heb betaald maar niet iedereen denkt er zo over en dat kun je ook niet verwachten. Gelukkig kunnen wij het missen, maar als dat niet kon dan zou ik dat een heel goed argument vinden om niet te lenen.

Als hij zegt dat ie het geld niet heeft, zijn er dan geen klusjes te doen in huis? Even je tuin een onderhoudsbeurtje geven? Kan ie het in natura terugbetalen... ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:26

Ik heb ook eens zo'n situatie gehad. 75 euro geleend aan de vriend van mijn zusje, zij had hem nog meer geleend. Toen liep die relatie op de klippen en leek het er op dat we naar ons geld konden fluiten. Mooi niet dus. Ik heb hem net zolang 'gestalkt' via sms, voicemail en mail en gedreigd dat ik gewoon bij hem thuis iets naar waarde van het geld zou uitzoeken (hij had bv. een hele platencollectie :D) tot hij er gek van werd en alles teruggegeven heeft.

Zoiets zou ik dus proberen als ik jou was. Als hij niet over de brug komt ook voet bij stuk houden en gewoon iets van hem meenemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:30

Rosmoov schreef:
mn vriend is veelste aardig voor hem en accepteert het gewoon ofzo...ik heb al vaak gezegd dat ik hem niet de hele dag hier moet hebben ....maar mn vriend tsja.....ik weet niet wat het is ...hij laat hem toch steeds weer binnen ...

Het is wel duidelijk dat zijn gebruikende broertje belangrijker voor hem is dan jij. Het boeit hem blijkbaar niets hoe jij je hieronder voelt. Laat dat broertje voor wat het is en neem eerst je vriend eens goed onder handen. Maar goed verantwoordelijkheid nemen is iets waar mannen nu eenmaal allergisch zijn.

Mijn vriend heeft ook zo'n schattig verleden en heeft helaas ook nog een paar van die schattige vriendjes (gelukig wonen die nu ver weg) maar hij kiest wel onvoorwaardelijk voor mij. Haalt met hen geen rottigheid meer uit, omdat hij weet dat hij onze toekomst dan wel op zijn buik kan schrijven.

Het gaat hier volgens mij ook helemaal niet om die €60,-, of wel TS? Maar om de laconieke houding van jouw vriend en de invloed die zijn broertje op jouw leven heeft. Jullie leven draait om hem en het wordt eens tijd dat jullie (dus ook jouw vriend) hem daaruit knikkeren. Jullie krijgen een eigen gezinnetje en een afhankelijke junk is daarin niet welkom.

Ga niet de strijd aan met dat broertje maar zorg ervoor dat je vriend weer aan jouw kant komt te staan. Dan flikkert hij zijn broertje er zelf wel uit. Er zit niets anders op dan hem tegen de muur aan te zetten met een pistool op zijn hoofd. Hij maakt zich er nu namelijk wel heel makkelijk vanaf.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-08-09 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:31

Ik zou m ook niet meer binnenlaten.
Kom op, je irriteert je dood aan hem maar hij mag wel gewoon gezellig bij jullie binnen zitten?

Mijn vriend is daar altijd veel effectiever in, die draaide gewoon het wiel van de fiets van zn collega af en stopte die achter slot en grendel. Zelfde verhaal, wel geld voor drugs, maar niet om terug te betalen (ging vgls mij ook iets van € 50,-) Toen had ie het zo terug.

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 13:41

@ juliette ....ja daar heb je zeker gelijk in ...word gewoon moe van die jongen in het algemeen en dat mn vriend steeds met hem op en neer rijd om wiet te halen en hem 'normaal 'behandelt...mn vriend weet ook goed hoe ik er over denk hoor...maar hij is heel vaak 'te lief 'hij word ook niet snel boos ofzo en is daar thuis altijd een beetje de vader geweest , hij zorgde voor zn 6 broertjes en zusjes ....omdat zn ouders er te laks voor zijn , hij gaat er heel anders mee om ...sust ook altijd tijdens de ruzie's enzo .....het is niet echt een lakse houding van mijn vriend maar hij wil gewoon geen ruzie ofzo omdat hij het allemaal soepel wil houden in de familie als je snapt wat ik bedoel ;)

ik zal het er in ieder geval nog eens over hebben want steeds als ik er over begin roept mijn vriend : pak dan geld van mij dan heb je het ook terug...maar daar gaat het niet om.....

vind het een beetje lastig uit te leggen via internet maar je snapt vast wat ik ermee bedoel

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:52

Tsja meid dat is een lastige situatie. 1 waarom leen je hem geld als je weet dat ie drugs gaat kopen? 2 waarom trek je je mond gewoon niet open. Je bent zwanger, ga op je strepen staan. Het is jouw huis, schop die jongen het huis uit en laat hem 1x per week op een vaste dag mee eten maar that's it voorlopig. Het gaat nu niet meer om het broertje van, maar om JULLIE kind zeg dat tegen je vriend en roep hem ter verantwoording.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:04

Waarom wel hier je beklag doen, maar tegen hem je mond niet open doen??
Als het je zo hoog zit, spreek hem er dan gewoon op aan. Vraag er gewoon om, herinner hem eraan.
Als jij er niet om vraagt, komt hij er lekker makkelijk vanaf zeg...

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:04

Het geld krijg je waarschijnlijk nooit meer terug of je moet het al vies gaan spelen door iets van hem af te pakken en zeggen dat hij het terug krijgt als jij je geld krijgt, ik zou het eigenlijk niet weten want net als jij heb ik het zelfde probleem maar dan met mijn nicht.
Die heeft het namelijk nogal krap gehad als alleenstaande moeder en kwam geregeld geld lenen,ook als we een avondje weggingen moest ik betalen en zou ik dan de helft van de rekening terug krijgen.
Helaas is dat nooit gebeurd en zal het ook nooit gebeuren,want nu mevrouw een vriend heeft met goede baan en zelf weer goed bij kas zit weet ze in ene helemaal nergens meer van. Bewijs heb ik niet en ik kan er ook weinig meer aan doen,wel is het knap frustrerend als ze weer eens een paar nieuwe uggs komt showen en ik zoiets heb van: dat kan wel gekocht worden maar je nichtje haar geld terug geven dat kan dan weer niet. :(