Vleuten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nanna

Vleuten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 16:26

Zoals sommigen misschien wel weten ben ik afgelopen week van Hengelo naar Vleuten verhuisd.
De meeste spullen staan alweer op hun plaats, en het huis begint al een beetje gezellig te worden.
Nu heb ik dus 11 jaar in Hengelo gewoond (en daarvoor 4 jaar in Zuid-Afrika), dus ik ken deze regio helemaal niet.
Ik vind het heel erg wennen, en verveel me dood omdat ik gewoon niks te doen heb.
Ik ben afgelopen week al een paar keer naar Utrecht geweest, maar verder weet ik echt niet wat ik kan doen.
Nu word het komende week ook rond de 30 graden, en zou het leuk zijn om ergens te gaan zwemmen, ik heb op google al een beetje rond gezocht maar ik kon nou nog niet echt wat vinden.

Dus zijn er misschien bokkers die in vleuten of in de buurt van vleuten wonen?
En weten jullie misschien leuke dingen die hier in de buurt te doen zijn, waar je kunt zwemmen of gewoon wat anders?
En ik ben ook opzoek naar Maneges in de buurt of andere dingen met paarden.
Het zou leuk zijn als ik nieuwe mensen hier kan ontmoeten, en zo nieuwe vrienden kan maken.
Ik heb al een sollicitatieformulier ingevuld voor de albertheijn, maar moet nog maar zien wat daar uit komt.
Als jullie mij kunnen helpen zou het heel fijn zijn!

Anoniem

Re: Vleuten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 17:03

ja ik! In de Meern om precies te zijn. Manege Rijnenburg in Nieuwegein is een fijne manege vind ik :j . Manege Castellum vond ik niet zo leuk, moet je van houden de sfeer daar.

In vleuten zit toch ook Fletiomare qua zwembad dacht ik, maargoed als je ngo vragen hebt moet je ze maar stellen :D

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:43

Maarssenveense plassen kan je gaan zwemmen.
Kasteel de haar is ook bijzonder om te bezoeken.

Utrecht is inderdaad vlakbij, van Utrecht ben je met de sneltrein trouwens in 20 minuten in Amsterdam.

Het is maar net waar je van houd. Wat vind je leuk om te doen?

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:52

Strijkviertel zit ook in de buurt, dat is een plas waar je kunt zwemmen, wel lekker als t zo warm wordt (ik ga er van de week ook zeker weer heen)
Vleuten zelf weet ik niet zo wat er te beleven valt..

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:46

Ik woon in Maarssen, dus praktisch ernaast.
Je hebt er idd manege Castellum, en bij maarssenveen (waar je bij de plassen trouwens prima kan vertoeven met het warme weer komende week, onbetaald of betaald deel heb je daar!) heb je nog Manege de Gagel.
Verder ben je zo in Amsterdam :j en sinds kort is er bij Vleuten (naar maarssen toe) ook een soort strandje, is ook wel oke trouwens ;)

Mocht je nog iets willen weten, PBbox staat open!

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 21:06

Dankjewel voor jullie reacties!
Nu weet ik in ieder waar je kunt gaan zwemmen.
Ik ga deze week de buurt maar is een beetje verkennen denk ik.
Een oom van mij uit Zuid afrika komt donderdag, dus met hem gaan we nog naar dat kasteel de haar, en soieso nog Utrecht in.
En als er toevallig iemand hier uit de buurt is die zich verveelt, ik heb voor de komende week nog niks gepland ;)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:01

vlakbij vleuten heb je de haarrijnsche plas. is pas aangelegd en hier kan je zwemmen. in de meern zit zwembad fletiomare. of er leuke maneges zijn, weet ik niet. ik werk alleen in de meern. ;)

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:30

Welkom dan! Bij de gemeente kun je de gemeentegids halen waar alle sportverenigingen en hobbyclubs in staan!

In Maarssenbroek zit ook een zwembad.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:32

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:35

Hoi Hoi..

Ik kom uit Utrecht..
En ik kan je wel tips geven om leuke dingen te doen hier in de omgeving..
PB me even wat je graag wilt weten en waar je interesses liggen.. dan kan ik je wel wat leuke tips geven

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:36

Iets buiten Vleuten is pas een strandje geopend. Bij de Haarrijnse plas. Ligt tegen de A2 aan.
En in De Meern, tegen Vleuten aan, zit zwembad Fletiomare.

*edit* Lees nu dat beide tips al gegeven zijn. -O-

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:41

Tja Vleuten. De zwembaden weet je wel zo'n beetje. Bij het zwembad tussen Vleuten en de Meern zitten ook sportvelden. Er zit ook nog een sportschool niet ver bij je vandaan. In Leidsche Rijn worden er ook allerlei cursussen gegeven. Zoals gezegd: wat zijn je interesses?

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:50

Waar in Vleuten zit je? In Vleuterweide is bijvoorbeeld net een grote bibliotheek geopend, met veel nieuwe boeken. Ze geven in datzelfde gebouw (De Cultuurcampus) ook allerlei cursussen. Van pottenbakken ( ;) ) tot muzieklessen etc. Ook in dat gebouw zit een sportschool. En in de buurt bij het zwembad zit ook nog een grote sportschool en tennisbanen.

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:32

even offtopic, ik zie in je profiel dat je vlakbij me hebt gewoont.. slangenbeek ofniet? grappig :)

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 19:57

Dankjewel voor jullie reacties!
Ik woon in Vleuterweide, ik heb de bibliotheek al ontdekt.
Moet er deze week maar even langs om daar lid te worden.
Voor mijn interesses:
In hengelo reed ik altijd paard en had ik dansles(HipHop)
Ik hoop dat ik met beide dit jaar gewoon weer door kan gaan.
Dus ik ga nog opzoek naar een bijrijdpaardje, dus is het wel handig om te weten waar in de omgeving manege's pensionstallen zijn.
Verder weet ik dat je bij de muziekschool in vleuten Jazz-dance lessen hebt wat me ook wel leuk lijkt, maar dan moet ik daar nog een geschikte groep vinden. Weten jullie misschien waar je verder nog kunt dansen hier in de buurt? (in de Meern ofzo)
Dan kan ik bij verschillende groepen gaan kijken, zodat ik een leuke uit kan kiezen.

@DyMarvel: Dankjewel! wat een handige site. Ik ga er zo wel even op kijken.

En ik denk dat het met zwemmen deze week dan wel goed komt, ik weet nu in ieder geval waar leuke plekjes zijn.

@robijntjuhh: Ik woonde in de hasseler es. Ik heb even op je profiel gespiekt, en ik ken jou'n paardje volgens mij wel. Die stond/staat toch op manege slangenbeek? Daar heb ik ook met mijn pony gestaan.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:36

Er zijn behalve maneges nog een heleboel privestalletjes in de omgeving van Vleuten.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:40

Gezellig! Dan woon je vlakbij mij! Woon in Veldhuizen ;) Wen er maar aan dat t aardig dood is haha.. Bij ons valt iig nooit wat te beleven.. Verder weet ik niet wat je leuk vind om te doen.. Maar mocht je vragen hebben stel ze gerust ;)

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 20:50

Zou je er misschien een paar kunnen noemen?
Want ik heb op google wel rond gezocht, maar ik kon alleen manege's vinden.

Edit: Er schoot me net wat te binnen.
Kun je ook makkelijk vanaf vleuten naar het centrum van Utrecht fietsen?
Of is het per fiets niet zo makkelijk bereikbaar?
Voor school krijg ik een treinkaart zodat ik naar Utrecht kan,
maar ik zou als dat kan ook wel een keer willen fietsen. Blijf ik nog een beetje actief haha :P

Tot nu toe vind ik het hier heel erg stil ja. Niet dat hengelo nou echt een grote drukke stad is, maar daar gebeurt in iedergeval meer dan hier :P
Laatst bijgewerkt door Nanna op 03-08-09 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:56

Volgens mij woon je ook vlak bij mij. (Ik woon in die wijk tegenover de bieb.) Eind volgend jaar komt er naast de bieb een heel groot winkelcentrum met ook restaurants, terrasjes etc. Maar daar zul je nog even op moeten wachten. Voor de rest is er nu nog even niet zo heel veel te beleven (vind het als 35-jarige al moeilijk om iets te bedenken, laat staan als je 15 bent ;) ).
Er zitten een hele hoop stallen rond Vleuten, weet helaas geen namen want ik ben er ook nog niet zo bekend. Maar als je van Vleuterweide richting A2 gaat kom je in ieder geval langs twee stallen. Langs de weg naar Haarzuilens zit een manege volgens mij. In De Meern zit ook een manege dacht ik, langs het water. En dan zitten er volgens mij nog een hoop stallen wat meer verborgen, richting Nieuwegein en zo.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:00

Pension stallen: Van der Arend, stal brouwer en nog een stal weet de naam niet, en van eck=manege: Reyerscop.. Dan heb je nog HC Harmelen weet ff de naam niet.. Dan heb je op de Breudijk in Harmelen nog een stal.. Verder heb je richting Utrecht nog een stal.. dat heet de rijksstraatweg geloof ik.. En in de omgeving heb je er nog wel een paar.. Verder kan je het wel fietsen.. Is vanaf mij 11km.. ik fiets er ongeveer 20min over dan ben ik helemaal in de stad.. Dus vanaf jou is het denk ik ook zoiets..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:02

op de reyerscop heb je wel meerdere stallen :j ik stond bij v/d Gun :) !

Utrecht is vanaf de Meern heel goed te fietsen, maar vanaf vleuten is het wel iets verder volgens mij..... Het moet wel te doen zijn. Vanaf de Meern ben ik met de scooter binnen 10 min in utrecht

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 21:05

Okee dankjewel! Hier heb ik wat aan.
Dan kan ik met dit mooie weer ook een keer de fiets pakken om naar Utrecht te gaan.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:15

Hier de website van de manege die richting A2 ligt: http://www.stalhaarrijn.nl/
Nanna schreef:
En als er toevallig iemand hier uit de buurt is die zich verveelt, ik heb voor de komende week nog niks gepland ;)

Ik ben vanaf morgen een week in Vleuten, maar ik denk niet dat je op mijn gezelschap zit te wachten :)) ;) !

Hoe fietsen jullie trouwens nu vanaf Vleuten naar Utrecht? Vroegâh reed ik via de Hindersteinlaan (in het dorp, waar de drogist, AH & Dirk zitten), over de Hof ter Weydeweg (langs het spoor), dan over de hoge brug (de brug die over de snelweg gaat, kan je volgens mij nu niet meer overheen??), via de Vleutenseweg de binnentad in, maar volgens mij kan je nu niet meer via die weg naar Utrecht :\ ?! Ik deed er altijd iets van 20-25 min. over :) .

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:37

Volgens mij kan je nog steeds zo rijden Sterre. Ik heb het zelf nog niet gedaan, maar je schijnt er zo in 20 minuutjes te zijn. Idd langs het spoor blijven fietsen (Hof ter Weydeweg, net helemaal vernieuwd) en dan over de brug en via de Vleutenseweg de stad in. Weet alleen niet of die brug alweer open is, ze zijn bezig geweest met wegwerkzaamheden daar.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:57

Maar als zij in Vleuterweide woont tegen veldhuizen aan kan je het beste over de Rijksstraatweg fietsen... Je kan trouwens ook via de Douwe egbertsbrug.. Ligt maar net een beetje waar je woont.. Ze hebben hier alles gigantisch omgegooit.. Dus ik verdwaal soms ook nog :+ En woon hier toch alweer 9jaar :+ Verder ben ik niet echt bekend met de maneges hier.. Heb ooit 1 lesje bij Castellum gevolgd en 1 lesje bij de Maria'shoeve maar dat is al zeker 8jaar geleden ofzo :+ Vond de Zilfia'shoeve altijd fijner.. Maar dat is weer een stukje rijden..