Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
eppie38 schreef:Hoi mijn man haalt veel auto's uit Duitsland vandaan.
Houdt er wel rekening mee dat je de auto neit naar Nederland kunt rijden, dus of handelaarskenteken erop of op de aanhanger.
(duitsers hebben allemaal hun eigen persoonlijke kenteken die je niet meekrijgt)
Verder moet je hier in Nederland de auto bij de Rdw laten keuren voor kentekenkeuring en zullen er wat aanpassingen gedaan meoten worden zoals bv de verlichting enz.
Bij http://www.rdw.nl kun je van te voren informeren welke aanpassingen dat zijn, soms kan dat best aardig oplopen.
O ja heel belangrijk, je gaat iets invoeren dus je moet je eigenlijk melden bij de douane, doet eigenlijk niemand tegenwoordig maar die beslissing is aan jou, zorg ervoor dat je de aankoopbon erbij hebt om misverstanden te voorkomen.
.
!
zigranta schreef:Ik heb net even zitten kijken op wat autosites hier in duitsland maar wat je hierboven beschrijft staat er niet tussen voor dat geld.Weet je zeker dat alles klopt?(pk s van een s8 liggen ook wat hoger dan 280)Worden volgens mij ook nog wel eens leasecontracten aangeboden op deze manier.Verder zou ik me niet tegen laten houden door bpm.Qua prijs met bpm kom je vaak wel aan de nederlandse prijs alleen heb je dan over het algemeen een jongere auto met 100.000km minder op de teller dan de vergelijkbare auto uit nederland.
Misterylady schreef:Wat is een betrouwbare duitse autosite? Als het idd zoveel scheelt, vind ik het wel de moeite waard om daar ook eens te kijken.
.
) en ik wil zelf over een aantal jaar mijn 407 inruilen voor een a4 of de a6, als dit soort bedragen in duitsland normaal zijn dan weet ik niet hoe snel ik daar een auto moet gaan halen... is die auto niet gestolen?
Sterre schreef:Mijn man wil het omgekeerd doen; hij wil in Ned. een auto kopen en die mee naar Dld nemen.
Ik heb hem net gevraagd hoe hij dat dan wil doen (we zijn wel-is-waar nederlanders, maar wonen in Dld en hebben ook een duits rijbewijs, duitse verzekeringen, betalen hier belasting enz. enz.).
Hij zei dat je speciale kentekenplaten kan kopen, waarmee je een beperkt aantal dagen mee mag rijden zodat je bijv. van Ned. naar Dld. kan rijden en dan de auto hier op duits kenteken kan laten zetten.
Dit geldt omgekeerd ook (van Dld. naar Ned.). Hier kan je de kentekenplaten op het Landratsambt kopen; in de regel het LRA van de plaats waar je de auto hebt gekocht. De verkoper van de auto kan dit vaak ook voor je regelen.
Ik denk dus dat dat hetzelfde is wat Margreet ook al zegt!