Omdat ik van veel chauffeuses onderweg hoor dat ze ook paarden hebben of paardrijden, ben ik ook weleens benieuwd of hier ook vrouwen zijn die op de vrachtwagen rijden?
Ik heb sinds een jaar m'n C-rijbewijs, en sinds 1/2 jaar mijn CE. Heb eerst parttime bij een recyclingbedrijf gewerkt, de rest van de week ging ik nog naar school toe. Beviel eerst erg goed, maar uiteindelijk reed ik minimaal 15uur per dag en ontstonden er veel problemen waardoor ik er gestopt ben.
Sinds 6 weken werk ik voor Simon Loos Pijnacker. Ik rij 4 dagen per week vanuit Tilburg (voor Norbert Dentressangle) diepvriesproducten naar AlbertHeijn filialen met trekker-oplegger. Ik rij vooral veel Rotterdam/Den Haag/Utrecht. Ook rij ik regelmatig een vracht bloemen naar distributiecentrums. Voor Simon Loos ben ik de enige vrouw die vanuit Tilburg rijd. Verder werken er nog wel meer vrouwen, maar dan op andere standplaatsen.
De keuze om beroepschauffeur te worden is eigenlijk pas een half jaar geleden gemaakt. Mijn C gehaald voor de paardenvrachtwagen, daarna als bijbaan toch op de vrachtwagen gegaan en toen ben ik verliefd geworden
. Onderweg krijg ik veel positieve reacties zowel van mede-collega's als van "gewone" mensen. Helaas heb je er natuurlijk ook altijd mensen tussen die niet snappen wat een vrouw op de vrachtwagen doet, maar heb m'n bekkie altijd bij, dus dat is ook geen probleem
..Maar genoeg over mij, nog meer chauffeuses (of misschien chauffeurs?), voor werk bedrijf? wat voor soort vervoer? Brand maar los!
Doorgaans redden ze zich net zo goed als een ander. Leer je vanzelf ook he. 

Zowel nationaal als internationaal Maar dan springt er vaak zat iemand bij, even meekijken, even bijsturen, en hoppatee, het staat precies pas.
Ik zou een dagje meegaan, want hij had een leuk rondje door heel Nederland, maar er kwam nog iets bij waardoor we 's avonds niet thuis zouden komen. Zonder extra kleren of wat dan ook mee... ach ja, we hebben ons gered

maar wel met plezier gedaan en veel geleerd ook met oplegger, eerst een city en daarna naar DC's als AH tilburg, Pijnacker, Schuitema's enz. Overigens reed ik niet voor Campina (Zu-trans) zelf maar voor een bedrijf uit Vlaardingen waar ik nog steeds zit.
. Ben wel blij dat ik van die zaterdagen af ben want bij Campina was dat namelijk zo en op een gegeven moment was ik 6 dagen bezig en zag ik mijn paard helemaal niet meer
.