Leuk beloftes...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Leuk beloftes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 18:25

Even mijn ei kwijt, ben nu echt heel erg teleurgesteld en voel me heel erg alleen op deze wereld.

Ik heb een vriendin (M), die hier om de hoek woont. We zijn allebei als enigen nog single. Zij is al meerdere malen door haar 'beste' vriendinnen aan de kant gezet omdat zij een relatie kregen.

Zelfs haar beste vriendin, die altijd heeft gezegd dat zij dit never nooit zou laten gebeuren, heeft sinds januari een vaste relatie en geen tijd meer voor M.

Ik ging daarvoor niet echt met M om. Had toen ook nog een korte relatie met iemand, maar we zagen elkaar wel vaak. Zij kwam ook weleens eten bij mijn vriendje etc. Zij en mijn vriendje konden goed met elkaar.

Sinds haar beste vriendin dus een vaste relatie heeft spreken wij veel met elkaar af. Gaan 's avonds fietsen, terrasje pakken, vaak in het weekend even drankje in de kroeg doen.

Zij had al enige tijd een 'scharrel' (om het netjes te zeggen), ze waren erg fout bezig aangezien hij nog samenwoonde en ze dus gewoon sex met elkaar hadden!

Maar goed, dat is haar keuze. Ik vond het niet kunnen, maar wie ben ik in zo'n situatie?
Afijn, vriendin is erachter gekomen en heeft het natuurlijk uitgemaakt.

Sinds het uit is met die vriendin gaan M en die vent veel met elkaar om. Ze zitten bijna elke avond wel bij elkaar. Prima, ik vind het leuk voor haar dat ze iemand heeft, al weet ik niet wat zijn intenties zijn. Ze zijn niet verliefd, hij toont verder geen interesse in haar qua belangstelling naar haar leven en met sex is hij vrij egoistisch.
Maar dat is haar keuze. Ik heb haar wel gezegd dat ze altijd bij zichzelf moet blijven en altijd moet nadenken wat voor haar goed voelt. Zichzelf niet moet verloochenen.

Zij heeft echter dus altijd gezegd dat zij nooit iemand zou laten vallen om een kerel.

Maar nu doet ze dus hetzelfde bij mij...ze belde elke week zeker 3/4 keer om iets af te spreken, naar de kroeg te gaan, te gaan fietsen etc.

Nu heb ik haar al meer dan 3 weken niet gehoord. Ik heb haar al een paar keer gebeld, maar ze kapt het altijd snel af.

Waar ik echter echt in teleurgesteld ben is dat we hadden afgesproken om samen een lastminute te boeken in onze vakantie, als het weer slecht zou zijn. In de eerste week van augustus.

Omdat ik de bui al zag hangen heb ik vandaag maar alvast georienteerd op singlevakanties.
Ik heb haar gister een sms gestuurd dat ik haar vandaag even zou bellen ivm vakantieplannen. Dat als ze niet mee wilt, dat ik dan nu mijn plan zelf trek en alleen ga.

Ik heb haar net gebeld, en ze gaat er nog over nadenken of ze nog weg wilt want ze weet het niet.

Natuurlijk ben ik verantwoordelijk voor mijn eigen leven en mijn eigen plannen, maar ik voel me nu echt enorm in de steek gelaten door haar...

We aten veel bij elkaar, omdat we zo dichtbij elkaar wonen, dus kookten we voor elkaar, we gingen lekker fietsen in de omgeving en bijna elk weekend wel even naar de kroeg.

Nu....niets meer. Helemaal niets!

Ik heb zat andere vriendinnen, maar die hebben allemaal een relatie en kinderen. Die gaan niet meer mee fietsen of wat dan ook want dat doen ze veelal met hun partner. En dat begrijp ik.

Ik ben nu eigenlijk best wel boos, toen ik haar net belde zat haar zus bij haar. Haar zus is ook een hele goede vriendin van mij (voordat ik M al kende). Ik zie haar haast nooit, omdat ze ver weg woont.

Normaalgesproken zou ik dan even een bakkie komen doen bij M als haar zus er is, maar ze heeft me niet uitgenodigd! Hoorde haar zus nog wel heel blij roepen "Hee Lae!!".

Ben ik nou zo'n zeikwijf? Ik voel me echt een onwijs poedersuiker die enorm chagerijnig is en een sekreet dat ik nu boos ben!

Anyway: mocht er iemand volgende week ook weg willen, be my guest :D

Lieszje

Re: Leuk beloftes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:29

Goh waar ken ik dat toch van :x
Ik had ook zo'n vriendin..
Toen heb ik aan het begin nog vaak contact proberen te zoeken enz. en toen dacht ik ook van nou laat maar.

Aan zulke mensen heb je niet zoveel :)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:30

Ik vind je geen zeikwijf...
Het is gewoon frustrerend voor je, vooral ook omdat je vriendin zich altijd irriteerde aan vriendinen die het te druk hadden met vriendjes, en nu het zelfde doet. Jammer dat het zo moet gaan. Ik zou je punt duidelijk maken, en er verder geen aandacht meer aan besteden; vriendschap moet van twee kanten komen. En er zijn nog genoeg andere leuke mensen ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:32

Man, klote zeg... Ik snap precies wat je bedoelt, ik ben ook een hele tijd single geweest en was de enige in mn vriendengroep zonder vriend. Jemig, wat was dat irritant zeg! Ik heb me altijd voorgenomen mn vrienden niet te laten vallen zodra ik een relatie zou hebben en volgens mij heb ik me tot nu toe daar aardig aan gehouden! ;) Tuurlijk heb ik minder tijd en behoefte om te gaan stappen ed, maar ik vind mn vrienden nog steeds heel erg belangrijk. Als er wat is, sta ik dag en nacht voor ze klaar en dat weten ze ook. Gelukkig zijn al mijn vrienden ook heel erg druk met van alles en nogwat, dus meestal ben ik zelfs nog de gene met de meeste tijd ;)

Ik heb een keer een brief geschreven aan een vriendin die beetje soort gelijke trekjes had als jou M, gewoon omdat dat opluchtte, maar moet zeggen dat we nu helemaal uit elkaar gegroeid zijn. Dat soort mensen kun je maar beter laten gaan, die zijn je energie niet waard.

Heel veel succes met de situatie enne, hoop dat je alsnog lekker op vakantie kunt gaan!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:35

Ik vind je helemaal geen zeikwijf en het is ook niet raar dat je boos bent. Als ik het goed begrijp heeft M de hele vriendschap afgekapt nu ze met die man omgaat?
Tja, als je een relatie krijgt heb je logischerwijs minder tijd over, maar iemand dan maar helemaal laten vallen vind ik persoonlijk geen stijl hoor :n Ik zou hier zelf ook niet teveel energie meer in gaan steken, vriendschap hoort tweerichtingsverkeer te zijn en op dit moment ben jij de enige die er moeite voor doet.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 18:45

Ik had gister al zoiets van "ik ga niet op haar zitten wachten ivm vakantie, ik wil weg. Punt. Uit. En ik ga ook weg. Punt Uit."

Heb steeds voor haar klaargestaan, ook toen ze het zo moeilijk had toen haar beste vriendin geen tijd meer voor haar had.

Ze riep steeds: "we gaan gewoon lekker samen stappen, naar de kroeg, naar het strand etc"

Dat deden we ook, tot voor kort.

Ze vroeg of ik kon proberen die weken vrij te krijgen waarin zij ook vrij is (omdat haar beste vriendin dan ook vrij is maar ws alsnog geen tijd heeft voor haar). Heb ik gedeeltelijk kunnen regelen. Ben 1 week vrij als zij ook vrij is (volgende week).

Ze is geen hele goede vriendin, niet als mijn andere vriendinnen, maar we deden wel veel samen (omdat we dus single waren allebei).

En nu is het dus ineens over vanuit haar kant.

Afijn, even incasseren en verder met mijn eigen leven gaan en verder geen rekening meer houden met haar.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 18:48

PS toen ik met mijn ex ging, zag ik hem ong. 3 x per week maar ik bleef mijn vriendinnen net zoveel zien als daarvoor.

Vaak sprak ik dan af met vriendinnen en hij met zijn vrienden en belden we elkaar om elkaar daarna nog te zien. Of om elkaar ergens met iedereen te meeten...

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:52

Hmmm ja, komt helaas vaker voor en moet eerlijk bekennen dat ik me er ook wel eens schuldig aan gemaakt heb :o . Ik had er echt zo'n spijt van toen het uit ging en was zo blij dat mijn vriendinnen mij nog wilden zien. Nu ben ik single en ik moet zeggen dat mijn vriendinnen het allemaal heel netjes combineren. Ik zie ze echt nog genoeg, ook al moet ik soms een stapje terug doen. Ik hoop dat jouw vriendin hier ook achter gaat komen. Gun haar eventjes tijd, zul je zien dat ze met hangende pootjes terugkomt!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:53

ik snap dat je hier flink van baalt.
Wat is dat toch met sommige mensen dat zodra ze een relatie hebben dat ze opeens geen tijd meer hebben voor hun vrienden. Kan me daar ook mateloos aan irriteren.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 19:13

Ik voel me op de een of andere manier een zeikwijf op dit moment...

Daarbij ze hebben geeneens een 'relatie'. Hij is totaal niet lief voor haar (naar wat ik heb gehoord hoor). En zij heeft ook zo haar bedenkingen...

Ze wilt wel heel graag eens een keer een echte relatie in plaats van dat gescharrel (ze heeft nog niet echt een echt vriendje gehad).

Dus ik ben bang dat ze zich in hem gaat vastbijten, omdat ze hoopt dat het echt iets gaat worden. Okal weet ze beter...
(been there, done that). Ik heb haar daar wel al voor behoed: Dus blijf altijd bij jezelf. Voelt het niet goed, dan is het niet goed. Ookal wil je zo graag dat het wel goed voelt en wel goed is.

Ik baal gewoon van het feit dat ik een maatje had die in hetzelfde schuitje zat en dat we altijd gewoon spontaan iets ondernamen. Was het mooi weer? belletje, hup fietsen naar het meer. Was het vrijdagavond? Belletje: drankje doen?
Ja ben er over 5 min!

Met mijn andere vriendinnen gaat dat niet, ze wonen verder weg en hebben een gezin of iig relatie.

Ik vind dit soort dingen toch wel een behoorlijk nadeel van single zijn hoor!! Niet zomaar even met iemand naar het strand, of een boswandeling maken of uit eten....

Geen spontane plannen voor leuke dingen.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:44

Wat jammer, en dan vooral ook dat mensen hun leven laten beperken door relaties en vriendjes.. Kinderen, oke - dan heb je verantwoordelijkheden, maar voor die tijd? Waar blijft het onafhankelijke denken, ook plezier kunnen hebben zonder hem en dat uitgaan ook nog leuk is zonder eindeloos op zoek te zijn naar iemand?

Het enige dat ik naar vind van met een paar specifieke vriendinnetjes mee te gaan die single zijn is dat zij alleen voor de mannen gaan, en ik dan als wel bezet mens, alleen sta. Voordeel is dat ik me prima in mijn eentje weet te vermaken en ook eigenlijk nooit écht alleen ben :)

Balen, en vast een hele fijne vakantie! :(:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:51

laetitia schreef:
Ik vind dit soort dingen toch wel een behoorlijk nadeel van single zijn hoor!! Niet zomaar even met iemand naar het strand, of een boswandeling maken of uit eten....

Geen spontane plannen voor leuke dingen.

:j
Dat is zeker heel erg jammer, dat mis ik ook wel. Ik heb verder ook geen echte single vriendinnen, is niet altijd leuk nee. En ik snap wel dat je je aan de kant gezet voelt, erg oneerlijk.

tiesjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:58

Hmm, lijkt op 1 van mijn vriendinnen.. En dan nog wel van degene met de knipperlicht-relatie. Is het aan, zie je d'r nooit en spreek je d'r nooit. Is het uit, belt ze je 4x in de week om wat te doen. Ja, dàààg, dat heb ik snel gezien dan hoor :roll:

Moet wel zeggen dat ik ook vriendinnen heb die het heel netjes combineren en vind het ook echt niet erg dat ze graag met vriendlief op pad willen. Toch is het wel lastig als jij uit je vriendengroep een beetje als enige single bent, vooral als ze net helemaal in de wolken zijn...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 20:06

Alle andere vriendinnen combineren het gewoon.

Een vriendin is echt heel sociaal en vindt haar vriendinnen superbelangrijk. Zij plant dan ook heel vaak vriendinnenavondjes, dagjes sauna's etc.

Ander vriendinnetje (die zus van M.) komt regelmatig, ookal woont ze zeker 1 uur weg. Ze is in november bevallen van een tweeling maar gaat nog steeds graag met ons uit eten, naar de bios, gister is ze naar een dancefestival geweest etc.

Zelfde geldt voor ander vriendin, die ging na haar bevalling na 2 weken even lekker met haar zus een avondje uit eten en naar de bios! Even bijkomen! Moet kunnen toch?

Mijn beste vriendin is na haar bevalling helaas wel 180 graden gedraaid. Ik zie haar eigenlijk nooit meer. Vroeger zagen we elkaar minstens 1 x per week (ze was toen al getrouwd).
Als ik haar zie moet ik naar haar toekomen...sinds de bevalling is ze 1 x bij mij geweest omdat ik jarig was.

Heb gelukkig wel geleerd om mijzelf te vermaken en ze kunnen ook echt lekker de scheit krijgen.

Ga wel alleen op vakantie. Hoop dat er nog plaats is!! (www.berendbotje.com )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:28

ach meisje, zo herkenbaar!! :(:)
Ik heb ook veel vriendinnen die bezet zijn en me hebben laten vallen als een baksteen.
Als ze dan ook nog eens kindjes krijgen is het helemaal feest,en het liefst gaan ze dan ook nog om met andere stelletjes..

Ben zelf ook single.
Heb zelf net een vakantie geboekt,anders was ik zo met je mee gegaan,haha.. :D

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 21:50

waar ga je heen?? Ook alleen weg?

(PS: Ik pb je nog terug, wil er even de tijd voor nemen!).

Ik denk dat ik toch maar in Amsterdam ga wonen! Is veel leuker voor singles en ben je ook niet de enige!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:53

geen probleem,neem de tijd voor die pb,heeft geen haast.

ja ook alleen.
portugal 6 daagjes en dan zuslief bezoeken in engeland!

amsterdam,hmja,is wel leuk maar ook errug druk...zit daar ook weleens aan te denken hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:00

Ja, heel herkenbaar... Een vriendin die ik al kende sinds we baby's waren heeft sinds 2 jaar een vaste relatie en sindsdien heb ik haar nooit meer gezien. Geen idee waarom niet, ik heb het gevoel dat haar vriend mij niet mag, maar het is puur giswerk. Als ik haar tegenkom wordt ze helemaal rood, dus blijkbaar weet ze zelf ook wel dat dit een rare situatie is.

Maar goed, een erg vervelend probleem. Ik zou lekker in je eentje op vakantie gaan, dat heb ik ook een paar keer gedaan. Ik doe sowieso veel in mijn eentje, maar ik snap je frustratie heel goed. Soms is het ook heel leuk om met iemand anders iets te gaan doen en het is flink balen als je zo in de steek wordt gelaten. Sterkte!

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:01

Amsterdam is leuk, maar ik word weleens moe van het zich "toe-eigenen" zoals ik dat hier veel vind gebeuren ;) Als je single bent, ben je vogelvrij ;)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 22:40

voel me eigenlijk wel als stront behandeld nu ik erover nadenk!

gisteravond had ik haar een smsje gestuurd dat ik vandaag even zou bellen. En nog gevraagd hoe het op dat dancefestival was.

Geen reactie op gekregen.
Vanavond belde ik. Ze neemt meteen op "met M" dus ik zeg "Hoi met L" en ze hangt op.

dus ik dacht : zal wel foutje zijn, dus bel haar weer.
Neemt niet op. Bel haar nog een keer. Neemt weer niet op.

Na een kwartier nog niets. Toen maar een smsje gestuurd of ik iets verkeerd heb gedaan omdat ze me ophangt en vervolgens niet opneemt.

Ze belt me terug om te zeggen dat er niets is, maar dat ze net bezig was een smsje te sturen dus dat ze me even wegdrukte??

Heel kort dus even gepraat en toen zei ze dat ze me nog zou bellen.

Van mij hoeft ze niet meer te bellen. Ik kan toch niet meer normaal tegen haar doen nu. Ben er een beetje klaar mee eigenlijk.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 06:42

Zeg dat tegen haar, dan weet ze ook dat jij er klaar mee bent :)

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 06:51

joh klaar toch.. waarom zou je ook nog iets met zo iemand willen doen? ook al heeft ze wel een keer tijd, je weet nu hoe ze is en kan doen, wat belangrijker voor haar is. voor mij zou het echt wel klaar zijn.

ik ben ook single , vriendinnen hebben eigenlijk allemaal wel een relatie, een paar vriendinnen "kwijt"geraakt, omdat tja... hun leven werd anders, kindertjes, manlief, dat werd prioriteit ( en ik snap dat ook wel hoor) maar de echte blijven wel hangen, wellicht iets minder contact, maar dat geeft niet.
er zijn genoeg mensen , die en een relatie en een goede vriendschap kunnen onderhouden, iemand die dat niet doet? die wil dat niet, daar ben jij niet belangrijk genoeg voor, dat zegt toch genoeg?

ga lekker op vakantie, ontmoet nieuwe mensen en zie het zonnig in :)

Davinia_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 07:50

Ik snap heel goed dat je er van baalt! Ik vind het ook niet knnen dat ze zo doet. Ook ik ben veel vriendinnen kwijt geraakt omdat zij een relatie kregen, maar ik probeer nog net zoveel tijd in mijn vriendinnen te steken als ervoor.
Laat haar lekker zitten en ga lekker alleen op vakantie! Geniet ervan!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 08:30

Je bent geen zeikerd.. het is geen leuke situatie waar je inzit!
Echt vervelend dat een jongen zo tussen een vriendschap komt..

Maar als ik zo je berichtjes lees is het misschien maar beter zo, ga lekker alleen op vakantie en laat haar lekker voor wie ze is! :j

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 08:43

Leuk zulke vriendinne ja..

Wil met mee op vakantie maar dan in sept of okt ;) haha