woonkamer opknappen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

woonkamer opknappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 13:01

Van de week begonnen met onze woonkamer op te knappen, behang en plafond was erg geel geworden van al het roken door de jaren heen. Dus al het behang eraf gehaald, bleven enkel paar mini plekjes zitten welke er met geen mogelijkheid afgingen.
Toen alle gaten dicht geplamuurd, en alles geschuurd.
Gister alle muren ontvet, en vandaag voorstrijk erop gedaan, en dan zou het de bedoeling zijn dat er dinsdag getext zou worden.

Nu is er net visite hier die beweerd dat het niks wordt als we deze muren enkel met latex doen. En volgens hun moeten we alles opnieuw laten stucadoren.

Het zijn erg oude muren, en op sommige plekjes niet 100% gelijk, wat kunnen we nu het beste doen?

Goof

Re: woonkamer opknappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:05

Als jij je niet stoort dat die muren niet 100% glad zijn, lekker niet stucen. Als je je hele woonkamer laat doen ben je toch ook weer een hoop geld kwijt.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 13:12

Dat is ook het probleem, we hebben het niet al te breed nadat we vorig jaar de hele keuken al hebben verbouwd. En hebben al nieuwe meubels moeten kopen omdat de oude 'op' waren.

Met kleurverschillen in de muur maakt dat wat uit met verven, wordt wel goede verf gehaald, dus geen gamma etc.

edit: 2 foto's toegevoegd.

Afbeelding

Afbeelding

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:28

Kunnen jullie behangen? Naar een over andere winkel gaan om goedkoop behang te halen, maakt niet uit welke kleur daarna gaan verven.
Mijn muur was ook niet kaal te verven, heb toen behang gekregen van mijn oom en dat hebben we geverfd. Geen vuiltje aan de lucht.
Als je in de buurt woont kun je bij mij ook wel behang halen. Heb nog rollen over

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 13:32

Woon helemaal in limburg, dus niet naast de deur, maar bedankt voor het aanbod!

Het liefst wil mijn vader niet behangen, werdt idd ook voorgesteld hier.

Mocht er echt geen andere mogelijkheid zijn wordt dit natuurlijk wel gedaan, eveneens het stucen.
Maar mocht het mogelijk zijn om het zo te kunnen verven zou hij dit het fijnste vinden.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:33

Verf van de Gamma is anders prima hoor :)
Laatste keer dat mijn kamer geverft werd ook weer daar mee gedaan.
Daar voor was de hele kamer licht geel (richting wit) met één dikke blauwe band door de hele kamer.
Da's een flink kleurverschil, maar niks meer van te zien :n

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:34

uiteraard is verven de kortste klap. Maar ik denk dat je nooit een strak resultaat zult krijgen. Je kan het natuurlijk wel eerst proberen, met het gevolg dat je een emmer verf verspilt.
Je kan natuurlijk eerst een aantal meter proberen en afwachten hoe het lijkt als het opgedroogt is.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:35

je kunt ook glasvlies plakken en dat sausen. Glasvlies verhult oneffenheden ook vrij goed.

Ik zou dan persoonlijk liever iets meer uitgeven aan verf, er zit wel degelijk kwaliteitsverschil in. Histor is dan nog weer beter dan Flexa (volgens mijn ega die bij een verfwinkel werkt).

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 13:37

Ik heb mijn kamer ook gedaan met gamma verf hoor ;) wel 3 keer moeten verven ( van donker geel naar heel licht geel ) en is ook goed nu.

Maar denk dat je wel goedkoper uit bent als je in 1 keer goede verf haalt, en dan met 1 keer verven het gedekt hebt ipv een paar keer oververven met goedkope verf.

Verder komt er ook geen gladde verf op, maar met korrels ofzo erdoorheen? Weet niet of dat ook al scheelt?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:37

Zelfs met de meest goedkope verf van de verfgigant (5 euro per 5 liter) zie ik op mijn muren geen kleurverschil, en reken maar dat daar heel wat kleurverschil in zat (oud huurhuis). Als het jou niet stoort dat de muren ietwat ongelijk zijn, zou ik me niks aantrekken van de visite. Hoe goed je verf ook is, met name behangresten zie je er toch wel door. Maar in mijn ervaring kan je net zo goed gamma-verf halen hoor ;)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 13:39

Dus de behang resten blijf je zien, hoezo eigenlijk of stel ik nu een erg stomme vraag haha?
Want als je dan zegt dat je een groot kleurverschil in zit, hoezo zie je dat dan niet en behangresten wel?

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:40

Dat komt omdat de muur niet vlak is. Je zal geen kleurverschil zien met het behang maar wel de oneffenheden.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:41

Omdat behangresten dikker zijn dan de rest van de muur, dus die zie je er altijd door, tenzij je opnieuw gaat stuccen. Ik heb hier een muur waar al 3x overheen geverfd is nadat het behang eraf gehaald is, maar de stukken behang zie je nog steeds zitten.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 13:43

Ok, vader is nu ff bellen of we iemand kennen die kan behangen.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 12:39

Vanavond komt de schilder even langs om te kijken of de muren echt niet zo getext kunnen worden. Dus vanavond weten we wat het wordt.

Is dat glasvlies/glasvezel moeilijk aan te brengen zelf?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:42

Ik heb dat probleem hier heel simpel opgelost door gebruik te maken van granol, lekker mn muren egaal in 1 kleur en de deukjes vallen ook niet meer so op :=

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:45

mirriejj schreef:
Vanavond komt de schilder even langs om te kijken of de muren echt niet zo getext kunnen worden. Dus vanavond weten we wat het wordt.

Is dat glasvlies/glasvezel moeilijk aan te brengen zelf?

dat glasvezelf behang is makkelijk aan te brengen. dat kan je echt wel zelf. er zit geen patroon in dus er kan niets mis gaan. en er is tegenwoordig van dat behangerslijm op de markt wat je rechtstreeks op je muur smeert, dat heet wand en klaar, werkt echt ideaal. als je niet te veel moeilijke hoekjes hebt is het heel goed te doen om het zelf te behangen. laat je ons nog even zien hoe het resultaat is geworden?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 12:47

Ja tuurlijk ga ik laten zien hoe het is geworden! Ben zo trots al dat ik dit allemaal zelf heb gedaan in mijn uppie.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:47

Heel toevallig hebben wij van de week ook het behang in de kamer er af gehaald en alles met structuur verf van de Gamma behandeld.

Je ziet inderdaad wel wat oneffen heden.
Maar dat is maar net hoe erg je dat vind.
Wij hebben een oud huis en het hoort er ook wel wat bij.

Als kleur hebben we een licht beige tint en dat was gewoon goed dekkend.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 12:49

Heb je er misschien foto's van vorame?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:50

Men beweerd dat iedereen wel kan behangen met dat behanglijm wat je rechtstreeks op de muur moet aanbregen en glasvezel is best een soort van easy alleen vond ik het nogal van tjing tjing kassaaaaaaaaaaaaaaaa

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:58

je zou ook voor structuurverf kunnen kiezen

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 13:01

Structuurverf is toch met een soort korreltjes erin? Blijf je dan niet evengoed alle oneffenheden zien?
Laatst bijgewerkt door mirriejj op 27-07-09 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:02

Kan id had ik ook, maar wel een soort van onderlaag erop gestucd

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:06

mirriejj schreef:
Structuurverf is toch met een soort korreltjes erin? Blijf je dan niet evengoed alle oneffenheden zien?

Wij hebben dus de structuurverf gedaan.
Dat is inderdaad met korreltjes.
Hele kleine oneffenheden gaan daardoor weg, grotere niet.

Ik doe een poging een foto up te loaden met het stuk wat er bij ons het minst uit ziet.
Dat zou opzich gestuct mogen zijn.