sjonge jonge wat een pech vakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

sjonge jonge wat een pech vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 12:14

Vorig jaar extra uren gewerkt om dit jaar meer vrij te kunnen nemen met de bouw van ons huis. 1 mei zou ons huis opgeleverd worden volgens de papieren. Oke goed dan tel je er nog wat weken bij omdat het altijd wat uitloopt dus gokten we rond juli wel te kunnen intrekken.

Wij de vakantie gepland 6 juli tot 3 augustus en dus lekker 4 weken de tijd om in en rond het huis te kunnen rommelen en zo dus na de vakantie daar zouden kunnen wonen.

Vakantie begon slecht, honden van mijn ouders waren niet fit. Met de jongste van 10 gelijk de zaterdag naar de kliniek gegaan omdat ze haar koppie scheef had. Daar pillen voor gekregen en ging het gelukkig weer beter met haar. Dag daarna begint de oudste hond van bijna 14 jaar flink achteruit te gaan. Dinsdag het besluit genomen dat het goed geweest is voor hem en hebben hem dinsdag laten inslapen.

We hadden de oplevering gepland op een maandag, bleek ineens dat ze de leidingen een week later kwamen leggen. Dus toevoer van stroom, water en gas. Oplevering voor de derde keer verzet, bleek dat WML nog niet alle papieren binnen had en me een slot op het watertoevoer gezet had. Nou dus nog 1 dag om te regelen dat alles goed kwam. Gelukkig goed gekomen.
Dinsdag 21 juli is het hier heel slecht weer geweest met flinke hagelbuien. Toen mijn vriend zijn auto ging controleren zag hij dat het huis helemaal blank stond! Hele beneden verdieping stond een laag water van 3 cm. Gelukkig dat we naast mijn ouders aan het bouwen zijn en dat iedereen inclusief aanhang thuis was. Wij met 7 mensen het water eruit gewerkt en de aannemer gebeld. Bleek dat we niet op de riolering waren aangesloten. Door de regen was de opvangbak in de tuin vol geraakt en zou het overtollige water normaal via het riool worden afgevoerd. Echter liep het water daar tegen de grond aan waardoor het terug kwam en via het toilet naar boven is gekomen. Gelukkig was de aannemer er snel en werd de dag daarna alles op het riool aangesloten (oplevering stond op woensdag 22 juli om 14 uur).

Nou oplevering gehad, iedereen was weg begon het ineens in de keuken te druppelen. waarschijnlijk zit er ergens bij de badkamer een lek.... Met de aannemer contact gehad, ondertussen was ook het installatiebedrijf geweest om te zien waar het vanaf kwam. hun gooiden het op de douchedrain (oke daar waren ook twee stukken slecht afgekit, dit was in ons beheer gegaan dus ons probleem) echter die lekkage kon echt niet van douchedrain komen. Maar de echte oorzaak kon niet gevonden worden. Vrijdag maar weer aannemer gebeld dat hij zelf even kwam kijken. Toen gelukkig wel alle mensen daar gehad. Toen de afspraak gemaakt om de badkamer niet te gebruiken, waarschijnlijk zit er ergens een scheur of iets in de afvoer. Afgesproken om na de bouwvak rond 24 augustus een bedrijf te laten komen met camera om de plek op te sporen van het lek. Dan zijn we ook tenminste allemaal daar en kan het ook goed afgerond worden.

Echter zijn we nu een weekend verder en zijn de volgende dingen: syfons op badkamer lekken, is een natte plek op de cv kamer die steeds groter wordt, druppelt nog steeds in de keuken, Bar gaat omlaag van de zonneboiler en in de keuken lekt nog een leiding aan de buitenkant. Morgen bel ik dus gelijk de loodgieter wat ik moet doen.

We hebben dus, geen laminaat kunnen leggen omdat de vloer nu veel te nat is, keuken moeten we dinsdag voor bellen dat die verzet gaat worden daar wil ik dus nu geen risico mee lopen. Meubels zijn verzet geworden, we hebben geen tv aansluiting meer op ons oude adres omdat die kabel is doorgetrokken.

We hebben besloten om de woonkamer wel om te zetten, nou ja tv en bank dan want we worden dinsdag in het nieuwe huis aangesloten. Verder blijven we douchen en slapen in het oude huis en we moeten gaan koken bij mijn ouders omdat per augustus het gas bij het oude huis wordt afgesloten. Onze douche zal omgelegd worden zodat het warm water bij mijn ouders afgehaald wordt.

Sorry voor het lange verhaal, lucht wel wat op om het op te schrijven. Al met al een pech vakantie dus. enig voordeel is dat we het laminaat nog niet gelegd hadden, dat die bui eruit is gekomen anders waren we er niet achter gekomen dat we niet op het riool waren aangesloten (nou ja pas als we alles in huis hadden).

Sammetje_

Re: sjonge jonge wat een pech vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:57

Jeetje, inderdaad flink pech! Ik hoop voor jullie dat het straks allemaal wat meer mee zit :(:)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:01

das klinkt idd als heel veel pech!
suc6 ermee!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 16:58

Jeetje joyce, toen je het in het huizentopic stukje bij beetje vertelde viel het nog wel mee, maar als je dan ineens zo het hele verhaal bij elkaar leest dan is het echt ongelovelijk! Ik zou eigenlijk gewoon eisen dat ze eerder met die camera komen, want als het nog steeds lekt dan loopt je mooie nieuwe huis steeds meer schade op. Zij hebben slecht werk geleverd, lijkt me dat ze dat zo snel mogelijk recht moeten trekken. Een maand is veel te lang ... zodadelijk gaat het rotten ofzo, dan ben je nog veel verder van huis!

Echt heel veeel sterkte ermee meid! Kunnen jullie anders niet een weekje uitwaaien bij de zee ofzo? Lijkt me dat je nu toch niet zoveel gedaan krijgt in het huis. Ik vind het echt zo jammer voor jullie! :(:)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 17:05

We hebben nu een klein blazertje erop gezet, ben aan het denken om een klein gaatje te boren zodat het water misschien wat sneller eruit loopt.

Nadeel om die camera eerder te laten komen is dat er niemand bij is die beslissingen kan maken. Ze geven dan aan ons door wat er is en ik heb niet genoeg verstand van dit soort dingen om het goed genoeg door te kunnen geven.

Sleutel van het huis hebben we dus al trouwens, oplevering was net geweest en iedereen was weg toen we erachter kwamen. Hebben de hele bouw een sleutel van het huis gehad om iedereen binnen te kunnen laten die kwam werken.

Even uitwaaien zit er niet in, op dit moment het geld niet voor door het huis en er zijn nog wat dingen die toch doorgaan zoals het aansluiten van ziggo.
Daarbij belde mijn vriend net dat ze weer wat anders van plan waren met een cursus wat hij gaat doen. De afspraak was dat hij zijn overuren zou inleveren en dat hij in ruil daarvoor een cursus kreeg. Net hoorde hij van een collega dat ze elke maand 100 euro gaan afhouden van het salaris om de cursus van te betalen, dit zou hij daarna terug krijgen. Nou echt niet dus, vorige keer hebben we ook ik weet niet hoe lang gewacht voordat we geld terug hadden. Hij kan dus na zijn vakantie snel een afspraak met zijn baas gaan maken want dit pik ik niet. Kan niet even zo 100 euro afstaan ook al krijgt hij het daarna terug. En dan nog hij zou zijn uren inleveren dus waarom moeten ze dan geld afhouden. Heb al gezegd dat als hij toch moet betalen ipv zijn uren inleveren dat hij dan maar moet zeggen dat hij een paar weken vakantie neemt, kijken hoe ze dan reageren.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 19:16

Nou ondertussen toch nog wat dingetjes fout gegaan.

Hadden een afspraak met ziggo dat ze op dinsdag 28 juli tussen 8.00 en 13.00 uur kwamen aansluiten. Om 13 uur nog niemand gezien en dus maar even gebeld. Na veel moeite kon ze pas zien dat we idd een afspraak hadden staan... al met al verzet naar 4 augustus.
Gelukkig hebben we wel gewone kabel dus die maar aangesloten. We kunnen dus wel in het nieuwe huis televisie kijken.

Wel zijn we erachter gekomen dat het ook vanuit een waterleiding lekt en dus niet alleen vanuit een afvoer....

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 06:39

jij hebt wel te doen met de wet van murphy.

Met je cameraonderzoek wat je straks krijgt ga je wel een hoop oplossen waarschijnlijk. Mar ik geef je wel een tip om elke dag of elke week foto's te nemen zolang het niet is opgelost, zou je eventueel nog wel eens nodig kunnen hebben voor de verzekering of de verzekering van de aannemer ;)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 07:21

Ja ik heb al verschillende foto's gemaakt. Op de vloer in de cv ruimte kan ik tenminste nog met krijt aftekenen dat kan ik bij de muren niet doen. Foto's zijn dus ook voor ons zelf want we zien op een gegeven moment niet eens meer of het meer of minder aan het worden is.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 07:25

wanneer gaan we die aannemer in elkaar slaan met onze dps knokploeg?? }>

Nogmaals, wat ene pech, en ik zou er alles aan doen om die aannemer NU te laten komen, jullie zitten nu met de rommel en meneer viert lekker vakantie

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 07:27

Dat is idd allemaal behoorlijk kl*te.
Ik hoop maar dat alles snel en goed opgelost word en dat jullie kunnen genieten van jullie huisje.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 07:33

Nou moet eerlijk toegeven dat het ons wel goed heeft gedaan toen we daar tv konden kijken. Oke niet helemaal zoals het zou moeten zijn maar als je dan naar buiten kijkt en je paardje ziet staan, dan ook nog eens een mooi uitzicht hebt, ja dat is wel prettig.

Aannemer kan hier zelf niks aan doen waarschijnlijk maar is het werk van een ander bedrijf. Daarbij hebben we samen afgesproken om het de vakantie over te tillen. Installatiebedrijf hebben we wel aan de lijn gehad na vrijdag en die gaf aan dat de camerawagen wel al kon komen als we wilden. Nadeel is alleen dat de aannemer er zelf bij moet zijn volgens ons. Hij moet beslissingen maken wat te doen en het zou prettig zijn als hij zelf mee kreeg wat er aan de hand is.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 07:55

Aannemer kan hier degelijk wel wat aan doen ;) Hij heeft directe toezicht op de bouw en is dus ook de verantwoordelijke. Dat installatie bedrijf is een onder aannemer en door de aannemer erbij geroepen. De aannemer kan dus het beste de schade opnemen, en kijken wat er gedaan moet worden daarna geeft hij de onderaannemer (in dit geval dus dat installatie bedrijf) de opdracht om het te herstellen en evt. op welke manier ;)

Heel goed dus dat je de camerawagen pas laat komen als de aannemer er ook bij is :)

Maar wat een pech!! Hoop voor jullie dat het snel opgelost is want dit is gewoon geen werk afleveren.. :n

En dit soort dingen kom je tegenwoordig zo vaak tegen bij nieuwbouw, dat achteraf nog van alles mis lijkt..

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 08:27

oke krijg van essent overzicht van maandbedrag, staat er geen elektriciteit bij. Ik heb alle EAN-codes doorgegeven. Bel netjes naar essent blijkt dat het niet is doorgegeven dat we stroom willen?????? ze heeft ons maar opnieuw aangemeld...... :+

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 08:53

Nou via huisaansluitingen.nl aangegeven dat ik de meterkast wil laten afsluiten. Dit kan pas vanaf week 39..... Echt ik weet niet wat het is deze week maar kan beter in bed blijven liggen en niks regelen.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 08:59

We staan klaar voor djoyce :(:) maakt ons niet uit wie we moeten slaan :P .

Heel veel sterkte meis, ik hoop echt dat het allemaal snel verholpen word :(:)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 09:01

Ik begin zo echt aan mezelf te twijfelen, heb ik alles dan zo slecht doorgegeven?? Aan de andere kant hoe weten ze dan dat we een gasaansluiting hebben? waarom loopt die wel? ik heb dezelfde dag voor electriciteit doorgegeven.

Nu ook met de meterkast, volgens mij moeten eigenlijk mijn ouders dit doorgeven. Het is hun meterkast officieel gezien..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:35

Gut Djojzie wat een ellende allemaal. Hopelijk is het hetzelfde als met een bevalling: na 5 jaar ben je de pijn wel een beetje te boven en denk je er niet meer aan en zit je gewoon lekker op je terrasje met je croissantje van je poowns te genieten :(:)

Met gas en energiebedrijven is het moeizaam zaken doen helaas. Wij liggen zelf al een jaar in de clinch met ze want als het aan die bedrijven ligt dan zouden we per maand een eurietje of 600 kwijt zijn aan gas en elektra :+

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:22

Jaws, niet twijfelen aan jezelf hoor, die bedrijven werken echt zo traag en onduidelijk. Maar je vakantie had je wel anders voorgesteld :(:)

Maar: jij zit dadelijk als alles okee in een fantastisch mooi huis! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:09

Niet aan jezelf twijfelen! Hier zeggen ze "when it rains, it pours." :(:)

Kan je de aannemer niet verplichten eerder te komen? Hij heeft toch de uiteindelijke verantwoordeling voor het huis, dus als jij hem erbij wil hebben wanneer de camera ploeg komt, dan moet hij daar tijd voor maken. Het is van de gekke dat jij wekenlang met lekkage moet zitten! Straks zit je ook met waterschade.

Misschien niet een slecht idee om eens te informeren bij rechtsbijstand wat je rechten zijn in zo'n situatie?

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:30

die camerawagens maken vaken een opname van hetgeen ze filmen. dat krijge je dan per DVD beschikbaar, dus hoeft je aannemer er niet perse bij aanwezig te zijn (wel goed afspreken dat er een DVD wordt afgegeven dan he :P )

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 14:35

We zijn gelukkig lid van vereniging eigen huis dus daar hebben we al info opgevraagd. Als het goed is bellen ze vandaag terug van de rechtsbijstand, dit om in elk geval al door te geven dat dit aan de hand is, stel dat we ze nodig hebben dat het probleem in elk geval wel al gemeld is.

Inge81 zo krijg je dus het hele rampenplan op dvd? ach als ik al zie hoeveel papierwerk ik straks mag bewaren wat allemaal met het huis te maken heeft dan kan een dvd er nog wel bij :D

Allemaal bedankt voor de lieve berichtjes! scheelt dat ik het van me af kan typen in elk geval. En altijd handig voor mijn registratie, zo kan ik altijd even teruglezen wat er wanneer geweest is.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 08:28

:(:) Nou, één ding kun je je aan optrekken, is cannot get any worse than this ;)

Ik hoop dat het tij keert en dat geluk jullie weer toekomt Joyce! Zoveel ellende is ook wel weer genoeg!

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 08:32

Flinke pech zeg!

Wij zijn ook aan het verbouwen op het moment, maar zijn gelukkig nog niet hele rare dingen tegengekomen (aantal dingen kom je altijd tegen natuurlijk) *klopt af*
Wanneer denk je nu te kunnen verhuizen?
En kan je nog iemand aansprakelijk stellen oid voor de slecht aangelegde leidingen?
Succes!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 08:40

Nou ja aansprakelijk stellen... aannemer moet dit oplossen. Hij moet zorgen dat de lekker verholpen worden. Hij moet dan kijken waar hij zijn geld dan weer vanaf haalt. Wij kunnen alleen de extra kosten die we maken weer verhalen zoals huur wat we nu moeten betalen..

We weten pas na 24 augustus hoe lang het dan nog gaat duren. Mijn vader zegt al vanaf het begin, voor kerst zitten jullie, nou ik hoop het.

Ik hoop dat we in elk geval eind september de meubels kunnen laten komen.

we kijken er wel al tv omdat dit in ons oude huis niet meer kan.
Afbeelding

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 08:42

Knus :D