Naam veranderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Naam veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 12:57

Ik ga als het goed is in september voor een jaar naar frankrijk/parijs om daar als au-pair te gaan werken. Maar ik heb bij de geboort de naam maartje gekregen. Oftewel een onuitspreekbare naam voor alle mensen die níet nederlands zijn/spreken en vooral de fransen. Dus tja, m'n ouders zeiden van dan verander je je naam gewoon in marie. Gezien m'n vader me vroeger zo noemde en dat 't dichtst in de buurt van mijn naam komt.

Maar goed wat denken jullie? Veranderen of gewoon een rare versie van maartje aanhoren?
En als ik 'm moet veranderen dan maar gewoon voor marie gaan? als ik iets een vreselijke naam vind is het dat wel. Maargoed :P

Alvast bedankt!

WillemYntJee

Re: Naam veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 12:58

Je gaat je naam toch niet voor andere mensen veranderen!? Je zegt zelf al dat je t geen mooie naam vind, waarom dan veranderen? Ik vind maartje ook veeel leuker dan marie overigens :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 12:59

Hmm ik zou gewoon proberen om je eigen naam aan te houden, motten ze maar leren he haha.

Ik heb met duitsers gewerkt, bregje uitspreken bleek ook moeilijk, dus uiteindelijk ging ik daar als Brekki door het leven :')

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 12:59

Ik zou gewoon zeggen ik heet maartje maar je mag me marie noemen :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 13:00

Nou ik ga het natuurlijk niet officieel veranderen (hallo ben niet gek!) maar alleen voor als ik daar ben als roepnaam oid :+

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:01

Maartje1990 schreef:
Nou ik ga het natuurlijk niet officieel veranderen (hallo ben niet gek!) maar alleen voor als ik daar ben als roepnaam oid :+

Ow, dat officieel gevoel kreeg ik ook vond al vreemd :D

Gewoon doen wat je goed bij voelt vind je marie niks, hou het bij de rare uitspraken.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:15

Gewoon lekker je eigen naam houden, joh. Juist leuk om te horen hoe ze het gaan uitspreken :D :D

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:18

ik spreek veel met mensen uit andere landen en die kunnen mijn naam ook niet uitspreken (marije) , dus iedereen noemt mij tegenwoordig Ash naar mijn bijnaam. ( ik speel een groot online spel waar mijn characters Ash heten)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:20

Misschien kun je eerst even kijken hoe dit gezin het er vanaf brengt en dan ter plekke eventueel een ´vervangende´ naam met ze bedenken die voor hun fijn uit te spreken is en voor jou ook om aan te horen ;)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:21

Misschien verzinnen ze wel een hele leuk naam voor je daar :D Je heet Maartje en ze doen hun best maar!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:24

gewoon je eigen naam houden en afwachten hoe ze het gaan uitspreken :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:25

Ik vind Maartje zo'n leuke naam, die zou ik lekker aanhouden hoor :j Als je er eenmaal een tijdje bent leren ze vanzelf om het goed uit te spreken, is ook wel zo netjes naar jou toe :)

En wie weet verassen ze je wel door het meteen goed uit te spreken!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:29

Mijn vriend is het gelukt je naam in een keer uit te spreken :D
Maar hij kan ook Nijntje zeggen :+

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:30

Gewoon spoedcursus nederlandse naam geven :j
Ik zou geen andere naam geven, ze moeten je accepteren hoe je bent, en ik vind dat je naam daar ook bij hoort.
Maakt niet uit hoe ze het uitspreken, maar ik zou het gewoon bij Maartje houden :j

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:36

Ik zou ook lekker mijn naam houden,
ze leren het maar uit te spreken - of niet natuurlijk, en dat is alleen maar grappig.
:D

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:38

Joh, die mensen daar verzinnen er wel wat op hoor, jij gaat je zelf toch niet druk maken of anderen jouw naam wel of niet kunnen uitspreken?
Mijn collega (pools) heeft een enorm lange naam, op het begin kon niemand dat uitspreken en we zeiden maar gewoon Aggie (haar naam heeeeel ingekort). Op het begin vond zij zelf dit maar niks, maar nu weten we niet beter en zij ook niet.

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:38

Dankjewel voor het enorme compliment (ik heet Marie :P )
Ik zou ook gewoon je eigen naam aanhouden hoor.. is hun probleem niet het jouwe !

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:03

Sorry mvs :)
@TS ohh k dacht dat je je naam officieel wilde laten veranderen! K zou t in t begin op Maartje houden en dan zien ze maar wat ze dr van maken toch. Mijn naam is ook voor sommige landen onuitspreekbaar (Willemijn), maar ach t levert wel grappige situaties op ;)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:04

Ik zie t probleem niet zo of je moet zo enorm gehecht zijn aan je naam?? Mijn vader heet Jaap en heeft in Engeland gewoond en heel veel contacten nu nog steeds in het buitenland. Daar heet ie dus gewoon Jack, veel makkelijker, hij zit daar echt niet mee en ik zou er geloof ik ook niet mee zitten maar goed mijn naam is wat internationaler....

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:08

Femke is ook altijd heerlijk uit te spreken voor zuid europeanen. :D In Frankrijk hadden ze er altijd moeite mee. Het enige wat nog wel eens helpt is het voor ze opschrijven. Vaak gaat het dan wat beter.

Op La Palma noemen ze me Fonka, naar een plaatselijke wijn... Mijn naam kunnen ze echt niet uitspreken, maar die wijnsoort lukt wel. :D

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:15

Ik zou mooi je eigen naam aanhouden! Of ze leren het maar uit te spreken, of jullie ´verzinnen´ samen een andere naam voor je!

Vind het trouwens wel altijd leuk klinken; fransmannen/francoises iets Nederlands laten zeggen :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:19

Ik zou ook je eigen naam houden, kan jou het schelen, ze wennen er wel aan. :j

Toen ik in Amerika zat dacht ik ook dat ze mijn naam niet konden uitspreken maar dat ging prima. :) (ik heet Marlies)
Ze spraken het uit als Marlease dus dat was praktisch goed.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:20

Lekker je eigen naam houden, het is juist leuk om een verbasterde versie van je eigen naam te horen. :D

Zo ben ik een paar maanden door het leven gegaan als Ai-lien, de thais engelse uitspraak van mijn naam. :')

EDIT: ik zie mar-lease hierboven, als ik bij vrienden in de states ben doen ze hun best mijn naam op z'n NLs uit te spreken, dan krijg je e-rain. :D
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 25-07-09 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 16:30

Ik zou ook je eigen naam houden, vind t altijd wel leuk om te horen hoe mensen uit andere landen je naam uitspreken ;) Kan je nog lachen ook!

(Ik heet Judith en word door Italianen bv zo ongeveer genoemd: Dzjuudithaa ;))

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 16:39

ik zit hier met hetzelfde ongeveer.
Ik ben nu voor een paar maanden in canada aan het werk, en ik Lotte, nou dat is ook niet te doen geloof ik
het is of iets van Lattee (koffie haha) of iets van Lodde. Nou een aantal hebben vanaf het begin gezegd, we noemen je Laura, nou ok goed. Ik luister nu dus naar verschillende namen en versies haha. Maar als ik me ergens in een bar of weet ik veel waar moet voorstellen doen ik dat met Laura, is toch makkelijker.
Ik zou dus idd gewoon zeggen maartje (grappig, want maartje is mijn 2e naam, dacht anders kan ik die wel gebruiken, maar is ook niet echt makkelijk voor canadezen) en als ze dat niet kunnen maken ze er maar wat van.