Jongen met achterstand, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karlijntjee

Jongen met achterstand, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 10:24

Nou ik heb dus vorige week zaterdag een jongen leren kennen, mijn eerste indruk was dat het niet mijn type was maar dat maakt niet zoveel uit. We hadden nummer uitgewisseld, gingen hyves, en op MSN.
Nou hij kon alleen niet zo goed typen op msn, ik kon soms echt niet uit zijn zinnen opmaken wat hij nou precies bedoeld! Maar woensdag zag ik hem dus weer, maar de vonken sloegen een beetje over, hij was echt heel erg lief voor mij. Die avond zaten we samen nog op MSN, en hij was heel lief en schattig aan het doen.
Dus we hebben wat afgesproken, we gaan vanmiddag dus naar de kermis!

Maargoed, gisteren dus, mijn tante kent hem ook, dus ik vertelde dat ik morgen met hem naar de kermis ging, verteld ze dat hij een achterstand heeft. Ze zei zo: Jaa niet dat je iets met hem.... Ik zo: uh nee. Ik wist eigenlijk helemaal niet goed wat ik moest zeggen.
Dus heb het even tegen mijn moeder gezegd hoe en wat, en die zegt dat dat niet slim is om iets verder te gaan dan alleen vriendschap,
okeee -O-
Want ALS ik iets met hem krijg, wil ik niet dat mijn moeder hem natuurlijk afwijst, dat doet ze niet echt zegmaar, maarja het zit natuurlijk wel in haar hoofd.

Maargoed, mijn probleem, hij heeft dus wel een achterstand, ik merk het wel op MSN, maar niet in het echt, nu ben ik vandaag alleen met hem op de kermis, misschien dat hij dan ook iets anders gaat doen, dan wanneer hij bij zijn vrienden is enzo. Misschien ook mooi dat we naar de kermis gaan vanmiddag, dan kan ik hem beter leren kennen.

Maar wat vinden jullie met een jongen met een achterstand? Want hij is verder gewoon lief en schattig.. en heb tot nu toe weinig gemerkt als ik hem gewoon sprak zonder MSN of hyves....
Iemand ook misschien ervaring hiermee?

shilady

Re: Jongen met achterstand, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:27

Een vriend van mij is ook nogal een apart figuurtje
Op msn zwaar dislecties ook en soms moet ik ook kijken wat hij nou precies schrijft maar in het echt valtie wel mee.
Zoals ik lees doet die van jou in het echt gewoon normaal enzo en merk jij weinig van zijn achterstand...
Is het trouwes bewezen dat hij een achterstand heeft?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:30

Wat voor achterstand moet dat dan zijn... ik dacht ook eerder aan dyslectisch. Mijn zwager lijkt als je hem ergens in geschreven woord tegenkomt ook niet helemaal 100%... maar is feitelijk een heel aardige, slimme jongen - die alleen veel moeite heeft met letters en woorden. Ik zou dus eerst proberen erachter te komen hoe het nou echt zit.

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 10:30

Jaa, want mijn tante kent zijn ouders.
Maar zou het invloed kunnen hebben op een relatie ofzo?
Want het is wel zo, je wilt natuurlijk dat je ouders je vriend ook leuk vinden enzo,
Ik heb helemaal geen zin meer in vanmiddag eigenlijk... omdat ik eerst hem leuk vond, maarja, nu is dat wel over..

Zal ik het er vanmiddag met hem over hebben? OF juist niet, zo ja, hoe zou ik er dan over kunnen beginnen?
Laatst bijgewerkt door Karlijntjee op 25-07-09 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:31

Wat voor een achterstand heeft hij? Loopt hij achter op zij leeftijd (Gedraagt zich jonger), heeft hij een achterstand in taal noem maar op.
Mijn broertje heeft een achterstand in leeftijd en is zwaar dyslextisch. Dit merk je ook alleen met msnen maar in real life is hij gewoon een normale jongen. Als hij dyslectisch is vind ik het geen reden om niks met hem te nemen. Voel jij je goed bij hem, kunnen jullie goed (op zelfde niveau) met elkaar praten dan zie ik geen probleem en zou ik zeggen leer hem beter kennen en maak plezier ;)

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 10:32

Jaa dankjewel!
Misschien heeft hij wel een achterstand in taal.... Ik heb alleen gehoord dat hij een achterstand heeft...
Kan wel vragen op wat voor school hij zit, misschien zit hij wel op een speciale, dan kan ik er wel over beginnen.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:34

Mijn ex-vriend heeft ook een achterstand en dat merkte ik ook echt aan onze msn gesprekken. Maar in het echt deed ie wel gewoon normaal hij had een achterstand qua school enzo kon moeilijk leren en snapte veel dingen niet. En nederlands typen ging hem ook erg slecht af zelfs in de nederlandse les snapte hij sommige woorden niet enzo. Zoals moesten we keer op school in nederlandse les van het woord ´´schieten´´ (voltooid werkwoord van maken oid), en hij had er ´´Geschiet´´ van gemaakt, terwijl het ´´Geschoten´´ had moeten zijn.

Ach kijk ik vond niet zo erg vond het eerder zielig voor hem dat hij zo is dacht toen van ´´Nou kan hij misschien toch niet zoveel aan doen´´ als ie zo is?
Zijn ouders hadden hem ook in de steek gelaten etc...Maar ondertussen heb ik wel 3 jaar een relatie met hem gehad. Alleen in het laatste jaar verliep het niet lekker omdat hij ´´losse handjes´´ kreeg. En dus hoef ik hem nu ook niet meer te zien en vind ik hem ook niet zielig meer want ik kan hem nu wel willen wurgen, na wat hij mij in dat laatste jaar allemaal aangedaan heeft van hele erge pijn tot aan verdriet en bedrogenheid. En ´´ons´´ ongeboren kindje heeft vermoord.
Laatst bijgewerkt door XFiemoX op 25-07-09 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:34

Heeft het invloed op een relatie... tja. Alles dat iemand maakt tot wat hij is, heeft invloed op een relatie, in welke zin dan ook. Maar als jij het goed met hem kunt vinden en verder nergens last van hebt als je met hem samen bent.... dan zou ik niet te moeilijk doen ;)

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 10:37

Zo heftig zeg!
Ik hoorde wel dat hij wel goed boos kan worden, maar ik weet niet hoe het zit bij meisjes, of hij dat dan doet.
Hij heeft namelijk al gezegd dat hij mij leuk vind. Maar ja, ik twijfel nu wel.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:37

Ik denk ook eerder aan zwaar dyslextisch als hij nergens anders iets vertoond. Mijn zinnen zijn ook vaak onleesbaar, maar ik denk dat het gewoon iets is dat je moet gewoon worden.

Ik zou zeggen vraag het hem eens, en beslis dan voor jezelf

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:37

Het woord 'achterstand' klinkt direct zo zwaar.
Ik zou onbevooroordeeld hem verder gaan leren kennen en dan pas er iets van vinden.
Mensen die moeilijkheden hebben met taal of wat dan ook, kunnen prima heel intelligent zijn. Daar zegt het dus (niet altijd) iets over.
Ik denk dat het voor een relatie belangrijk is dat je wel een beetje gelijkwaardig bent qua intelligentie (en dat staat dus niet gelijk aan de opleiding die je volgt of hebt gevolgd!). Niet dat je steeds van alles moet uitleggen, dat lijkt me nl. erg vervelend.
Maar succes vanmiddag!

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 10:38

Blue_Eyes schreef:
Heeft het invloed op een relatie... tja. Alles dat iemand maakt tot wat hij is, heeft invloed op een relatie, in welke zin dan ook. Maar als jij het goed met hem kunt vinden en verder nergens last van hebt als je met hem samen bent.... dan zou ik niet te moeilijk doen ;)

Nee dat heb ik ook wel!
Ik ben echt benieuwd vanmiddag, ik ben ook best nerveus moet ik eerlijk bekennen....

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:39

Ik denk dat ze achterstand op school bedoelen zijn familie leden en idd dyslecties

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 10:41

Dat denk ik ook, want hij is dan wel een jaar jonger als ik, maar merk niet veel van enig leeftijdsverschil ofzo.
Want verder is hij gewoon heel lief tegen mij, en dat is juist het punt dat ik zo aan het twijfelen ben, want als hij heel lief is tegen mij, maar hij heeft alleen een achterstand in taal, dan maakt dat toch niet uit? Ook niet wat andere ervan vinden... het gaat toch om mij?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:45

Ik zou gewoon wel afspreken enzo lekker plezier maken en elkaar nog wat beter leren kennen
niet snel verkering nemen ofzo gewon rustigaan dan merk je vanzelf wel of er iets mis is

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:47

Ach, jullie zijn ook nog niet verloofd of iets dergelijks ;)
Je ziet vanzelf wat voor vlees je in de kuip hebt. Je kunt in ieder geval beter spijt hebben van dingen die je hebt gedaan, dan spijt hebben omdat je dingen niet hebt gedaan.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:50

Sja wat is een achterstand...

Ik ben van mening dat in een relatie je toch iemand nodig hebt van hetzelfde intelectuele niveau.

Op den duur geeft het anders toch vaak botstingen.

maar gut je bent nog zo jong,ga gewoon kijken waar het schip strandt en have fun.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:52

Citaat:
mijn eerste indruk was dat het niet mijn type was maar dat maakt niet zoveel uit

Maakt niet uit? Juist wel! Mensen zouden beter naar hun intuitie moeten luisteren - dat voorkomt een hoop problemen. Je "innerlijke stem" heb je niet voor niets! Ik spreek hier geen oordeel uit over de jongen in kwestie hoor maar dat éne zinnetje van de TS viel mij op. :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:59

Gewoon lekker leuke dingen doen met iemand die aardig vindt, niks mis mee toch. Of ie wel of niet een "achterstand" heeft en waar die dan uit zou moeten bestaan is momenteel helemaal niet belangrijk. Veel plezier op de kermis!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 12:45

Ik wil je niet bang maken en niet iedere jongen met een achterstand is precies hetzelfde. Maar mijn ex-vriend was in het begin dat we elkaar in real-life zagen ook onwijs lief voor me en deed ook erg lief. Maar hierboven wat ik al eerder omschreef was het allemaal anders gelopen.

Karlijntjee schreef:
Dat denk ik ook, want hij is dan wel een jaar jonger als ik, maar merk niet veel van enig leeftijdsverschil ofzo.
Want verder is hij gewoon heel lief tegen mij, en dat is juist het punt dat ik zo aan het twijfelen ben, want als hij heel lief is tegen mij, maar hij heeft alleen een achterstand in taal, dan maakt dat toch niet uit? Ook niet wat andere ervan vinden... het gaat toch om mij?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:31

Citaat:
Ik wil je niet bang maken en niet iedere jongen met een achterstand is precies hetzelfde.

Als je dat nou maar onthoudt.... want nou neigt het ernaar dat je zegt dat omdat die knul een achterstand heeft, hij weleens agressief zou kunnen worden, en dat slaat natuurlijk nergens op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:23

Blue_Eyes schreef:
Citaat:
Ik wil je niet bang maken en niet iedere jongen met een achterstand is precies hetzelfde.

Als je dat nou maar onthoudt.... want nou neigt het ernaar dat je zegt dat omdat die knul een achterstand heeft, hij weleens agressief zou kunnen worden, en dat slaat natuurlijk nergens op.

Maar TS zei wel dat hij ook goed boos kon worden

grappig trouwens dat mensen zonder dyslexie dyslecties schrijven terwijl het dyslectisch is :D
Tsja, als je hem echt leuk vindt denk ik ook dat je moet kijken waar het schip strandt. Achterstand is een vrij breed begrip, maar als het echt alleen op gebied van taal is zou dat geen rol moeten spelen denk ik. (tenzij je je relatie grotendeels via MSN onderhoudt oid. :') )

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 23:49

Ik zou hem eerst maar even wat beter leren kennen en niet zomaar aannemen wat anderen over hem zeggen. Na verloop van tijd merk je vanzelf of jullie wel of niet bij elkaar passen. En inderdaad, je kunt op zoveel verschillende manieren een achterstand hebben. Misschien heeft hij inderdaad wel ergens een achterstand in, maar dat hoeft niet altijd een belemmering te zijn. Voor het moment is dat ook helemaal niet belangrijk, maak gewoon plezier met elkaar en kijk wat ervan komt.

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 00:47

sillyhorse schreef:
Ik zou hem eerst maar even wat beter leren kennen en niet zomaar aannemen wat anderen over hem zeggen. Na verloop van tijd merk je vanzelf of jullie wel of niet bij elkaar passen. En inderdaad, je kunt op zoveel verschillende manieren een achterstand hebben. Misschien heeft hij inderdaad wel ergens een achterstand in, maar dat hoeft niet altijd een belemmering te zijn. Voor het moment is dat ook helemaal niet belangrijk, maak gewoon plezier met elkaar en kijk wat ervan komt.

hier ga ik ook helemaal mee mee

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 01:34

Mijn vriendje heeft ook wat "achterstand"
Wat je achterstand kan noemen..
Vorig jaar kon ik 'm niet uitstaan, en dit jaar leerde ik 'm kennen.
Hij vertrouwde me toe dat hij verliefd op me was maar me nooit zou kunnen krijgen omdat hij ADHD heeft en autisme (ik weet niet in hoeverre jij achterstand bekijkt). Verder heeft hij ook nog dyslectie voor nederlands.
Mijn ouders heb ik dit nog niet vertelt, omdat ik niet weet of dit serieus is (ben 14 en heb er nu bijna 2 maandjes mee, hij is 364 dagen ouder dan mij :p).
Ik moet zeggen, zijn achterstand merk ik zelden, op msn merk ik wel dat hij heel veel schrijffouten typt, hij vertrouwde me ook al toe dat hij naar een psychiater moet voor ADHD en autisme enzo..
Njah, uiteindelijk heb ik er nu toch iets mee, los ervan dat hij beetje achterstand heeft, het is een jongen met gevoelens en naar 't schijnt (volgens zijn vriendin) is hij veel rustiger geworden sinds hij mij kent / ik met hem heb..
Dus, leer die jongen echt kennen en daarna zien jullie wel hoe het verder gaat.
Mij stoort de ADHD, autisme en dyslectie nog niet bij mijn jongen, maar ik kan ook niet weten hoe dit in de toekomst zal gaan.