Harrie de Hellemuis...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Harrie de Hellemuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 07:53

Wie kent het niet,muizen in huis?Nee?..Dan heb je echt mazzel want deze kleine knagertjes zijn niet of nauwelijks uit te roeien.
Ze zijn klein,handig,lenig,slim,planten zich echt te makkelijk voort en zijn in het bezit van een paar vlijmscherpe tanden.

Het is een ergernis om maar niet te spreken van ranzig :r ,zo lopen overal op en knagen aan alles...om gek van te worden.
Ik woon in een oud huis met werkelijk geweldige muizensnelwegen in de vloeren/plafonds,overal kieren en gaten waar ze tussendoor passen.
Iedere keer als er ergens in de straat een verbouwing plaats vind dan is het weer zover 8)7

Heb werkelijk het hele arsenaal open getrokken...
-vallen, (die werken alleen als je een onoplettende muis hebt en ze op de route kunt plaatsen) helaas liggen de muizen in een deuk van die dingen en lopen er vrolijk omheen :+
-gif, ze zijn nu eindelijk aan het nieuwe gif begonnen,met de vorige versie flosten ze hun tanden denk ik :roll:
- pur-schuim... om de gaten te dichten die ontstaan door het plaatsen van leidingen in muur en vloer. Helaas heeft Harrie zijn best gedaan en is er doorheen geknaagt.Gelukkig staat er een nieuwe bus klaar.

Net de plek opgezocht waarvan ik dacht dat de ingang was en jawel hoor....bingo. De gehele hoek leeggeruimd en schoongeveegt (morgen even de Dettol eroverheen) .Was druk met het stoffertje bezig en toen vond Harrie het welletjes en sprong over mijn hand heen >;)
Ik blij dat ik niet bang ben voor ze...ze kunnen zo lekker wegschieten :+

Aangezien hij nu goed eet van het gif hoop ik dat hij snel het loodje legt met zijn familie...begrijp mij niet verkeerd,ik wil dieren geen pijn doen,laat staan doodmaken maar ik ben nu echt de wanhoop nabij.

Het gepoets in de keuken,het alles iedere keer moeten ontsmetten voor dat je het kan gebruiken...begint een beetje waardeloos te worden.Alle eetbare producten worden standaard achter slot en grendel geborgen en de anti-bacteriële doekjes en Dettol vloeien rijkelijk...zucht.

Zijn er nog mensen met briljante tips...geef ze gerust en nee...een kat is niet aan de orde.

Zo...moest het even kwijt :o

Caira

Re: Harrie de Hellemuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 07:58

Inderdaad een goed gif strooien, of liever in bakjes leggen zodat je kan zien hoeveel ze eten. Ik vond er na een week zo 7 dood.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 07:59

Hihi het klinkt zo wel erg grappig!
Nee, wel keivervelend voor je! Echte tips heb ik niet. Wa tje ook nog wel eens hoort zijn lijmplankjes, maar die vind ik persoonlijk vreselijk. Muis loopt op plakje, plakje plakt muis vast, muis kan niet weg, muis droogt uit, muis gaat dood.
Maarja, als je de wanhoop echt nabij bent....?

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 08:03

doe je wel pindakaas in de vallen? een simpele muizenval werkt perfekt met pindakaas erop, zijn muizen echt gek op.

Verder heb je wel goed gif? Ik gebruik rattengif tegen muizen, werkt super.

dit heb ik op zolder, voor de rest is mijn jack russel :+: gek op muizen, als er ergens een muis te bekennen is(op stal bijvoorbeeld) is hij op muizenjacht.

Sinds ik de jack russel heb, heb ik ook geen last van muizen meer en heb ik ook nergens gif of vallen staan.
De jack russel werkt afdoende :P

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 08:11

Princesje schreef:
Maarja, als je de wanhoop echt nabij bent....?

Dat moet ze eens durven plaatsen :D :D :D en dan op Bokt zetten, dan heb je echt de poppen aan het dansen _O- _O-

Helaas geen tips voor je :n
Bokt-tip zou zijn: vangen en in het bos loslaten :D

Vroeger, als kind, ook een keertje muizen gehad. Ik liep naar de keuken en zag er 1 zitten, dacht die loopt wel weg en ik ben gewoon doorgelopen op mijn sokjes :+ brrrrrr ik voel hem nog onder mijn sokken wegglippen :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 08:12

Pindakaas he >;) ...ze lachen mij echt uit....eerst likten ze de vallen vakkundig schoon 8)7 en toen ik het later steviger vastmaakte met een stukje brood kreeg ik toch echt de middelvinger van ze :D

Het gif wat ik heb is de gemeente(staat ook rijkelijk aanwezig voor ze)...up to date zeg maar ;) Als dit niet snel gaat werken komt er idd rattegif :j

Ik woon op 3 hoog...geen omgeving voor een hond,bovendien is er al gif aan het werk dus komen er geen rovers in huis ;) .

Lijmplankjes vind ik te ver gaan,bedoel een doodklap geven tot daar aan toe maar lijmplankjes :n toch stiekum een softie :P

IkbenEllen..ik heb er vorige keer een vrijgelaten in het park...was babymuis en was per ongeluk in de emmer gevallen.Voldoe ik nu aan de Bokt-regels :P :D .
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 25-07-09 08:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 08:14

die lijmplankjes ken ik niet.. een muis blijft toch niet direct vast zitten in de lijm? of is het 1 seconde-lijm? nee, kan ook niet denk ik :')

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 08:15

De lijm is enorm kleverig,vergelijk het met een vliegenvanger.Ja...ze blijven dus kleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 08:16

Tinky12 schreef:
Lijmplankjes vind ik te ver gaan,bedoel een doodklap geven tot daar aan toe maar lijmplankjes :n toch stiekum een softie :P

Dan moet je dat gif ook heel snel weghalen. ;) Dat is echt barbaars, de dieren sterven dan heel langzaam en pijnlijk: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rattengif
Dat zou echt verboden moeten worden.

Tips heb ik verder niet (ik ben er ook op tegen om dieren dood te maken), maar als je ze dan persé dood wilt maken kies dan voor iets dat snel en pijnloos gaat.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 08:17

Je kan mn paps wel even bellen, die heeft een ongediertebedrijf :')

Maar die lijmplanken zijn inderdaad wel erg effectief, heb ik ook een keer bij een kennisje van me gezien. En echt, die muizen zitten gelijk muurvast.
Je kunt evt een bedrijf bellen voor informatie, teminste mijn pa doet daar wel aan. Alleen komtie niet in Amsterdam ben ik bang :')

Edit: Die gifblokjes zijn wel heel effectief. De muizen zijn snel dood (binnen een uur) en je zult de kadavers niet ruiken omdat ze uitdrogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 08:18

Petulan schreef:
Maar die lijmplanken zijn inderdaad wel erg effectief, heb ik ook een keer bij een kennisje van me gezien. En echt, die muizen zitten gelijk muurvast.

En hoe dat voor het beestje is maakt natuurlijk niks uit...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 08:19

Tsja, je wilt er van af of niet? Maar hier in NL zijn ze niet te verkrijgen want hier zijn ze verboden en niet te verkrijgen via officiele verkooppunten of bedrijven. Bedrijven die ze gebruiken raken hun licenties kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 08:20

Dus dan heiligt het doel alle middelen?

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 08:22

Tinky12 schreef:
De lijm is enorm kleverig,vergelijk het met een vliegenvanger.Ja...ze blijven dus kleven.

Je hebt gelijk... dat werkt goed bij vliegen :j

Rattengif is zeker een pijnlijke dood voor muizen (en wie dat gif ook maar eet), het beestje schijnt van binnen uit dood te bloeden. :7
moet je niet te lang over nadenken denk ik...
de jack Russel doet het snel, die bijt ze in 1x dood. Is dat denk ik het humaanst

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 08:22

RedPassion...Ik houd er ook echt niet van maar probeer ze maar eens op een humane wijze weg te krijgen.Dat is niet te doen.Het liefst heb ik ook dat ze snel en pijnloos uit deze wereld gehaald worden....utopie.

Alleen op deze manier kun je een heel nest uitroeien,deze nesten zitten tussen de vloeren/plafonds en daar kun je op geen enkele wijze bij zonder het gehele pand te slopen.

De muis is een heel speciaal diertje...een echte opportunist :j heb een haat/liefde verhouding met deze diertjes.
Ze hebben alle recht om te bestaan maar niet in mijn huis ;)

Lijmplanken zijn verboden in Nederland....dus moet je naar België :P Maar lijmplankjes...neh :n en een hond/kat aanschaffen gaat ook echt niet gebeuren.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 09:06

Oemf, wij hebben ook een muis gehad in huis.. Met de naam Mickey :')
Mijn moeder was DOODSbang en durfde niet meer in de kamer te zitten := Totdat Mickey het tijd vond om zijn land uit te breidden en ook eens de keuken ging ontdekken.. Toen was mijn moeder verbannen naar de achter tuin :=
We hebben ook van alles geprobeerd.. Muizenvallen met pindakaas, van die vang "kooien",enz. Gif hadden we in een doosje, zodat onze hond het niet op kon eten, maar niks hielp..
Tsja een kat, dat wilde mijn vader ECHT niet..
Maar de twee weken buiten, had mijn moeder het toch wel gehad.. En toen heeft mijn vader toegegeven en zijn we dezelfde dag nog om een kitten gegaan :+
En sindsdien hebben Mickey nooit meer gezien..
Voor jou misschien geen optie, maar ik vrees dat dat het enige is dat écht (en langdurig) helpt.. :=

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 09:08

zat je moeder 2 weken in de achtertuin? arme mams! _O-

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 09:11

Ja.. Ze kwam thuis van haar werk, ging door de gang, rennend (was de eerste keer dat ik haar zag rennen _O- ), langs de keuken naar de achtertuin.. Daar ging ze eten, boekje lezen, praten, bellen, enz. Totdat het tijd was om naar bed te gaan, dan rende ze weer door de keuken, door de gang, over de trap, naar d'r kamer..
Zou eigenlijk stiekem wel grappig zijn geweest als de muis daar ook eens had gelopen, op d'r kamer _O- Zou ze dan buiten zijn gaan slapen? :+

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 09:16

zoiets moet je filmen Jasia; voor het nageslacht _O-

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:07

Misschien toch maar eens de gemeente bellen? ;)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:29

Gemeente doet daar niets aan, alleen aan muskusratten.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:37

Geen idee, die van ons kwam om vlooien uit te roeien. Dan zullen ze dat toch ook wel voor muizen doen?

Maar als het er daadwerkelijk zoveel zijn als de TS beschrijft is het misschien wel handig om je eigen gifbusjes neer te leggen, de telefoon te pakken en een bedrijf te bellen die precies weet hoe je van Harry af moet komen. Of het nou de gemeente is of niet..

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:43

RedPassion schreef:
Dus dan heiligt het doel alle middelen?

Voor jou en alle andere bokkers die het "zielig" vinden een muis te vermoorden:

Slaan jullie nooit een mug, vlieg, daas, spin of andere insecten dood? Dat zijn ook levende beestjes die ademen, eten en poepen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:51

De ideale oplossing om muizen in een paar dagen definitief weg te krijgen, ook uit een oudere woning met zeker geweldige muizensnelwegen EN supersluipwegen is het aanschaffen van een kat. En volgens mij is dat ook de enige manier die ECHT werkt, langdurig bedoel ik.

Woonde ooit op een klein zolderkamertje, dat verbouwd was tot studio. Het was werkelijk Mouse Paradise! De enige bewoonde kamer op die verdieping, reken maar dat ze grootscheeps alarm sloegen van "daar is te vreten, daar is te vreten, kom snel! kom snel!"

Heb daar op die kamer alles geprobeerd wat ik kon bedenken. Vallen, gif, elk potentieel gat dichtkitten maar ze staken gewoon hun middelvinger op. Ik ving er wel eens een paar door dubbelzijdig plakband op de looproutes te plakken, maar dat was ook niet ideaal. Totdat iemand met het fantastische idee aankwam een KAT te nemen. Geloof het of niet, de geur van de kat is genoeg om elke muis zich veilig terug te laten trekken, en zich nooit meer te laten zien! In letterlijk 3 dagen was ik van het hele probleem af.

Het grote nadeel van gif vind ik persoonlijk dat ze niet ter plekke dood neervallen, en dus zo goed als overal kunnen gaan liggen rotten, met de geur erbij. Dat vind ik dus echt geen fijn plan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:58

Uthrick, ik maak nooit een levend wezen bewust dood. Dus ook geen insecten.

Het gaat me ook niet eens zozeer om het dood maken van die muizen, al zou dat voor mij niet snel een optie zijn. Het gaat me om de manier waarop. Als je het dan toch doet, doe het dan snel en pijnloos, al zijn het 'maar' muizen.