Mijn school had bedacht dat wij stage moeten lopen voor zeven maanden, waarbij je dus vanaf februari kon beginnen. Aangezien ik, fanatiekeling
die ik ben, het in 1x achter elkaar wilde gaan doen, betekend dit dat ik dus vanaf afgelopen februari tot en met eind augustus zou moeten stage lopen. Goed, stage gevonden; ideaal, ongeveer een kwartiertje in de trein, no problemo als je week OV hebt. Maarja, aangezien ik in één ruk door wilde, moet je dus ook tussen 16 juli en 16 augustus gaan treinen. (Voor de personen die dit niet weten, dan is je week OV niet geldig, reizen kan wel met korting.)
Ik uitgerekend wat voor mij het voordeligst zou zijn en ik kwam uit op retourtjes kopen met korting.
Dus ik vorige week daar mee begonnen. Eén retourtje kost voor mij €5,20. Ik heb dus ondertussen 7 dagen moeten reizen met een kaartje oftewel 7 x €5,20 = €36,40. En begrijp me goed, ik heb dit graag over voor mijn leerzame en leuke stage... maar...
Nu ben ik in al die 7 dagen dus nog geen enkele keer gecontroleerd!! Ik heb dus ondertussen al 14 x 15 minuten, oftewel ruim 3 uur, in de trein gezeten, zonder dat ik ook maar 1x ben gecontroleerd! Ondertussen dus al ruim €36 aan kaartjes uitgegeven die nooit zijn afgestempeld. Als arme student zijnde kan ik dit geld voor hele andere doeleinden heel goed gebruiken!
Het duiveltje op mijn schouder zegt
"stap de volgende keer in zonder te stempelen!"
, maar het engeltje in mij durft dit toch weer niet aan, want,
"je zal net zien dat meneer de conducteur dan langs komt" 
Achja, maandag stap ik natuurlijk weer in de trein, braaf geluisterd naar het engeltje, met de hoop dat meneer de conducteur me vandaag wel komt verblijden...
ik heb dan ook wel eens overwogen om dan geen kaartje te kopen, maar dat "engeltje" zorgde er toch ook altijd voor dat ik dat wel altijd braaf deed 

Mja toch elke keer maar weer een kaartje kopen hihi