waar irriteer jij je aan bij je buren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PrinsesJ

waar irriteer jij je aan bij je buren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 17:55

Naar aanleiding van een ander topic open ik dit topic ..

Ik ben wel zeer benieuwd waar de bokkers zich aan ergeren aan hun buren of misschien zelfs wel verder op in de straat...

Zo heb ik bij mijn ouderlijk huis: wij wonen op een hofje.. Vooraan een parkeerplaats maar een woning heeft een opricht en dat ligt achteraan het hofje.. Als wij de auto ''even'' voor de deur zetten om boodschappen uit te laden.. Auto te wassen of wat dan ook. Moeten hun ALTIJD Met hun auto erdoor.. En wat doen ze dan.. Gaan achter de auto (over voor) staan en dan de hele tijd toeteren totdat je eindelijk je auto wegzet..
Maar als ze er dan doorzijn.. Komen ze 5 min later weer terug.. WILLEN ZE ER WEER DOOR!!.. Dan kijk je op de parkeerplaats en dan zijn er gewoon 5 plekken vrij .. Waarom zetten ze hem dan niet gewoon even daar.. Ze zien toch dat jij bezig bent ..?!?! ..

En bij mijn nieuwe woning: De buren zijn nog als doof denkik.. Praten is bij hun schreeuwen.. Muziek is bij hun knoerdhard.. Zodat alle buren het gewoon mee kunnen zingen in hun woning.. En ik hoef echt zelf geen radio meer aan te zetten.. Als iemand op msn zich bij hun aanmeld kan ik het in de slaapkamer horen(hun hebben computer in de woonkamer).. En tegen hun zoon word al helemaal niet meer gepraat maar meer achter uit de strot geschreeuwd.. En zo heeft mijn buurjongetje een weg gevonden tussen hun tuin en die van ons.. Makkelijk toch.. Hoef ik niet om te lopen. En dan zie je hem gewoon langs je voorruit lopen terwijl hij daar niet hoort te lopen. Ook al wat van gezegd maar je blijft bezig..

Zo en nu jullie :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:57

Loeihard met de deuren slaan (en dan zo hard dat hun eigen raam eruit vliegt := ), met naaldhakken lopen over laminaat, keiharde muziek en geschreeuw in het holst van de nacht (rond half 4) en troep die ze in mijn tuin slingeren.

Maar dat is de laatste tijd godzijdank wel iets minder geworden.
Mijn andere buren heb ik geen last van.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 24-07-09 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

PrinsesJ

Re: waar irriteer jij je aan bij je buren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 17:58

Oja dat ook ja.. Aangezien wij nog bezig zijn met de verbouwing is onze achtertuin op zijn zacht gezegd een vuilnisbult .. Maar nou denkt het buurjongetje ook dat hij zijn rotzooi daar mag dumpen.. Pennen, Poltloden, stiften. Mos zelfs! En kluten grond ..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: waar irriteer jij je aan bij je buren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:59

Ik had vorige maand opeens een compleet schilderij in mijn achtertuin staan :D
Die heb ik trouwens wel weer professioneel teruggeslingerd O:)

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:00

Mijn oude buren hadden er nogal een handje van om de oprijlaan vol te parkeren. En altijd als je weg moet staan er 5 auto's geparkeerd, terwijl er duidelijk is afgesproken dat ze hem aan de kant van de weg moeten zetten. Volgens mij 55x gevraagd, en nog stront in hun ogen en oren. GEK werd ik ervan. Dan duurt het ook nog is een half uur voordat ze weg zijn, want die moet gedag zeggen en die... pfffff breek me de bek niet open. Ben blij dat ze weg zijn.
Of mijn andere buren die 2 auto's naast elkaar op de oprijlaan zetten zodat ik er "NET NIET" door kan naar ons huis 8)7 B-) HALLO zijn wij hier stom ofzo?! pfff, of zondag ochtend, de enige keer dat ik kan uitslapen hoor ik GILLENDE buurkinderen, joehoe doe is stil joh! Ik gil toch ook niet om 8uur savonds de boel bij elkaar.

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 18:01

hahaha.. Geen kado van de buren ..? Niet jarig geweest ofzo?? Laatst waren mijn vader en ik mijn voortuin aan het leegplukken (HEEELLEMMMAAAL VOL MET ONKRUID).. En zou het buurjongetje wel helpen.. Gaat hij onkruid uit hun tuin halen en bij mij in de afvalcontainer gooien.. Gelukkig wonen we er nog niet echt en zijn we nog bezig.. Maar ik ga wel opletten met hem

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:02

dat is een hele waslijst. maar kort samen gevat; ze hebben een hekel aan paarden.....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:03

de achterbuurvrouw die kan alleen maar schreeuwe ipv normaal praten, vooral op dr kindje

de andere buren naast em zijn aparte mense, maar totaal geen last van
de andere kant zijn ook aardig, alleen ben ik bang dat dat zoontje ( nu 5) nog flink problemen gaat veroorzaken, nu al overlast van, schreeuwen, niet luisteren naar ouders, huin kat van schutting af proberen te duwen, grote mond tegen voorbijgangers,,,,,laatst was die kluitzen zand tegen de schutting bij mij aan gooien, en daarachter ligt mijn konijnenren
al paar keer netjes gevraagd om te doen, en gewoon doorgaan he, nou en zei die, is mijn schutting
( is MIJN schutting, buren mogen blij zijn dat ik die geplaats heb en hun nu een afscheiding hebben)
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 24-07-09 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 18:03

Haha ik begin me aan steeds meer te irriteren aan mijn buren.. Iedere buurbewoner in mijn straat met een oprijlaan hebben minstens 3 auto's.. Mijn andere buren dus 4!!.. Meneer is nog al gek op jeeps :Z .. En dus staan er 2 op hun oprijlaan en de andere twee aan de weg.. Dan heb je de overbuurman.. Die heeft er 3.. Dus ook eentje aan de weg.. En vaak kan ik dan in de andere straat pakeren ..

Shaar

Met de buren van de ene kant heb ik geen moeite. De buurman zegt nooit wat en de buurvrouw zegt alleen maar 'hoi', dus dat is lekker rustig :D
Aan de andere kant hebben we sinds kort nieuwe buren met 3 kleine kinderen, en als ik ergens gek van wordt... Onze tuinen zijn gescheiden door deels een schutting en deels een lager hekje, en die kids willen alleen maar aandacht van ons trekken wanneer ze buiten in de tuin zijn. Zelfs de buurman vindt het nodig om continu bij ons naar binnen kijken, en daar wordt ik een beetje onpasselijk van. De buurvrouw heeft ook een handje van schreeuwen en schelden, dus geef mij de vorige bewoners maar terug haha ;)

tante_trien

Mijn oude buren waren áltijd ruzie aan het maken, met elkaar, met de kinderen of de kinderen onderling. Ongeveer 2x per week hoorde je een van de kinderen:"Papa hou op, dat doet pijn. |( ". Daar brak mijn hart van. We wonen nu 4 weken in lelystad, en hier nog helemaal nérgens last van gehad.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:04

Aan de ene kant wonen mijn grootouders, die hebben bij mooi weer 't keukenraam open en dan één of andere Hollandse zender keiluid aan... maar dat is meestal als ik aan 't werk ben. :D

Aan de andere kant woont een vrouw... van haar hebben we echt geen last... het is eerder haar zoon. Door de week heeft ie z'n hond altijd mee... maar op de één of andere manier kan dat beest weekends niet bij hem thuis blijven... dus dumpt ie 'm zaterdagsochtends megavroeg hier... beest blaft naar alles wat ie meent te horen. Leuk als je op je vrije zaterdagochtend even wat langer wil slapen. :roll:
En die zoon heeft kennelijk wat aan z'n benen... zet z'n auto altijd middenin de weg. Is niet zo erg op zich, ware het niet dat we aan een doodlopende weg wonen. :+ En dan ook nog een grote mond geven als je zegt dat je er langs wilt.
't Is waarschijnlijk bemettelijk want z'n vriendin heeft er ook last van. := Terwijl het parkeerterrein nog geen 20 meter verderop ligt. 8)7

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:04

Mijn buren hebben een wietplantage. En dat stinkt echt als de pest. Een geur die overal doorheen dringt. Mijn slaapkamer ruikt gewoon permanent alsof ik net een joint heb zitten roken.
Ook hebben ze zo'n 8 kapotte auto's, die hier allemaal voor de deur staan.
En ze maken altijd ongelooflijk veel kabaal, omdat ze met 8 man in een eengezinswoning wonen.
En mijn buurjongens dumpen ook altijd al hun afval in onze tuin.

Als je ergens wat van zegt, dan doen ze het expres nog harder/erger...

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:05

Ik woon in een flat waar redelijk veel (rijke) oudere mensen wonen, die werkelijk alles in de gaten houden en niets beters te doen hebben dan (anonieme!) briefjes door de brievenbus te gooien dat ik mijn was niet op het balkon mag drogen, dat ik moet kiezen welke kleur ik de trapleuning ik wil :+.

Maar verder woon ik ontzettend leuk, en het voordeel van oudere mensen is dat ze op tijd in bed liggen, weinig herrie maken en dat ze ook geen last hebben van mijn (eventuele) herrie.

zorro

Ik erger me aan de nieuwsgierigheid van mijn buren, we worden altijd in de gaten gehouden, en ze staan zonder schaamte bij ons op de oprit te loeren wat we aan het doen zijn. Erg vervelend. Maar er is gelukkig wel mee te leven, we negeren ze gewoon.

Lynn_Nikita

melsh schreef:
Mijn buren hebben een wietplantage. En dat stinkt echt als de pest. Een geur die overal doorheen dringt. Mijn slaapkamer ruikt gewoon permanent alsof ik net een joint heb zitten roken.
Ook hebben ze zo'n 8 kapotte auto's, die hier allemaal voor de deur staan.
En ze maken altijd ongelooflijk veel kabaal, omdat ze met 8 man in een eengezinswoning wonen.
En mijn buurjongens dumpen ook altijd al hun afval in onze tuin.

Als je ergens wat van zegt, dan doen ze het expres nog harder/erger...

meld misdaad anoniem???

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 18:06

Ik dacht dat ik het slecht had maar jij MELSH heb het nog slechter.. Gelukkig heb ik dat niet.. Zo zie je maar weer waar iedereen zich eigen aan kan irriteren haha

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:08

De buren links en rechts van ons geven eigenlijk weinig last, maar onze achterburen zijn een hel!
Zit je met mooi weer lekker in de achtertuin, hoor je alleen maar constant; Ilse, niet doen! Blijf daar af! Ilse, zeg nu sorry!

Echt, die moeder kan álleen maar zeuren en zeiken op dat kind, terwijl die andere twee het meestal doen.
Maar serieus, ze heeft zo'n irritante stem!
En dan de hele dag dat gezeik aan je hoofd, terwijl je even rustig in de tuin wilt zitten, daar kan ik me echt dood aan ergeren!

Nou hebben de buren het ook niet altijd makkelijk met ons (of eigenlijk met mijn broers) gehad hoor.
Feestjes tot laat, vrienden die zo dronken waren dat ze bij de buren in de tuin stonden te plassen, geschreeuw.
Gelukkig was dit maar twee keer in het jaar zo, en snapten onze buren het dan ook wel dat het een beetje uit de hand zou kunnen lopen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:08

Anoniem is geen optie, die lui weten dan echt wel meteen dat het van ons komt.

Over 1,5 maand verhuizen ze... Helaas maar een straat verderop :|
Ik gun die mensen echt een ticket naar Timboektoe.
Mijn andere buren zijn gluurders, maar daar heb ik niet heel veel last van... Ik doe gewoon de lamellen op zo'n manier open dat ik wel naar buiten kan kijken maar anderen niet naar binnen.

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 18:08

dat is zo leuk bij mijn ouderlijkhuis.. Zit ik nou ook toevallig.. EN doordat we in een hofje wonen en vrij vooraan wonen komt iedereen bij ons langs.. En zie dan de buren kijken :+ ..

Vorig weekend wouden we al het meeste van mijn spullen oververhuizen.. Dus hebben we 3 auto''s volledig ingeladen }:0 .. En die deden we dan even voor het huis neerzetten.. Eerst ging de buurvrouw ''stiekum''(veeel eerrgguuhh op) vanaf de eettafel kijken... Toen kwam auto nummer 3.. En toen moest ze toch wel voorin de kamer gaan staan en kijken wat we aan het doen waren.. Ze kon het niet langer houden :+ .. In plaats van dat ze gewoon naar buiten komt en vraagt wat er aan de hand is .. :Z

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:09

Ik woon in een flatje met allemaal werkende jongelui, 12 appartementjes en 3 hoog. En mijn buurman gooit altijd zijn voordeur dicht, of ie nou thuis komt of weg gaat. Maakt hem ook niks uit hoe laat het is. En mijn onderbuurman krijgt vaak zijn vriendje over de vloer en dan gaan ze stoeien ofzo, in ieder geval lijkt het net alsof er steeds iemand valt, want het dreunt ontzettend. Ook erger ik me eraan dat mensen, ik weet niet wie het steeds doet, de achterdeur dicht laat vallen. Deze zit op een veer, en knalt met een hele harde knal dicht. Terwijl als je hem gewoon ff vasthoud ie zachtjes dicht gaat. En ook dit gebeurd op alle tijdstippen van de dag, werd in mijn vakantie er elke dag om half 6 wakker van. Denk dat ik maareens anoniem een briefje op de deur ga plakken beneden. Maar verder is het er heel leuk en gezellig wonen!!

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:10

Als mijn buurvrouw haar thailandse gejengel opzet 7 uur smorgends. Hun dochter met naaldhakken over de laminaat loopt, Kei hard met de deur gooien zodat de hele rij schrikt, Dat altijd als ze bezoek hebben, Maar dan ook altijd, een heel irritant kippengelach komt en de volgende 5 min : 'Daaag ! Daaag !' :+

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 18:11

haha de buren bij mijn ouderlijk huis knalde ook altijd de voordeur loeihard dicht.. Haden de deur + kozijn net 5 jaar hebben ze alles moeten laten vervangen.. Was helemaal kapot bij het slot haha

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:13

Het eerste voorbeeld van de boodschappen uitladen kun je van 2 kanten bekijken. De buren kunnen hun auto even op de parkeerplaats zetten of jullie doen dat gewoon ...

De weg richting stal ligt aan het einde van een doodlopende, smalle weg. De laatste woonboot heeft een aantal parkeerplaatsen achter de woonboot (zo'n 10m verder dan de ingang). Nu heb ik zo vaak meegemaakt (ook gewoon als ik achter hun reed) dat ze de auto eerst voor de ingang neerzetten (waardoor ik er niet lang kan) en dan hun boodschappen uit gaan laden. Ik heb ze nooit met meer dan 4 tassen of tasjes zien sjouwen en dan nog kunnen ze niet die 10m lopen. GILLEND GEK wordt ik er van ...

Onze buurvrouw is altijd erg goed in de trap op stampen, zwaar stampend met hakken door het huis lopen en deuren dicht smijten.

Wij zijn ook niet de meest stille, toen mijn zussen en ik klein waren hadden wij vaak ruzie wat veel geschreeuw en dus overlast veroorzaakte. Ach ja, het hoort erbij. Wil je geen last hebben van buren moet je maar ergens afgelegen gaan wonen. Natuurlijk zijn er wel grenzen ...

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 18:13

ofdat er een buurvrouw(2 huizen verderop).. begint te klagen dat je de hond aan de lijn moet doen. ( ik neem mijn hond nou weleens mee naar het nieuwe huis in de auto) en dan laat ik haar altijd dat kleine stukje naar het huis los lopen.. Ze loopt altijd netjes naast me en doet NIKS!! En dan zien dat die vrouw zelf de hond uitlaat.. een flinke drol op de stoep legt en met een rode kop verder loopt :+