Laatste keer dat ik alleen thuis ben gebleven!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaaikeMo

Laatste keer dat ik alleen thuis ben gebleven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 13:03

Pfff..
Pa ging met zijn vriendin op vakantie, ik bleef lekker thuis achter.
Nou vind ik geen probleem :)

Tot nu..
Paar dagen geleden, breek ik bijna mijn nek door een spin. Lekker aan het douchen, wandelt er 1 door mijn douche heen..
Wist niet hoe snel ik weg moest komen! met gevolg, een mooie glijer door de badkamer heen :')
(na 10 min toch lef bij elkaar gehaald, om hem te verzuipen en kapot te slaan met shampoo fles)

Vandaag, ik kijk in de wasbak.. Zit er echt een dikke dikke dikke spin in!! Half huilend, lef bij elkaar gehaald, allemaal wasmiddels erover gegoten.. en weer verzopen..
Maar zoals bekent, spinnen komen altijd met zijn 2..
Nog geen minuut later trek ik een gordijn open, valt er 1 naar beneden!!!!

Ja wat nu!? die kan ik niet verdrinken, en noooo way dat ik erop ga staan of dergelijke..
Na een half uur maar naar buitengelopen, in mijn pyamabroekje, en iemand gaan zoeken die de spin wilde verwijderen uit mijn huis.. Gelukkig waren er 2 mannetjes ergens mee bezig, en heeft er 1 de spin naar buiten gemikt..

Ben nog tot maandag alleen thuis, en vind het dood en dood eng..
Ik kom vrijwel nooit spinnen in huis tegen, en nu ik alleen thuis ben, al 3! blegh..

En wat nou, als ik ze weer tegenkom, en ze niet kan killen!? ;(

Paardenmeis1

Re: Laatste keer dat ik alleen thuis ben gebleven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:04

Waarom zou je ze uberhaupt 'killen'. Doe normaal, doe m in een bekertje ofzo (je hoeft m niet eens aan te raken) en zet m buiten neer.

Klaar.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:05

Durf je een glas over ze heen te zetten? Als dat lukt, pak dan een papiertje (of een stuk karton :') ) en schuif dat er onder, dan heb je de spin te pakken. Dan kan je hem naar buiten doen of verzuipen ;)

LovingTweety

Zo'n elektrisch tennisraket kopen :D Ideaal!!

Ik heb 3 katten in huis, spinnen krijgen niet eens de kans meer.

Tallout

Oh meid ik leef helemaaal met je mee. Ik ben net zo fobisch voor spinnen..
Maar, niet om je nog banger te maken meer om je voor te bereiden, ze komen altijd met 2, dus je moet er nog 1....

@ Elaine: Dichtbij spinnen komen is voor ons enorm eng.

Zwartwitje

Ben je echt zo bang voor spinnen? Hoe moet dat dan als je later op jezelf woont? Je kunt ze ook gewoon laten wandelen, spinnen eten irritante vliegjes op enzo.

edit: of dat :j

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:06

Ik kan me wel engere dingen voorstellen dan een spinnetje >;)

AaronYve

Wel killen, ze vallen je niet aan dus hup met die schoen erop en goed duwen. Misschien na en paar keer krijg je wat meer lef erin. Maar ik vind ze ook echt griezelig, maja toch kapot maken hé

Jollyjoy

Ook ik ben geen fan van spinnen. Ze doen nuttig werk hoor, maar dat heb ik liever niet in mijn huis. Ik woon nu op mezelf en dacht er echt over na wat ik moest doen als er een spin in mijn kamer zou zitten, want nu kon ik niet meer aan mijn vader vragen om er wat aan te doen.

Gelukkig in de loop van de tijd wat dapperder geworden. Durf ze nu vaker naar buiten te verplaatsen of inderdaad te 'killen'.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:07

Of ze het weten he.....altijd vaste prik zodra mijn ouders op vakantie waren, zat er zo'n joekel ergens in de kamer! Ach de buurman raakte eraan gewend.

Ik ben ook echt panisch voor van die grote spinnen, het is te belachelijk voor woorden ik weet het, maar ik ga volledig in paniek. Manlief ging er een keer om lachen en toen barstte ik ook nog in huilen uit.....

Ik kan ze niet zien, al helemaal niet weghalen, doodmaken, opzuigen of wat dan ook, en het erge is ik wéét echt hoe belachelijk het is, maar de paniek-modus gaat direct aan en ik kom daar niet uit.....

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:07

LovingTweety schreef:
Zo'n elektrisch tennisraket kopen :D Ideaal!!

Ik heb 3 katten in huis, spinnen krijgen niet eens de kans meer.

Ojaa, maar dan moet je als je een dikke spin hebt wel een goede hebben :j Mijn oom heeft zo'n heel sterk ding, nou daar wil je geen schok van krijgen :=

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:08

Ik vind dat ze absoluut geen nuttige dingen doen :'). Lang leve de electrische vliegenmepper, die doet wat nuttigs. Spinnen maken me alleen maar enorm bang. Als ik alleen thuis ben (vaak genoeg) en er is een spin klop ik aan bij de buuf :=.

rossebol

Ow gats ik ben ook vreselijk bang voor spinnen succes nog die paar dagen.

caboclo

hier nog zo 1 ........
ben ook echt mega bang voor spinnen.
gelukkig heb ik hier me deo spuiter staan
ene de vliegenspray van de paarden..
helpt best goed gaan ze van op hun rug liggen O:)

gelukkig heb ik dat probleem al op gelost.
nou ben ik nog op zoek voor iets waar ik umh mee weg ken halen..

now way dat ik umh op pak. :+

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:10

caboclo schreef:
hier nog zo 1 ........
ben ook echt mega bang voor spinnen.
gelukkig heb ik hier me deo spuiter staan
ene de vliegenspray van de paarden..
helpt best goed gaan ze van op hun rug liggen O:)

gelukkig heb ik dat probleem al op gelost.
nou ben ik nog op zoek voor iets waar ik umh mee weg ken halen..

now way dat ik umh op pak. :+

Op het moment dat ik aan het sprayen ben, ben ik al te dichtbij :+.
No Way dat ik zo dichtbij kom, dat doet me buuf maar...

Krielkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:12

Het is voor sommige mensen misschien moeilijk voor te stellen, maar er zijn echt mensen die écht bang zijn voor spinnen. (Hier zit er nog een...) En als je echt bang bent voor spinnen, is een glaasje eroverheen te dichtbij komen. Een vliegenmepper is te dichtbij komen. En al helemaal een papiertje onder het glaasje en het dan optillen... Stel dat 'ie eruit valt!

Misschien met de stofzuiger? Ik haal altijd alleen de borstel eraf, dan heb je een grotere afstand. Is nog steeds eng, maar dat is meestal mijn beste optie...

Buurman/-vrouw is natuurlijk ook een optie, maar die hebben ook grenzen denk ik :o

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:12

Waarom moet altijd alles gelijk dood wat we eng vinden?
Als ik jou eng vind plet ik je toch ook niet ? :n

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:13

Groot dik telefoonboek bij de hand, zodat je die dr op kan gooien zodra ze op de grond zitten.... :D

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:14

Chantal__, dus jij hebt liever een stel muggen, fruitvliegjes en ander vliegend gespuis in je huis dan een spin?

Wat Lovingtweety trouwens zegt, mijn katten eten ook alles op dat ook maar een klein beetje kruipt, krioelt, springt of vliegt. Als ik een ongenode gast in mijn huis heb roep ik mijn katten erbij, die lossen het op. Alleen wespen zet ik buiten, zij zorgen voor de rest en spinnen laat ik met rust.

Laatst trouwens wel op de manege in de oude schaapskooi (= spinnen-bonanza) geslapen met een stel andere meiden. Er zat een spin ter grootte van mijn handpalm op de muur. Nou, die vind ik ook niet grappig meer, hoor. Met zijn vijftienen hebben we staan gillen, tot ik me bedacht dat iemand toch iets moest doen, dus ik hem 'm buiten gezet met een tupperware bak (een beker paste nie tover hem heen).

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:14

sunshine schreef:
Waarom moet altijd alles gelijk dood wat we eng vinden?
Als ik jou eng vind plet ik je toch ook niet ? :n

De spin moet niet dood, maar iig uit mijn buurt.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 13:14

Ja stofzuiger, ze zeggen altijd dat ze er weer uit komen lopen..

Met kleine spinnetjes doe ik dat nog wel, daarvan ben ik overtuigd dat ze het niet overleven :D Maar zo een grote..

Zwartwitje

Re: Laatste keer dat ik alleen thuis ben gebleven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:15

Een stofzuiger, daar komen ze weer uitgewandeld :j

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:17

Zwartwitje schreef:
Chantal__, dus jij hebt liever een stel muggen, fruitvliegjes en ander vliegend gespuis in je huis dan een spin?

Ik wou zeggen... wij hebben een huisspin (makkelijk te herkennen, want mist anderhalve poot) en dus eigenlijk nooit muggebulten of fruitvliegjes o.i.d.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:17

Oh echt, ik heb precies hetzelfde.. Maar wat een lef heb je.. Ik ben ook panisch voor spinnen. Kleintjes gaan nog wel, maar als ze ook maar wat meer vorm krijgen krijg ik de kriebels over mijn lijf...

Mijn redmiddel... := Mijn vriend/vader/iemand die in de buurt is.. Alleen ben ik nu ook weer een week alleen _O-

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:18

Ik ben niet bang voor spinnen en laat ze altijd zitten :D Mijn kat vreet ze ook regelmatig op _O- Jakkes :r

Zodra ze errug groot worden ben ik er minder van gecharmeerd :') Dan gooi ik ze naar buiten! :D

En trouwens, spinnen ( ook de grote en kleine huisspinnen!! ) bijten hoor!! Kunnen veel mensen hier zeggen dat ze niks doen, maar dat is niet waar! :n Ik ben vorige keer door zo'n kreng in mijn voet gebeten, jeuken als de pest!! :( Je houd er gelukkig niks aan over, maar ze kunnen wel degelijk wat doen! :+