Welke scooter voor ongeveer 500 euro?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lisaschokker

Welke scooter voor ongeveer 500 euro?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 22:08

Hallo,

Ik heb een aanbod gekregen om een paard te gaan rijden die zo'n kleine 15 km van mijn huis staat.
Wanneer het echt klikt en het doorgaat zit ik erover te denken om een snorfiets/scooter of iets in die
trant aan te schaffen voor het vervoer. Ik heb mijn rijbewijs maar nog geen eigen auto, en om
de hele winter te gaan fietsen vind ik wat te ver.
Nu vroeg ik me af of meer mensen op deze manier naar hun paard gaan? Wat zijn de voor- en
nadelen? Wat raden jullie aan? Ik wil er ongeveer 500 euro aan uitgeven, is dit reeel?

Alvast heel erg bedankt!

groetjes

*ik heb al getemd omdat ik niet weet waar dit topic hoort*

zelf heb ik dit in gedachten, simpele tomos:
http://images0.speurders.nl/images/39/3 ... 2740_1.jpg
Laatst bijgewerkt door TeeGee op 27-07-09 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel iets aangepast

Anne.

Re: Wie gebruikt een snorfiets/brommer/scooter naar de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:16

Hoi, ik ga met mijn brommer naar een verzorgpaardje. Dat is ongeveer een KM of 10. Dat is best te doen, maar ook mijn enige keuze. Ik heb geen fiets en geen autorijbewijs.
Vaak rijdt een brommer zuiniger dan een auto en het is goedkoper in de aanschaf, maar daar zitten wel nadelen aan natuurlijk!
- In de winter is het KOUD! Ik heb wel eens in hartje winter moeten stoppen omdat m'n handen zo koud waren dat ik ze bij mn uitlaat heb op moeten warmen
- In de winter is het NÁT! Da's ook niet altijd even fijn om nat aan te komen als je nog moet rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:39

ik heb ook een scooter, omdat ik nog geen 18 ben....
in de winter is het wel HEEL koud, maar dat is te verhelpen met goede handschoenen. Echter ben ik zelf wel eens bijna flauw gevallen na 7/8 km rijden in de kou met te dunne handschoenen vanwege de pijn daarna. In de winter scooten is echt niet tof :n Maar in de zomer is het heerlijk! :j

500 voor een puch oid is volgens mij wel te doen.

lisaa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:42

Ik ga ook regelmatig met de scooter naar mn paard, is zo'n 10 km. is prima te doen, al moet je er in de winter idd voor zorgen dat je genoeg kleren aan hebt :j Ander nadeel is wel dat het erg glad kan zijn in de winter en je dus sneller onderuit kan gaan.

maar vooral in de zomer is idd heerlijk :D (zonder al die insecten dan :+ )

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:44

Wij hebben ook een tomos, superhandig ding. Eigenlijk mag ik er nog niet op, maar soms stiekem als anderen gaan buiten rijden en ik meega pak ik liever de brommer dan de fiets :')
Mijn moeder heeft ook een elektrische fiets (sparta ion), dat is ook heel erg handig, blijf je nog wel in beweging maar die fiets 'trapt' met je mee (dus niet zo'n fiets met een motortje die uit zichzelf rijd).
Maar die kan ik meenemen omdat m'n moeder die heeft, zou ik zelf niet kopen. Dan zou ik voor een tomos gaan.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:44

Ik ga ook met scooter naar mijn verzorgpony. En ik vind dat heel slecht van mezelf, omdat het maar 2 km is. Haha, dat is op de fiets nog niet eens 5 minuutjes. :')

Maar ik kan een scooter je wel aanraden hoor, heerlijk. Je hebt een veel groter bereik. Alleen inderdaad ontzettend koud aan je handen in de winter. Hoeveel handschoenen je ook aan doet, na 10 minuten krijg je sowieso last van kou als het vriest. :\

Je conditie gaat er wel vreselijk van achteruit. O:)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 00:06

15 kilometer op de scooter is 's winters echt wel ver, vooral je handen worden koud, maar je koelt zelf ook ongemerkt af. Ik moest 's winters jarenlang 6 kilometer heen en 6 kilometer terug om mijn dochter naar school te brengen, en dat was al koud zat. En door wat kleppende w**ven van ouders, die teveel herrie maakten met hun gebep, mocht ik niet meer warm worden in het schoolgebouw, omdat dan die kleppende w**ven ook binnenkwamen. Duidelijk automensen die zo'n school leiden...
Kortom, ik denk dat 15 kilometer 's winters echt niet lekker is.

Voor 500 euro heb je eerder een tweedehands tomos brommertje of vespa, dan een echte degelijke scooter, denk ik.
Die kleine tuffertjes rijden vaak wel zuiniger dan scooters, is mijn ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 00:13

een 2ehands vespa voor 500 euro..
Waar :D ?

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 00:16

Ik denk dat het wel te doen is, wel één met helm, is je hoofd alvast warm! Skibroek en ski-jas aanschaffen én goede ski-handschoenen of moterhandschoenen. Schijnen zelfs met verwarming te zijn. Voordeel van een ski-outfit is dat deze ook wind- en waterdicht zijn én niet zo dik als honderd jaar geleden.

Het is wel een investering maar dan heb je ook wat!!

Veel rij-plezier op paard en scooter.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:38

Menino schreef:

:oo Inderdaad, waaarrrr.. ?! :D

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:30

Ik ga altijd met de scoot naar m'n paard. En naar m'n werk en overal naartoe eigenlijk. 15 km is een aardig stukkie lijkt me. Investeer dus zeker in goede regenkleding en voor de winter is een skipak o.i.d. geen overbodige luxe. Denk ook aan dikke sokken en goede handschoenen. Ik ga dit jaar motorhandschoenen kopen, want zelfs met kwalitatief goede wintersporthandschoenen hou ik het nauwelijks een kwartier uit als het koud is... Maar daarentegen is een scoot in de zomer echt ideaal :)
Laatst bijgewerkt door JoT op 22-07-09 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:31

Ik heb ook een scooter en ga daar dus indd ook mee naar stal.
Alhoewel stal erg dichtbij ligt vind het wel makelijk met de scooter.
Enige nadel is wel dat s'winters best koud en glad kan zijn op de scooter.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:37

Toen ik mijn paard nog niet thuis had staan reed ik ook elke dag op mijn scooter 15 km heen en 15 km terug op mijn scooter.
In de winter is het idd verschrikkelijk koud maar een goede water/wind dichte winterjas bied wonderen en ipv een skibroek had ik altijd de nierendeken van mijn paard( water en winddicht en van binnen fleece gevoerd) om mij heen geslagen ( kon ik dichtmaken dmv het klittenband).
Nu ik mijn paard thuis heb staan is mijn scooter dus ook overbodig geworden en wordt daarom ook verkocht.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:40

voor 500 euro kan je makkelijk een 2de hands scooter kopen ;) Ik heb een peugot loxoor voor nog onder die prijs ;) 1,5 jaar oud, geen beschadigenen, alleen even goed zoeken :)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:00

Echt koud is het dus. Je moet dan ook rekening houden met de aanschaf van die dikke kleding.. da's ook duur. Mijn scootertje komt over een aantal maanden te koop, maar dan is het al te laat neem in aan (moet eerst mn rijbewijs halen :P)

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:38

hoi,ik rij op zo'n Tomos (van je foto) naar de paarden,ongeveer 4 kilometer van ons huis vandaan.
voordelen;een hele tank voor nog geen 5 euro,
sneller dan met de auto (minder stoplichten)
lage verzekeringspremie,
nadelen; door weer en wind,warme en niet waterdoorlatende kleding dragen,
altijd een beschermende bril opzetten i.v.m.insecten,zand ,wind etc.
als het koud is wel iets op je hoofd doen,en handschoenen aan.

overdag ga ik op de tomos en 's avonds met de auto.
groetjes...

lisaschokker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 22:08

Bedankt voor alle reacties,
ik kan me alvast gaan voorbereiden op de winterr }:0

groetjes!

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:15

Ik heb ook een scooter en het scheelt tijd en geld! (behalve als ie stuk is, maar dat heb je met een auto ook!
En in de winter is het inderdaad koud, maar dat is best te overleven, regenbroek aan is ook altijd fijn, die is lekker winddicht!

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 23:49

EstherMe schreef:
Ik heb ook een scooter en het scheelt tijd en geld! (behalve als ie stuk is, maar dat heb je met een auto ook!
En in de winter is het inderdaad koud, maar dat is best te overleven, regenbroek aan is ook altijd fijn, die is lekker winddicht!

Maar mijn benen worden nooit koud, omdat die toch wel lekker achter de voorkant van je scooter zitten. := Een winddichte jas (heb zelf een Kingsland) is wel echt een must! Heel veel winterjassen blijken op de scooter helemaal niet zo warm als ze lijken. :=

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 23:59

Appelflapje schreef:
Menino schreef:

:oo Inderdaad, waaarrrr.. ?! :D

Een Vespa Si ;) Of een Ciao. En die zijn lélijk!!! :oo

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 00:01

Oh, haha. Dan begrijp ik het. :')

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 00:02

:P Maar idd, zo'n hippe vespa voor €500,- zou wel érg leuk zijn :')

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 07:22

Ik een winterjas van moutain horse, ook lekker! En soms dan een bodywarmer er onder. Maar je verliest wel veel warmte via je benen, dus het werkt wel ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:58

15 km in de winter op een tomos is denk ik niet echt heel fijn. Ik had vroeger een scooter, daar ging ik niet mee naar mijn paarden, maar naar mijn ex. Die woonde ongeveer 30 km verderop en daar deed ik een half uur/3 kwartier over op de scooter, die liep gelukkig wel lekker door. Maar dan kom je daarna echt wel onderkoeld van de scooter afgerold. Dus veel lagen aan en zorg voor goede handschoenen.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:05

voor de liefhebben..ik heb nog wel een tomos quadro staan..gereviseerd blok..komt uit 2005,heeft buiten gestaan dus moet voor het mooie wel ff gespoten worden..hij loopt 50km p/u verder helemaal perfect..reden:auto is makkelijker :D
vp is 600 euro voor de geintresseerde haha..(reacties via pm)

ontopic:
brommers zijn in de zomer heel fijn..als je een helm met visier heb zodat als je door een zwerm vliegjes gaat je niets in je ogen krijgt..in de winter heb ik nog geen ervaring.. :)