Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
. In mijn dichte omgeving kan ik er erg moeilijk tegen als mensen dronken zijn of onder de drugs zitten. Het heeft me het gevoel dat ik niet op ze kan rekenen en ze niet kan vertrouwen.
). Ik moet zeggen dat ik het wel een keer zal proberen bijv. op zo een hardcore feest. Gewoon even voelen wat het effect er van is en daar zal het dan ook bij blijven. Om mij heen gebruiken erg veel mensen drugs en ik ga ook vaak met hun naar feesten, naast je staat iemand te snuiven en achter je worden er pillen geslikt ach.. ik kijk er niet meer van op.
) en dan zie je toch maar wat het met je doet.. Zo af en toe met een feestje kan nog vind ik maar het moet niet te gek worden én het kost ook nog eens klauwen met geld.. Frances schreef:Ik vindt het wel appart dat je zegt dat er NOOIT teveel van zal nemen. mensen raken toch niet zomaar verslaafd aan drugs? Als je pillen blijft slikken wordt je misschien ook wel verslaafd aan drugs, en als je verslaaft bent tja dan vraag ik me af of je nog maat weet te houden
Frances schreef:Ik vindt het wel appart dat je zegt dat er NOOIT teveel van zal nemen. mensen raken toch niet zomaar verslaafd aan drugs? Als je pillen blijft slikken wordt je misschien ook wel verslaafd aan drugs, en als je verslaaft bent tja dan vraag ik me af of je nog maat weet te houden
? Lyonesse schreef:Eens, drugsgebruik is pas zwakte wanneer je het neemt om je beter te voelen wanneer je je poedersuiker voelt. Dat is ook het moment da je risico loopt op verslaving.
En gelukkig weet ik dat van mezelf...
maar daar heb je vast wel van geleerd
Frances schreef:tja sorry ik heb geen verstand van wat veel is en wat niet aan pillen aangezien ik er geen ervaring mee heb. maar ik weet natuurlijk niet hoevaak zij naar zo'n feestje gaat.
maar wat ik dan denk, die mensen die verslaafd zijn aan drugs zijn het vast ook niet zomaar geworden, die zijn waarschijnlijk ook met weinig begonnen en die hadden vast ook niet het idee dat ze ooit te veel gingen nemen, of hoe moet dat zien dan?
Ik vroeg me gewoon af hoe jullie erover dachten. En ik weet gelukkig van mezelf dat ik mijn grenzen ken, en dat ik die grenzen daarbij ook zeker heb. Lyonesse schreef:Dat klopt idd moellie, als je te veel neemt voel je je hondsberoerd en dan is het niet leuk meer, dus waarom zou je dat doen?
) maar zou het niet meer doen. Puur omdat ik en mijn vriend elkaar erin steunen om het niet te doen 

BraveSpots schreef:Lyonesse schreef:Waarom vind je drugsgebruik over het algemeen een teken van zwakte BraveSpots? Wat is de zwakte als je bijv eens per half jaar een joint rookt omdat je dat lekker vind?
Omdat je blijkbaar aan jezelf (zonder kunstmatige toevoegingen) niet genoeg hebt om je te amuseren.