Wat zijn jullie plannen na de zomervakantie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moelie

Wat zijn jullie plannen na de zomervakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 11:37

Hallo allemaal,

Zoals jullie misschien al eerder in een topic van mij hadden gelezen.. Heb ik na de vakantie EINDELIJK weer structuur in mijn leven.
Nu werk ik al een tijdje in de Thuiszorg, maar aangezien ik nu al 3 weken geen werk heb. En ALS ik dan werk heb is het zooo ontzettend weinig.
Soms kan ik nog wel bij ons in de zaak werken (een eethuis) maar dat is ook niet vaak omdat we daar gewoon vast personeel hebben.
Dus het komt erop neer dat ik meestal niet hoef te werken. Ik ben niet naar een baan opzoek gegaan omdat ik in Augustus vakantie heb.

Maar nou zit het dus zo, na de vakantie ga ik sinds 3 jaar weer studeren!! En het was waarschijnlijk al bijna zeker dat ik bij ons in de zaak kon gaan werken in het weekend omdat er dan iemand wegging na de vakantie. Maar nou kreeg ik laatst van mijn tante te horen dat ze bij de nieuwe Bruna bij ons in het dorp ook weekendhulp zoeken, en aangezien me dat wel heel leuk lijkt ga ik daar solliciteren!!
Morgen om 11u heb ik sollicitatiegesprek, dus ik ben benieuwd.
Als ik daar word aangenomen betekent het wel dat ik bijna geen vrije tijd meer heb. En aangezien ik tot nu in het weekend altijd wel iets ga doen tot vaak nogal laat... zal dat wel even wennen zijn.
Ook ga ik regelmatig naar hardcorefeesten die regelmatig zaterdags overdags zijn. Dus ik ben benieuwd of ik daar dan wel vrij voor kan krijgen aangezien ik daar wel naar toe wil blijven gaan :o
Maar dat zien we dan wel weer... ik ga morgen eerst maar eens op sollicitatiegesprek.
Als ik niet word aangenomen ga ik dus bij ons in het eethuis werken, daar zou ik wel sneller vrij kunnen krijgen en daar hoef ik ook niet zaterdags de hele dag te werken, maar de halve dag.

Maargoed, dit betekent dus allemaal dat mijn leven na de zomervakantie héél anders word.. Véél drukker!!
School en werken, (ik ben benieuwd of ik het aankan maar waarsch gaat dat wel lukken). Aangezien ik nu al 3 jaar niet naar school ben geweest zal school sowieso ook wel even heel zwaar worden.

Ik ben wel heel erg blij dat ik eindelijk weer structuur krijg ik mijn leven.. Aangezien ik ook samenwoon met mijn vriend vind ik het ook wel fijn dat ik hem dan eindelijk eens meer geld kan geven voor het huis. Dat ik eindelijk een fatsoenlijk bedrag mee kan betalen! :) Dat is al een hele opluchting.

Ik ben nu dus wel benieuwd wie ook zo'n hele verandering gaat krijgen? Of wie juist niet..
Nog even lekker genieten van de zomervakantie en dan moet ik er hard tegenaan! :) Jullie?

Groetjes Milou

Anoniem

Re: Wat zijn jullie plannen na de zomervakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:39

Ik ga na de zomervakantie eerst 3 weken naar Zuid Afrika en dan ga ik mijn laatste jaar proberen af te maken :D Eerst heb ik in augustus nog herkansingen en daar hangt het nog vanaf of ik met het laatste jaar kan beginnen, maar daar gaan we ons best voor doen :P

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 11:44

Oke, Zuid-Afrika klinkt leuk! :D Alvast veel plezier!
Het zal vast wel allemaal lukken! :) Veel succes al iig!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:52

Na de zomervakantie start mijn 2e jaar HBO, hopelijk gaat die net zo soepel als m'n 1e jaar. :)

Dapper van je trouwens dat je na 3 jaar weer terug naar 'school' gaat!

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:56

Ik ben vanaf 1 september officieel student sociaal juridische dienstverlening & daar heb ik heel lang naar uitgekeken, heb er heel veel zin in!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:09

Ik ga een nieuwe studie beginnen, op een andere plaats en op een nieuwe school.
En ik ga daar ook op mezelf wonen, mijn eigen plekje. :)

xRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:19

Ik ga terug naar havo 4 :)
en verder werken bij de ah.

CoSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:20

Ik ga na de vakantie beginnen aan de avondopleiding Praktijk diploma Loonadministratie. Dit is voor het werk dat ik op het moment doe.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:20

Ik zit op het moment in IJsland voor 2 maanden, werkvakantie. Hierna ben ik van plan weer met mijn studie verder te gaan en hopelijk na 3 jaar eindelijk mijn P te halen. Een nieuw verzorgpaard te vinden.

Oh, en natuurlijk mn vriend te zien. De eerste keer dat ik hem ga zien sinds we iets hebben gekregen. :')

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 12:20

marleen_88 schreef:
Na de zomervakantie start mijn 2e jaar HBO, hopelijk gaat die net zo soepel als m'n 1e jaar. :)

Dapper van je trouwens dat je na 3 jaar weer terug naar 'school' gaat!

Ja heb er wel lang overna moeten denken omdat ik echt niet wist wat ik wou. Ik wou eerst de kappersopleiding gaan doen.. maar daar ben ik afgewezen omdat ik er te oud voor was! Maar, achteraf ben ik daar hartstikke blij om omdat ik nu iets veel leukers heb gevonden! :)
Toen ik 3 jaar geleden stopte met de horeca-opleiding had ik echt niet verwacht nog naar school te gaan. Maar werk vinden zonder diploma is ook niet alles.. of je hebt werk wat je niet echt leukvind en/of het verdiend helemaal niet goed.

Ik hoop het ook voor je, iig alvast succes! :)

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 12:22

Ragnaaa schreef:

Dat is dus ook een hele verandering! :) Opzich zijn veranderingen altijd wel goed, vind ik. Mijn 'leven' word ook heel anders na de zomervakantie en heb er wel zin in. Alhoewel ik het waarsch erg druk ga krijgen.. maar nu heb ik het juist heel erg rustig (soms te rustig dat ik me enorm verveel) dus dat is ook niet alles.
Veel succes alvast met je nieuwe studie enz! ;)

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:26

Ik heb geen structuur in mijn leven _O-
En vind het heerlijk! Probeer alles eruit te halen wat erin zit en zo heb ik de afgelopen 4 jaar al 4 maanden op Kreta gezeten, 6 maanden in Londen, ik ben net terug van 6 maanden Zuid-Afrika en ga na mijn maandje vakantie in Nederland voor 6-10 maanden naar Parijs! :D

En dat allemaal tijdens/voor een goede studie! Wat is studeren toch leuk :D

Iedereen veel succes met alle veranderingen!
Laatst bijgewerkt door Gerbenfroh op 21-07-09 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:34

Moelie schreef:
Ragnaaa schreef:

Dat is dus ook een hele verandering! :) Opzich zijn veranderingen altijd wel goed, vind ik. Mijn 'leven' word ook heel anders na de zomervakantie en heb er wel zin in. Alhoewel ik het waarsch erg druk ga krijgen.. maar nu heb ik het juist heel erg rustig (soms te rustig dat ik me enorm verveel) dus dat is ook niet alles.
Veel succes alvast met je nieuwe studie enz! ;)

Dankje, jij ook heel veel succes met school en werk straks! :)

Het is ook een hele verandering, en op zich hou ik van veranderingen.
Verrassingen, je dromen najagen & genieten van het leven.

Maar spannend vind ik het wel.
En ergens voel ik ook angst.

Mijn vriend en ik wonen dan een stukje verder uit elkaar, dus 'even' naar elkaar toe gaan, dat zit er niet echt meer in.
Dus aan de andere kanten zorgen die 'veranderingen' ook wel voor een stukje angst.
Angst voor het onbekende, en veel vragen; gaat het wel werken tussen mij en mijn vriend, en wat met vriendinnen, mijn hondje, etc.

Daar wil ik niet te lang over nadenken, want dan voel ik me toch een beetje leeg, droevig..

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 12:36

Gerbenfroh schreef:
En vind het heerlijk! Probeer alles eruit te halen wat erin zit en zo heb ik de afgelopen 4 jaar al 4 maanden op Kreta gezeten, 6 maanden in Londen, ik ben net terug van 6 maanden Zuid-Afrika en ga na mijn maandje vakantie in Nederland voor 6-10 maanden naar Parijs! :D

Dan vind ik wel dat jij toch wel structuur in je leven hebt, je hebt iig iets te doen! :D
Ik zit soms dagen zonder werk en dan verveel ik me kapot... doe dan wel vanalles in huis enz maarja dat houd ook een keer op als het al brandschoon is :o
Vriendinnen zitten nog op school of zijn aan het werk dus daar kan ik ook niks mee gaan doen..
Maar jij ziet iig heel wat in je leven!! :) Alhoewel ik niet steeds naar verschillende landen zou willen gaan, is niks voor mij.
Maar alvast veel plezier in Parijs!! ;)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:42

Gerbenfroh schreef:

Iedereen veel succes met alle veranderingen!

Oee die studie klinkt idd erg leuk! Wat voor soort studie doe jij ?? :o

Ik wil dit jaar een keertje echt goed mn best doen voor school! ( ga naar 3kader :o )
En aangezien vorg jaar mn cijfers tussen de 6&7 ns waren wil ik dit jaar wat meer mn best gaan doen
en proberen een cijferlijst te halen van minimaal een 7 ! :D
En verder gewoon lekker door werken bij de Appie! :D

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 12:44

[/quote]
Veel succes alvast met je nieuwe studie enz! ;)[/quote]

Dankje, jij ook heel veel succes met school en werk straks! :)

Het is ook een hele verandering, en op zich hou ik van veranderingen.
Verrassingen, je dromen najagen & genieten van het leven.

Maar spannend vind ik het wel.
En ergens voel ik ook angst.

Mijn vriend en ik wonen dan een stukje verder uit elkaar, dus 'even' naar elkaar toe gaan, dat zit er niet echt meer in.
Dus aan de andere kanten zorgen die 'veranderingen' ook wel voor een stukje angst.
Angst voor het onbekende, en veel vragen; gaat het wel werken tussen mij en mijn vriend, en wat met vriendinnen, mijn hondje, etc.

Daar wil ik niet te lang over nadenken, want dan voel ik me toch een beetje leeg, droevig..[/quote]

Als je relatie goedzit met je vriend hoef je je nergens zorgen over te maken!! En tis aan de ene kant ook wel spannend om elkaar dan weinig te zien. Dat houd de spanning in jullie relatie en jullie zijn elke keer weer hartstikke blij om elkaar te zien!
Hoe het gaat lopen is natuurlijk altijd de vraag ja.. maar jullie relatie kan ook over zijn als jullie wel bij elkaar in de buurt zouden wonen en elkaar wel vaak zagen. Zo denk ik er dan over :)
Maar ik vind het wel knap van je, ik zou het niet kunnen. Ik ben erg gehecht aan mijn vriend, vrienden en familie. Ik woon samen met me vriend dus ik zie 'm nog wel gewoon elke dag.
Maar ik kan je gevoel ook wel begrijpen hoor! Ik zat laatst ook behoorlijk te twijfelen of dat wel is wat ik wil.. een hele verandering in mijn leven en het weer druk krijgen. Want ik hou eigenlijk niet zo van drukte in me leven.. Maarja des te meer geniet je natuurlijk van je vrije tijd, dus er zitten ook voordelen aan. Hoe onze toekomst eruit gaat zien kan niemand voor ons voorspellen, maar dat is juist het leuke eraan toch! ;)
Sinds ik samenwoon met mijn vriend zie ik mijn hond ook nog maar amper, alleen als ik thuiskom bij mijn ouders en dat is niet zo heel erg vaak.
Het is wel mijn hond, maar mijn vriend wil gaan hond en hier is het ook te klein voor een hond. Maar ik ben eraan gewent dat ik die nou zo weinig zie.

Het is logische dat je nu twijfelt over alles, en er soms droevig over word. Zoals ik al zei.. ik heb soms ook van die twijfelmomenten en het is bij jou natuurlijk wel anders omdat jij in een andere situatie zit. Maar geloof in je relatie van die met je vriend. Als het goedzit tussen jullie hoef je je nergens zorgen over te maken. En zelfs als jullie elkaar dagelijks zouden zien kan het alsnog mislopen. Snap je wat ik bedoel?
Als je ergens anders gaat wonen, naar een nieuwe school gaat leer je daar ook nieuwe mensen ontmoeten en dat is toch ook keileuk!? :)
Komt vast allemaal goed meid, en tis hartstikke menselijk dat je je soms zorgen maakt en twijfelt!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:45

Ga na de zomervakantie weer een examenjaar in dit keer van de Havo

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:50

Ik ga ook na de zomervakantie weer terug naar school, ook na 3 jaar zo'n beetje. Ik weet nog niet helemaal zeker wat ik ga doen, zit nog te twijfelen. Maar ik weet in elk geval dat ik ga. Werk zoeken zonder gericht diploma is inderdaad niet makkelijk, en ik wil ook wel een keer ergens komen in mijn leven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:55

Ik ga naar de zomervakantie eerst 10 dagen naar Zwitserland!
Daarna weer aan het werk, de ramen worden hier thuis vervangen en mettertijd komt er ook een nieuwe keuken.
druk druk druk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:25

Wat goed van je zeg! Hopelijk wordt het wat, en anders kan je nog altijd bij het eethuisje werken. :D

Ik ga na de zomer naar 6Gym, examens dus. Maar ik probeer ook een bijbaantje te zoeken.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:27

Voor school doe ik m'n 4e jaar over, maar wel terug een hoger niveau. Ga nu fotografie doen. :D
Ga na anderhalf jaar terug zangles volgen. En ik heb een paar weken geleden te horen gekregen van de dokter dat ik na een jaar weer mag gaan paardrijden. :D Dus alles word weer veel drukker. :P

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:01

naar de zomervakantie ga ik rust houden want werk de hele zomer door :)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:02

Na mijn zomervakantie ga ik weer aan het werk ( in de zorg, zoals altijd ) en in september begint mijn studie ( avondopleiding ) :Y)

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 15:27

Leuk om te horen allemaal, allemaal veel succes met wat je gaat doen. En natuurlijk nog een fijne vakantie!
Nu hopen dat het weer een keer wat beter word zodat we iig wel in onze blote armen en benen kunnen rondlopen (anders blijf ik altijd zo'n witte melkfles)...

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:50

Ik ga na de vakantie weer verder met mijn studie en mijn bijbaantje bij de Albert Heijn. Verder wil ik na de vakantie eens wat beter gaan sparen......