Waar zouden jullie écht nog weleens naar toe willen gaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xBibi

Waar zouden jullie écht nog weleens naar toe willen gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 12:46

En dan bedoel ik een (ei)land om op vakantie te gaan.

Als ik 16 wordt mag ik namelijk met mijn vader 5 dagen ergens op vakantie, en ik mag zelf weten waarheen. Maar ik weet eigenlijk nog niet echt waar ik heen wil, ik zat wel te denken aan Zuid-Afrika of de Malediven ofzo.

Dus als je nog een tip voor me hebt, graag iets wat niet te ver vliegen is, zodat ik ook geen dikke jetlag heb. :))

Graag ook erbij vertellen waarom je juist zo graag naar dat (ei)land zou willen. :)

Nathalie

Re: Waar zouden jullie écht nog weleens naar toe willen gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:48

Voor 5 dagen zou ik persoonlijk niet naar een land als de Malediven of Zuid Afrika gaan, dat is me te lang vliegen op een (te) korte periode.

Ik wil zelf heel erg graag naar de Dominicaanse Republiek en ook erg graag naar de Malediven. Maar als ik ga, dan ga ik minimaal 14 dagen, anders vind ik het zonde! ;)

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:49

Ik zou graag nog een keer naar de serengeti in tanzania willen gaan. Als je van wildlife houdt een echte must! Ik ben 3 dagen in het park geweest (was totaal bijna 2 maanden in kenia en tanzania) naar het is er zo mooi, ik wil nog een keer en je moet echt een goed fototoestel meenemen. Je zal het nooit vergeten! Maar 5 dagen wel erg kort....
Laatst bijgewerkt door classic_life op 19-07-09 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:49

Ik zou zelf heel graag een keer naar Australie willen.
Ik heb daar namelijk familie wonen dus dan gaat het ook allemaal wat makkelijker met onderdak vinden enzo.
En het lijkt me echt een super leuke ervaring! :D

Maargoed, over jou. :D
Zuid- Afrika lijkt me echt super leuk! Het is sowieso wel chill dat je vader mee gaat. Ik weet niet tot hoe ver hij het wil betalen enzo. Want Zuid-Afrika zal best duur zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:51

China! Als ik die kans zou krijgen zou ik die met beide handen grijpen :j Mijn vader is er 2 jaar geleden geweest voor zijn werk en blijkbaar is het echt een hele bijzondere cultuur!

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:51

Ik zou overal wel naartoe willen gaan.
Maar als ik echt zou moeten kiezen, werd het Afrika of Zuid-Amerika.
:)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:53

Malediven, Dominicaanse Rep., noem maar op ik heb nog een heel lijstje staan haha :P
Maar dat is voor 5 dagen echt niet te doen, bovendien vind k dat gewoon zonde van je geld. Kan je beter wat dichterbij blijven zodat je niet te lang hoeft te reizen, geen jetlag oid, heb je volgens mij veel meer plezier van.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:55

Noord Amerika!Het lijkt me zo cool om de Grand Canyon te zien en de geisers,watervallen en van die eindeloze naaldbossen.En besneeuwde bergtoppen...Echt gaaf lijkt me dat!Kortom;Alles wat je in nederland niet hebt en wat ik nog nooit heb gezien in het echt omdat ik nooit verder kom dan de Benelux en wat daarom heen ligt. ;(

En het lijkt me ook tof om in Beverly Hills te lopen en sterren te spotten :P

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 12:55

Ik denk trouwens dat het misschien ook weleens 6 dagen zou kunnen worden, niet dat het heel veel scheelt maar toch.
M'n zus gaat namelijk deze zomer met m'n pa naar New York maar de vlucht voor de heenreis is opeens geannuleerd, dus nu gaan ze een dag eerder. :)

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:59

Ik zou heel graag naar Chinia, Australie en Amerika willen!! Gaat ook nog wel gebeuren, als ik met mn studie klaar ben!!

Als je maar 5 dagen weggaat.. zou ik naar iets als New York gaan.. Of Vegas!! :D .

Piaffe123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:59

Griekenland, is misschien dan wel iets voor jou

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:00

dominicaanse republiek! :+:
Zijnveel van mijn vriendinnen geweest,
en ze brengen altijd prachtige foto's en veel leuke verhalen mee naar huis! :j

en ook graag een keertje naar new york om te winkelen gewoon :')
maar dat mischien ook langer dan 5 dagen,
want mijn moeder is een hele week geweest,
en ze zei dat ze nog niet alles had gezien :')

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:00

Voor 5 dagen vind ik frankrijk ook wel leuk,
dat is natuurlijk niet heel ver,
maar zo mooi! :+:

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:06

Wat ik graag eens zou doen is een rondreis door Afrika.
Ben al wel in een paar landen geweest maar wil echt een keer paar weken/maanden gaan rondtrekken. Bv vertrekken in Marokko en zo naar beneden gaan tot Zuid-Afrika om dan langs de andere kant weer omhoog te gaan.

Mijn vader heeft vroeger 2 keer zo'n rondreis gedaan en toen honderden foto's/dia's genomen. Ik houd me graag bezig met die foto's te bekijken, mijmerend over hoe het zou zijn om zelf te doen.

Zuid-Amerika en Nieuw Zeeland spreken me ook wel aan.

Voor 5 dagen zou ik binnen Europa blijven omdat anders de vakantie toch wel kort wordt in verhouding met de reis ernaartoe.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:07

Ik heb vorige zomer een rondreis door Japan gemaakt. Dat was altijd al een droom voor mij, maar ik zou er best nog ooit wel eens een keer terug willen gaan en dan vooral naar de stad Kyoto.
Hetzelfde geldt voor Engeland. Ik ben een paar jaar geleden in London geweest en ik zou best nog wel een keer terug willen en ook nog wat meer van het land willen zien.

Verder zou ik Australië, Ierland en Egypte wel eens willen zien en sommige plaatsen in de VS. Ook binnen Europa zou ik wel een aantal steden willen bezoeken: zoals Wenen en Venetië. Het gaat mij er vooral om dat er iets te doen is, dus een compleet andere cultuur om te beleven of gewoon een mooi landschap om doorheen te trekken. Ik kan er echt niet tegen om als ik in een ander land ben, mijn tijd te verdoen met op het strand liggen of iets dergelijks...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:22

Australiaaaa. :+: Voor een langere tijd! Hopelijk schooljaar '10/'11.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:23

Mij lijkt Australie wel wat! :D Lekker cowgirl spelen! Alleen denk ik dat 5 dagen niet de moeite is voor daar.

Ik zou voor 5 dagen een land dichtbij kiezen. Want je bent toch al 2 dagen kwijt met reizen (heen en terug)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:24

Thioro schreef:
Voor 5 dagen zou ik binnen Europa blijven omdat anders de vakantie toch wel kort wordt in verhouding met de reis ernaartoe.

Precies. Dan zou ik een bestemming als Londen, Berlijn of Schotland kiezen.

Zuid-Afrika en Canada staan nog op mijn lijstje, maar dan wel voor wat langere tijd. Australië en Nieuw-Zeeland ben ik al eens geweest, maar daar zou ik zo weer naartoe willen.
Laatst bijgewerkt door Karin op 19-07-09 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:24

voor 5 dagen zou ik Ierland kiezen, is zo ontzettend mooi daar :j

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:25

De Malediven lijken me mooi, maar inderdaad niet voor een paar dagen. Al schijnt het daar uiteindelijk ook wel weer saai te zijn als je er bijvoorbeeld 2 weken heen gaat.

Ik wil zelf heeeeel graag naar Amerika, de steden maar idd ook Noord-Amerika. Echt geweldig. Genoeg landen zijn de moeite waard denk ik :).

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 13:31

Karin schreef:
Thioro schreef:

Precies. Dan zou ik een bestemming als Londen, Berlijn of Schotland kiezen.

Zuid-Afrika en Canada staan nog op mijn lijstje, maar dan wel voor wat langere tijd. Australië en Nieuw-Zeeland ben ik al eens geweest, maar daar zou ik zo weer naartoe willen.

En dat zijn nou juist net de dingen die ik niet leuk vind. :o

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:32

Ik wil heel graag nog een keer zeekayakken met orca's in Britisch columbia, Canada.
Dan ga ik wel voor ongeveer een maand die kant op.

Maar nu ga ik eerst naar Indonesie.

Voor 5 dagen lijkt IJsland mij wel gaaf. Geisers etc, een heel ander landschap dan hier.

Karin

Tja, dan houdt het op. ;)

Wat vind je wél leuk dan? Want echt, een bestemming als Zuid-Afrika moet je niet in vijf of zes dagen willen doen. :n

Anoniem

Waarom wil je zo ver weg? Omdat het leuk klinkt, of omdat het je echt aanspreekt?
Ierland is echt schitterend, voor de natuurliefhebber hartstikke leuk om een weekje heen te gaan. Wil je meer drukte en shoppen enzo, dan is Londen echt geweldig.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:33

In Ijsland heb je geen bomen }:0