Ik woonde samen met mn ouder heel gelukkig in een normaal rijtjeshuis in een gezellig dorp. Nu precies 4 jaar geleden zijn mijn ouders gescheiden. Ik was net klaar met groep acht, in de zomervakantie ging mn moeder verhuizen naar de stad, en ik moest verplicht mee. Mn vader is vrachtwagenchauffeur, en ik was elf. Een andere keuze was er dus niet. Eigenlijk was de laatste tijd met allebei mn ouders niet meer zo gezellig. Mn moeder gaf me geen corrigerende tikken meer maar begon harder te slaan. Ik dacht uit woede over mn vader, maar achteraf gebleken niet. Ik dacht toen ook, ze draait wel bij als we verhuisd zijn naar de flat. Maarja, ondertussen moest ik heel veel vrienden achterlaten, omdat ik maar een keer in de 2 weken een weekend naar mn vader zou gaan. Achjaa, dus wat doen we dan, laten we maar gaan paardrijden.
hier heb ik toendetijd wel veel steun aan gehad. De drie jaar die daarop volgenden werden steeds rampzaliger. Mn moeder begon mij steeds meer en steeds harder te slaan. Ik was lekker dwars bezig, en begon lekker met roken, blowen.. Etc. Allemaal om mn moeder dwars te liggen. Maar ze wist het toch niet. Ik had veel pijn, fysiek en lichamelijk. Dat ze mij zoveel kon aandoen. Ik dacht in het begin zelfs dat het normaal was. Achjaa.. Gewoon doorgaan, veel met "foute" vrienden omgaan, vaak te laat thuis komen... Als ik mn moeder maar niet hoefde te zien, hoefde ik haar ook niet te verdragen. Het laatste schooljaar zijn er een hoop dingen verandert. Ik ben in november begonnen met mezelf te snijden. Het was uit met mn vriend, maar dat kon mij eigenlijk niets schelen, ik ben 15 en hij 24. En hij gaf les op de manege waar ik rijd. Dus eigenlijk was het wel een beetje geheime liefde, ondanks dat de hele stal het toendertijd wist. Want over sommige dingen kan ik mn kop niet houden. Ik had heel vaak ruzie met mn moeder, soms wel 3x per dag. En snijden, pijn om de pijn te kunnen verdragen. Ik flipte helemaal als ze zei dat ik niet mocht paardrijden, omdat ik dan in haar ogen niet te lief ben geweest. Ook pakte ze mn spullen af, zoals mobiele telefoon, iPod, Wii, computer, TV.. Gelukkig voor haar heeft ze nooit mn stereo afgepakt. Dan was het foute boel geweest, dan had ik egt niets meer, ik mocht heel vaak niet paardrijden. Dus daar was ik ook amper, dan moet je toch ergens steun uit halen. Ik weet het nog heel goed: 24 november 2008 Ik had 's morgens vroeg al ruzie met haar gehad. De dag ervoor had ze mij uitgescholden voor varken, omdat ik best wel dik ben. Ik pikte het niet en schold haar uit voor vuile paasei, en voor prutsmuts. Ze was weggegaan, ze moest naar haar werk. Ik pakte mn mes wat onder mn kussen lag. Ik had hem de avond ervoor geslepen. Omdat ik kwaad was. Omdat ik die ochtend mij geen raad meer wist had ik weer gesneden. Heel hard. Ik was vergeten dat ik m had geslepen. Geschat: 4mm diepe wond. Als ik erop drukte kon ik mn spier helemaal voelen. Bloeden, als een rund. Ik telefoon gezocht. Mn moeder had alles verstopt, omdat ik iets te vaak belde als zij niet thuis was. Ik janken, keihard. Ik naar de overkant naar de gang gerent. naar de buurvrouw. Contact met andere mensen had ik weinig, dankzij mn moeder. Gelukkig deed zij open. Ze zag mij en ze schrok. Ze vroeg mij of ze het moest verbinden, en ik stamelde er een miezerige ja uit. En dat terwijl ik vaak een grote bek heb. Ze keek naar mn armen en moest bijna huilen. Je kon zien dat alle wonden nog geen 2 weken oud waren. Mn armen stonden vrijwel helemaal vol. Zij had mn arm verbonden en heeft mn tante gebeld, want ik wilde absoluut niet dat mn moeder het te weten kwam. Ik wilde zelfs met mn stomme kop gwoon naar school gaan. Najaa. in ieder geval kwam me tante mij ophalen. Ik heb bijna de hele middag bij haar gezeten. Tussendoor ben ik ook bij de dokter geweest. Het moest gehecht worden. Mn vader en moeder zijn gebeld en natuurlijk was school ook ingelicht. Ik ben 's avonds naar mn vader gegaan en het hele weekend daar gebleven. En paardgeredn natuurlijk. Daar was ik wel aan toe. Zondag avond moest ik weer gewoon naar huis, en een andere tante bleef dan bij mij slapen, en mn moeder bij haar, bij wijze van. Twee dagen vol gehouden, maar ook ruzie met haar. Net alsof het aan mij ligt. die tante lijkt gwoon te veel op mn moeder. Maarjaa. Mn vader de tante gebeld die mij had opgehaald, en ik mocht bij haar wonen. Dit is een hele tijd goed gegaan. Totdat er valse beschuldigingen kwamen. Het zou zo zijn dat ik gelogen heb enz. Maar dat heb ik helemaal niet. Alleen had ik geen zin in discussies. Dus daar moest ik naar ruim een half jaar. dus ook gezellig weg. De hele periode bij mn tante heb ik niet gesneden. Alleen de avond dat ik hoorde dat ik eruit moest. Maar toen kwam er geen bloed enzoo en het deed heel erg zeer, dus sindsdien ben ik "clean". Toen moest ik bij mn vader gaan wonen, terug in het ouderlijk huis. Het was een kinderdroom van mij om bij mn vader te gaan wonen, maar die hoop had ik allang opgegeven. TOch kwam het onbedoeld uit. Nu woon ik dus een maand bij mn vader en ik heb nauwelijks contact met mn moeder. Dat wilde ik niet omdat ik haar egt heel erg haat. Ik heb haar 2x bijna vermoord, maar toch niet gedaan omdat ik schrok van mezelf. Ik kan best heel lief zijn, maar iedere keer als ik mn moeder zie word ik zo aggresief. Ik ben dan ook altijd zo gemeen. Maarja, dat komt omdat je besmet word door de mensen in je omgeving. Op dit moment komt mn leven weer een beetje op de rails. Dit komt mede doordat ik mij altijd heb vastgehouden aan een manege paard. Zij was daar wanneer ik haar nodig had, hielp mij door de gedachten aan haar om mezelf niet van kant te maken. Hielp mij vol te houden. Te durfen laten dromen. Te laten zijn zoals wie ik ben. Mijn steun en toeverlaat te zijn. Te luisteren wanneer ik iemand nodig had om te luisteren. Daarom wil ik ook van dit paardje een tattoo laten zetten op mn rechterschouderblad. Als herrinering om vol te houden. Ik mag hem laten zetten van mn vader, dus na de zomervakantie gaat dat zeker gebeuren. En na de zomervakantie ga ik naar een andere school, terug naar mn oude vriendinnen. Dat gaat te gek worden, zeker omdat het mn examenjaar is.
Lieve mensen, bedankt dat jullie de moeite hebben genomen om dit te lezen, en misschien wel om te reageren.
Liefs,
Jessica
(zeg het gwoon als je iets niet snapt hoor, ik geef wel uitleg;)
Edit: Ik ben nu weer een relatie begonnen met een wat oudere man. Dit keer is de leeftijd 28 en ik ben nog steeds 15. Hij heeft een vriendin, maar hij is al een keer eerder vreemdgegaan. We zijn alleen gestopt met geile praat enzo, omdat we allebei het gevoel hadden dat we zijn vriendin verraden. Alleen zei ik dat ik het wel jammer vond (en vooor de gein:) Dat ik me graag had willen laten sufneuken. Dat reageert hij weer: dat zien we tegen die tijd wel. Ik snap niets meer van hem, maar ik vind hem wel leuk;)

Alles doen wat je moeder liever niet heeft..