Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
faye schreef:Sorry, maar ik vind dat je je wel heel erg met het leven van een ander bemoeit. Hun keuze, sta jij gewoon buiten.
Maflinger_S schreef:Nee, ik vind je niet bekrompen en ik kan me ook heel goed voorstellen dat dit voor jou geen leuke of prettige situatie is. Je bent erg bezig met het naderende afscheid van je vader en alle stress daar omheen. Je hebt hierbij een goede vriend waarbij je je ei kwijt kan en van wie je precies weet hoe hij is, wat je OK vindt.
Deze vriend gaat nu ineens met je zus uit en weet ik veel wat met haar uitspoken. Dat je je daarover zorgen maakt en dat je dat niet leuk vindt, vind ik heel logisch. Je weet hoe die vriend is, je hebt ook wel een idee hoe je zus is en wat daar dus van terecht gaat komen. Ik denk dat je dat tot op zekere hoogte worst is maar dat je een gevoel van gemis ervaart in die zin dat die vriend er voor jou nu niet meer exclusief is en dat je het gevoel hebt dat je je bij hem nu niet meer veilig voelt nu je niet precies weet wat je nog aan hem kwijt kunt zonder dat dat gelijk bij je zus terecht komt.
Ik geef je helemaal gelijk en ik wens je sterkte in deze moeilijke tijd. Dit is nou net iets wat je even niet bij kunt hebben.
_kajo_ schreef:Maar nu komt het. Ik heb al jaren een hele goede vriend. Hij is zeg maar mijn hartsvriendin met een slurfje. Er is tussen ons niets sexueels. Hij is sinds kort weer vrijgezel en heeft genoeg vriendinnetjes, soms zelfs meerdere tegelijk, en daar heb totaal geen problemen mee. Op dat gebied zijn we elkaars tegenpolen. Ik geloof in monogamie, hij in lang leve de lol en het maakt hem niet uit met wie hij het bed induikt als ze maar zin heeft. Moet kunnen toch.
_kajo_ schreef:Ben ik nu zo bekrompen dat ik:
1 het niet normaal vind dat mensen na eigenlijk maar 2 ontmoetingen meteen met elkaar op vakantie gaan,
2 het niet normaal vind dat hij het wel normaal vind om met mijn zus weg te gaan,
3 dat ik het niet leuk vind dat ze met elkaar het bed induiken (hij heeft al eerder aangeven dat hij best wel even wil kijken of 'het past', en zij is er ook niet vies van)