Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Sissi87 schreef:Kan ik eind augustus ontslag nemen, dan nog de laatste 12 dagen werken, met het beeld in mijn hoofd dat ik daarna toch vakantie heb?
Sissi87 schreef:mits naleving van een opzeggingstermijn van 1 maand.
Ik zou er zoiets als 'met inachtneming van de opzeggingstermijn van één maand' van maken.
Ik twijfel over de zin die daarna komt omdat je in principe toch nog gewoon in dienst van het bedrijf bent, ook al ben je op vakantie. (?) rijoyco schreef:Ik zou je CAO er even op naslaan.... miij lijkt het wel te kunnen.
Ik zou zelf, om je werkgever tegemoet te komen, nu alvast je ontslag bekend maken, zodat ze tijdig een vervanger kunnen regelen.
Shadow0 schreef:Ook als je met vakantie bent, ben je nog steeds in dienst. Je dienstverband eindigt dus niet op 11 sepctember maar op de 31ste.
Het woordje 'mits' is niet juist gebruikt, je zou het kunnen vervangen door 'met inachtneming van'.
Sissi87 schreef:oke moet ik dan zeggen dat ik tot 30 september in dienst ben? Maar dat ik vanaf 12 september vakantie heb?
goeroe schreef:Sissi87 schreef:oke moet ik dan zeggen dat ik tot 30 september in dienst ben? Maar dat ik vanaf 12 september vakantie heb?
Heb je al gevraagd of je dan vakantie kunt krijgen? Hoe lang gaat je baas op vakantie? Als het contact altijd goed is geweest en je baas lang op vakantie gaat zou ik het gewoon nu alvast even met hem bespreken als ik jou was.
Hij heeft nu feitelijk maar twee weken om vervanging te regelen. Kun je niet gewoon per 12 september opzeggen? Dan kun je ook nog gewoon je vakantiedagen laten uitbetalen toch? Als het contact goed is geweest zoals je schrijft zie ik niet in waarom je het niet nu al even zou aangeven. Citaat:akantiedagen bij ontslag
Opname of uitbetaling bij ontslag? Saldo vakantiedagen bij ontslag
De op de datum van ontslag niet opgenomen vakantiedagen worden in de regel niet uitbetaald. Het is aan te bevelen dat u met uw leidinggevende afspraken maakt over het voor de datum van ontslag opnemen van het saldo aan vakantiedagen. Maar er zijn uitzonderingen. Vakantiedagen mogen ook worden uitbetaald aan het einde van een dienstverband. Dat zijn dus de vakantiedagen die dan nog open staan.
In de opzegtermijn gelden voor vakantiedagen dezelfde regels als tijdens het dienstverband. Dat wil zeggen: U kunt als werknemer niet eenzijdig afdwingen dat u in de opzegtermijn uw vakantiedagen mag opnemen. Ook nu is de toestemming van de werkgever nodig. Komt het de werkgever niet uit -bijvoorbeeld wegens bedrijfsdrukte- dan moet u tijdens de opzegtermijn gewoon blijven werken, en dan volgt dus uitbetaling van resterende vakantie-dagen tot en met uw laatste werkdag. Opgebouwde vakantierechten kunnen vervallen: uw vakantiedagen verjaren na 5 jaar.